بازدید 46170
دو هزار و دویست و چهل و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقاد تند یک اصلاح‌طلب از واعظی / اعلام آمادگی وزیر احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات / یک امام جمعه: مردم مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دفاع قاطع مشاور لاریجانی از ریاست جمهوری چهره نظامی / پیشنهاد مهاجری به رئیس جمهورِ ۱۴۰۰ / انتقاد امام جمعه اصفهان از «کشف حجاب» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰ 02 October 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد تند یک اصلاح‌طلب از واعظی

جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران خطاب به واعظی گفت: متاسفانه امروز اصلاح طلبان هزینه حضور افرادی چون شما را در دولت مورد حمایتشان پرداخت می نمایند.

پیشنهاد امیری‌فر به احمدی‌نژاد: راه توبه باز است

امیری‌فر در رابطه با اینکه با توجه به عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، این قبیل اقدامات باعث اخراج وی از مجمع نمی‌شود، تصریح کرد: خیر به این صورت نیست. برخی معتقدند یکی از دلایلی که احمدی‌نژاد اپوزیسیون شده و با رسانه‌ها مصاحبه می‌‎کند، این است که نظام را مجبور کند، او را از مجمع اخراج کنند و بعد کاملا به طرف اپوزیسیون برود؛ شاید هم بدش نیاید که از مجمع تشخیص مصلحت اخراج شود و به همین دلیل این کارها را می‌کند. به‌ هر حال احمدی‌نژاد در دور اول خدماتی داشته است اما بنده هم بابت این اقدامات او متاسفم، شاید احمدی‎نژاد هم اصلاح شود چرا که راه توبه باز است و دوست داریم که بیاید و به نظام خدمت کند.

دفاع قاطع مشاور لاریجانی از ریاست جمهوری چهره نظامی

منصور حقیقت‌پور گفت‌: حضور یکی از نظامیان خوشنام در انتخابات ریاست‌جمهوری نه تنها اشکال ندارد، بلکه خیلی هم خوب است. با وارد شدن به نیمه دوم سال ۱۳۹۹، بحث‌ها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیز داغ‌تر می‌شود. یکی از مواردی که در چند وقت اخیر به کرات در این باره مطرح شده، حضور احتمالی چهره‌های نظامی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری است که مثل هر موضوع دیگری موافقان و مخالفانی دارد. منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا در این‌باره اظهار داشت: این روزها در محافل سیاسی درباره گزینه‌های نظامی برای حضور در انتخابات حرف‌های زیادی رد و بدل می‌شود. به نظر من، حضور یکی از نظامیان خوشنام در انتخابات ریاست‌جمهوری نه تنها اشکال ندارد، بلکه خیلی هم خوب است. به عنوان مثال چهره‌ای که به تازگی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده، از دانشگاه وارد فضای نظامی شد و در این چند مدت خدمات زیادی هم داشت،‌ می‌تواند لباس نظامی را از تن خارج کرده و خودش را در معرض رای مردم قرار بدهد.

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: موج منفی‌ که بعضا درباره گزینه‌های نظامی به راه می‌افتد، در شرایطی است که نظامیان قرار نیست کودتا کنند و فقط برای خدمت به مردم خودشان را در معرض رای عمومی می‌گذارند. ما باید بدانیم، حق نداریم نظامیان را از حق مسلم‌شان برای حضور در انتخابات و تلاش برای رای گرفتن از مردم محروم کنیم. او همچنین تصریح کرد: مراسم باشکوهی که در تشییع پیکر شهید سلیمانی انجام شد،‌ نشان داد اگر چهره‌های نظامی اساس کارشان را برای خدمت به مردم بگذارند و به فکر مال‌اندوزی دنیوی نباشند، جامعه حتما از تلاش‌های‌شان قدردانی خواهد کرد. اساسا خدمت توام با تاثیرگذاری به قدری مهم و واجب است که برای انتخاب خادم باید فقط به شایستگی و قابلیت افراد توجه شود و به این مساله که نظامی باشد یا نباشد اصلا و ابدا نباید اهمیت داد.

وی توضیح داد: انتخابات ۱۴۰۰ حتما نسبت به انتخابات ۹۲ و ۹۶ از حساسیت بیشتری برخوردار است. دقیقا به همین دلیل مردم هم باید مشارکتی بیشتر در روز رای‌گیری داشته باشند و هم لازم است «انتخاب»شان انتخابی بر اساس بررسی‌های دقیق و شناخت کافی باشد. متاسفانه کشور بحران‌های ریز و درشتی را پیش روی خود می‌بیند و برای گذر از دشواری‌های موجود، همه باید هم‌وغم‌شان را به کار بگیرند تا انشاءالله خروجی انتخابات ۱۴۰۰ طوری رقم بخورد که به نفع منافع ملی و مصالح مردم باشد.منصور حقیقت‌پور در پایان گفت: ایران در حال سپری کردن سختی‌های زیادی است، پس جای هیچ اشتباهی وجود ندارد و همه باید هر کاری که از دست‌شان برمی‌آید انجام بدهند تا به امید خدا مردم به آرامش برسند.

پیشنهاد مهاجری به رئیس جمهورِ ۱۴۰۰

فعال رسانه ای اصولگرا معتقد است رئیس جمهوری باید در ۱۴۰۰ قدرت را به دست بگیرد که از بازی‌های سیاسی دور بوده و تنها به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.محمد مهاجری فعال سیاسی رسانه‌ای درباره «رجل سیاسی» و تعاریف ذکر شده در قانون اساسی، گفت: در قانون اساسی این گونه آمده است که کاندیدای ریاست جمهوری باید یک رجل سیاسی مذهبی باشد. زمانی که به بُعد مذهبی چنین فردی توجه می‌کنیم، کسی انتظار ندارد که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال‌ها در حوزه‌های علمیه درس حوزوی خوانده باشد، بلکه لازم است واجبات اصلی دین را انجام داده و به اینکه یک فرد مذهبی است اشتهار داشته باشد. وی افزود: در خصوص رؤسای جمهور غیر روحانی بعد از انقلاب نیز به همین میزان کفایت شده که فرد شاخصه‌های کلی مذهبی بودن را داشته باشد. این فعال سیاسی تأکید کرد: در بُعد سیاسی بودن یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید همانند بُعد مذهبی بودن یکسری کلیات در نظر گرفته شود. به این معنا که نباید رجل سیاسی را به عنوان فردی در نظر بگیریم که دهه‌ها کار سیاسی صرف در ذیل احزاب کرده باشد، بلکه می‌توان یک مدیر موفق فرهنگی را که اشراف کامل به مسائل سیاسی دارد، نیز به عنوان رجل سیاسی پذیرفت.

مهاجری گفت: اگر چنین نگاهی بر تعریف رجل سیاسی حاکم شود، مردم دیگر احساس نمی‌کنند که در عرصه انتخابات در حال تماشای یک بازی سیاسی صرف هستند، بلکه آنها با افرادی مواجه می‌شوند که عملگرا (کارگزار به معنای لغوی) هستند.مهاجری با برشمردن موضوعات اصلی کشور در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: دو مسأله «اقتصاد» و «معیشت» امروز مشکل اصلی کشور است و رئیس جمهوری باید قدرت را در دست بگیرد که از بازی‌های سیاسی دور بوده و در چهار سال فعالیت خود بخشی از مشکلات موجود را حل و فصل کند.

اصابت بیش از ۲۰ خمپاره به نواحی مرزی ایران

اصابت بیش از ۲۰خمپاره به خاک ساحلی رود ارس و روستای قره قباق اصلاندوز موجب وحشت ساکنین این روستا شد.به گزارش مهر، از ساعاتی پیش درگیری‌ها بین کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که از صبح یکشنبه ۲۷ سپتامبر پس از دو ماه از سر گرفته شده است شدت یافت.اصابت خمپاره‌های طرفین جنگ به نوار مرزی کشورمان، موجب ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی و ساکنین این مناطق مرزی شده است که طبق گزارش خبرنگار مهر، برخی از ساکنین به دلیل وحشت کودکان، اصلاندوز را به طرف پارس آباد ترک می‌کنند.

کنایه چهره اصلاح طلب به اصولگرایان

محمدرضا خباز، یکی از چهره های اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در جناح مقابل (اصولگرایان) هر فردی زودتر از خواب بیدار شود، انگیزه خدمت و کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری پیدا می‌کند. متاسفانه بخشی از مشکلات کشور بر گردن اصولگرایان است و جز درصد اندکی از ایشان، الباقی به خاطر حمایت از برخی افراد در به وجود آمدن خسارات‌ متعدد عذرخواهی نکرده‌اند.

حسن خمینی: باید مثل گل نیلوفر بروییم

سید حسن خمینی امروز در مراسمی گفت: همه اتفاقات دنیا دست ما نیست، بلکه این ما هستیم که باید در دل مرداب هم مثل گل نیلوفر بروییم و از بدی ها هم زیبایی درآوریم؛ در مرداب غرق شدن افتخار نیست. فرقی ندارد فریاد بکشید و غرق شوید و یا بدون توجه غرق شوید. در مرداب و گندزار هم باید رویید، جوشید و جوانه زد.

تفاوت سبد رای اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان

علی تاجرنیا چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: تفاوتی که سبد رأی اصلاح‌طلبان با اصولگرایان دارد این است که اگرچه در سبد رأی اصولگرایان، بسیاری از آراء، آراء تکلیف گراست اما در بدنه اصلاح طلبی عمدتا این آرایی است که در چارچوب اقناع و تحلیل اتفاق می‌افتد؛ همین امر نشان دهنده این است که نقش جوانان چقدر برجسته است. به هر حال باید تا حدودی از آن غل و زنجیرهای معمول نسل اول، رها شویم؛ هم انتخابات‌های شورای شهر و هم عملکردهای دولت نشان داد بایستی در مجموعه اصلاحات طرح نویی دراندازیم.

اعلام آمادگی وزیر احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات

عضو کابیته دولت نهم و دهم گفت: در این چند سال فرصتی بود که حسب تجارب پیش آمده در دولت، مجلس و نهادهای علمی و انقلابی، با همراهی جمعی از نخبگان و دلسوزان برنامه های قابل توجهی برای ایفای نقش دولتی مقتدر و کارآمد مهیا کنیم.به گزارش تسنیم، محمد عباسی عضو کابینه دولت نهم و دهم در جمع گروهی از دانشجویان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفته است: برخی که برای مدیریت کشور برنامه مدون نداشته و با بی تدبیری اثر تحریم ها را چند برابر کرده اند، می گویند دشمن مقصر وضعیت امروز است ضمن اینکه عملکردها و شاخص ها کاملا نشان می دهد که بی تدبیری و ناکارآمدی مدیریتی نتیجه وضع امروز است، چشم دوختن به دشمنی که شماها مقصر اصلی تلقی می کنید، حاصل سیاست های غلط بکار گرفته است.وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات 1400، گفت: امثال بنده متعلق به ملت و نظام اسلامی مان هستیم. پس در حد توان و شرایط نباید از انجام هر خدمتی دریغ کنیم. عباسی گفت: در این چند سال فرصتی بود که حسب تجارب پیش آمده در دولت، مجلس و نهادهای علمی و انقلابی، با همراهی جمعی از نخبگان و دلسوزان برنامه های قابل توجهی برای ایفای نقش دولتی مقتدر و کارآمد مهیا کنیم؛ اما برای کاندیدا شدن به نظر می رسد با این تعداد افرادی که به عنوان داوطلب ذکر می شود فعلا نیاز و ضرورتی برای کاندیداتوری نمی بینیم؛ مگر اینکه شرایط به گونه ‌ای رقم بخورد که اقتضای حضور باشد.

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف درباره تحولات قره‌باغ

 وزیران امور خارجه ایران و روسیه روز جمعه تلفنی درباره آخرین تحولات قره‌باغ و تنش‌ها میان ارمنستان و آذربایجان گفت‌وگو کردند. در گفت‌وگوی تلفنی شامگاه جمعه محمد جواد ظریف، وزیرامور خارجه ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه آخرین تحولات قره باغ مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

پرونده‌ای از یک جنگ بی‌انتها؛ در قره‌باغ چه خبر است؟


آذربایجان و ارمنستان بار دیگر به روی هم آتش گشوده اند و یکی از سخت ترین درگیری ها میان این دو کشور در منطقه قره باغ رقم خورده است. به نظر می رسد، در شرایط فعلی راهکار فوری برای کنترل و کاهش درگیری ها وجود ندارد. بحران قره باغ به مساله حادی تبدیل شده و در این بین انگشت اتهام به سمت روسیه می رود؛ چونکه گفته می شود مسکو به دنبال حفظ و تداوم تنش ها در این منطقه است. درگیری ها در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه ارمنستان، روز جمعه از آمادگی این کشور برای همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا با هدف برقراری آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد.

هفته گذشته؛ بدترین هفته کرونایی ایران


همان‌ طور که انتظار می‌رفت، در هفته گذشته آمار مبتلایان کرونا در ایران رشد چشمگیری داشت؛ تعداد روزانه مبتلایان باز هم رکورد زد. تعداد کشته‌های روزانه گاهی به بالای ۲۰۰ نفر رسید و روز به روز استان‌های بیشتری درگیر این بیماری شدند. البته این روند صعودی کرونا در ایران در چند روز گذشته موضوع جدیدی نیست، بسیاری از کارشناسان و مسئولان قبلا نسبت به افزایش آمار کرونا در ایران هشدار داده بودند و حتی برخی از مسئولان آن به عنوان «سخت‌ترین پاییز دوران معاصر» ایران نام بردند. حالا ده روز از سخت‌ترین پاییز معاصر ایران می‌گذرد و به نظر می‌رسد همه پیش بینی‌ها واقعی بودند.

تصمیم جنجالی مهاجم سابق استقلال، تغییر تابعیت و دعوت به تیم ملی آذربایجان


مهاجم سابق استقلال با تغییر تابعیت برای تیم ملی آذربایجان به میدان خواهد رفت. علی قربانی که فصل پیش در سپاهان حضور داشت، با پایان فصل راهی تیم سومقامیت آذربایجان شد و حالا جیانی دی بیاسی سرمربی ایتالیایی تیم ملی آذربایجان او را به تیم ملی این کشور دعوت کرده است. دی بیاسی سرمربی جدید تیم ملی آذربایجان، لیست بازیکنان تیمش برای حضور در اردوی ملی و دیدار با قبرس را معرفی کرد که در لیست مدعوین، نام یک مهاجم ایرانی به چشم می‌خورد. /همشهری آنلاین

انتقاد سید حسن خمینی از حذف نام فرماندهان و مدیران جنگ از تاریخ دفاع مقدس


مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود و نگوییم نخست وزیرش چه کسی بوده است، بنیاد شهیدش را چه کسی اداره کرده است و تنها به گروهی خاص بسنده کنیم. هیچ لزومی ندارد اگر الان من با شما بد هستم گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده ایم، اما بعدا روابطمان را به هم زده ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می خواهیم قصه اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. یکی گفته بود ضد انقلاب خوب، ضد انقلاب مرده است، ظاهرا در دید برخی انقلابی خوب هم انقلابی مرده است!

یک امام جمعه: مردم مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟

باقری امام جمعه اسالم گیلان گفت: اینکه امروز تخم مرغ که ساده ترین ماده غذایی مصرفی مردم بود، در مدتی کوتاه یکباره ۸۰-۷۰ درصد گران می شود و خیلی ها دیگر توان تهیه آن را هم ندارند، نشان از بی برنامگی در کنترل بازار است. مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟ آن از وضعیت بورس، آن از وضعیت سکه و طلا و ارز، با این بی برنامگی ها اقتصادی و عدم توان در کنترل بازار، مردم منتظر دلار پنجاه هزارتومانی باشند.

می‌گویند آقای روحانی استعفا بدهد؛ استعفا بدهد که چی؟


سید مصطفی هاشمی‌طباء: رئیس جمهور نظامی، غیرنظامی، هر چه می‌خواهد بیاید هم همین است. کار خاصی نمی‌تواند بکند. الان نام‌های نظامی جوان با رزومه عملکردی خیلی خوبی مطرح است که انسان‌های خوب و توانا، کاربلدی در حیطه خودشان هستند؛ اما اداره مملکت با موفقیت در اداره پروژه‌های بزرگ تفاوت دارد. روسای جمهور در زمان نامزدی شعار می‌دهند. برنامه نمی‌دهند شعار می‌دهند. فرقی هم نمی‌کند، چه آقای احمدی‌نژاد و چه آقای خاتمی و چه آقای روحانی، شعار می‌دهند. لباس تن کاندیدا مهم نیست نظامی باشد./ ایسنا

کنایه قالیباف به روحانی


محمدباقر قالیباف در یاوداره شهدای هادی‌شهر مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ۳۲ سال پیش در همین روستا در خدمت مردم بودم و دو افتخار خدمت در لشکر ۲۵ کربلا مازندران داشتم. امروز به یاد همان زمان به اینجا آمدم. وی با بیان اینکه افتخارات مردم مازندران و شجاعت آنها در زمان دفاع مقدس کم نظیر بود، افزود: پس از سال‌های دفاع مقدس نیز شهید سلیمانی هرگاه برایم از خانطومان سخن می‌گفت از رشادت پرافتخار دلاوران مازندرانی تعریف می‌کرد. ‌رئیس مجلس با بیان اینکه مردم بودند که در این سال‌ها هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کردند، ادامه داد: ما در مجلس هرگز به حاشیه نخواهیم رفت و در برنامه هفتم توسعه، برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را اجرا خواهیم کرد. قالیباف با بیان اینکه حفظ ارزش پول ملی وظیفۀ مسئول قوۀ مجریه است، گفت: ناکارآمدی هفت ساله را به مجلسی که چهار ماه است کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. می‌گویند مجلس سه ماه است آمده و قیمت دلار دو برابر شد. ناکارآمدی هفت ساله را به مجلسی که چهار ماه کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات کشور ما سوء‌مدیریت در استفاده از منابع است، گفت: مردم را از اقتصاد حذف کرده‌ایم و تصدی‌گری می‌کنیم. این وضعیت محکوم به فساد است.

انتقاد امام جمعه اصفهان از «کشف حجاب»


سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان جدیت و قاطعیت در برابر قانون‌شکنان را از الزامات حکومت کردن برشمرد و اظهار داشت: باید با متجاوزان به حقوق مردم برابر با حکم خداوند برخورد کرد و جلوی کسانی که ترسی از قانون‌شکنی ندارند، گرفت. وی مطالبه اصلی مردم از نیروی انتظامی را امنیت بیشتر در جامعه بیان کرد و گفت: باید در این خصوص اختیارات بیشتری به نیروی انتظامی برای برخورد با قانون‌شکنان اعطا شود. امام جمعه اصفهان به دخالت دولت‌های غربی در اجرای قوانین کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بیگانگان حق دخالت در اجرای قوانین ما را ندارند، گفت: همان طور که آنها قانون خودشان را دارند، ما هم قانون خودمان را داریم؛ بنابراین، نباید ترس داشته باشیم، از اینکه اگر با هنجارشکنان برخورد کردیم ممکن است، علیه ما اقدام خصمانه‌ای انجام دهند. وی به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است، ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند. طباطبایی‌نژاد خواستار تشکیل شعبه‌های مخصوص رسیدگی به پرونده‌های ناهنجاری‌های اخلاقی در دادگاه‌ها شد و گفت: نگاه قضات هم باید در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد.

سید حسن خمینی: مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و از فرمانده و نخست‌وزیرش نگوییم


سید حسن خمینی: به نظر من این تحریف نیست، مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود و نگوییم نخست وزیرش چه کسی بوده است، بنیاد شهیدش را چه کسی اداره کرده است و تنها به گروهی خاص بسنده کنیم. در جنگ همه بودند و همین رمز توفیق بود. وی ادامه داد: هیچ لزومی ندارد اگر الآن من با شما بد هستم گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده ایم، اما بعدا روابطمان را به هم زده ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می خواهیم قصه اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. عکس معروف استالین نماد سانسور در شوروی سابق است، از اول که شروع می شود لنین و استالین و هفت هشت ده نفر ایستاده اند و پله پله کم می شوند تا دست آخر فقط لنین و استالین می مانند.

وی افزود: یکی گفته بود ضد انقلاب خوب ضد انقلاب مرده است، ظاهرا در دید برخی  انقلابی خوب هم انقلابی مرده است! می توانید بگویید فلان شخص از دید شما پریروز خوب بود و امروز بد است؛ از دید من هم زید پریروز خوب بود و امروز بد است. اما هیچ منافات ندارد با اینکه روزی با هم بوده ایم. اساسا اگر در جنگ همه با هم نبودند، دستی هم نبود که نگذارد به اندازه کف دست از این کشور جدا شود. همه با هم بودند. صف های نفت، گاز، کوپن و همه چیز ایجاد شد و یک نفر هم آخ نگفت. هر روز پیکر وارد شهرها شد ولی سرها بلندتر شد. این به خاطر همه با هم بودن بوده است.

مکرون: ترکیه ۳۰۰ فرد مسلح از سوریه به آذربایجان اعزام کرده است


«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بامداد روز جمعه گفت که در نشست سران اتحادیه اروپا این توافق حاصل شد تا به ترکیه فرصت مذاکره داده شود و به این کشور تا پایان دسامبر آینده وقت داده شود. به گزارش الجزیره، ماکرون هشدار داد: «ترکیه باید وارد مذاکرات شود، در غیر این صورت به گزینه تحریم ها روی خواهیم آورد.» وی گفت: در صورتی که ترکیه همچنان از خطوط قرمز تجاوز کند، نمی توان مذاکره با ترکیه را آغاز کرد و در صورتی که ترکیه تصمیم بگیرد که وارد مذاکرات نشود باید پیامدهای آن را بپذیرد. رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که سازمان اطلاعاتی این کشور اعلام کرده که ۳۰۰ فرد مسلح از سازمان های جهانی سوریه را به مقصد آذربایجان ترک کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۶
دم این امام جمعه گرم!
آرزوی مردم بی حرکت مانند گیاه و تغذیه گیاهی شاید خواست خیلی از مسئولان باشد ،!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
سردار فدوی:آمریکا فقط زبان زور را می فهمد.
کاملا درست می گوییدسردار .برا ی همین است که ترامپ مردم ایران را له کرد و از دست کسی هم کاری ساخته نیست.
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
مجری فاکس نیوز می گوید:
ترامپ طناب تحریم را می خواست گردن دولتمردان ایران بیندازد ولی
دولتمردان ایرانی رد دادند
وآنرا به گردن مردم ایران انداختن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
اگه آمریکا زبان زور میفهمد پس بسم الله ، ما که فقط زبان فحش دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
تابناک عکس این دو جنسه رو از تبلیغاتت ور دار حالمون به هم خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
مشکل نظارت بربازار نیست مشکل سیاستهای کلان مملکتیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
پنجشنبه دلار واردکانال ۳۰ هرارتومانی شد
امروز به تیتر روزنامه هاتوجه کنید
همه تیتراولشان را به ابتلای ترامپ به کرونا اختصاص داده اند ولی دریغ ازحتی یک تیتر کوچک درمورد دلار ۳۰ هزارتومانی !!!! درمورد سقوط های پی درپی و بیسابقه بورس نورچشمی هم دقیقا همین سیاست دنبال میشود !!! شتردیدی ندیدی
درخت چنااااار
| Germany |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
مردم مثه گیاهان فتوسنتز کنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
اقای عباسی چهار سال اول همه چیز خوب شد افساری که در شش ماه اخر دولت شما کسیخته بود به فرمان اورد ولی یک دفعه گزینه دلخواهتان ترامپ رای اورد تحریم ها برگشت و یک شبه حسن شد دولت بی تدبیر شما اصولگراها پر رو هستید این نقطه قوت شماست
واعطی یک نفوذی اصولگرای خطرناک در دولت روحانی است که وظیفه تخریب اصلاحات رو داره و کنترل روحانی بر عهده اوست ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
خدا شفا بده
یعنی هنوزم هستن کسایی که نمی فهمن یا میخوان که نفهمن به زور
علی
| France |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
موهاشو که رنگ میکنه ناز میشه .باریشاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
کدوم یک از وزراء خوب عمل کردند؟
که ما همون رو به عنوان اصلاح طلب قبول کنیم؟
وزیر مسکن؟ یا نفت یا صمت؟
اصلاح طلبی همیشه یک فریب بزرگ بوده است
یک رفتار بدون مبنا و راهبرد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
خود رئیس جمهور اصولگراست!!
قیام جمهوری آذربایجان نیم ساعت طول کشید
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
نه آذربایجان .نه قره باغ ..
جانم فدای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
منظورت کدوم قیامه؟ قیام مشروطیت هم اگر با حمایت کل ایران و بویژه سردار اسعد بختیاری که تهران را تصرف کرد نبود در حد یک قیام محلی باقی می ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
قیام مشروطیت فقط با حضور موثر آزادیخواهان قهرمان گیلان به ثمر رسید
که میرزاکوچک هم جزوشان بود
روحانی هرگز اصلاح طلب نیود ، مدعی اطلاح طلبی هم نبود در انتخابات هم بعنوان اصلاح طلب شرکت نکرد حالا اصلاح طلبان دنبال بهانه هایی برای اشتباه خود در حمایت از روحانی در انتخابات هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
او با وعده های دروغین فقط سبد رای اصلاحات رو به جیب زد و به انها رکب زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
مردم چاره بهتری برای انتخاباتی که بین بد و بدتر نداشتند
و گناهش به گردن کسانیکه
اولا : انتخابات را مهندسی میکنند
ثانیا : دست و پای دولت و مجلس را با طناب ... پر قدرت میبندند
رای بی رای
آقای روحانی فرمان جمع شدن دولت از سطح جامعه رو داده و مردم رو به حال خودشون رها کرده
همتی : دلایل نوسانات ارزی رو بعدا خواهم گفت ؟؟
جناب همتی شما مسیول مستقیم نابودی اقتصاد کشور هستید چرا که با اختیار تام وارد این حوزه شدید متاسفانه کارهای نادرست شما تو یک سال اخیر اقتصاد کشور رو نابود کرد و پول ملی را بی ارزش ترین پول جهان کرد جالبه لا کمال بی شرمی با دلار ۳۰ هزار تومانی مدعی هستی که جلوی ابر تورمی رو گرفتی ؟؟؟؟؟؟اشتباهات احمقانه تیم اقتصادی دولت
۱_ حذف سود سپرده کوتاه مدت روز شما
۲_ کاهش نرخ سود سپرده بانکی به ۱۰ درصد با تورم ۳۰ درصدی
۳_ ازاد گذاشتن بانکها در ارایه تسهیلات و روانهدشدن ان به بازارهای موازی به طوری طی یک هفته سود ۱۸ودرصدی رو تو بازارهای اشفته کسب میکند
۴_ رها کردن بازار سرمایه و سود باداورده برای یک عده و نابودی سرمایه برای یک ملت دقیقا همین بلایی که داره سر یه عده تو بازار طلا با سکه های ۱۵ میلیونی میارید
بدون شک به ملت باید پاسخگو باشید همین حالا نه بعدا ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
همتی باید اعدام بشه
خاک جنگل های شمال در میدان ونک کیلویی ۵۰۰۰تومان.
اسماعیل کهرم مشاور رئیس حفاظت محیط جمله تاسف بار فوق رابیان کرد.
شک نکنید با قیمت دلار این خاک چندین میلیون ساله سطح صحرایی کشورهای عربی را به بهشت تبدیل خواهد کرد و هموطنان باغیرت ما میلیون ها دلار را صرف دیدن طبیعت مصنوعی آنجا خواهند نمود.به راستی ما به کجا میرویم.کاش هرگز مام میهن چنین فرزندان قدر نشناسی نمی داشت.
جنگی که ترکیه علیه ارمنستان شروع کرده قطعا علیه ایران هم هست.احتمالا آنها می خواهند بخشی از انرژی ایران را صرف توطئه در مناطق شمال غربی کنند به همین خاطر است که ۴۰۰۰تروریست که در سوریه با نیروهای ایران جنگیده اند به مرزهای شمال غربی کشورمان آورده اند سکوت وزارت خارجه در برابر این عمل ترکیه و دولت باکو بسیار ترسناک است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
هرچه دروغ ودلنگ سرهم کنی مطمئن باش منتشرمیشودونشاندهنده شعورکم‌وموذیگری شخص شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
ترکیه و ایران سیاست خارجی شون تقریبا همسوست
چه عجب نوه امام اجازه صحبت کردن داشتند ؟؟ معلوم نیست حاج حسین شریعت اجازه دادند ؟؟ احتمالا فردا یه تذکری به او بدهد چرا که اسم سردار فتنه رو به زبان اورد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
حاجی این نوه که هر روز افاضه میکنه خودش صاحب اجازه است .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
معلومه كه اخبار را دنبال نمي كني! اولا حاج حسين شريعتمداري ثانيا نوه حضرت امام هر وقت صحبت رسمي داشته اند از جرايد پخش شده
همتی نوشت: با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها، کنترل نرخ ارز دغدغه مهم بانک مرکزی است، مردم عزیز مطمئن باشند بانک مرکزی بدون توجه به حواشی، به تلاش خود برای ثبات‌سازی بیشتر در بازارها و انشاالله عبور مطمئن از آخرین مراحل فشار حداکثری ادامه خواهد داد.


جناب همتی:اینقدر که شما دغدغه کنترل نرخ ارز وثبات بازارها را دارید عمه ی من هم دغدغه ترمیم لایه اوزون و کاهش گازهای گلخانه ای را از وقتی که بیاد می آورم داشته و هر روز چندین توئیت و کامنت به زبان های مختلف برای مردم جهان می گذارد ولی نمی دانم چرا گازهای گلخانه ای کم نمی شود!
هرچه نفرین . فریاد . . داد و بیداد و بیزاری دارید بر سر امریکا بکشید چون امریکا مقصر و تقصیر همه مشکلات کشور ایران هست . !!!!!!!! ما بی تقصیریم .
پاسخ ها
mrs
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
دیدید که ترامپ با همین نفرینها کرونا گرفت
امروز رسانه های نزدیک به کاخ سفید اعلام کردند.ترامپ به نوع خفیف کرونا مبتلا شده(اصلا نشده)این یک فریبکاری برای جمع کردن رای بیشتراست.
یک هفته سقوط بورس امریکا ادامه دارد و بعد با ظاهر شدن ترامپ به عنوان یک ناجی  ویک سخنرانی صعود دوباره شاخص های اقتصادی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
فکر می کنید ترامپ تو امریکا می تونه دروغ بگه و بایدن دروغش را برملا نکنه .
مکرون غلط کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
جالبه اگر با همین ادبیات به خودت جواب داده بشه تابناک منتشر می کنه اما توهین به رییس جمهوری یک کشور دیگه مثل اینکه در تابناک توهین حساب نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
از نظر تابناک نظراتی که واقعیت را بیان می کنند توهین محسوب می شود نه اینگونه فحاشی ها .
روزهای خطرناک بازار ارز و سفته بازان فرار رسیده ، بازار به شدت امنیتی خواهد شد قرار است تمام دارایی های دلالان به نفع ملت مصادره بشه و بعنوان مفسدین فی الارص محاکمه بشن چرا که در جنگ واقعی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
شوخی نکن مثل اینکه حکم طبری را ندیدی ؟ یا آن یکی ع.ش که با چند هزار میلیارد تو.مان دزدی غیر علنی محاکمه شد تا مردم واقعیت را نفهمند و معلوم نشد به کجا رسید به همین خیال باش که با فساد مبارزه کنند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
سادگی امثال شما حال آدمو به هم میزنه
اقای قالی باف عزیز از روزی که مجلس یازدهم تشویل شد با اقدامات افراطی خودش دلار ۱۵ هزارتومانی رو ۳۰ هزار کرد ، چراکه قبل از این مجلس همه چیز ارام بود ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
از جنا ب پرزیدنت بپرس
۲۱.۵۱ شما چطور نمیدونی که حتی تیپ و شمایل روحانی به اصلاحات . یعنی دمکراسی نمیخورد . دقیقا مثل انتخابات امسال اصلاح طلب واقعی که میخواهد کشور را بر خلاف اندیشه های اصولگرایان ( آرمانگرایی . جهادی . ارزشی . ) ولی اصلاح طلب واقعی اهداف و شعار و عمل ( علمی . تجارب دنیا . دمکراسی . استقلال قوا و احزاب واقعی ) دنبال میکنند . کلا روحانی از فقدان اصلاح طلبان استفاده کرد و حالا هم به رای دهندگان جوابگو نیست چون حزب مقابل هم سلاح دارد هم‌پول . پول پول زیاد دارد .
دلار شنبه ۲۳هزار تومان ؟؟؟؟؟؟!!! نرخ نیمایی ملاک قیمت گذاری تعیین خواهد شد مواظب باشید ؟
بدبختی امروز قرار بود سال ۹۲ سرمان بیاد....
برجام کمی به مسئولان و مردم فرصت تنفس اقتصادی داد فقط همین....مسأله ایران و آمریکا باید اساسی حل بشه
امیدوارم هر چه سریعتر درگیری ارمنستان و آذربایجان به پایان برسه و هر دو طرف درک کنند که راه حل اختلافات قطعا از طریق جنگ نخواهد بود و جنگ جز نابودی و ویرانی منابع انسانی و مادی دو طرف چیزی به بار نخواهد آورد.
اما خطابم به آن جوگیرهای احساسی هستند که می گویند ایران باید طرف یکی را بگیرد اولا این دوستان هنوز جنگ ندیده اند و نمی دانند جنگ یعنی چه ، بروند از مردم خرمشهر و آبادان و خوزستان و ... بپرسند تا برایشان توضیح دهند مصیبت جنگ و پس از جنگ یعنی چه هنوز موشک و هواپیما و بمب بالای سرشان ندیده اند و بوی جنازه های سوخته و آوارگی در کوه و بیابان و رها کردن خانه و زندگی و ... را حس نکرده اند چند خمپاره اشتباهی یا عمدی وارد مرز ایران شده است مردم وحشت کرده اند و دارند از مرز دور می شوند ببینید اگر درگیری گسترش پیدا کند چه می شود. دو کشور خارجی که روزی هر دو جزو کشورمان بودند بر سر مسایل مرزی درگیر شده اند اگر کشورهای دیگر دخالت نکنند این درگیری کوتاه خواهد بود و به زودی دو طرف بر سر میز مذاکره می نشینند.
کسانی هم هستند که سیستماتیک اجازه می دهند جو نفرت پراکنی وجود داشته باشد زیرا سود بسیاری می برند امروز همه خبرها شده ارمنستان و آذربایجان و کسی از اختلاس ها و ناکارآمدگی مطلق و سوء استفاده و رانت و رشوه خواری و فامیل سالاری و هزاران مشکل دیگر حرفی نمی زند کسی از قرارداد 25 ساله با چین که بی سر صدا رفتند و امضا کردند چیزی نمی گوید وقتی یک کارگر حقوق نگرفته جلوی مجلس می آید چنان به قول خودشان با صلابت !!! برخورد می کنند اما انگشت شمار افرادی که مشخص است به جایی هم بند هستند آزادانه شعار نفرت پراکنانه سر می دهند!!!! در حالی که نفرت پارکنی بین مردم در همه جای دنیا جرم است در اینجا برای آنها آزادی مطلق وجود دارد!!!! عجیب نیست؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
شمافراموش نکن وقتی ظالم باشدوظلمی شودبیطرف باشی فردایفه خودت رامیگیرداگرنمیدانی بتاریخ مرجعه کن
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
به ۲۳:۲۸
همین سئوال را ما هم از شما داریم که زمان ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ طرف کجا را گرفتید؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
موافقم آقای فراهانی
نه به واشینگتن دی سی لعنت می‌فرستیم
نه به دولت ایران
به خودمان لعنت میفرستیم
روحانی رو گذاشتن که همه تقصیرات رو بندازن به گردنش اینم به امید اینکه در آینده کاری باهاش ندتشته باشن قبول کرده
ما ملت‌گشنه ایم
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
ما ملت خسته ایم بخدا و ناامید
همه چی به کنار ولی سه چیز تو دولت حسن روحانی بی حساب وکتاب رفت بالا،پیاز وپراید وپیروزی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
شعرت خوب بوداسمت الکی
آقای قالیباف خوش بحالت چه جای خوش آب وهوایی هم خدمت میکردی
آقای قالیباف یا خبر نداری یا خودت رابه بیخبری زدی مجلس از همان روز اول وارد حاشیه شده از انتخاب هییت رئیسه بگیر تا انتخاب بذر پاش و دنا پلاس وواکسن آنفلوانزا و200 میلیون مسکن والی ماشالله.....
سر در لاک کردن وگفتن اینکه مجلس وارد حاشیه نمیشود دردی از مردم دوا نمیکند
خدا میدونه این واعظی چی تو سرش میگذره.
هرکسی کمی انصاف داشته باشدمیداندکه قرباغ وبخشهای اطراف آن که یک پنجم خاک جمهوری اذربایجان راشامل میشودتوسط اشغالگران ارمنی سالهااست برخلاف تمام قوانین بین المللی اشغال ودرجریان آن سی هزارآذری کشته وبقیه ساکنین آذری منطقه آواره شده انداین طینت ارامنه است که اشغال میکنندطلبکارهم میشونداینرا مدیران سیاسی ما قطعاشاهدندکه خیلی اوقات ما درموردهمکیشان خودمان اگرموردظلمی قرارگیرندباگذشت وفداکارمیشویم بخصوص اگرظالم غیرهمکیش وغریبه باشد شبیه این موردبخصوص حق رانبایدپایمال کردواقعیت این است که خیلی هادر دنیاازهمکیشان ما زیادخوششان نمیآیدوعلت آنستکه ماخودمان بخودمان وهمکیشانمان احترامی نمیگذاریم واشغالگران راحتی درکلام هم محکوم نمیکنیم ودراین موردآنقدرکوتاه آمدیم که همکیشانشان علنابه مادرسرزمین خودمان توهین میکنندکه ازنظرات درسایتهامشخص است البته واضح است که هیچ ایرانی طرف ارمنستان رانمیگیردجزهمکیشان آنها وبااین تسامح آنهاراخیلی پرروکرده ایم که اثراتش بدش درشرف ظاهرشدنست اگرکسی باورنمیکندبتاریخ معاصر مراجعه کندماطرفدارقومی ویاعلیه دیگری نیستیم ولی وقتی ظلمی واضح واشکارمیبینیم خاموش بودن خطاست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
مسئله بین دو کشور دیگه به من و تو ارتباطی نداره مگر اینکه ایران خواستار برگشت این مناطقه به ایران باشه که اتفاقا چندین سال پیش هم زمان صد سال جدایی به پایان رسید و ایران می تونه مثل چین که تایوان را به رسمیت نمی شناسد هیچکدام از این دو را به رسمیت نشناسد و خواستار الحاق دوباره به ایران شود
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
اگر شما هم کمی تاریخ خوانده باشی می دانی مهلت جدایی این بخش ها از ایران چندین سال پیش به پایان رسید و ایران می تواند رسما ادعای بازگشت آنها به مام میهن را داشته باشد اما اگر ایران چنین ادعایی نکند آنها دو کشور خارجی محسوب می شوند و دخالت در امور هر کدام از آنها مجاز نیست حرف شما موقعی درست است که آنها را جزو ایران خساب کنیم این مسئله قومی و احساسی نیست قره باغ در زمان شوروی پیشین جمهوری خودمختار بود و جزو هیچکدام نبود پیش از آن هم که جزو ایران بوده اند عمده ساکنان آن هم ارمنی هستند پس ادعاهای شما مستند نیست و فقط احساسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
تا ؛آنجایی که می دانیم ساکنان این منطقه ارمنی بوده اند .پس باید به ارمنستان تعلق داشته باشد.
حسن خمینی در شرایط آقازادگی زندگی میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
سوپر آقازاده
قالیباف میگه ۷ سال ناکارامدی.در این هفت سال اگه هر ۴ ماه دلار دو برابر شده بود که الان باید دو بتوان بیست و یک گران میشد.ناکارامدی سالهاست وجود داره.ولی مجلس شما از همه ناکارامد تره
آقای امام جمعه اصفهان در مورد گرانی و گرفتاری مردم هم بگی بد نیست.فکر میکنم اولویت الان جامعه اقتصاد باشه نه حجاب
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
در هر دوره‌ای از زمان افراد باهوش وجود دارند و همینطور افرادی که عاشق اعدام و... هستند
کشف حجاب دیگر چیست؟جرم است؟در کدام کتاب قانون گفته شده؟قانون اساسی بشما اجازه دخالت در حجاب مردم داده؟کجای شرع و قران گفته شده؟حال چه باید کرد؟از اسید پاشهای اصفهان چه خبر؟امام جمعه اصفهان میداند که ان تریبون قداست دارد و نباید دست هر کسی باشد؟یک امر شخصی را برجسته کردند تا در دیگر زمینه های نادیده گرفته شدن
تو این موقعیت جنگ آذربایجان وارمنستان قربانی حواسش باشه یه وقت گولش نزنن !!!دمش گرم تصمیمی واسه آیندش گرفته...موفق باشی
همين اقاي قاليباف وبقيه آقایان با تصويب ftafباعث گراني دلار شدن حالاهم طلبكار
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
البته با تصویب نکردن آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
با تصویب نکردن این پیمان هم نباید به این وضعیت دچار میشدیم پایین آوردن سود بانکی توسط بانک مرکزی که باعث دامن زدن به گرانی ها شد هم مربوط به اف ای تی اف است اینها همه برنامه ریزی شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
عدم تصویب چرا تابناک نظر را وارونه جلوه می دی؟
ناشناس
| Japan |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
عدم تصویب البته
سئوال میکنم چرااگرترکیه ازکشوآذربایجان که مورداشغال قرارگرفته حمایت کندبسیاربداست ولی اگرروسیه ازکشورارمنستان که براساس رای سازمان ملل اشغالگراست حمایت کندخوبست ونیزچرااگرهمکیشان آذری هاازنقاط دیگردنیا برای دفاع ازکشوری اشغال شده بروندبداست ولی اگرارامنه ازهرکجای دنیا بکمک اشغالگربروندخوبست مااگردین نداریم انسان باشیم ومعرفت داشته باشیم شاهدیم دراینجاهرکه به مظلوم کمک میکندمحکومست البته توسط نظرارامنه درسایت وهرکه به اشغالگرکمک میکندمحترم وعزیزاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
واقعا خودت هم متوجه شدی چی گفتی؟همه کشورها طرفین را به صلح دعوت می کنند جز ترکیه.بنظر شما ترکیه چه هدفی دارد؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
..چون آذربایجان دوست دشمن ماست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
اول ثابت کن ارامنه از همه جای دنیا برای کمک رفته اند بعد نتیجه خودت را ادعا کن تنها چیزی که الان مطرح شده حضور تروریست های شبه نظامی وابسته به ترکیه در این جنگ است و اگر چنین چیزی درست باشد ترکیه قصد آتش افروزی در این منطقه را دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
چون قهر باغ از ابتدا مال ارمنستان بوده
و در رای گیری سازمان ملل از مردمش که ۸۰ درصد ارمنی
هستند
رای اکثریت بسیار بالا به رفتن زیر پرچم ارمنستان رای دادند
ولی آذربایجان دبه کرد و یک جنگ ۳۰ ساله را راه انداخت
انصافا قهر باغ از ابتدا مال ارمنستان بوده و هست و خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
اگر برخی آذری هامایلند که جان خود را برای یک کشور بیکانه از دست بدهند بروند ولی تابعیتشان از ایران سلب شود.
کاش این امام جمعه ها ،گرانی و بدبختی و بیکاری ، فاصله طبقاتی ،اعتیاد ،فساد اقتصادی و ازدواج جوانان حرف بزنن ،و از زدن حرف های تکراری چون حجاب و مسائل حاشیه ای که مردم بدبین بشن جلوگیری کنن
بنظرم اقای قالیباف کشور را با شهرداری اشتباه گرفته است. انجا زیر مجموعه بود با دستور میشد اینجا فرق میکند همانطوریکه وقتی از جلسه سران قوا خارح شدند نوید اجرای طرح عظیم اقتصادی را داده بودن(فروش نفت در بورس) و همه دیدیم که چه شد. .پیشنهادم به اقای قالباف همان است که از قبل گفتم ؛ببین چهگفتی و چه میگویی؛ این مغایرت ها در صحبت های ایشان موج میزند
سید حسن عزیز!
به قول امام بزرگوار ملاک حال فعلی افراد است.
کسی در گذشته در جنگ مدیریت داشته و خدمت کرده و ممکن است الان خسارتی به بار بیاورد که خدماتش محو شود!
دفاع قاطع مشاور لاریجانی از ریاست جمهوری چهره نظامی!!!!!!!!!!!!!!!!
این چه داستانی است که شروع کرده اید؟ مگر در دوره های قبل چهره های نظامی به عنوان نامزد ریاست جمهوری نبودند؟ الان هم مثل قبل!!!!!!!!!!
تنها راه نجات مملکت آمدن رییسی با همراهی مجلس قالیباف است تا با همت این نخبه ها، طلا بسازیم و تولید ملی را درعرض یک سال صدبرابر کنیم و مدیریت جهانی را هم به دست بگیریم و البته اینبار علی رحمت الله سردهیم.
ضمنا فراموش نکنیم این واعظی جامع العلوم و همه کاره است ! احتمالا طرح گشایش اقتصادی از تراوشات ذهن خلاق جناب ایشان است و دیدیم شروع نشده بود خاتمه یافت !!!!!؟؟؟ ضمنا لطفا با رنگ کردن موی ایشان کاری نداشته باشید چون می خواهد جوان بماند و چند سال دیگر به فعالیت های سازنده اش ادامه دهد !!!!!!!!!!!!!
با سلام کجای درون خبر مربوط به عباسی اعلام آمادگی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری است.او در پاسخ یک دانشجوی سوال کننده گفته است با ایت تعداد داوطلب فعلا لزومی نمی بینم.ضمنا این دسته از افراد به تنهایی در دولت نهم و دهم منشا خدماتی بودند ک .چرا هی نام احمدی نژاد را به دمشان می بندید؟
چقر خوبه که امام جمعه اصفهان هیچ کاری جز صحبت در مورد حجاب و بد حجابی خانمها نداره که بگه. چقدر گره از کار این مملکت با صحبتای ایشون باز شده تا حالا. ما خیلی ممنونیم ازتون
مشکل ما از زمانی باشما شروع شد که پرچم ترکیه رو تو ورزشگاهتون و میدان شهرتون بالا بردید
حسن خمینی به جز نوه امام بودن چه شایستگی دارد؟
یه جوری سر انتخابات دارن چونه می زنن انگار نمی دونن مردم قرار نیست در خرداد 1400 پای صندوق رای برن
سلام.مطلبی که در مورد انگیزه اردوغان شک ایجاد میکند اینستکه بحران قره باغ سالهای طولانی در جریان بوده و در طول این سالها ترکیه چه بسا با ارمنستان روابط دوستانه هم داشته است .وقتیکه اردوغان اجازه جمع شدن و ترانزیت تروریستها از اقصی نقاط دنیا از طریق ترکیه به سوریه را میداد باید فکر روزی را میکرد که این تروریستها اگر شکست بخورند مجبور است میدان جنگ جدیدی مثل لیبی برای آنها تهیه بکند و حال که در لیبی هم در آستانه شکست هستند در قره باغ میدان جنگ جدیدی ایجاد کرده اند.اگر ما دیپلماسی منفعلانه را کنار بگذاریم و از نفوذ خود برای آتش بس در قبال عقب نشینی ارمنستان به پشت مرزهای بین المللی و رعایت حقوق ارامنه قره باغ توسط آذربایجان حمایت بکنیم هم جلوی ترانزیت تروریستهای بیشتری را که فردا میدان جنگ جدیدتری خواهند خواست میگیریم و هم شبهه بی تفاوتی در قبال همسایه ها از بین میرودوبیگناهان کمتری هم کشته میشوند.
نمیفهمم یعنی چی راه توبه باز است؟؟
باید فضای جامعه را برای عده ای از شهروندان نا امن کرد؟؟؟!!!
وقتی اشکنه باشه فتوسنتز برای چه؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی