معرفی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس/ لابی‌ها شروع شد

امروز صحن مجلس شورای اسلامی برای دقایقی متشنج شد. علت، حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در پارلمان بود که برخی از نمایندگان آن را خلاف قانون تعبیر کردند.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 23 September 2020

امروز صحن مجلس شورای اسلامی برای دقایقی متشنج شد. علت، حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در پارلمان بود که برخی از نمایندگان آن را خلاف قانون تعبیر کردند.

به گزارش «تابناک»؛ با نواخته شدن زنگ آغازین جلسه علنی امروز مجلس، روح الله متفکر آزاد، عضو هیات رییسه، نامه رییس جمهوری به رییس مجلس برای معرفی علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد.

بعد از آن اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت، یکباره حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، مجلس را ترک کرد و بعد از دقایقی به همراه رزم حسینی وارد صحن پارلمان شد و در جایگاه مسئولان دولت نشست. حضور رزم حسینی با استقبال نمایندگانی از استان های کرمانشاه، کرمان و خراسان رضوی همراه بود که همین موضوع با اعتراض جمع دیگری از نمایندگان همراه شد. مشخصا علی بابایی کارنامی، نماینده ساری با فریاد این اعتراض را بیان کرد که وقتی هنوز رزم حسینی از مجلس رای اعتماد نگرفته، حضورش در پارلمان خلاف قانون است. اعتراض های بابایی برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد و تعدادی از نمایندگان دور او جمع شده تا او را آرام کنند.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت نیز در تذکری گفت که هیات رییسه تخلف کرده و باید قانون را رعایت کند چون هنوز رزم حسینی از مجلس رای اعتماد نگرفته و لذا حضورش در پارلمان خلاف قانون است؛ این اعتراض ها باعث شده که بعد از چند دقیقه، وزیر پیشنهادی صمت به همراه معاون پارلمانی رییس جمهور صحن مجلس را ترک کنند.

روی دیگر ماجرا شروع لابی های پشت پرده برای رایزنی با نمایندگان جهت رای اعتماد به رزم حسینی است که قبل از اعلام وصول نامه معرفی شروع شده است، وزیر پیشنهادی که در پشت سر خود مخالفت نمایندگان با صدارت مدرس خیابانی را دارد. رزم حسینی در یک هفته باقی مانده تا جلسه رای اعتماد در فراکسیون ها و جلسات کمیسیون ها برای ارائه برنامه، دفاع از عملکرد و پاسخ به سوالات، انتقادات و ابهامات نمایندگان حاضر می شود تا در نهایت وضعیت وزارت صنعت معدن و تجارت در جلسه رای اعتماد در سه شنبه هفته آینده (هشتم مهرماه) تعیین شود.

همچنین نمایندگان، پرونده طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی را بستند و مصوب کردند که قیمت محصولات اساسی کشاورزی تا پایان تیرماه هر سال تعیین ‌‌شود. سازمان برنامه و بودجه موظف شد تا اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در بودجه سالانه قید کند. شورای قیمت گذاری و سیاستگذاری حمایتی محصولات کشاورزی نیز تنها مرجع تعیین قیمت محصولات کشاورزی و خرید تضمینی شد.

یکی دیگر از مصوبات جلسه علنی، تصویب کلیات طرح «جهش تولید و تامین مسکن» بود؛ طرحی که به دنبال استفاده از تسهیلات برخی بانک‌ها برای ساخت مسکن برای پیاده سازی برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و الزام وزارت راه و شهرسازی به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن صرفا به صورت اجاره ۹۹ ساله است. در زمان بررسی کلیات، نمایندگان مخالف معتقد بودند نتیجه اجرای این طرح، افزایش نقدینگی و به دنبال آن تورم در کشور است و در مقابل موافقان تاکید داشتند که این طرح می تواند با رشد قیمت مسکن مقابله کند؛ اما محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران با دفاع از این طرح گفت:‌ اقدامات دولت باعث افزایش قیمت مسکن شده و داشتن خانه یک رویاست. این طرح برای قشرهای پایین و مستضعفان و نه پولداران بوده و آنها صاحب خانه می شوند.

نمایندگان با دو موضوع هم مخالفت کردند؛ اولی تشکیل کمیسیون ویژه مصون سازی از تحریم ها بود و دیگری دو فوریت طرح تشکیل شورای عالی محیط زیست توسط معاون اول رئیس جمهور. درباره تشکیل کمیسیون ویژه روح الله متفکرآزاد، عضو هیات رییسه مجلس به تحریم ها و تلاش دشمن برای اعمال فشار بیشتر اشاره کرد و تشکیل آن را مغایر با عملکرد دیگر کمیسیون ها در مجلس ندانست. درباره تقاضای دو فوریت نیز محمدرضا صباغیان، نماینده مهریز و بافق گفت: حجم بالای کارهای رئیس جمهور و حضور در شوراهای مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باعث شده که جلسات شورای عالی محیط زیست تشکیل نشود؛ لذا می توان با تغییر مدیریت شاهد تشکیل این جلسات بود.

همچنین صبح امروز قبل از شروع جلسه علنی، نشست شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار و هیات رییسه آن انتخاب شد. محمدباقر قالیباف به عنوان رییس و سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی و نصرالله پژمانفر به عنوان نواب رییس، عباس گودرزی، سید جلیل میرمحمدی و معصومه پاشایی به عنوان دبیران و مجتبی یوسفی‌ به سمت سخنگو و احمد نادری به عنوان کارپرداز فراکسیون انقلاب اسلامی تعیین شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
لابی که سهله از لایی هم دیگه خجالت نمیکشن
من شاسییی بلند میخوااام اوعههه اوعههه من شاسی بلندد میخواممم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
همزمانی تحویل دنا های اتوماتیک با شرایط نصف قیمت بازار
و قسطی ۳ ساله ، با معرفی وزیر صمت
احتمالا بدون دلیل نمی تواند باشد
خدایا به چه روزی افتادیم !!!؟؟
و چه آرزو و هدف داشتیم؟؟؟
و به چه رسیدیم ؟؟؟
فقط بلدید داد بزنید....
از سواری ماشین لوکس بگید
راحتید؟؟
اینها نمایندگان مردم اند اما اصلا مردم رو به حساب نمی یارن
متاسفم از این حرف اما اشتباه کردیم به امثال شما که خودرو دناپلاس تان مهم تر از معیشت مردم است رای دادیم.
پاسخ ها
یک فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
عزیزم مگه رای دادی.
در شرایط فعلی و با مجلس فعلی از آقای رزم حسینی بهتر کسی نیست.
اگر ایشان دو تابعیتی باشد معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی ، اتلاف وقت مجلس است.
روحانی دست گذاشته روی استاندار خراسان رضوی که قالیباف اکی رو بده!
وزیر سفارشی پس فردا ماشیهایی با رانت سفارشی به اقایان میدهند
نمایندگان مجلس که پیشاپیش کمی از جایزه هاشون را دریافت کردند!!؟فقط شرمنده که فعلا اوضاع مالی کشور و مردم مساعد نیست .
و فعلا علی الحساب این دنا های اتوماتیک را قبول بفرمائید
تا ایشالله ، بعدا شاسی بلند های عالی هم تقدیم خواهد شد !!!؟؟؟
چرا باید درست زمان معرفی وزیر پیشنهادی ، موضوع اهدای دنا پلاس دم قسط و زیر قیمت به نمایندگان مطرح بشه. همه میدانند که خودرو سازان تحت نظارت وزارت صمت هستند بهتر نبود اگر هم خودرویی قرار است تهیه کنند در زمان دیگری انجام میشد
تو رو خدا اين بازي رو زودتر تموم كنيد و به فكر مردم و مملكت باشيد . آخه مگه ميشه چندين ماه يكي از مهمترين وزارتخانه هاي اين مملكت بي صاحب باشه . بعد بگيد تحريم ما را بيچاره كرد ؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر