بازدید 48066
دو هزار و دویست و بیستمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مهم‌ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ از دیدِ معاون احمدی‌نژاد / سُفره دل ضرغامی از دست اصولگرایان باز شد / اولین واکنش پناهیان به ادعای داشتن خانه میلیاردی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: حواشی یک اظهارنظر درباره دیدار اصلاح طلبان با کروبی / بیشتر اصلاح طلبان در پی نامزد اجاره‌ای برای ۱۴۰۰ نیستند / کنعانی مقدم: دولت ۱۴۰۰ باید دولت ائتلافی باشد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 08 September 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
حواشی یک اظهارنظر درباره دیدار اصلاح طلبان با کروبی

اسماعیل دوستی به حرف و حدیث‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به حواشی دیدارش با مهدی کروبی واکنش نشان داد.به دنبال انتشار گفت‌وگوی اسماعیل دوستی درباره جزییات دو دیدار اخیرش یا شیخ مهدی کروبی و اظهارتش درباره تاکید مهدی کروبی بر اهمیت و شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، وی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «چند روزی است که خیلی در فضای مجازی ناسزا شنیده‌ام. قصد جوابگویی داشتم، خیلی فکر کردم، جوانب امر را در نظر گرفتم و جواب را به زمان سپردم. به کوه رفتم، همه را به خدای مهربان و خالق صفای کوه بخشیدم.»
 
گفتنی است، هفته گذشته این عضو حزب اعتماد ملی گفته بود که در دیدارهای اخیر آقای کروبی به حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید داشتند. 
 
مهم‌ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ از دیدِ معاون احمدی‌نژاد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید برای بهبود شرایط اقتصادی و برون‌رفت از وضعیت فعلی، برنامه عملیاتی ارائه کنند.حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با ایسنا، مهم‌ترین چالش کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را مشکلات اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برای مقابله با این چالش‌ها و تحریم‌ها برنامه داشته باشند. مثلا در شرایط فعلی و با مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه است، صادرات با مشکل مواجه شده و در داخل هم موانع خودتحریمی وجود دارد.وی افزود: کاندیداهای ۱۴۰۰ باید برای تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت و عبور از این موانع برنامه داشته باشند.نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید راهکار عملی و عینی برای حفظ ارزش پول ملی و تقویت قدرت خرید مردم پیدا کند، چون قشرهای متوسط و پایین امروز با مشکل و زحمت برای تأمین معیشت مواجه هستند.نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: کاندیداهای ۱۴۰۰ باید اصلاح ساختارهای مالی و بودجه‌ای را مد نظر داشته باشند و در مورد حامل‌های انرژی، کالاهای وابسته به ارز و رانت و فسادی که بعضا در این حوزه‌ها از نهاده‌های کشاورزی تا فولاد و سایر موارد وجود دارد، برنامه داشته باشند.
 
بیشتر اصلاح طلبان در پی نامزد اجاره ای برای ۱۴۰۰ نیستند

میرلوحی درباره استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات گفت: دو دیدگاه در اصلاح‌طلبان وجود دارد: یکی دیدگاه آنهایی است که در انتخابات اسفند ۹۸ لیست دادند و شرکت کردند. آنها معتقدند با همان فرمان و رویکرد در انتخابات ۱۴۰۰ هم شرکت کنند. مشاهده کردیم در اسفند ۹۸ آنها نتوانستند مردم را پای صندوق‌های رای بیاورند. عضو شورای مرکزی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی ادامه داد: آنها از بقیه اصلاح‌طلبان گلایه دارند که اگر همه در تهیه لیست مشارکت می‌کردند، مردم می‌آمدند. با وجودی که چند حزب با تابلوی اصلاح‌طلبی اقدام به تهیه لیست کردند، چون تفکر اقناعی و نظرات مردم در آن رویکرد انتخاباتی غایب بود، نتیجه‌ای نداشت. رییس دولت اصلاحات در این به صراحت اعلام کرد که اگر من هم از مردم بخواهم در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

میرلوحی درباره سرخوردگی رای دهندگان خاطرنشان کرد: دیدگاه دوم مربوط به شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان است. آنها به این جمع‌بندی رسیدند که با این شیوه لیست ندهند و تاکنون دیدگاه آنها تغییری نکرده است. لذا جز افراد و احزابی که در اسفند ۹۸ لیست دادند، دیگر اصلاح‌طلبان طرفدار حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب و به اصطلاح اجاره‌ای در ۱۴۰۰ نیستند.عضو شورای شهر تهران گفت: خرد جمعی اصلاح‌طلبان می‌گوید در آزمونی که شکست آن از پیش معلوم است شرکت نکنند. در انتخابات اخیر مجلس بخشی از اصلاح‌طلبان مدلی بی‌نتیجه را استفاده کردند و نتیجه نگرفتند پس این شیوه نباید تکرار شود. وی، مشارکت قابل قبول مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را در گرو اطمینان خاطر آنها از اصلاح اوضاع کنونی دانست و عنوان کرد: در این باره هر چه بخواهیم استدلال کنیم، افکار عمومی از ما نمی‌پذیرد.
 
سُفره دل ضرغامی از دست اصولگرایان باز شد

رئیس سابق صدا و سیما، با ابراز نگرانی از «ریزش‌ها و رویش‌ها»، خود شاقول پنداری را عادت بدی دانست که برخی نیرو‌های انقلابی به آن دچار شده‌اند.ضرغامی با ابراز تاسف از برخی کج سلیقگی‌ها اظهار داشت: تنگ کردن دایره خودی‌ها، پایان ندارد. امروز انقلابی‌ترین نیرو‌های ارزشی به دنبال مرزبندی با هم هستند؛ آن هم بر سر عناوینی که با گفت‌وگو و همدلی به راحتی حل می‌شود. گفت‌وگو و مدارا با جدی‌ترین منتقدان درون نظام می‌تواند به رفع سوء تفاهم با کاهش کینه و نفرت و هماهنگی حداقلی برای پیشبرد اهداف نظام منجر شود. این فعال اصولگرا، خود شاقول پنداری را عادت بدی دانست که برخی نیرو‌های انقلابی به آن دچار شده‌اند و در ادامه گفت: همیشه نگران «ریزش‌های رویش‌ها» بوده ام و در جلسات درونی جبهه انقلاب نسبت به آن هشدار داده ام.
 
کنعانی مقدم: دولت ۱۴۰۰ باید دولت ائتلافی باشد

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: فکر می‌کنم این بار تا زمان نزدیک انتخابات، آن فردی که شاخص اصلی اصولگرایان است معرفی نشود.«حسین کنعانی‌مقدم»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره جلسات انتخاباتی اصولگرایان و اینکه شاخصه‌هایی که باید برای کاندیداهای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است، به برنا گفت: قبل از اشاره به اسامی کاندیداها، باید گفت یکی از شاخصه هایی که رئیس جمهور آینده باید داشته باشد، این است که آن فرد، توانایی اجرای مسائل اجرایی کشور، عبور از بحران ها و حل مشکلات کشور را داشته باشد. به بیانی دیگر این فرد طی این چهل ساله باید تجربه خودش را نشان داده باشد و عملا، نمره بگیرد، نه این که در شعارهای پوپولیستی قضاوت کنیم که این فرد شایسته ریاست جمهوری است یا خیر؟
 
او افزود: نکته بعدی این که فرد کاندیدا باید از نظر عقبه سیاسی، رأی جمهور را داشته باشد نه اینکه صرفا رأی یک جناح خاص را داشته باشد، چون این فرد می‌خواهد رئیسِ جمهور شود؛ بنابراین، اشخاصی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند ابتدا باید این عقبه را به مردم معرفی کنند و حداقل نمره‌های ورودی را برای عرصه رقابت، داشته باشند.این چهره سیاسی بیان کرد: مساله بعدی این است که شخصی که می‌خواهد وارد این عرصه شود باید بداند، مسئولیت اجرایی کشور با یک هیات دولت همراه است و باید علاوه بر اینکه خودش را در معرض آزمون و خطا قرار می دهد، باید هیات دولت خود را نیز در معرض آرای افکار عمومی قرار دهد.
 
توضیح محسن هاشمی درباره ضرب‌المثل خبرساز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره منظورش در استفاده از یک ضرب المثل در صحن شورا توضیح داد.محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره منظورش در استفاده از ضرب‌المثل «خداوند خر را می‌شناخت که به آن شاخ نداد» که امروز در صحن شورا استفاده کرد، گفت: منظوری نداشتم. وی درباره تماس آقای توکلی و نتیجه‌ای که حاصل شد، گفت: از خودشان بپرسید. قرار است نماینده بفرستند.
 
آخرین وضعیت بررسی پرونده بورسیه‌ها در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از روند بررسی پرونده بورسیه‌های وزارت علوم در کمیته فرهنگی و اجتماعی این کمیسیون خبر داد. علی خضریان با اشاره به نشست امروز صبح (سه شنبه ۱۸ شهریور ماه) کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پنجمین جلسه رسیدگی به وضعیت بورسیه‌های وزارت علوم در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن بررسی لیست اسمی ارائه شده از وضعیت کلیه دانشجویان بورسیه از سوی وزارت علوم، بررسی برخی مصادیق و موضوع راهکار اجرایی برای حل مشکل ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با توجه به اعلام مسئولین وزارت علوم و بحث‌های مرتبط در وزارت مبنی بر تعامل و اراده بر حل مساله این امید را داریم شاهد نتایج عملی خوبی باشیم. وی بیان کرد: جلسات به صورت پیوسته تا رسیدن به حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت و گزارشی از طرز کار وزارت علوم در این خصوص در حال تدوین است، در ادامه جلسات تکمیل می‌شود و در صورت لزوم به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، اعلام آمادگی کرد در صورت صدور مجوز از سوی مجموعه‌های مرتبط و با پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص برخی نقایص قانونی یا خلاء‌های قانونی زمینه همکاری بیشتر این مجموعه فراهم شود، قرار شد کمیسیون مکاتبات خود را در این زمینه صورت دهد تا مشکلی که در زمینه طرز کار وجود دارد رفع شود.
 
کیفرخواست جدید برای نازنین زاغری صادر شد

یک منبع آگاه گفت: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، صبح امروز نازنین زاغری را به همراه وکیل تعیینی‌اش (وکیلی که متهم برای خود انتخاب می‌کند) احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرد.این منبع آگاه افزود: پس از حضور زاغری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و ابلاغ کیفرخواست پرونده جدید به او، وکیل تعیینی وی ضمن حضور در دادگاه انقلاب در حال مطالعه پرونده جدید وی است؛ بنابراین، گزارش، نازنین زاغری که با حکم محکومیت جاسوسی تحت نظر دستگاه قضایی و سازمان زندان‌های ایران است با اتهام جدیدی مواجه شده است.
 
علی مطهری: نظام پارلمانی در شرایط فعلی نقش مردم در تصمیم‌گیری را کم‌رنگ می‌کند

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس دهم با اشاره به مطرح شدن موضوع نظام پارلمانی گفت: «نظام پارلمانی در جایی می‌تواند مفید باشد که احزاب قوی وجود داشته باشند و احزاب در تشکیل پارلمان نقش مهمی داشته باشند؛ از سوی دیگر انتخابات هم به معنای واقعی آزاد باشد و مجلس نمایندگی کل جامعه را بر عهده داشته باشد. در کشور ما باتوجه به روشی که شورای نگهبان در پیش گرفته است، مجلس نماینده بخشی از جامعه است. در چنین شرایطی اگر نظام ریاستی فعلی -که در واقع به طور کامل هم ریاستی نیست، زیرا رئیس‌جمهور اختیارات کافی ندارد- به نظام پارلمانی تغییر یابد، در عمل، نخست‌وزیر از سوی شورای نگهبان تعیین خواهد شد و نقش مردم کم‌رنگ‌تر از وضع موجود می‌شود».

ممکن است هر لحظه تصمیم دیگری در خصوص مدارس گرفته شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: در شرایط بحران با عدم قطعیت کامل مواجه هستیم و ممکن است هر لحظه تصمیم دیگری گرفته شود. باید بپذیریم که کرونا شرایط عادی زندگی را دچار تغییر و تحول و تصمیم گیری را سخت کرده است. وی تصریح کرد: ما در بازگشایی مدارس بر اساس چارچوب و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و تجربه آن‌ها در ایام محرم عمل کرده ایم و درهمه موارد با وزارت بهداشت هماهنگی لازم داریم. حاجی میرزایی اظهار کرد: اولویت اصلی ما حضور در مدرسه است چرا که هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، ولی اجباری هم برای حضور دانش آموزان در مدرسه نداریم، چون دانش آموزان می‌توانند از امکانات دیگری که اعلام کرده ایم برای آموزش و یادگیری استفاده کنند. وزیر آموزش و پرورش افزود: ما برای بازگشایی مدارس، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. این ستاد یک مرجع قانونی بوده و همه جنبه‌های آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و... را در نظر می‌گیرد، ما خود را موظف به هماهنگی با این ستاد می‌دانیم.

احمد توکلی: نظام پارلمانی در اداره کشور تحول ایجاد نمی‌کند

احمد توکلی: برای حاکم کردن نظام پارلمانی نیاز است آنقدر در جامعه راجع به آن حرف زده شود که برای اکثریت مردم موضوع جا بیفتد. حال آنکه الان مردم نمی‌توانند به چنین مسائلی توجه کنند، چون بدجوری گرفتارند. علت بسیاری از این گرفتاری‌ها برآمده از دولتمردان است. این فعال سیاسی تأکید کرد: اگر یک مجلس بخواهد نظارت قوی بر دولت کند با همین قوانین و ساختار کنونی نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. امروز بیشتر تمرکز نمایندگان مصروف اهداف جزیی و منطقه‌ای است، آن‌ها بعد از جلسه علنی روز چهارشنبه به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و صبح روز یکشنبه با خستگی زیاد خود را به صحن علنی مجلس می‌رسانند. آن‌ها در چنین وضعیتی معلوم است که نمی‌توانند جلوی قانون‌شکنی‌های دولت را بگیرند. توکلی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور ساختاری نیست، افزود: تفاوت بین نظام پارلمانی و نظام ریاستی آنقدر نیست که بتواند در اداره کشور تحول ایجاد کند. آنچه امروز تحول ایجاد می‌کند؛ ایمان و وفاداری به اسلام و ایران است.

اولین واکنش پناهیان به ادعای داشتن خانه میلیاردی

حجت الاسلام علیرضا پناهیان که چندی پیش موضوع خانه چندین میلیاردی‌اش در فضای مجازی دست به دست می‌شد، در یکی از وعظ‌هایش به این ابهامات پاسخ داد که ویدئوی آن سر و صدای زیادی به پا کرد. او در این ویدوئو گفت: «کسر شان جلسات امام حسین می دانم که بخواهم به دروغ‌های این‌ها درباره زندگی شخصی خودم و خانه‌ای که ۵ سال قرار بود با شریکی آن را بسازیم جواب بدهم.» او با اشاره به تلاش برای ساخت خانه‌ای که ۵ سال طول کشید دلیل این تاخیر چند ساله را نداشتن پول عنوان کرد و گفت: «چرا این خانه ۵ سال طول کشید، چون شریکم پول داشت و من نداشتم و در نهایت یک بار زنگ زد گفت می‌خواهم بفروشم. گفتم کمی صبر کن پولمان جور می‌شود. گفت کمیته امداد که باز نکردیم.» پناهیان ادامه داد: «پیش خود گفتم عجیبه خدایا چقدر باید تحقیر تحمل کنیم؟ گفتم صبر کنید من کسی را پیدا کنم که سهم شما را بخرد. شرایط ما هم ویژه بود چراکه فرزندمان داشت ویلچری می‌شد و هر جایی نمی‌توانستیم برویم و نهایتا همین آقایی که اسمش را کنار اسم من گذاشتند و نمیدانم می‌خواهند من را با او خراب کنند یا او را با اسم من خراب کنند قبول کرد یک زمین ۲۲۵ متری که هر طبقه آن حدودا ۱۳۰ متر می‌شد را بخرد، چون آن شریک قبلی به پول خود نیاز دارد تا ما یک فکری بکنیم. آن فرد قبول کرد و خانه را ساختیم» او گفت: «در پایان‌کار اسم ایشان (شریکم) هم آمده است بعد از آن بود که یکجور رذیلانه زدند شراکت فلان فرد با فلان کارخانه‌دار که هر کدام از رفقا زنگ زدند گفتند مگر برج ۱۰۰ میلیاردی نیست؟ می‌گویم من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنیم.»

تکذیب شایعه مرگ دانش آموزی به علت کرونا در مدرسه‌ای در تهران

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر فوت دانش آموزی در مدرسه بخاطر کرونا، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تکذیب این ادعا، از پیگیری این موضوع توسط پلیس فتا برای شناسایی عاملان انتشار این ویدئو خبر داد. در ویدئوی مذکور، فردی مدعی شده دانش آموزی در مدرسه‌ای در منطقه ۱۸ جان خود را به علت کرونا از دست داده است، با توجه به حساسیت موضوع خبرنگار ایسنا، صحت و سقم این ادعا را از سخنگوی آموزش و پرورش تهران پیگیری کرد که مسعود ثقفی در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: چنین چیزی صحت ندارد. مدرسه و منطقه مشخص است و اتفاقی در این مدرسه رخ نداده است. سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: از پلیس فتا خواسته ایم پیگیری کند که این تصویر چگونه و توسط چه کسی منتشر شده و چه کسی بوده است.
 
سوال از وزیر خارجه به صحن علنی ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که به دلیل حضور پیدا نکردن وزیر خارجه در جلسه امروز برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان، سوالات به صحن علنی ارجاع شد./ایسنا

تقاضای روزانه برای اسکناس دلار چقدر است؟

طبق اعلام بانک مرکزی، بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که حجم معاملات اسکناس در بازار غیر رسمی بسیار پایین بوده و حجم تقاضای روزانه در بازار رسمی اسکناس نیز طی چند روز اخیر رقمی بین پنج تا هشت میلیون دلار بوده است./ایسنا

ترامپ بار دیگر پیشنهاد جنجالی درباره چین را مطرح کرد

دونالد ترامپ گفت: در حال حاضر ما میلیاردها دلار از دست می‌دهیم و اگر با چینی‌ها داد و ستدی نداشته باشیم، دیگر میلیاردها دلار از دست نمی‌دهیم! به این جدا کردن می‌گویند؛ بنابراین بهتر است از الان فکر کردن به این موضوع را آغاز کنید. اگر بایدن در انتخابات پیش رو پیروز شود، در حقیقت چین پیروز شده زیرا چین مالکیت آمریکا را به دست می‌آورد./ایسنا

نیمه پنهان ماجرای محمدرضا فروتن!

روزنامه خراسان نوشت: ساعات پایانی ۱۵ شهریور، شایعه تغییر جنسیت محمدرضا فروتن در توییتر به راه افتاد و خیلی زود به پر واکنش ترین موضوع در شبکه های اجتماعی تبدیل شد.هرچند خود محمد رضا فروتن ۱۲ ساعت بعد آن شایعه را در اینستاگرام شخصی اش تکذیب کرد، از زمان انتشار این شایعه تا تکذیب آن،تعداد دنبال‌کنندگان محمدرضا فروتن در اینستاگرام تا لحظه تنظیم این گزارش (۸ شب ۱۷ شهریور)، حدود ۱۴۰ هزار کاربر افزایش یافت. این در حالی بود که فروتن طی هفت سال عضویت در اینستاگرامش فقط ۲۵۳ هزار کاربر جذب کرده بود.

اتفاقات عجیب در دادگاه رسیدگی به سانحه سقوط هواپیما در یاسوج

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به سانحه یاسوج حاوی موارد عجیب بود. کارشناسان رسمی دادگستری در این دادگاه بر سهم ۷۰‌درصدی یخ‌زدگی در سانحه سقوط تأکید داشتند. اولین فردی که موضوع یخ‌زدگی و فقدان AD را در این سانحه مطرح کرد، خانم «ماریون چودت»، مدیر دفتر ایمنی کارخانه ATR بود که به شکل عجیبی نه‌ تنها از تیم بررسی سانحه حذف بلکه از کارخانه ATR نیز اخراج می‌شود. نکته دیگر، مکالمات برج فرودگاه یاسوج با خلبان مکالمات به‌قدری عجیب بود که به نظر می‌رسید فرد گفت‌وگوکننده در برج مراقبت فرودگاه یاسوج، مکالمات برج را با مکالمات تلفن همراه اشتباه گرفته است! /شرق

اگر چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب رد صلاحیت شوند، نامزدی معرفی نمی‌کنیم

جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، اصلاح طلبان حرفی برای گفتن نخواهند داشت. برای حضور اصلاح طلبان در عرصه باید مردم به عرصه بیایند. باید کسانی را به میدان بخوانیم که بتوانند کشتی بحران زده کشور را به منزل آرامش، ثبات و پایداری فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برسانند. رئیس جمهور باید با اختیارات کامل نفر اول اجرایی کشور باشد. اگر قرار باشد رای مردم نافذ و منشا تاثیر باشد، باید رئیس جمهور با رای مستقیم مردم و فارغ از نظارت های فراقانونی انتخاب شود. اگر بخشی از اصلاح‌طلبان فردی که اصلاح‌طلب نیست را به عنوان نامزد مورد حمایت خود معرفی کنند، قطعا از پشتوانه کامل اصلاح‌طلبان برخوردار نخواهد بود.

ماجرای پیشنهاد ژاپن به ایران برای مبادله نفت با غلات

خبرگزاری ژاپنی کیودو: آبه شینزو در سفر به ایران، پیشنهاد مبادله ذرت و سویای تولید شده در آمریکا را با نفت ایران داده است و به صورت اولیه با پاسخ مثبت دو طرف مواجه شده؛ اما ایران درباره پذیرش پیشنهاد ژاپن توسط آمریکا تردید داشته و بر تعهد آمریکا اصرار کرده است. این تلاش دیپلماتیک که به صورت اولیه با هدف تشویق ایران برای موافقت با مذاکره با آمریکا بوده در نهایت با موفقیت همراه نبود، چون ژاپن نتوانست بر اصرار ایران درباره لغو تحریم‌ها پیش از مذاکره فائق آید./فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۴۴
جناب حجت الاسلام عزیز این چیزها دیگر برای ما عجیب نیست شما هم خوش باش زندگی تو در خانه چند ده میلیاردیت بکن حالشو ببر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
جناب علم‌الهدی عزیز که نگران وضعیت اقتصادی طلاب بودید
بفرمایید، جناب پناهیان راه حل را ارائه دادند: هدیــه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
بنگرید این خلق عالم را که دندان بر جگر بیدادتان را بردباری میکنند
دست ها از دست تان ای سنگ چشمان بر خداست
گر چه می دانم
آنچه بیداری ندارد خواب مرگ بی گناهان است و وجدان شماست
با تمام اشک هایم باز نومیدانه خواهش می کنم
بس کنید
بس کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
من خدای نکرده جای پناهیان بودم بخاطراینکه باعمل خودم مردم وجوانان را دین گریز نکنم از لباس روحانیت بیرون میومدم لبای بازاریابی میپوشیدم که بلد هست چطوری دربالاشهر هدیه بگیرد
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
سلام.مطلبی که میخوام بگم ربطی به خبر و نظر مخاطب عزیز نداره اما گفتم شاید جالب باشه.پیشنهاد میکنم به تابناک یه پیش بینی بذاره ر از قیمت مثلا پراید در سال آینده همین موقع و حقوق کارگری در همون زمان و هرکس درست پیش بینی کرد و عددش نزدیک بود به واقعیت یه هدیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
جناب پناهیان فرمودند امام ورهبرانقلاب هدیه ای زندگی میکنند من هم همینطور، به ذهن اینگونه متبادر میشه که ایشون برای ،
خودشون شان رهبری قائل هست، زهی خیال باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
خداوند ، انسان را خلق کرد
و انسان ، توجیه کردن را
و جدیدا نام زشت ........!؟
شده است هدیه !؟
ایشان توجیه کردند !؟
و ظاهرا ما هم باید قبول کنیم!؟
البته شنونده باید عاقل باشد !؟
خداوند همه را به راه راست
هدایت کند ، انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
یک خانم هم دیروز جایزه ای که گرفته بود
را بین ۴ خانواده مستحق که نمی شناخت تقسیم کرد !؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
ظاهرا" ویدئوی صحبتهای آقای پناهیان رو ندیدید و به خبر ناقص تابناک بسنده کرده اید آقای پناهیان توضیح میدهد که آن واحد مربوط به خودش را هم فروخته اما نتوانسته جایگزینی پیدا کند و اکنون مستاجر هستند قضاوت عجولانه ممنوع
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
وقتی آقای پناهیان در ایام محرم 99 آب در خانه مورچه میرزد البته که مورچه ها بدنبال یک حربه حتی از یک واحد آأپارتمان معمولی در تهران نباید بگذرند وقتی بخانه هزار میلیاردی وزیر و بقیه گیر بدی باید بهش گیر بدهند ولو یه آپارتمان مصرفی
ضمنا وقتی کسی بهت کمک میکنه یه خونه بخری چون در فکر اومانیستی امکان نداره کسی بدون چشمداشت کمکی بکنه مردم حتی به آن هم گیر می دهند حتی از یه واحد معمولی برای یه نخبه سیاسی فرهنگی اجتماعی حرف و حدیث توش در می آورند
در حالیکه یه آپارتمان معمولی تو تهران را هم حق یه منبری که پر مخاطب ترین سخنران هست نمی دونند ولی ویلا های 1500 متری به بالا در شمال تهران اشکال نداره برای خودشان .
مردم هم اطلاع ندارند نمی دونند تو تهران یک نفر سال 90 با دویست میلیون آپارتمان معمولی خوب می تونست بخره ولی امروز با 2 میلیارد نمیتونه بخره حالا هرکسی قدیم خریده یا کمکش کردن بخره... ! میلیاردر هست ؟بابا اینقدر چیزی از این بابا ندارند به یه آپارتمان معمولی گیر می دهند
امروز چند تا کارمند معمولی همسن آقای پناهیان مثال بزنیم که یه خونه 130 متری تو تهران دارند ؟
اختلاس کرده اند ؟ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
متاسفم براي اين اظهار نظرهاي ناآگاهانه، به لطف اين دولت مفخم هر كس در تهران يك آپارتمان كوچك داشت الان يك منزل ميلياردي دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
برای منافع جمعیت 5درصدی سهامداران و تامین بودجه دولت چرا چوب حراج به منابع 95 درصد مردم در صندوق توسعه میزنید؟ بخدا راضی نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
حالا متوجه شدی تهمت چقدر درد دارد!؟؟؟
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
هرکس پناهیان رو میشناسه میدونه چه خبره شما رییس جمهور و رو جمع کنید
اقای مطهری با چه رویی حرف از اختیار رییس جمهور می زنید؟
خجالت بکشید و اینقدر ادرس اشتباه ندهید که خودتان هم باورتان نشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
رییس جمهور اگر واقعا قدرت داشت میتوانست از برجام صیانت کند و الان احوال شما و اما بهتر بود او دربرابر خرابکاریها فقط میتوانست گاهی هشداری بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
ان زمانی که برحامتون امضا می کردین همه کاره بود الان شد هیچ کاره!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
روحانی بسیار اشتباه کرد !؟
ولی منصفانه ، اگر اجازه داشت
تا برجام کامل
و مشارکت شرکت های آمریکایی در ایران
و فتف را فعال میکرد
الان به هیچ وجهی در این فلاکت و گرداب نبودیم
انصاف چیز خوبیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
23:23
همه کاره نبود اول اجازه گرفت بعد انجام داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
اون برجام رو خودش تنها امضا نکرد اجازه داشت که امضا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
ترامپ هم اختیارات روحانی را ندارد اما توانایی دارد
اقای پناهیان! شما هم؟ عجب!
کاش مردم هم مثل پناهیان خانه هدیه ای داشتند !! این هدیه ها اینقدر زیاد است که یک مملکت را مال خود کرده اند !! کسی از ملت ایران را نمیشناسیم پولشان به اندازه ایران باشد ! جز مال غصبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
پناهیان یه سوتی داد شما جدی نگیرید ،خجالت کشید بگه این پول عرق جوبین منبرهای چند صد میلیونی هست ؟؟ مگه فراموش کردین او و جناب ازغدی سال ۳۶۶ روز ماموریت ارشاد ملت رو بر عهده دارن ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
آقای طبری هم هدیه گرفته بود بهش اتهام زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
من هدیه گرفته ام نه رشوه
فرق است میان ناز و عشوه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
چرا کسی از این هدیه ها به مای مستآجر نمیدهد مثل پناهیان و طبری که میگوید اگر می خواستم نصف لواسان را هم هدیه میدادند .خداوندا با شنیدن این سخنان باید عدل را معنی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
حداد هم که از بنیاد هدیه گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
متاسفانه هر كس كه كوچكترين انتقاد به دولت داشته باشد با تهمتهاي متعددي روبرو خواهد شد! دروغ هم تا بخواهد بررسي و تكذيب شود اثر خود را خواهد گذاشت!
اقای پناهیان وقتی در روز روشن رئیس دولت می گوید من خبر نداشتم از افزایش قیمت بنزین چه توقعی از زیر دستانش دارید که حرف.... نزنند و نهمت به شما نزنند؟چون دارید روشنگری می کنید می تازند به شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
تو دیگه ماله کشی رو به حد اعلی رسوندی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
البته دادن زمین در اونجا و مشارکت در ساخت خونه اونجوری همه اینا توطئه خارجی بوده فقط این بنده خدا یه طلبه که در تله افتاده
فعلا کمی با درد ژنهای مرفه سر کن ، ما هم با فقر مردم سر میکنیم
آدمها وقتی نوبت حب دنیای خودشون میشه چه خوب توجیه بلد هست!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
نمی دانم چرا از این رفقای باوفا که هدیه های چند ده میلیاردی
به پناهیان و طبری و صاحبان املاک نجومی میدهند
نصیب مردم عادی
که ولی نعمتان !؟ بودند
نمی گردد ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
دوست عزیز بهتر است با کامنت های همین صفحه که می بینید خود وهمفکرانت را محک بزنید.دیگه وجاهل دانستن مردم بسیار کهنه وقدیمی شده است.امثال آقای پناهیان اگر راست می گویند منزل چند میلیاردی خود را بفروشند.منزلی کوچکتر در جنوب شهر بخرند وبقیه را صرف امور خیر که روی منبر به مردم توصیه می کنند نمایند .امروز دیگر وعظ وخطابه جواب نمی دهد.عمل اصل است.
یک کارگر ساده ام ندارم 100 میلیون دیگه بدم وانت آریسان که قیمت کارخونه ایش یکدفعه 130 درصد بالا رفت و هم قیمت بازار آزاد شده رو تسویه کنم. یکی به دادمون برسه. اگر نماینده مجلسی پیامم رو میخونه نذاره ایرانخودرو این بلا رو سرمون بیاره. میخواستم باش کار کنم خرج زن و بچه رو بدم. اگر داشتم که پارسال 55 تومن از بازار میخریدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
با اقای پناهیان تماس بگیرید حتما با شما شریک خواهند شد
جناب پناهیان، بنده یک مهندس ساده مملکت هستم که نه پستی در قرارگاه عمار دارم و نه منابر شبی چند میلیونی، ولی خدارو صد هزار مرتیه شکر با حقوق بخور نمی حتی اگر به مرز مردن هم برسم حاضر نیستم ریالی از کسی صدقه و هدیه بگیرم، چون از بچگی بهمون گفتند که:
"دست نیاز چو پیش کسان کنی دراز
پل بسته ای که بگذری از آبروی خویش"
کاش شما هم به جای ارتزاق از بیت المال در حین تحصیل و انتظار هدیه و صدقه تا آخر عمر ، به مانند پیشوایان دین با کارکردن شهریه تحصیل و رزق و روزیتان را به دست می آوردید و چشم به هدایا دیگران نمیدوختید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
البته نکته ای که نباید فراموش کرد
شما بفرمایید از کدام دانشگاه در چه سالی و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
با سلام
چرا اینچین شده است ؟
هر کس هر گندی در جامعه می زند سعی می کند بزرگان این کشور را نیز با خود بکشاند !!!
خاطره صحبتهای جناب کروبی توی ذهن متبادر می شود آنجای که پناهیان همچون کروبی از امام و رهبر انقلاب یاد می کنند. آن یکی می گفت من نامه و اجازه دارم از مردم پول بگیرم و این یکی می گوید مگر امام و رهبری استفاده نکرده اند.
اولا شما کجا و آن عزیزان سیلی خورده بخاطر انقلاب کجا و ثانیا به چه وجاهتی مسئله ای مجهول طرح می کنید .
و آخر اینکه شماچه دوستانی دارید که چنین هدایایی به شما می دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
یکی یکی شناخته میشوند و دلائل هر کدام از دیگری مضحکتر
اگر من جای حاکمیت باشم اصلا انتخابات بر گزار نمی کنم چون پولی برای هزینه کردن نداریم و نیاز هم به تبلیغ نمی باشد هر فردیکه مورد نظر است انرا به عنوان رییس دولت انتخاب کند بقیه کار ها درست می شود در این میام مردم هم هیچکاره هستند . الان مجلس فوق بر اساس نظر شورای نگهبان تشکیل شده است و مردم در انتخاب نمایندگان نقشی کم رنگ داشتند انهایی هم که رای دادند خواهان همین مجلس بودند . چون در کشور ما مجلس و دولت در حد یک کارگزار می باشد و کار ایی چندانی ندارند بود و نبودشان فرق نمی کند چون قدرت واقعی در دست نهاد های انتصابی می باشد و از نظر انها اکثر مردم ایران ضد انقلاب هستند تابناک اگر دروغ نوشتم واقعیت را بگویید تا ما هم متوجه شویم و می دانم که منتشر نمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
خلاصه اینکه یک حکم حکومتی صادر کنند
همچون ۴۰ سال قبل
ولی علنی
حتی برای اولین بار و خلاص
جناب پناهیان اعتقاد دارید که اگر یک ریال پول شبهه دار وارد زندگی آدم شود تأثیرات فراوانی بر ادامه زندگی معنوی انسانها می‌گذارد و....
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
من هرگز نوع ادبیات جناب پناهیان را تایید نمی کنم وبا بسیاری از نظراتشان مخالفم اما شما از کجا می دانی "شبه دار" است
ظاهر معنای شبه ناک و مصادیقش را هم حتی نمی دانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
دوست عزیز شبه ناک بودن را ازپناهیان یاد گرفتیم خدارو شکر اززبان خودش پناهیان را لاکچری نشین را رسواکرد
فریبرز
| Canada |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
این حرفها مال عوام هست جیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
ناسلامتی فرمان و گاز و دنده در اختیار خودشان است!؟
این سخت گیری ها واسه ما عوام الناس است!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
من هم يك آپارتمان كوچك در يكي از مناطق حاشيه تهران دارم كه قيمت آن به لطف ... بيش از يك ميليارد شده! راستي من هم ميلياردر هستم؟
نقش رفقا هم داره کمک کم بالا می گبره ، یکی لواسون می بخشه ، یه سری خونه و رندگی
خدایا برسون از این رفقا
سردبیرمحترم سایت تابناک
سلام وخسته نباشید به شماوهمکاران پرتلاش ان سایت که منصفانه نقدها وکامنتهای مردم را بدورازاغراض سیاسی جهت پیشبرد اهداف ایران اسلامی منتشرمیکنید جای تشکر دارد
اما درمورد انتقاد وواکنش اقای پناهیان لازم هست بعنوان یک ایران یعنوان یک دردمند ووطنپرست وشیعه باید عرض کنم اولا انتقاد بهترین هدیه برای فردی که مورد نقد قرارمیگیردهست چون این حدیث ازامام حعفر ضادق ع نقل شده است پس هیچکس از نقد شدن ونقدکردن ناراحت وجبهه گیری نکند هرچند متاسفانه دربین مسئولان ما وروحانیون مشهور انتقاد بازبان تند وپرخاش صورت میگیرد که این نوع انتقاد نه تنها اثر امربه معروف ندارد بلکه جنبه تخریبی را بخود میگیرد ولذا جادارد همه مسئولان و روحانیان اعم از نمایندگان مقام معظم رهبری دراستانها وامامان جمعه ها سعی وتلاششان برای بهبود اوضاع کنونی باشد وانتقاد به همراه پیشنهاد ان هم با زبان دینداری وتدین وخداپرستانه باشد نه اینکه به قصد تخریب جناح مخالف دولت مخالف خودرا بکوبیم وان را بنام نقد بگذاریم که دولت ویافلان شخص انتقاد پذیر نمیباشد هروقت نقد کردن روح دینداری وخدایی دران بود قطعا ان نقد ونقد شونده با دل وجان می پذیرد واگر نپذیرفت اشکال درجای دیگری هست من بارها بارها انتقاد ازسوی ایت الله علم الهدی واقای خاتمی وپناهی را درمورد دولت ورئیس جمهور ومردم وبانوان بی حجاب و.... شنیده ام بجز توهین وتخریب ودوری تنویر افکارعمومی عایدی نداشت وندارد بعنوان مثال عرض کنم شهید سردار عزیزمان اقای سلیمانی درمورد بدحجاب وبی حجاب درسخنرانیش فرمود اینها دخترهای من وتو هستند دخترای این سرزمین هستند باید بااحترام امربه معروف شوند وانهارا ازخودمان دور نکنیم ولی برهکس اقای علم الهدی انها را هرزه وبی بندبار ولنگبار توصیف کرد حال برمایید نقد کدام ازاین دو شخصیت جنبه تربیتی وارشادی داشت نقد وبیان اقای علم الهدی ویا نقد وبیان اقای سلیمانی؟ جناب پناهیان هم ازاین امر مثتثنی نیستند ایشان دربالای منبر بردولت واستاندار ومسئولان میتازد وادب دینی واخلاق انتقادرا رعایت نمیکند توقع دارد طرف ارشاد وجواب انتقاد وی را با زبان نرمتری بیان کند
سردبیر تابناک من وشما بعنوان مسلمان وشیعه که سعی داریم دین وایمان خودرا درباره برخی اتفاقات روز کشور حفظ کنیم من ازهمین تریبون سایت شما چند سوال ازاقای پناهیان دارم امیدوارم به جهت روح انتقاد پذیری وترویج انتقاد بین مسئولان ومردم وپذیرفتن انتقاد ولو اززبان فرد عادی کشور به ارکان نظام باشد
سوال ازجنابان پناهیان وعلم الهدی وخاتمی
1-ایا دردولت محبوب ومطلوب شما یعنی جناب احمدی نژاد تقدی وارد نبود؟ ایا زبان نقد شما دران زمان باز شده بود؟
2- ایا دردروه8-9 مجلس که80درصد ان اصولگرایان بودند نقدی وارد نبود؟
3-ایا دردستگاه قضا وقضات ان دستگاه نقدی وارد نیست؟ چرا به این دستگاه نمیتازید چون هم طبف وهمسوی شماهستند؟
4-ایا به شورای نگهبان نقدی وارد نیست؟ ایا شده زبان نقد حتی انتقاد ارام برای این دونهاد گشوده شود؟
5- ایا حوزویان وحوزه های علمیه نقدی ندارند؟
6- ایا عملکرد شهرداری زمان اقای قالیباف انتقادی وارد نبود؟
7- ایا همین مجلس فعلی که با شعار معیشت بهتر ورفع تنگناهای مردم به میدان اومد درطول این 4-5 ماه بجز رجزخوانی برای رئیس جمهور ودولتش کاری کرد؟
9- ایا برای مجمع نقدی وارد نیست؟
چرا تابحال به این ده مرود نقدی صورت نگرفت واگر نقدی شد درخفا ودرارامش صورت گرفت؟
چرا تریبون نمازجمعه مشهد فقط برای تخریب رئییس جمهور روشن میشود ایا جزاین تیست که دکتر روحانی رقیب اقای رئیسی بود
دوستان علماهای مخالف دولت فعلی این را بدانید هرچند تخریب کنید ضررش به نظام ومردم میرسد چند بار باید رهبری اعلام کند وفاق و وحدت ملی وهمه باید دست دولت را بگیرند وکمک کنند ایا اینکاررا کرده اید؟ شما بجز تخریب وجمع اوری رای وبرای جبران شکست سیاسی درانتخابات حتی به ملت ایران هم توهین کردید ومیکنید که بارها گفته شده 24میلیون رای رای حرام دادند وتفکر نداشتند وخس وخاشاک لقب گرفتند بعدش توقع داشتید درانتخابات اسفند98مردم صف طولانی تشکیل دهند ومشارکت جداکثری را رقم بزنند؟ شاید درانتخابات به لطف شورای نگهبان وتخریبهایی که ضصورت گرفت با حضور حداقلی مردم انهم رای سنتی ها به پیروزی رسیده اید وازاین پیروزی هم جشن گرفتید درصورتیکه پیروزی دراسفند 98 جشن نداشت بلکه عزای سیاسی دوجناج بود ولی شماها بجای اینکه تحلیل کنید وعلت عدم حضورمردم را بررسی کنید هرکسی این کم حضوررا برگردن جناح دیگری انداهت وخودش را مبرا دانست درصورتیکه ملت ازهردوی جناح ناراضی بودند وهستند اگر صرفا بخاطر اصلاح طلبان بود قطعا مردم با حضورحداکثری به اصولگرایان رای میدادند چرا نشد؟ چرا درس عبرت نمیگیرید؟ چرا میخواهید بارفتارتان وعملتان مردم را به خیابانها بکشانید واعتراضات را شکل دهید ؟ چرا از وجود پرنعمت مردم نجیب ایران بنحواحسن استفاده نمیکنید وهرکسی برای پیروزیش انرانردبان قدرت قرارمیدهد؟ چرا نمیگذارید وتلاش نمیکنید معیشت مردم واقتصاد کشور شکوفا شود؟ وهزاران چراهای دیگر که درکامنت گذاشتن مجال خواندن عزیزان را نمیدهد وازحوصله خارح هست
سردبیر سایت تابناک بنده بعنوان یک هموطن ایرانی نه غربی هستم ونه شرقی هردوکشوررا دشمن ایران میدانم شاید شرق را بدتر ازغرب بدانم ولی دوست دارم با هرسه این اقایان دردفتر ان سایت ویا درتریبون ازاد درحضور مردم ویا خصوصی تبادل نظر وانتقاد کنم درپایان امیدوارم دوستان ازهرجناحی که کامنت مرا میخوانند انتقاد کنند وتوهین واقاب غربزده ووطنفروش را نثارم نکنند ومن نه اصلاح طلب هستم نه اصولگرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
خیلی قانون شکنان دیگر هم مردمان این سرزمین هستند و قانون وقتی مجازات گفته شده ربطی به منش قهرمانی ندارد وباید برخورد کرد
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
کاملا منطقی
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
در طول تاریخ امپراطوری های بزرگی پدید آمدند و بعد از مدتی روبه زوال رفتند.فعلا امپراطور بلا منازع امریکاس.می خوای قبول کن می خوای نکن.
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
من مطلب طولانی شما را خواندم بیخود امیدوار هستید،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
سرکارخانم مهسا
بخدا اینقدر درددل زیاد هست که تازه بصورت خلاصه نوشتم ببخشید درود برشما
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
آقا یا خانم اصفهانی روحانی و دولتمردان موفقش؟! احتیاج به تخریب ندارند مردم همه اظهرو من الشمس همه را میبینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
به تمام اين موارد نه گانه حضرتعالي نقد وارد است و نقد هم صورت گرفته منتها به دليل عدم برجسته نمودن نقدها توسط طرف مقابل در جامعه چندان نمود نداشته، شما فكر مي كنيد زاويه گرفتن احمدي نژاد با بخش زيادي از اصولگرايان به چه دليل بوده؟ به دليل افشاگريهاي احمدي نژاد يا به دليل نقدهايي كه به عملكرد او صورت مي گرفت؟
پناهیان ؟ من خانه ای زندگی میکنم که هدیه ای هست مثل دیگر مسولان . .......( .تا حالا طی ۶۱سال عمر هنوز کسی را نداشتم بمن خانه هدیه ای دهد ) مگر دلابل دیگری داشته باشد هم در یک جای زندگی کنی که هم قدرت و سیاست و ثروت جمع باشند این اتفاق خیلی سریع میفتد . آیا تا حالا دیدید کسی خانه ای را به غیر خودی مجانی هدیه دهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
شما هم اگر از حرف های پناهیان میزدید، هدیه می گرفتید
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
بله...در مواردی که هدیه دهنده تعلقات مذهبی عمیق داشته و معتقد است فرد هدیه گیرنده بدلیل نوع فعالیتی که دارد سبب جمع خیرات برای آخرت وی می گردد...حتی مواردی سراغ دارم که منزلی هدیه به خانواده بی سرپرست شده برای اینکه فرزندان آن خانواده با فراغ بال بیشتری تحصیل کنند....فقط اندکی وسعت قلب و بلندای روح نیاز است برای درک و انجام چنین اعمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
توکلی هدیه میکیره ، حداد هدیه میگیره ، شریعت مداری هدیه میگیره ضرغامی اضافه کار از دوستان میگیره تا زندگیش بچرخه ..بابا این جماعت اصولگرا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
ناراحتی اصلی آقای پناهیان این است که چرا اسمش را کنار اسم یک پولدار گذاشته‌اند، ایشان دوست دارند اسم‌ خودشان را کنار اسم امام خمینی بگذارند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
فردی که بالای شهر خونه هدیه داده به این حاج اقا دودلیل داره یا خمس مال باد اورده را حساب کرده وبرای خودشیرینی داده به اقای پناهیان دیندار ویا اینکه این فرد خواسته رانت بگیرد
ضرغامی بعضی وقتا حرف درستی میزنه ومردم بالکل ازقطار پیاده میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
مردم دارند زیر بار گرانی وتورم افسار گسیخته دوقلو می زان اینها به فکرانتخابات هستند.
امروز دکتر صالحی فرمودن در نطنز خرابکاری شده و تشکیلات بعدی در کوه ساخته میشه...
حالا سوال اینجاست:
مگه نگفتین سوله از بیرون زده نشده؟
اگر از بیرون زده نشده پس چطور یاد کوه ها افتادین؟
این برنامه ی هسته ای رو با الگوی امارات جلو ببرین.
عدم تولید سوخت رو بپذیرین وگرنه علاوه بر تحریم ها باید منتظر هسته ای شدن عربستان باشید.
عربستان هسته ای بشه بمب رو هم میسازه،نشون داده مثل ما فشل نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
ساکت مزدور که دنبال تحقیر خودی هستید و مصرف کننده خارجی ها
بازار خودرو داره همه بازارها رو به هم میریزه پرایدی که یک ماه پیش ۷۰ میلیون بود شده ۱۱۰ میلیون یعنی افزایش ۶۰ دزصدی تو یک ماه راستی این خودروسازان دارن خون ملت رو تو شیشه میکنند ، جناب ریسی لطفا یه بررسی کنید ببیتید پارکینگ های شرکت های خودرو ساز چه خبره ،، ؟ جالبه تا دیروز یهانه دلار داشتند حالا دلار داره از خودرو پیروی میکنه ؟؟ وزارت بی وزیر ؟؟ تو کشور چه خبره ؟ ملت به حد انفجار رسیدن، لطفا دست از لجاجت مسیولین برارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
همون کسانی که بورس را دو ماهه دوبرابر کردن همون ها می خواهد پراید و دلار بالا برود
بیشتر اصلاح طلبان دنبال نامزد اجرایی برای انتخابات ۱۴۰۰ میستند .... دلیلش معلوم هست که در دوره مشروطه اصلاح طلبانی میخواستند برای برون رفت از انبوه مشکلات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و زندگی سنتی سخت زجر آور خلاص شوند اما مخالفان اصلاحات در مجلس و در دستگاها با روشنفکران سیاسی اصلاحات مقاومت میکردند و برای بیرون کردن اصلاح طلبان وقتی نتوانستند با غربی خواندن و مخالف اسلام و شرع انها را از قدرت بیرون بیندازند لذا با ترفندی کل خانه ملت و مجلس را به توپ بستند . مردم دنبال تغییر هستند و کلا شعور سیاسی مردم تغییر کرده اما بخش حزب حاکم هیچ تغییری وجود ندارد . نتیجه اینکه اگر اصلاح طلبان همچنان در انتخابات پافشاری کنند در شرایط فعلی مردم استقبال نمیکنند چون رقابت جدی نیست . رقیب سیاسی یعنی اصولگرایان اصلا اصلاح طلبانی که دنبال اصلاحات علمی در حوزهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی هستند قبول ندارند و تحمل نمیکنند . لذا فقط یک راه وجود دارد و آن این هست که شرایط را بسمتی ببرند که خود مردم از اصلاحات رویگردان شوند . .......این یعنی سر خوردگی جامعه
ده درویش در گلیمی بخسبند و دو سلطان در اقلیمی نگنجند / راه رهایی کشور از مشکلات حف یکی از جریانات قدرت است یا همه چیز انتصابی شود یا انتخابی غیر از این همین آش برقرار است وهمین کاسه پایدار
چندتا از این مرگ ها رو تکذیب میکنید؟
هر کس بخواهد با پرچم اصلاحات وارد رقابت با جناح تمامیت خواه و قدرت طلب بشه بدون شک ن نفرت عمومی مواجه خواهد شد چه جهانگیری و چه هاشمی و...... بدون شک دیگه بحث انتخابات تو کشور به کلی منتفی است و انتخابات اخیر اخرین میخ بر تابوت دموکراسی و مردم سالاری دینی بود و روحانی اصلا این مجلس فرمایشی رو قبول ندارد و هیچ وقت هم در چنین مجلسی حضور نخواهد داشت
خانواده ها دسته های گل رو برای گذاشتن جای خالی بچه ها آماده کنید
آقای پناهیان چه زود خودی شدند وخودشانرا با امام رحمه الله قیاس میکنند واقعا که ؟؟؟
دولت داره بچه ها رو کفن پوش میکنه
پناهيان براي خانه خود از امام ورهبر مايه گذاشته چرا ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
این جماعت وقتی کم میارن دست به دامان اقا میشن .
آقای پناهیان ازمقام معظم رهبری مایه نگذاریدوخودراباایشان مقایسه نکنید.
عجیبه که تو این شرایط هنوز دووم آوردیم و زنده ایم!
امثال پناهيان باعث خجالت حزب الهي ها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
پول جمع کنیم برای طلاب تبلت بخریم علم الهدی طلاب ما کاخ نشین هستند
پناهيان بايد بگوييد با طلبگي چطور صاحب زمين چند ميلياردي شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
اقای علم الهدی باید پاسخگو باشد که خرید تبلت کمیته امداد برای دانش اموزان محروم را نتابید وگفت برای طلاب تبلت بخرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
دولت باید جواب بدهد که چطور در عرض ۷ سال خانه ۱۰۰ ملیونی شده چند ملیارد
پناهيان رانتش را پشت اسم رهبر وامام گذاشته
پناهيان با طلبگي صاحب خونه چند ميلياردي شده
من میگم شورای نگهبان پناهیان یا حسین شریعتمداری رو رئیس جمهور کنه تا مشکلات حل بشه
پناهيان چطوري روش ميشه روضه امام حسين بخونه
هدیه رفقا!!!!!!
تا دیروز برادر می گفتند امروز رفقا!!!!!! خب بفرمایید این رفقا در برابر چه چیزی به شما هدیه دادند؟ یعنی فقط عاشق چشم و ابروی شما بودند و چنین هدیه هایی به شما دادند؟!
از کجا مطمئن هستید رفقا!!!! این هدیه که به جنابعالی بخشیده اند از راه حلال به دست آورده اند؟ لابد آنها هم رفقایی دارند که به آنها هدیه کرده اند!!!!
این آقا مردم را چه فرض کرده است؟ اگر اصل از کجا آورده اید قانونی می شد الان باید شما و رفقایتان در دادگاه پاسخگو می بودید که از کجا آورده اید اما فعلا همه چیز بر کام شماست اما این وضع دائمی نخواهد بود.
آینده رو ببینید نه آینده طولانی مدت همین دو ماه دیگه رو تا بعد از انتخابات آمریکا
پیروزی بایدن ۵۵ درصد ریزش ناگهانی قیمت ها در ایران زیرا فشار حداکثری تا ابد برداشته میشه
ترامپ انتخاب میشه ۴۵ درصد التهاب ناشی از انتخاب ترامپ فروکش میکنه و ما همون تورم های معمول رو خواهیم داشت
آفرین به پناهیان که خودشو مانند امام و رهبر میدونه
یک چهره اصولگرا گفت . در جبهه اصولگرایان اگر فردی میخواهد کاندید ۱۴۰۰ شود فقط نمیشود به شعارهای پوپولیستی او در دقایل اخر متکی بود بلکه باید عقبه سیاسی و کاری داشته باشد و با رای حداقلی نمیتواند نام رییس جمهور باشد . رییس جمهور باید حایز اکثریت آرا مردمی باشد . سوال ؟ آیا کاندید ریاست جمهوری که دست بلش بسته هست . نمیتواند وعده خارج از خواست حاکمیت بدهد . سلیقه سیاسی مردم اکثریت بخاطر رشد ارتباطات جمعی عوض شده . هزار نفر از مسولان اصولگرا حتی حاضر نیستند اندکی اصلاح ساختاری را تحمل کنند . چون‌میگویند اگر اولین اصلاحات را قبول کردند سپس مجبور خواهند بود دیگر تغییرات را بپذیرند وقتی اصلاحات اقتصادی به بن بست رسیده چون نطامیان در تولید و سیاست و اقتصاد سهم دارند . چون کشور چند متولی دارد . مجلس و دولت در راس سیاست گداری نیستند . در ۱۴۰۰ کاندید چه وعده ای میخواهد بدهد . فکر میکنم اگر شعارهای مانند حجاب اجباری . ممنوع کردن آرایش زنان . شلاق در ملا عام . افزایش قدرت دستگاه و نهادها. چند همسری برای مردان . تعطیل کردن مجلس را در شعارهای خود قرار دهد از همان ۱۶ میلیون اصولگرا رای خواهد داشت . در مورد رفع مشکل اقتصادی و سیاسی هیچ شعاری ندهند بهتر هست . چون ساختار علمی نیست . مسولان فعلی با نگاه ایدولوژیکی که حتی در حوزه علمی و پزشکی و اقتصادی دارند
یکی هم پیدا بشه از این خانه های هدیه که به پناهیان دادند یکی هم به ما بده ! لطفا یا لواسان باشه یا الهیه !!! منتظر کار خیرتان هستیم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
منم میخوام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
من خونه هدیه نمیخوام . یه وام ده میلیونی سه ساله بهم بدید خداوکیلی هر جور شده اقساطش به موقع میدم به اضافه بهره اش. . تا آخر عمرم هم دعا گوتون خواهم بود
اقای پناهیان انقدر با ادب و متانت و وزانت صحبت میکنند که مات و مبهوت میشویم!!
طبری هم می گفت دوستانی دارم که لواسان را به نامم می زنند!!!! جدیدا باب شده که بگویند هدیه گرفته ام!!!!
احمد توکلی . فرقی بین نظام ریاستی و پارلمانی اینقدر زیاد نیست که بتواند مشکلات را کم یا حل کند . مشکل از ساختاری نیست . بلکه باید ایمان و اسلام و ایران در سرلوحه کارها قرار گیرد . سوال ؟ آقای توکلی ؟ اینکه که گفتی یعنی چی . واقعا شما اصولگرایان همه مسایل را که با اندیشه و علم توسط سیاستمداران قابل حل بود به گل نشاندید . تمام ساختار سیاسی و اقتصادی کشور را با اندیشه سیاسی و ایدولوژیکی مخلوط کردید که واقعا تفکیک انها از هم بسیار سخت شده است . یعنی نظم نوین و کلاسیک اداره کشور را کلا بهم ریختید . یعنی یک فرد اصولگرا با سابقه فرهنگی . همزمان‌میتواند چند شغل داشته باشد در سیاست گذاری در اقتصاد در بحث روابط خارجی و داخلی و اجتماعی و پزشکی هم دخالت کند هم صاحب نظر باشد .هم قانون وضع کند . منظورم این هست آیا واقعا بر هم زدن این ساختار بعد از انقلاب چه کسانی سود بردند چه کسانی ضرر کردند . توکلی جون . رشته اقتصاد وقتی آرمانی دست نیافتنی باشد همین هست . من میگم چه لزومی دارد وقتی کسی فقیر هست شما بهش اجبار و جبر فرهی و تبلیغی میکنید که بچه درست کن روزیش حواله اش و قباله اش هست . شما چرا در مسایل علمی اینقدر معادلات را ساده سازی میکنید. اتفاقا اشکال نگاه به انسان و جامعه و اقتصاد ......هست ،
اقای پناهیان! تقبل الله.
آخه یه طلبه ساده رو چه به دوستی با رئیس میلیاردر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
درآمد میلیاردی آقای رئیس با رانت همون طلبه ی ساده!!
دادستان بايد به خونه اين اقاي طلبه وارد وببينه از كجا اورده
نگاهی که به سرشاخه های جریان اصولگرا که میکیم متوجه میشویم بد جوری زندگی انها درگیر رانت استراز حداد گرفته تا پناهیان و...... ولله قسم چنین افرادی مدافع حریم ولایت نباشن بهتر است چرا که بیشترین ضربه که کشور میخوره از ناحیه همین جماعت هست
علی مطهری همانطور که یکسال پیش پیش بینی کرده بود دوباره همان سخنان را بیان داشت که طرح کاهش اختیارات رییس جمهوری و افزایش اختیارات شورای نگهبان . و نظام پارلمانی زمانی مفهوم واقعی دارد که یکی از لوازم چنین نظامهای احزاب قوی برآمده از قدرت و مستقل مردمی باشد و مردم در انتخاب افراد آزاد باشند ، غیر از این نخست وزیری انتخاب میشود که به جای نظرات و مطالبات مردم . خواست شورای نگهبان اجرا میشود . ......یعنی مطهری درست میگویند که پس اگر چنین هست پس چرا مردم نمایندگان را انتخاب میکنند ؟ یعنی در اوایل انقلاب قدرت دمکراسی که احزاب بود را تعطیل کردید و حالا هم‌میخواهید بدون لوازم دمکراسی شامل ( آزادی احزاب مستقل سیاسی . آزادی بیان . حق انتقاد . آزادی قلم . حقوق شهروندی . آزادیهای سیاسی و اجتماعی و حق اعتراض . .. رای و انتخابات آزاد .) سراسیمه طرحی را دنبال کنید که پست نخست وزیر قبلا بوده . چرا تعطیلش کردید . رییس جمهور با تفنگ بوده چرا بی سلاحش کردید . مگر قرار نبود مجلس در راس امور سیاست های کلی کشور و قانون‌گداری باشد ؟ چرا حالا اینقدر برای کنترل قدرت سیاسی مردم‌پافشاری میکنند . واقعا یک کاربر اصولگرا یا سیاستمدار به من با کلاس ابتدایی پاسخ دهد هدف تندروها از این اصلاحات انتخاباتی برای چیست ؟ در صورتی اصلاحات اساسی کشور در حوزه اقتصادی و سیاسی در زونکن قرار گرفتند . اصلاحات مجلس قبلی جهت کاهش اختیارات شورای نگهبان را چرا وتو کردید ؟
عجب رفقايي دارن آقای پناهیان همينطوري خونه ٣٠ميلياردي ميدن به انها
اگه سهامداران خرد بورس بخوان از حق خودشون دفاع کنن آیا اجازه برگزاری تجمع دارن؟ هر چند بر اساس قانون اساسی برگزاری اینگونه تجمعات آزاده ولی باز هم میترسیم از همین حالا بهمون بگن پیاده نظام دشمن و فتنه گر اقتصادی منظور از سرمایه گذار خرد کسانی هست که ده پانزده میلیون آوردن در بورس که حالا همونم شده سه چهار میلیون تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
طمع زیاد مرض میاره وقتی جیک جیک مستون بود فکر زمستونت بود ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
نه خوب تو فی سبیل الله کار میکنی که بقیه باید سرمایه زندگیشون رو تقدیم دولت کنن
درشهر اصولگرایان اگه قراره مست گیرن
هر ان چه هست باید یکدست گیرند
ولی پناهیان در کل آدم با معرفتیه
قبلا بععضیا مثل حداد و توکلی از رهبر مایه گذاشتن ولی این بنده خدا از دوستش مایه گذاشت فقط اونجا که میگه طرف بهم گفت سه طبقه دیگه رو بذار برای بچه هات مگه خونه چند طبقه بوده چه دوست با معرفتی که چندین واحد براش ساخته و هدیه کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
خوب نیست ادم بخیل باشه:))
آقای پناهیان ماشاالله الحمدالله فی سبیل الله اخوی تقبل الله اعمالکم
امروز فیلم آقای پناهیان رو میدیدم باورم نمیشد یه روحانی بالای منبر تقریبا نیم ساعت داشت حساب و کتاب مال دنیا رو میکرد به کجا رسیدیم همه شدیم اهل مادیات
به نظر بنده فردی مانند آقای پناهیان که خود را الگوی اسلامی جامعه میداند اگر آنقدر توانایی نداشته است که بعد از این همه سال برای خود و خانواده اش یک خانه بخرد و از دیگران هدیه گرفتن است. بهتر است برای مردم و حکومت نسخه استقلال اقتصادی و اقتدار و ... نپیچد . چون رویه ایشون ملتی محتاج و ندار را به جا میزاره که هیچگاه نمی‌تواند در برابر کشورهای اقتصاد برتر دنیا قد علم کند.
یاد شیخ کافی به خیر وقتی نوارهاش رو گوش میکنی برای یک ساعت واقعا از دنیا کنده میشی از عالم خاک جدا میشی جهان با این عظمت در نظرت به اندازه گرد و غباری بی ارزش میاد چه نفس گرمی داشت این انسان معنوی چه زمانه ای بود که در دامان خود امثال شیخ احمد کافی رو تربیت میکرد
تا حالا ماليات دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
فقط می گیرند !؟

همیشه همین بوده
ولی فعلا با اینترنت
افشا میشود لامصب !!!؟؟
آقایان سربازي نميرن ماليات نميدن ودوقرت نمشونم باقيه
شیخ کافی در دهه ۵۰ بیرون گود سیاست بود داداش جان . نوار ایشان را هنوز رو شبکه هست . آنموقع اخلاق وارد سیاست نشده بود
آقای پناهیان خودش را با امام خمینی مقایسه می کند
این‌ها حتی فن سخنرانی هم نمی دانند چه برسد به فوت و فن های دنیای سیاست
خدا بده برکت به این رفقا،چه رفقا ی دست ودل بازی که فقط نصیب مسولان میشوند تو دادگاه آقای طبری هم از این رفقا زیاد بود فقط جای تعجب دارد چرا از رهبری مایع میذارند پس خودتان چکاره هستید اگر رفقا برای شما هدیه میگیرند و خونه هدیه می‌دهند چکار به رهبری دارید اسم اون بند گان خدا را هزینه نکنید ،خداوند از این رفقا نصیب تمام ملت ایران بخصوص بدون خانه دار ها بکند تا همه ملت صاحب یک ملک ۵۰متری شوند نه ۱۳۵متری چون توقعات از رفقا خیلی بالا میاره ،الله برکت الله
تا زمانیکه اینهمه آدم بیکار و‌ محتاج ناشی از تنگ نظری همین هست اگه هم هدیه ای داده میشود این آقاموظف هستند در مسجد به سنت معصومین اعلام کنند و هدیه را عینا به مستحق واقعی تقدیم کنند نه اینکه خودشان تصاحب کنند
اگه آباد کردن دین و دنیای مردم اینست فرق شما با دیگران چیست؟ تازه افتخار هم میکنید در یک جای خوب یه خونه ۱۳۰ متری دارید؟ آیا همه مردم هم دارند؟
محمدرضا فروتن، خودش میگه تغییر جنسیت ندادم، حالا چه اصراریه که بخوان راستی آزمایی کنن؟
افرین به پناهیان.خداروشکر که شبکه های احتماعی هست ما مطلع میشیم که دروغ ها رو برعلیه شما باور نکنیم
چرا من با مرورگر میتونم نظر بدم ولی نمیتونم پاسخ نظرات یا مثبت و منفی ها بزنم . چرا ؟
پناهیان یه جایی میگه فقط یه واحد از اون خونه ای که با شریکم ساختیم مال من بود ۲۳۰ متر زمین بود و یه واحد ۱۲۰ متری مال من بود بعد میگه دوستم که خونه رو برام ساخت گفت سه طبقه رو بذار برای بچه هات و نفروش ولی من همه رو فروختم
اگر سخنان پسر حداد عادل و پسر عارف و سخنان پناهیان و دیگران را با هم مرور کنیم کاملاً متوجه تفکر حاکم بر ذهن و رفتار مسئولان می شویم
شمادر مورد یه آپارتمان دارید این همه جاروجنجال میکنید آقای پناهیان پنجاه سالشیه آپارتمان داره علی علیپور برا فقط یه فصل بازی تو پرسپولیس هشت میلیارد پول خواسته یعنی با یه سال بازی میتونه همین آپارتمانو بخره چرا ما به خاطر این که از فکر ومنش کسی خوشمون نمیاد از جاده انصاف خارج میشیم میدونید بعد انتقاد شدید ایشون از وضعیت آب خوزستان واستاندار اونجا این حاشیه درست شد یعنی دولتیا میخوان جیک کسی در مورد مشکلات مردم در نیاد وهر بلایی خواستن سر مردم بیارن
چه دوستان خوب، خیلی ثروتمند ودست ودلبازی دارند این آقایون
"برو کار می کن مگو چیست کار " چرا هدیه ای زندگی می کنی ؟ و باری بر دوش جامعه شده ای ؟ کار و تلاش کن و نان بازوی خودت را بخور
علی مطهری: نظام پارلمانی در شرایط فعلی نقش مردم در تصمیم‌گیری را کم‌رنگ می‌کند!!!!!!! مگه مردم نقشي هم دارن آقاي مطهري؟!!!!!!!!! جاي پدرت خالي كه ببينه فرزندخلفش را
ساده زیستی برای من و شماست
آقاي وزير آموزش وپروش چرا همون اول از ستاد ملي كرونا استعلام نكرديد، چقدر مردم بايد تاوان آزمون وخطاي شمامسؤلين و بدهند،البته ما باورمان نمي شود كه شما بخاطر مدارس غيرانتفاعي اين دستور بي عقلانه بازگشايي مدارس و را صادركرديد. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما که هر رفیق داریم از خودمان فقیرترند خوش به حالت جناب پناهیان
دیگه مقابله با تحریم ها هیچ اثری نداره، اقتصاد ایران دچار مرگ مغزی شده. پس با این حالت کاندیدای بعدی ریاست جمهوری از یک طرف با خالی بودن بودجه ی مملکتی و همچنین با خالی بودن صندوق ذخیره ارزی مواجه خواهد بود و از طرف دیگر با بدهی های کلان به کردم به خاطر وضعیت بورس، ..
و را خدا شانس من را ببینید .دوست ثروتمند من از خارج آمده وهی هم میگه برات هدیه ارزشمندی آورده ام چون چند سال دانشجوی تو بودم وهمین معلومات باعث شد که در آمریکا اقامت بگیرم ودر یکی از حساس ترین مراکز آنجا به عنوان متخصص مشغول شوم .روز موعود رسید واین عزیز زنگ زد وناهار نیز به منزل ما آمد .بالاخره موقع رفتن هدیه را تقدیم کرد ( به قول خودش ).گفت ادکلنی برایت آورده ام که از بهترین اسانس های ایرانی تهیه شده است.در دل گفتم خدا کند از اسانس گل بنفشه نباشه .هدیه را داد ومنت گذاشت وناهار را هم خوردو وقتم را هم گرفت و خلاصه آقای پناهیان من از او تشکر هم کردم .اما دوستان شما کجا و دوست ودانشجوی من کجا .به قول قدیمی ها خدا شانس بده
یک خونه 130متری برای کسی مثل اقای پناهیان اصلا زیاد نیست.این عقده گشایی ها علیه ایشون ریشه در روشنگریاش داره
مهم‌ترین چالش پیش رو شرکت نکردن مردم درانتخابات نه!اهمیت ندادن ‌وخندیدن ملت به ریش آنهاییست که دارن برای ۱۴۰۰ورای دادن مردم برنامه می چینند!
حالا باز خوبه کل لواسونو به نامش نزده . والا!!!!!!!!!!!!!
این دوستان را از کجا پیدا می کنند که هدایای ملیاردی می دهند.
ترامپ برنده انتخابات نمیشود. بایدن برنده انتخابات است. و مجددا روابط ایران آمریکا وارد منطقه زرد میشود.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر