بازدید 14019

طرح گوترش برای خاتمه همه جنگ‌ها ظرف ۱۰۰ روز

دبیرکل سازمان ملل از جامعه جهانی خواست هدف پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه ظرف ۱۰۰ روز را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعیین کند.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 22 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در افتتاحیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل امروز، سه‌شنبه اشاره کرد: تنها ۱۰۰ روز تا پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده است. امروز از جامعه جهانی می‌خواهم تمام تلاش خود را برای واقعیت بخشیدن به این درخواست همزمان با فرا رسیدن پایان سال جاری میلادی به کار بگیرد.

او اضافه کرد: طی این پاندمی تنها پیروز درگیری‌ها خود ویروس است.

گوترش خاطرنشان کرد: درخواست اول من از حمایت ۱۸۰ کشور عضو به اضافه رهبران دینی، شرکای منطقه‌ای و نمایندگان جامعه مدنی برخوردار شد.

او گفت: تعدادی از جنبش‌های مسلح همچنین در کامرون، کلمبیا، فیلیپین و دیگر نقاط به این دعوت پاسخ مثبت دادند. هر چند به توافقات آتش‌بسی که اعلام کردند، در تمام موارد احترام نگذاشتند. موانعی بزرگ در این مسیر نظیر بی‌اعتمادی عمیق، قدرت‌های ویرانگر و میراث سخت درگیری‌هایی که سال‌هاست طول کشیده‌اند، وجود دارند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار تسهیل ازسرگیری مذاکرات سیاسی در لیبی شد و نسبت به حضور گسترده مزدوران در این کشور هشدار داد که تهدید به ازسرگیری درگیری‌های مسلح در این کشور عربی می‌کنند.

گوترش افزود: درگیری‌ها در لیبی کاهش یافته، اما حضور مزدوران و سلاح همچنان زیاد است که نقض علنی قطعنامه شورای امنیت است و می‌توان گفت خطر وقوع درگیری‌ها هم‌چنان بالاست.

به گفته او، همه باید برای تسهیل دستیابی به توافق آتش‌بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی در این کشور تلاش کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر