41 نماد بورسی که معاملات آن ها متوقف شد!

حدود 2 ماه از تعلیق شرکت صنایع آذر آب با نماد فاذر میگذرد اما گویا برخلاف انتظار، سهامداران از این اتفاق خوشحالند و با توجه به اوضاع بازار در چند هفته گذشته، منتظر ادامه دار شدن این تعلیق هستند!
کد خبر: ۱۰۰۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 10 September 2020

به گزارش بورس تابناک، تا روز پایانی معاملاتی هفته اخیر یعنی مورخه 19 شهریور ماه 1399، معاملات 41 نماد در بورس تهران متوقف شده بود که سهام بیشتر آنها کمتر از یک ماه است که به علت توقف نماد، داد و ستد نمی شود.

در این میان معاملات دو نماد است که از سال های گذشته متوقف بوده و به عبارت بهتر پول و سرمایه سهامداران آن سال ها است که بلوکه شده است.

معاملات کدام نماد ها متوقف شده است؟

معاملات چه نماد هایی متوقف بود و یا متوقف شد؟

همان گونه که ذکر شد در هفته اخیر در مجموع معاملات 41 نماد بنا به دلایل مختلفی از جمله، تعلیق نماد معاملاتی، افشای اطلاعات با اهمیت، برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده، جلسه هیئت مدیره و همچنین توقف نماد اصلی متوقف شدند. این 41 نماد عبارت بودند از: آکنتور، افق، انرژی 11، انرژی 21، انرژی 31، بورس، پترول، تاپیکو، تکشا، تملت، ثبهساز، چدن، حفاری، خپویش، خریخت، خساپا، خمحور، خودرو، شبریز، شبندر، شپنا، شتران، شستا، شلعاب، غبهنوش، فاذر، فجام، کبورس، کپارس، کترام، کخاک، کروی، کسرام، کفپارس، ملت، نبورس، وانصار، وبملت، وبیمه، وپارس و ونیرو.

بیشترین دلیل توقف نماد های معاملاتی چه بود؟

بررسی ها حاکی از آن است که از 41 نماد، معاملات 9 نماد آکنتور، انرژی 31، شبریز، شبندر، شتران، شپنا، فاذر، وانصار و ونیرو به دلیل "تعلیق نماد معاملاتی" متوقف شده اند.

همجنین دلیل توقف معاملات 19 نماد، "برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده" بوده است که این موضوع بیشترین دلیل برای توقف نماد های معاملاتی می باشد.

از 41 نماد معاملاتی متوقف شده، معاملات 7 نماد برای "برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در خصوص تغییر سرمایه" متوقف شده است که شامل نمادهای بورس، خپوش، شلعاب، کخاک، کسرام، کفپارس و وبملت می شود.

لازم به ذکر است که توقف 10 نماد شامل نماد های افق، پترول، تاپیکو، تکشا، حفاری، خریخت، غبهنوش، کپارس، کترام و ملت به دلیل "برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه" بوده است.

دو نماد، فجام به علت "برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده برای انتخاب اعضا" و کروی برای "برگزاری مجمع عمومی عادی به منظور تصویب صورت های مالی" متوقف شده اند.

همچنین معاملات 8 نماد تملت، ثبهساز، چدن، خساپا، خمحور، خودرو، شستا و وپارس به علت" افشای اطلاعات با اهمیت الف و ب" بوده است.

همچنین معاملات 4 نماد انرژی 11، انرژی 21، کبورس و نبورس با توجه به "توقف نماد اصلی" متوقف شدند. 

در آخر نماد وبیمه نیز برای "جلسه هیئت مدیره در خصوص تغییر سرمایه" متوقف شده است. 

رکوردار طولانی ترین توقف معاملات کدام نماد بود؟

همان گونه که در ابتدای متن ذکر شد معاملات یکی از نمادها حدود 4 سال است که متوقف می باشد. رکورد طولانی ترین توقف معاملات همچنان به شرکت کنتورسازی ایران با نماد آکنتور تعلق دارد که به دلیل تعلیق نماد، معاملات آن از شهریور ماه 1395 تاکنون متوقف می باشد. پس از آکنتور این نماد وانصار است که رکوردار طولانی ترین توقف معاملات می باشد. معاملات این نماد از 6 مرداد ماه 1397 متوقف شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر