بازدید 48579
دو هزار و دویست و هفدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش به شایعه قهر یک نماینده از مجلس / حقیقت پور: پرویز فتاح رفت روی میدان مین و تمام شد! / نازنین زاغری به زودی آزاد می‌شود؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند برادر قاضی منصوری: خودکشی برادرم را قویاً رد می‌کنیم / خضریان: به دنبال اصلاح مجلس از درون هستیم / خبری تازه از قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 05 September 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
بورس و بازارها به کدام سمت حرکت می‌کنند؟

دنیای‌اقتصاد نوشت: بورس تهران پس از آغاز موج کاهش ارزش ریال و تورم قیمت‌ها از زمستان ۹۶ تا ابتدای سال جاری، دوره‌ای پررونق را گذراند. در این فاصله زمانی، شاخص کل همگام با جهش چهار برابری نرخ ارز در بازار آزاد، رشد بیش از پنج برابری را به ثبت رساند که افزایشی متناسب با تعدیل ارزش پول ملی و رشد سودآوری شرکت‌ها بود.یک بررسی تحلیلی نشان می‌دهد مجموع سود شرکت‌های بورس بر اساس دوازده ماه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان بوده که در همین دوره نرخ متوسط ارز در سامانه نیما و بورس کالا ۱۲۲۰۰ تومان بوده است. البته رشد سودآوری دوازده ماه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ در مقایسه با دوازده ماه قبلی تقریبا نصف رشد ارز سامانه نیما بوده که در این میان، دو عامل مهم دخیل است: یکی وزن بالای سهام غیرمرتبط با نرخ دلار در سبد شاخص (حدود ۴۰ درصد) و دیگری کاهش قیمت‌های جهانی کالا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا است.

همه اصولگرایان و حتی احمدی نژاد، در برابر عملکرد مجلس یازدهم مسئولند

اعتماد نوشت: مجلسی شکل گرفته است و آقای قالیباف به‌رغم ادعاهای ابرازشده حتی توسط میرسلیم (فراموش نکنید موتلفه در اقتصاد سیاسی ایران در راس قدرت سیاسی نظامی کشور است)، به عنوان رییس مجلس انتخاب شده است‌.هیات‌رییسه نیز مخلوطی از جناح آقای مصباح و احمدی‌نژاد است. از فرصت فعلی تا خرداد سال آینده مسئولیت با جناح اصولگرا از هر قماش آن است (برای ما عوام‌الناس، فرق چشم بادامی کره‌ای و چینی و ژاپنی مشخص نیست لذا اختلافات درون اصولگرایان بی‌معناست و برای مردم سلب مسئولیت هیچ‌ یک از شاخه‌های اصولگرایی نیست. ‌حتی احمدی‌نژاد هم نمی‌تواند نق بزند که من غایب بودم، چون وزرا و استانداران و رفقایش در این مجلس اند.

با بزن و بکوب و شعار پوپولیستی نمی‌توان در ۱۴۰۰ رأی جمع کرد

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات و دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات به خبرآنلاین گفت: بعید است که مردم در انتخابات ۱۴۰۰ با شعارهای سیاسی به صحنه بیایند، نیازمند یک گفتمان جدید است،مخالف خوانی های احمدی نژاد یا روش هایی مثل تاختن به خانواده هاشمی دیگر جواب نمی دهد. مردم دیگر چیزی را سطحی یا پوپولیستی نمی پذیرند. ارائه شعارهای اجتماعی و اصلاح طلبانه هم غیر موثر است.یک زمان با بزن و بکوب می‌شد رای جمع کرد اما امروز حرف کارشناسی لازم است. مردم دیگر هوشیار شده اند و اینگونه نیست که بخواهند تحت تاثیر شعارهایی قرار گیرند که موردی است. به نظر من دیگر این شعارهای پوپولیستی جواب نمی دهد.کاندیدایی که تغییر در کشور ایجاد کند وجود دارد، اگر در تایید و بررسی صلاحیت ها آن حالت انقباضی گذشته نباشد، با گفتمان موجود امکان بازگشت و عرض اندام اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ وجود ندارد. مردم اصلاح طلبان و اصولگرایان و همه را به نوعی در به وجود آمدن این وضعیت مقصر می دانند. گفتمان باید تغییر کند تا مردم به آن جلب شوند. در شرایط فعلی رفتار شورای نگهبان باعث قدرت و تسلط یک طیف شده است.

معامله ای که به نفع شورای نگهبان سنگینی می کند

شرق نوشت: به‌ طرز شگفت‌انگیزی رابطه شورای نگهبان با مجلس بهبود یافته و اعضای این دو مجلس در حال خانه‌یکی‌شدن هستند. در رابطه با دلایل گرم‌ شدن روابط شورای نگهبان با مجلس، گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده که مهم‌ترین آنها آینده‌نگری نمایندگان مجلس است تا در انتخابات چهار سال بعد، مرحله تأیید صلاحیت در شورای نگهبان را به‌ راحتی طی کنند؛ از این‌ روی، حتی برای انجام وظایف معمولی خود نیز نظر شورای نگهبان را جویا می‌شوند.

وریا از استقلالی‌ها خداحافظی کرد

پس از اینکه تمامی بازیکنان استقلال در تست کرونا شرکت کردند، مشخص شد شش بازیکن در این تست حضور ندارند که سرشناس‌ترین آن وریا غفوری، کاپیتان آبی پوشان بود. بررسی دلیل غیبت غفوری در تست کرونای امروز نشان می‌دهد، کاپیتان آبی‌ها از اتفاقات و مشکلات اخیر به شدت دلخور است. «دیگر نمی‌خواهم در این تیم بازی کنم»؛ این جمله‌ای است که کاپیتان استقلال پس از تحمل پانزده ماه شرایط سخت و فشار مسابقات پیش خودش زمزمه کرده است. اختلاف بین او و باشگاه در حال افزایش است و به احتمال دیگر وریا در این تیم بازی نخواهد کرد./ايلنا

تولید پراید متوقف نشد/ تفاوت آمار وزارت صمت با اطلاعیه کدال

هرچند در آمار منتشره توسط وزارت صنعت، تولید پراید از ابتدای مردادماه متوقف شده، صورت‌های مالی منتشره در مورد تولید سایپا نشان می‌دهد تولید پراید همچنان ادامه دارد. در صورت‌های مالی سایپا، طی مردادماه ۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه پراید توسط سایپا تولید شده، در حالی که این رقم در آمار وزارت صنعت صفر است./فارس

چه کسی دیگر لوازم‌التحریر می‌خرد؟

«بازار کشش ندارد»؛ این حرف فروشندگان عمده و مغازه دارهاست. می‌گویند حتی رویمان نمی‌شود قیمت جدید را به مردم بگوییم و اجناس در قفسه‌ها مانده؛ مداد رنگی ۴۸ رنگی که تا چند سال پیش به سرعت تمام می‌شد، چه کسی با قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌خرد؟ حالا در وضعیت فعلی خرید لوازم التحریر گزینه آخر سبد خانواده‌ها شده است. به گفته فعالان این صنف، اقلامی مانند کیف و جامدادی حالا تنها برای خیریه‌ها یا هدیه دادن خریداری می‌شوند و مغازه‌دارها کمتر مشتری خرید این اقلام هستند و فروش این وسایل بیشتر از اقلام مصرفی مانند خودکار و دفتر رو به نزول بوده است؛ تولیدکنندگان هم امسال نسبت به سال‌های قبل آهسته‌تر قدم برداشته‌اند و بر خلاف قبل، اول سفارش می‌گیرند و بعد تولید می‌کنند./خبرآنلاین

دولت را تخریب می‌کنند تا شانس رای آوردن داشته باشند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: برای انتخابات یک دوره بیست روزه تا یک ماه مشخص شده است تا رقبا حرف‌هایشان را با مردم بزنند، برنامه‌های خودشان را بگویند اینکه از اکنون دولت را تخریب کنند تا مردم را از این دولت ناامید کنند به امید اینکه شانس رای آوردن داشته باشند، کار درستی نیست. امیدوارم رسانه‌ها و هم صدا و سیما بیشتر عملکرد دولت را به مردم بگویند تا مردم امیدوار شوند./برنا
 
نازنین زاغری به زودی آزاد می شود؟

برای اولین بار در دولت انگلیس بن والس وزیر دفاع این کشور بدهی کشورش به ایران را بر سر خرید تانک های چیفتن تایید کرد و با تلاش برای مرتبط کردن این موضوع به زندانی بودن نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی انگلیسی ـ ایرانی در ایران، گفت که فعالانه به دنبال پرداخت این بدهی به دولت ایران است و این موضوع می تواند به اطمینان حاصل کردن از آزادی شهروندان دو تابعیتی انگلیسی از جمله نازنین زاغری در ایران کمک کند. والس به وکلای این خانواده ها اطمینان داد که دولت انگلیس به دنبال مجرایی قانونی برای پرداخت این بدهی است. انگلیس بر سر عدم تحویل تانک های چیفتن که در زمان حکومت محمدرضاشاه پهلوی از سوی ایران سفارش داده شده بود، تقریبا ۴۰۰ میلیون پوند به ایران بدهکار است. نه دولت انگلیس و نه دولت ایران رسما تایید نکرده اند که آزادی شهروندان دو تابعیتی انگلیسی که در ایران زندانی هستند، به عدم پرداخت این بدهی مرتبط است.
 
حقیقت پور: پرویز فتاح رفت روی میدان مین و تمام شد

منصور حقیقت پور تحلیلگر مسائل سیاسی: احمدی نژاد به خیلی‌ها لطمه زد. تجربه احمدی نژاد گرانی بود، لذا اگر آیت الله مصباح از قصه احمدی نژاد پند گرفته باشد، نباید وارد تأیید مصداقی در انتخابات ریاست جمهوری شود. پایداری‌ها آن‌ها فردی را که سلایق تند دارد، انتخاب می‌کنند و محکم نیز پای او می‌ایستند. پرویز فتاح رفت روی میدان مین و تمام شد. در واقع فتاح را بد مدیریت کردند و او دیگر شانسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. معتقدم نیکزاد نیز عدد و رقم خوب می‌تواند حفظ کند. در واقع بیشتر فردی اجرایی است تا ایدئولوژیک؛ بنابراین به پایداری نمی‌چسبد. پایداری‌ها نهایت به سمت جلیلی می‌روند.
 
زمان احتمالی توزیع واکسن کرونا اعلام شد

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: هیچ‌ یک از واکسن‌های ساخته‌شده در جهان به بازار عرضه نشده‌اند و ما نمی‌توانیم بگوییم کدام یک بهتر از بقیه است؛ اما سازمان جهانی بهداشت تحقیق و توسعه واکسن کرونا در ۱۵۲ کشور را تایید کرده است. بر اساس شواهد به نظر می‌رسد، واکسن آکسفورد زودتر از بقیه واکسن‌ها و شاید در اوایل سال میلادی آینده به بازار عرضه شود. ممکن است در برخی از کشورها واکسن کرونا تا زمستان وارد بازار شود؛ اما باید توجه داشته باشیم که این بیماری در حال حاضر نه درمان مشخصی دارد و نه واکسنی و بهترین راه برای مقابله با آن پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی است.
 
واکنش به اعتراضات علیه صیغه در آقازاده

حامدعنقا، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده «آقازاده»: اگر کسی بخواهد به جریان فعالیت یک جوان مؤمن انقلابی نفوذ کند، با کافه و کاباره که نمی‌تواند، باید از راه حوزه و مسجد و نماز وارد شود. ابتدا باید جلب اعتماد کند.در داستان ما هم «راضیه» با همین هدف سراغ «حامد» آمده و پیشنهاد صیغه را مطرح می‌کند. شخصاً موضوع عقد موقت را برای مردی که همسر و خانواده دارد و یا به شکلی که در «شوکران» مطرح شد، امری مذموم می‌دانم. یا به قول بزرگواری هر چند که خلاف شرع نباشد، حتماً خلاف شان است. سوالم از رفقای انقلابی و هم‌جبهه‌ای و رفیق این است که رفقا، وقتی در کارهای دیگر فعل حرام به کرات در حوزه روابط عادی‌سازی می‌شد و بچه‌ها هم به تماشای آن نشسته بودند چرا صدای کسی بلند نشد؟متاسفم از اینکه باید اعتراف کنم ما در آقازاده ۱۰ درصد واقعیت‌ها و مواردی که وجود دارد را هم نتوانسته‌ایم نشان دهیم./مهر
 
بیانیه تند باشگاه تراکتور علیه صداوسیما

باشگاه تراکتور با صدور بیانیه‌ای از صدا و سیما و مقایسه این تیم با تیم ملی بحرین انتقاد کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: علایق رنگی را در سیمای ملی پایان دهید. تیم تراکتور پس از سال‌ها قهرمان ایران شد و انگار به مذاق مجریان سیمای ملی با علائق سرخابی خوش نیامده است. متاسفانه سالیان سال است به دلیل عدم نظارت صحیح در صداوسیما برنامه‌سازان و مجریان برنامه‌های تلویزیونی در حوزه‌ی ورزش علایق رنگی خود را به شکل واضح و مشخص در برنامه‌هایی که با بودجه‌ی تمام مردم ایران ساخته می‌شود، نمی‌توانند کتمان کنند و این‌ بار هم تیم مردمی تراکتور را با تیم ملی کشوری که هیچ ایرانی خاطره‌ای خوشی از آن‌ها ندارند، مقایسه کرده‌اند. /مهر
 
تصمیم عجیب یک مرد برای پخش زنده لحظه مرگش در فرانسه!

تصمیم یک مرد فرانسوی برای پخش لحظه به لحظه مرگش در شبکه های اجتماعی جنجال برانگیز شده است. آلن کوک که از یک بیماری نادر در چسبیدگی دیواره رگ ها رنج می برد، می گوید که کمتر از یک هفته دیگر زنده است و از صبح روز شنبه آخرین لحظات زندگی اش را در فیسبوک به صورت زنده پخش می کند. این مرد به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نامه ای نوشته و از او خواسته ماده ای که به او اجازه می دهد در آرامش بمیرد را در اختیارش قرار دهند اما مکرون در پاسخ گفته که این امر طبق قوانین فرانسه مجاز نیست. او پس از اینکه درخواستش توسط امانون مکرون پذیرفته نشد، تصمیم گرفت آخرین لحظات مرگش را در فیسبوک به صورت زنده پخش کند.
 
خبری تازه از قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، از تصویب و ابلاغ قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری تا پایان آذر به دولت خبر داد. محمد صالح جوکار در گفت و گو با خانه ملت، در تشریح روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موضوع داوطلبین انتخابات هیچ گونه شرایط خاصی در نظر گرفته نشده بلکه فقط شاخص ها کلی مانند رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر مطرح شده که این شاخص ها در قانون عادی بایستی تعریف و کاملا روشن شود افرادی که قصد ثبت نام دارند، باید شرایط لازم داشته باشند. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی ها بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اولویت و دستور کار کمیسیون قرار گرفت.رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم تصریح کرد: این در مرحله کار کارشناسی قرار دارد تا تعریف رجل سیاسی و شاخص های رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن مشخص شود. وی بر برگزاری آزمون برای داوطلبان ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: از این طریق باید مشخص شود که داوطلبان چقدر با قوانین بالا دستی، سیاست های کلی نظام و برنامه پنج ساله آشنا هستند. جوکار با اشاره به محدود بودن تعداد داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بنابراین، افراد واجد شرایط از نظر سلامت جسمی و روحی باید شاخصه های لازم برای احراز صلاحیت داشته باشند.
 
واکنش به شایعه قهر یک نماینده از مجلس
 
الیاس نادران در توئیتی به ابهاماتی درباره قهر او و حواشی تشکیل کمیسیون ویژه تولید پاسخ داد. به گزارش خبرآنلاین، الیاس نادران، نماینده تهران که چندی پیش شائبه قهر او و احتمال استعفایش در فضای خبری مطرح شده بود، امروز در توئیتی با هشتگ کمیسیون ویژه با حواشی تشکیل این کمیسیون که گفته می‌شد برای دلجویی از نادران تشکیل شده است، پاسخ داد. او در این توئیت نوشت: بنده اساساً متقاضی عضویت در کمیسیون ویژه تولید نبودم. به احترام رای همکارانم، ترجیح می‌دهم بعنوان یک عضو ساده به هیات رئیسه کمیسیون در ایفای وظایف خطیرشان کمک کنم. ضمناً این کمیسیون از مجلس هفتم وجود داشته و از ابتدا برای خوشایند کسی تاسیس نشده است.
 
روایت هاشمی از تذکری که به رئیس دولت اصلاحات داد

در قسمتی از خاطرات ۱۴ شهریور هاشمی رفسنجانی آمده است که وی در دیدار با رئیس جمهور منتخب تذکر مهمی درباره وزرا به خاتمی داده است. در قسمتی از خاطرات ۱۴ شهریور سال ۷۶ هاشمی رفسنجانی آمده است: شب به دیدن آقاى سیدمحمد خاتمى- که همسایه ما شده‌اند- رفتم. درباره مسائل جارى وضع بودجه و سیاست خارجى و مسائل قوه قضاییه با شهردارى و مذاکراتش با رهبرى صحبت شد. گفتم به وزرا تذکر بدهد که وعده‌هاى غیرقابل‏ اجرا ندهند.
 
کنایه معنادار مشاور روحانی به نمایندگان

مشاور رئیس جمهور در پیامی توئیتری از بروز برخی رفتارها در جهت تبدیل مجلس شورای اسلامی به یک جایگاه نظارتی صرف انتقاد کرد. حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور در توئیتی با انتقاد از تلاش‌های صورت گرفته برای تغییر ساختار مجلس شورای اسلامی نوشت: اولویت نخست و اصلی‌ترین دلیلِ تشکیل مجلس، قانون‌گذاری است و نظارت، وفقِ قانون اساسی مختص سازمان بازرسی کل کشور در قوه‌ قضائیه می‌باشد. وی تأکید کرد: یک بار دیگر قانون اساسی را بخوانید، شاید راه را اشتباه آمده باشید. تبدیل مجلس قانون‌گذاری به مجلسِ نظارتی، همان هدفی است که مشروعه‌ خواهان دنبال می‌کردند.
 
واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی به هتک حرمت قرآن

مرجع تقلید شیعیان با محکوم‌ کردن هتک حرمت به قرآن کریم گفت: این اقدام سبک‌سرانه با پشتیبانی اندیشکده های صهیونیستی و آمریکایی در راستای اسلام‌هراسی صورت گرفته است. متن پیام آیت‌الله نوری همدانی در پی آتش زدن قرآن کریم به‌ شرح زیر است: اقدام شرم‌آور اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم موجب تألم خاطر همه انسان‌های آزاده گردید. بی‌شک این اقدام سبک‌سرانه با پشتیبانی اندیشکده‌های صهیونیستی و آمریکایی در راستای اسلام‌هراسی صورت گرفته که لازم است مسلمانان جهان با اتحاد و همبستگی در مقابل این نقشه شوم ایستادگی کنند. اینجانب ضمن محکوم کردن این حادثه اسفناک، از سران کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی درخواست می‌کنم نسبت به این موضوع واکنش جدی داشته و مانع از تکرار این قبیل جریانات شوند.
 
خضریان: به دنبال اصلاح مجلس از درون هستیم

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال اصلاح مجلس از درون هستیم گفت: ما در کمیسیون اصل ۹۰ نه تنها به دنبال مبارزه با فساد هستیم، بلکه معتقدیم که باید اولا ریشه های فساد شناسایی شوند. علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در دیدار و نشست صمیمی با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که با رعایت اصول بهداشتی و با موضوع «نقش کمسیون اصل ۹۰ در نظارت و اصلاح عملکرد مجلس یازدهم» برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از مطالبه گری تشکل‌های دانشجویی از مسئولین اذعان کرد: ملاقات با فعالین دانشجویی و گفت‌وگو با آنها دو حُسن برای بنده دارد؛ اول اینکه تلنگری است تا به یاد داشته باشم که از همین تشکل های دانشجویی شروع کرم و در این جایگاه به آرمان های جنبش دانشجویی مسلمان پایبند باشم و دوم اینکه مطالبه گری شما دست ما را برای انجام کارها باز می کند. وی در پاسخ به این که دشواری ها و مشکلات پیش روی مجلس در آغاز کار چیست، اظهار داشت: یکی از مشکلات پیش روی ما این است که بعضا افکار عمومی انتظارات نابجایی از مجلس دارند، زیرا نسبت به جایگاه و حوزه اختیارت مجلس و روند قانون گذاری اطلاعات کافی ندارند.
 
برادر قاضی منصوری: خودکشی برادرم را قویاً رد می کنیم

برادر قاضی منصوری گفت: تمام اطلاعاتی که ما در مورد حاج آقا داریم اطلاعاتی است که از رسانه ملی پخش می شود و تا الان چون پرونده نیامده بود و به دادگاه قتل که مراجعه کردیم و اعلام کردند که جنازه آمده، گفتیم که ظاهرا گزارشی هم همراه جنازه آمده؛ اما اعلام کردند که این گزارش چند صفحه است و فقط مربوط به نقل و انتقال جسد بود و در مورد چگونگی کار و گزارش حادثه چیزی نفرستاده بودند. برادر غلامرضا منصوری با اشاره به گزارش دادستانی رومانی مبنی بر خودشکی قاضی منصوری در هتل دوک بخارست گفت: رومانی تا به امروز سه نظر در خصوص مرحوم منصوری اعلام کرده است. در همان روزی که این حادثه صورت گرفت عنوان کردند که خودکشی است؛ اما دو روز بعد گفتند که کالبد شکافی کردیم و نظر خودکشی را رد کردند و گفتند که قتلی شتاب زده همراه با خشونت بوده است. وی ادامه داد: با توجه به شخصیت آقای منصوری که یک روحانی و فرد ولایتی بود که در روزهای آخر مرتب از خانواده می خواستند به حرم بروند و برای ایشان دعا کنند و زمانی هم که خانواده به حرم می رفتند، به خانواده می گفتند که گوشی را سمت حرم بگیرید و زیارت نامه و روضه خوانی می کرد به همین دلیل روحیه خودکشی را ما صد درصد و قویاً منتفی می دانیم و احساسمان این است که با توجه به این که جسد در اختیار رومانی بوده آنها کم هزینه ترین راه را اعلام کردند تا این موضوع را خودکشی جلوه دهند. برادر غلامرضا منصوری گفت: با توجه به روحیاتی که از حاج آقا سراغ داشتیم، ایشان فرد روحانی و معتقد بود به همین دلیل ما موضوع خودکشی را صد درصد مردود می دانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸۴
طنز تلخ سال های آینده
درس خوندی؟
نتونستم
چرا؟
وقتی مدادم تمام شد ترک تحصیل کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
چون پولش را دادی برای گوشی و اینترنت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
یکشنبه ۱۶ شهریور ساعت ۱۱:۰۰
بسلامتی ومبارکی ومیمنت دلار وارد کانال ۲۵۰۰۰ تومان شد
سکه ۱۱۵۰۰۰۰۰ تومان
بورس نورچشمی با وجود تلاشها وتبلیغات شبانه روزی ومصاحبه های روحیه بخش متعدد برای مثبت شدن ومثبت ماندن همچنان روند نزولی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
به مسولان کشور باید آفرین و خسته نباشید گفت !!؟؟؟
خدا قوت دلاوران !!!!!؟؟؟؟
خسته نباشید قهرمانان !!!؟؟؟
واقعا فقط شما و فقط شما ، میتوانستید تا اوضاع مردم و کشور ثروتمند و باعزت ایران را به اینجا برسانید
خدا قوت !!!!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
سال آخر دولت روحانی آخرین فرصت برای رانتخواران و نواسان خوارن در بازار بورس و طلا و دلار و خودرو و... است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
قدیم افشای فساد خوب بود الان بده و رفتن رو میدان مین؟؟؟؟؟
1
سری فیلمهای گودزیلا فیلمهای تخیلی بودند که از ۱۹۵۴ در ژاپن ساخته شدند. گود زیلا موجودی شکست ناپذیر بود که میگویند در ذهن طراحانش نمادی از ماشین جنگی امریکا بوده است.در طی جنگ جهانی دوم پس از حمله ژاپن به پرل هاربر انها شجاعانه و با تمام توان جنگیدند و خلبانان کامی کازه ژاپنی طی عملیات داوطلبانه هواپیماهای کوچک خود را که توان حمل سوخت زیاد یا بمب قوی نداشتند به ناوهای امریکایی میکوبیدند تا اینکه امریکا هواپیمای بزرگتر خود با بمب قویتر اتمی فرستاد و ژاپن را وادار به پذیرش شکست کرد. ژاپنیها در اسیا حرف اول را در هوش و تلاش میزنند و به سخت کوشی و صداقت در کار شهره اند. اما انها در برابر کشوری که تاکنون در هیچ جنگی شکست نخورده قرار گرفتند و باختند. فیلمسازان ژاپنی گودزیلا سعی کردند تا در کودکان انزمان که اکنون بیش از هفتاد سال سن دارند امادگی ذهنی ایجاد کنند که چطور باید با فاجعه یک هیولای شکست ناپذیر(امریکا) روبرو شوند و چطور با چنین موجودی همزیستی نمایند. "هیچ کشوری نمیتواند امریکا را بعنوان قویترین نیروی اقتصادی و نظامی دنیا نادیده بگیرد و هوشمند سیاستمدار کشوری است که این نیرو را در کنار خود داشته باشد تا در مقابل خود". رییس جمهور بعدی بایدن یا ترامپ هر کدام که باشد ، خوبست تنشها را کم کنیم و از کشورهای عربی بیاموزیم چطور گودزیلا را در خدمت منافع ملی خود بکار گیریم. در یک مسابقه کشتی هم اگر کشتی گیر وزن ۴۸ کیلو از کشتی گرفتن با حریف ۱۳۰ کیلویی امتناع کند منطقی است و چیزی از ارزشهای او کم نمیشود.بضاعت اقتصادی و نظامی ما اجازه درگیری با امریکا را نمیدهد پس خوبست که کشور زیبایمان و مردم نجیب و صبورمان را بیشتر از این دچار هزینه ننماییم و از جان جوانان شجاع و متهور خود در نیروهای ارتش و سپاه عزیز مانند جان خود حفاظت نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
کشورهای عربی چون ترس از اینده دارند و قدرتی هم ندارن مجبور می شوند به یکی تکیه کنند و دستورات را اجرایی کنند
در مقابل کشورهایی هستند قدرتمند که جلوی این هیولای شما ار میگیرند و ان هیولا را به زیر می کشانند و این داستان در تاریخ تکرار می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
قربون دستت حالا کا داری بزیر میکشی پرایدم بکش زیر صد تومن میگن رفت بالاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
اقایان دولت اراده کنند وپول ها را از بازار دلالی بکشانند بیرون پراید می شود 40 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
مرگ بر این و آن رو تموم کن ببین پراید چند میشه ، آدرس غلط ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
مشکل اصلی درچهار مشکل اصلی است :
الف ، رفاه و زندگی و سطح معاش مسولان با مردم بسیار بسیار متفاوت است و سختی را اصلا درک نمی کنند
ب ، متاسفانه ما اسیر و دست و پا بسته شعارهایی شدیم که اصولا هیچ تناسبی با منطق و علم و توانایی مان ندارند
ج ، تعدادی از مسولان و وابستگان درجه اول و دوم و هم جناحی شان از اوصاع تحریم ها و حتی جنگ ، سوء استفاده های کلانی می کنند
د ، متاسفانه خواست و نظر اکثریت مردم در سیستم انتخاباتی قابل دسترس و نفوذ و اعتبار نبوده و نمی باشد
و راههای مجاز و قانونی هر گونه اعتراض و اتتقاد از طرف مردم مسدود و با اقدام کنندگان بشدت برخورد و سرکوب میشود
وقتی برخی از شما پرچم ایران رو بردید ورزشگاه ما هم از قهرمانی شما خوشحال میشیم لوگوی تراکتور رو طوری تغییر دادن که یادآور پرچم ترکیه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
وقتی شما همه جوره باج می دادی به بیگانه همین تبریز و ستار خان و باقر خانش بودند که مملکت را برایتان حفظ کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
شخصا یک ایرانی و پارسی زبان هستم
و خواهش میکنم که اسیر دست تفرقه اندازان و اختلاف افکنان نشویم
تمامیت یکپارچه ارضی و اتحاد تمام اقوام و زبان ها و نزاد ها و دین ها ، وووو نباید باعث گردد تا در خانواده بزرگ و باستانی ایرانی باعث دعوا و اختلاف و جدایی بین مردم خوب و مهربان و خانواده بزرگ مان گردد
لطفا همه هوشیار تر باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
زاحرا شما مفحوم سدا و صیمای میلی را نمی دانی
چندساله به نابودی ومتلاشی شدن استقلال عادت داریم(همین امسال یه روز تو صدربودیم بودیم فراری دادن استرا وچندبازی بدون مربی،قبل از فینال حذفی حاشیه های باورنکردنی ومنتشرکردن قرارداد شیخ ومذاکره با استرا وشوک منفی به تیم،الان تو آستانه قهرمانان آسیا نه بازیکن داریم نه قرارداد نه مربی نه)...بعد بگید اینا اتفاقیه!!!ضمنا مخالفان استرا یه سوال دارم،اگه درد ومشکلتون پوله چه استرا بیاد چه نیاد پولشو میخواد،اگه از ترس و وحشته اون یه چیز دیگه است
2
Iran, Islamic Republico|۰۹:۱۳

۱۳۹۸/۰۲/۲۲
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت
شاخص کل بورس درادامه ریزش های سهمگین چندروزاخیر امروز هم درهمان دقایق اول شروع بکارتالاربورس ۵۰۰ واحد دیگرفروریخت
پیش بینی میشود باادامه روندنزولی فعلی ظرف یکی دوروزاینده شاخص کل که تا حدود ۲۳۰ هزارواحد هم رشدکرده بود به زیر ۲۰۰ هزارواحد سقوط کندواین سقوط درمرحله اول تا رسیدن به کانال ۱۵۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت

این مطلب را از ارشیو سال قبل تابناک کپی کردم و فردی که انرا فرستاده امروز هم که شاخص ده برابر انزمان رشد داشته هر روز همچنان با همین ادبیات و حرارت از سقوط بورس مینویسد!!! تخصصی در اینباره ندارم و ریزش و رویش از مشخصات هر بورسی در دنیاست اما اینهمه پشتکار برای کوبیدن بورس به صورت طبیعی از یک فرد عجیب و غیر قابل قبول است. درست مثل فردی که تا قبل از کرونا هر روز از حقوق بالای پزشکان مینوشت و انشایی شبیه داشت، لذا میخواهم عرض کنم هر چیزی که نقطه قوتی در کشور باشد مورد هجمه قرار میگیرد.میخواهد قویترین سیستم پزشکی در منطقه باشد،بورس باشد ظریف یا زنگنه باشد. که البته طیف هجمه کنندگان به هر یک متفاوت است.حقیر بعنوان یک فرد سعی میکنم اسیر اینگونه بازیهای تبلیغاتی نشوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
طرف دلال ارز و مسکنه می سوزه بی خیالش شو
ناشناس
| Belgium |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
عزیزم با دلار ۱۲ هزار تومنی شاخص بالای ۲۳۰ هزار منطقی نیست

بالاخره یا دلار میشه ۱۰۰ هزار، یا با توجه به دلار ۲۴ هزار تومنی شاخص میاد به زیر ۴۰۰ هزارتا

شما مهر ۹۴ توافق هسته ای رو به یاد بیار، قبلش سال ۹۲ و انتخاب حسن روحانی رو به یاد بیار ببین بورس چه ریزش سهمگینی کرده

نمودارش موجوده

سهام پالایش نفت اصفهان از ۵ فروردین تا دو سه هفته پیش که شاخص روی ۲ میلیون بود، ۹۰۶ درصد رشد داشته

شما اسیر بازی تبلیغاتی نشو، آمار رو نگاه کن، به رشد نامتوازن شاخص بورس و بازارهای موازی مثل ارز و طلا و مسکن و خودرو توجه کن ببین اینا ۵ برابر شدن و شاخص بورس ۱۶ و نیم برابر!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
من مطمئن نیستم ولی بنظر می رسد جنابعالی بیش از ما که 3 ماه است و گول خورده ایم وارد بورس شدید شاید چند سال دیگر ما حرفهای شما را بفهمیم ولی حالا از اصل پول تو ضرریم....
مشاور روحانی به مجلس: یکبار دیگر قانون اساسی را بخوانید، شاید راه را اشتباه آمده باشید.تبدیل مجلس قانون‌گذاری به مجلسِ نظارتی، همان هدفی است که مشروعه‌ خواهان دنبال می‌کردند.) بنظر شما اصلا این مجلس توان اینکه قانون بنویسه داره ؟! تازه میخواد شورای نگهبان را هم برای کمک بیاره
اقای هاشمی خودشان انبوهی از وعده های نا ممکن به مردم دادند و در این مورد سرآمد و پیشگام دیگران بودند. افتتاح پروژه های نیمه تمام، مثلا شالوده بیمارستان به جای خود آن!!! از افتخارات زمان ایشان بود.
اقای حقیقت پور بدانید اقای لاریجانی خیلی وقت می باشد که برای ملت تمان شده است زور بیخود نزن و مشاوره غلطبه ایشان نده بزار استراحت کند
آقای واعظی : نیازی نیست تا کسی دولت شمارا تخریب کند تا رای بیاورد . شما 7 ساله دارید خودتخریبی میکنید . این حرف شما توجیه قبل از یک شکست سنگینه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
اگر منصف باشیم باید بگیم تنها دو سال است که دیگر دولت را تخریب نمیکنند مشکلات انقدر زیاده که نیاز به تخریب نیست
✅ نامه ابروی مردم به روحانی!
✍️محمدرضا ستوده

منظور آقای حقیقت پور چی بود؟
ای کاش میشد حرف دل ملت رو به گوش رهبری برسونید ؟؟ این ملت درد دارن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
خودش میدونه !!!
اون نماینده ای که همون اول کار ۲۳۰ میلیون به حسابش بریزن شک نکید حرف دل ملت رو نخواهد زد بخصوص مجلس جدید ؟؟ برای سلامتی جنتی صلوات ذکر کنند و به عیادتش بروند ؟؟
همه چیمون به همه چیمون میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ضرر اقتصادی که در این سالها سر قضیه زاغری دادیم شاید چندصدمیلیون دلار باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
زاغری یک زندانی متهم به جاسوسی بود و لاغیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
زاغری مانند جیسوت رضاییان و دیگر خارجی های تو زندان ایران فقط گروگانند
دیگه نمیشه تو بورس نهنگ شکار کرد باید دنبال خرچنک بود ؟؟ سرعت بورس فوق صوت بود و زود به کهکشان راه شیری رسید حالا باید دید ایا دلار ۳۵ هزار تومانی به کمک بورس خواهد امد یا تمام بازارها وارد فاز رکود خواهند شد ؟؟
اعتماد نوشت . ترکیب فعلی مجلس از حزب موتلفه بصورت سنتی که سیاست ها کلا معین میکند و تشکیلات فکری میرسلیم . قالیباف و احمدی نژاد و مصباح تشکیل شده است ( اختلاف ساختگی بین این گروه اصولگرایی بی معنی هست و نتیجه ای عاید ملت نمیشود ) دو دلیل دارد اول اینکه از حمایت اکثریت مردم برخوردار نیست . دوم اینکه چون اصللح طلبانی در مجلس حضور فعال ندارند نمیتوانند تقصیرات را به عهده آنها بیندازند . فعلا اختلاف یک خانواده آنهم ساختگی باشد به جای اینگه به نفع ملت باشد به سود خود همین جناح های اصولگرا هست فقط ملت اقلیت را قانع میکند .
الان من بعنوان یک شهروند عادی به سیاستمداران عرض میکنم تقبل واعتراف انگلیس بابت بدهی به ایران بخاطر ازادی زاغری میباشد وبه محض ازادی وی کلا بدهی را انکار میکند گول نخورید من گفته باشم البته ننه جون من گفت ننه من سیاست بلد نیستم ولی میدانم انگلیس دروغ میگه منم ازایشون نقل وقول میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ننه ات هم مثل خودت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
چرا یک انسان گروگان گرفته شود به خاطر بدهی یک کشور به ما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
نترس ، همون سیاست های مشابه ننه جون !!!! شما ما را به اینجا رسانده است
که داخل مان خودمان را کشته و نابود کرده
و بیرونمان باعث درد سر و مزاحمت دنیا شدیم
و دیگر هیچ !!!؟؟؟؟
تولید پراید نه اینکه متوقف نشد بلکه ۲۶۲ دستگاه دیگر تولید شده است ........( ایرادی که از پراید همیشه مردم گلایه داشتند بابت موتور پراید نبوده . بلکه مردم از محکم نبودن بدنه پراید در تصادفات رانندگی گلایه مند بودند و با بجای استفاده از ورق ۱ میلی در پرس بدنه و متعلقات بدنه از ورق یک و نیم میتوانستند استفاده کنند . چون دیگر مدل های خودرو بیشتر از این ضخامت بدنه درست نشدند چون سنگین تر خواهند بود . باز هم میگم چون من خودرو پراید دارم از نظر موتوری برای مسافرت های کوتاه شهری . سبکی وزن . خرج های مانند مصرف بنزین کمتر . فراوانی قطعات . قیمت‌کمتر .......) با اندکی تغییرات در استحکام خودرو میتوانستند تولید را نتوقف نکنند . آیا مهندسین خودرو سازی چنین تجربه و مهارت را نداشتند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
اولا ورقش یک میل نیست و ۰.۷۵ میله. و من رفتم با سقف اوراقیش بخاری هیزمی ساختم. کل وزن سقفش ۵ کیلو نبود و با فشار انگشت فرو میره.
دوما ماشین ۵۰ سال پیش برای چی باید تولید بشه اخه بنده خدا. چقدر قانعی اخه؟ همون اول هم که وارد شد گفتن این ماشین جاده نیست و امنیت نداره
چه کسی دیگر لوازم التحریر میخرد ( زمانی بود که غیر از ساعت اداری نمتوانستیم از بانک پول پرداشت کنیم . اما حالا امکانش هست . اگر پول در جیب نداشتیم میتوانیم با کارت بانکی خرید کنیم . یعنی پول مجازی به جای وجه نقد جایگزین شده است ) هر جه بسمت پیشرفت میرویم دیگر مقولات مانند اموزش و پرورش یا بهداشت و درمان .....شکل اریاه خدمات تغییر میکنند . شاید روزی برسد که به اینکه هزاران میلیارد تومان خرج دانشگاه و مدارس و کتاب و ایاب و ذهاب دانشجو و معلم و استاد دانشگاه کنند از فضای مجازی و آنلاین بتوانند دانشجو و دانش آموزان را تعلیم دهند . شاید این اتفاق بیفتد که دیگر درختی برای کتاب و حقوقی بابت آموزش معلم داده نشود .
با توجه به روحیاتی که از حاج آقا سراغ داشتیم، ایشان فرد روحانی و معتقد بود به همین دلیل ما موضوع خودکشی را صد درصد مردود می دانیم.
خوب شد معنی معتقد بودن را هم فهمیدیم.کسی که در قضاوتهایش چه ها که نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
کاش فقط قضاوتهایش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
دست انتقام خدا بالای همه دستهاست
وظیفه اصلی تشکیل مجلس قانون گذاری هست نه نظارتی . نظارت ها دستگاه دیگر یعنی سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر قوه قضاییه هست . مجلس نظارتی را مشروعه خواهان دنبال میکردند . ( مثل مشروعه خواهان دوره قاجار؟ )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
شیخ فصل الله نوری
رفتار امروز روحانی با مردم ایران چقدر تحقیر آمیز بود؟
همون که خودش در یه محیط ایزوله نشست و به یه مدیر مدرسه گفت زنگ آغاز سال تحصیلی رو به صدا در بیار بچه‌های مردم هم در مدرسه بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
انتخابی است که برایمان ترتیب دادند
زرنگ باشید و دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنیم
ترامپ ظاهرا رفتنی است برای همین انگلیس حاضر شده برای زاغری ۴۰۰ میلیون پوند به ایران بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
خدا نکنه ! زبونتو گاز بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
احتمال زیاد رفتنیه چون انگلیس در قضیه تحریم مجدد تسلیحات ایران در شورای امنیت به نفع امریکا رای نداد
بیشترین انتقادی که به جریان اصولگرایی در سطح جامعه وجود دارد این هست که به انچه میگویند عمل نمیکنتد و اکثر باورها و اعتقادات سیاسی انها ارمانی هست . مثلا چند نمونه عرض میکنم . مهربانی . گذشت . عزت . تقوی . ساده زیستی . پرهیز از غیبت و ریا . ساده زیستی ..... لذا چون مراتب بالا که گفتم در اجرا و عمل خیلی سخت و هزینه بر و طاقت فرسا نبود با یک تغییر جهش سیاسی اخلاقی سریعا توانستند محاسن خوب را با گزینه های دیگری مانند ، پیراهن با یقه گرد و تمام دگمه . انگشتر نگین درشت در انگشتان . پوشیدن چپی . پیراهن استین بلند و گل و گشاد و محاسن بلند تغییر دادند ( کسیت که نداند که میشود انسان خوبی بود . کت و شلوار شیک و زیبا پوشید و کراوات هم زد میشود ولی دروغ نگفت . میشود مانتو پوشید و برقع نزد ولی با مردم مهربان بود . بنابراین انسان خوب بودن و سجایای اخلاقی و تعریف از نماد انسان خوب را کلا به ظواهر دگرگون کردند . آیا واقعا زندگی در گفتمان اصولگرایی که هم از اخلاق و سیاست ها و روش های اجرا سرشار از پارادوکس هست زندگی کردن برای اکثریت روشنفکر جامعه سخت نیست . من که نه پیراهن یقه گرد نمیپوشم و نه دوست دارم امتیازی از این پوشش بگیرم
پرویز فتاح با روشنگری افرادسواستفاده کننده ازبیت المال شهامتش رانشان داد وبا خراب کردن خانه های مستضعفان برسرشان خودش رامفتضح نمود وجمله معروف امام که فرمودند مبادا بگویند بنیاد مستکبران رازنده نمود وثابت نمود بجای حمایت ارزمستضعفان حامی وپشتیبان مستکبران است
بنده خدا رو آزاد کنید بره سر خونه زندگیش
همه کارها زیر سر انگلیسی‌ها ست ......
در دوران بایدن حال و روز بهتری خواهیم داشت ترامپ یه احمق تمام عیار بود مثل همه احمق ها فقط خراب میکرد بدون اینکه بفهمه چطور باید درست کنه اوباما و بایدن عاقل هستند هم ویران میکنند و هم میدانند چطور بسازند با اوباما بایدن جان کری و کلینون ایران بهتری خواهیم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
اینکه ترامپ رای نیاورد خوب است ولی متاسفانه ما درکشور یادنگرفتیم که ازفرصت ها استفاده کنیم میتوانستیم برجام را در دوره اول اوباما تمام کنیم تا فرصت کافی برای استفاده از شرایط زمان اوباما داشته باشیم ولی گفتیم نه مذاکره نمیکنیم و... در نهایت زمانی به نتیجه رسیدیم که برجام شکوفه نداده ترامپ آمد و لگدمالش کرد. همین ماجرا درزمان بایدن هم اتفاق خواهدافتاد.
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
چیزی بفرمایید که به ایشان بیاید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
واقعا این حرفهایی را که زدی خودت قبول داری
برادر قاضی منصوری کاسه داغتر از آش شده . برادر من حاج آقا رشوه گرفته و بعدش الفرار و خودکشی . شما دیگه ول کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
در یک هتل که تنها مسافرش بوده اعلام خودکشی وی که هیچ شاهدی بجز مسیولان هتل که به نفعشان است بگویند خودکشی کرده تا قتل اتفاق افتاده است یک تلخند بزرگ است.
این دولت اگه غیر مستقیم گند زد به زندگی مردم، زندگی من رو مستقیما به گند کشید
این حضور بچه ها باعث سقوط دولت می شه .
علت ایستادگی اروپا در مقابل اسنپ بک صرفا این است که اروپایی ها نگران هستند برجام کلا از بین برود و ایران بازرسی ها را لغو کرده و برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد. برای اروپا، برجام فقط تعهدات ایران است و بس!

روزی که اروپا واقعا باید ایستادگی می کرد، یعنی وقتی که ترامپ از برجام خارج شد و تحریم هایی ده ها برابر شدیدتر از قطعنامه ها اعمال کرد، از جایش تکان نخورد. علت هم این بود که مطمئن بودند دولت ایران تعهدات برجامی خود را حفظ خواهد کرد. برای اروپا، برجام فقط تعهدات ایران است و بس!
دولت آقای روحانی در اردیبهشت 97 اعلام کرد که طرف اروپایی تنها چند هفته فرصت دارد که درباره تعهدات برجامی خود و جبران بی‌عملی آمریکا تضمین بدهد. هفته‌ها و ماهها سپری شد و اردیبهشت 98 فرا رسید.

دولت با تاخیری حداقل یکساله در مقابل عهدشکنی طرف مقابل، تعهدات خود را در 5 گام و در بازه‌های زمانی 60 روزه کاهش داد. دولتمردان همزمان با اجرای ضرب الاجل برجامی به‌جای اینکه از طرف غربی طلبکار باشند در موضعی منفعلانه به طرف اروپایی تضمین دادند که «خیلی نگران نباشند، بلافاصله پس از قدم اول اروپا، ایران به سرعت به روز قبل از ضرب الاجل بازمی‌گردد»!

طرف اروپایی به هیچ عنوان تعهدات خود را اجرا نکرد. ضرب الاجل برجامی نیز در 5 گام ادامه یافت و سپس متوقف شد. پاشنه آشیل طرف آمریکایی و اروپایی، آغاز غنی‌سازی 20 درصد توسط دولت ایران بود، اما هیچ گاه این اتفاق رخ نداد.

حالا به فاصله 5 سال پس از امضای برجام، اروپا و آمریکا هنوز هیچ‌کدام از تعهداتشان را انجام ندادند و تحریم‌ها همچنان ادامه دارد و در سوی مقابل، دولت نه تنها اقدام متقابلی انجام نداده‌اند، بلکه در یک عقب‌نشینی فاحش به اسقاط ضرب الاجل برجامی روی آورده است.

آمریکا و اروپا هنگامی که می‌بینند ایران تعهدات خود را یکطرفه و به صورت تمام و کمال به اجرا می‌گذارد، چه دلیلی دارد با به اجراگذاشتن تعهدات برجامی، فشار بر ایران را کاهش دهند. این فرمول، فرمول اساسی روابط بین‌الملل است و این دقیقا همان گلابی برجام است. تحریم‌ها ماند و ضرب الاجل‌های برجامی رفت.
نماینده : چرا نرفتی مجلس ... کاری که ندارم اونجا حوصلم سر میره میرم مجلس همش میخواد بازی کنی با موبایل گفتم چ کاریه حقوق میلیونی هم که میدن دیگه چرا برم .
آقای واعظی دولت با عملکرد 7 ساله اش موجب بدبختی و نا امیدی مردم شده.
" ایشان فرد روحانی و معتقد بود " راستش من هم شیفته این اعتقادات ایشان شدم.
((با بزن و بکوب و شعار پوپولیستی نمی‌توان در ۱۴۰۰ رأی جمع کرد))وای برملتی که تا به حال با بزن و بکوب رییس جمهور انتخاب کده اند.
چقدر برای انتخابات امسال دارید زور میزنید . امیدوارم امسال دیگه گول نخوریم
درود بر احمدی نژاد و یارانش
جریان طلب ایران از انگلیس خیلی چیزها رو برای ما مشخص می کند
اینکه این پول حق ایران است و باید انرا مطالبه کند حرفی نیست.
ولی به این موضوع توجه کنید که دولت ایران یک نفر با اصالت ایرانی را
به گروگان گرفته و دولت انگلیس حاضر شده برای آزادی همن شخص اصالتا ایرانی
چون تبعه انگلیس هست 400 میلیون دلار بدهی ایران را بدهد.
برادر قاضی منصوری:
با توجه به روحیاتی که از حاج آقا سراغ داشتیم، ایشان فرد روحانی و معتقد بود به همین دلیل ما موضوع خودکشی را صد درصد مردود می دانیم.
به همین دلیل میلیارده تومان رشوه وتخلف مالی داشتن؟؟؟؟
تابناک تورو خدا این اخبار انتخابات و این چیزها را منتشر نکن فقط حال بهم زنی است. برای 95 درصد مردم ایران انتخابات دیگه تمام شد چه یک کاندیدا یا 1000 کاندیدا اصلاح طلب اصولگرا پایداری و احمدی ژادی و .... دیگه تمام شد برای همه مردم ایران این ماجراها. ما مردم عادی ایران (نه ژن خوب یا نور چشمی ها) رای نمی دهیم. رای بی رای همین
به طرز عجیبی هر وقت فشار تحریم ها زیاد می شود انگلیس یاد بدهی هایش به پهلوی می افتد!!!!!! پیش از برجام نیز که فشار تحریم ها شدید شده بود انگلیس ناگهان یاد بدهی ۷۰۰ میلیون پوندی در زمان پهلوی افتاد و ۷۰۰ میلیون پوند پول بی زبان مردم ایران را تقدیم کرد که معلوم نشد این پول کجا رفت.
برادر غلامرضا منصوری گفت: "با توجه به شخصیت آقای منصوری که یک روحانی و فرد ولایتی بود"..."با توجه به روحیاتی که از حاج آقا سراغ داشتیم، ایشان فرد روحانی و معتقد بود"
آقا ببخشید من کمی کند ذهن هستم و مفهوم این جملات را نمیفهم یعنی روحانی که رشوه گرفته و به بلاد کفر گریخته به چی اعتقاد داشته و چه ولایتی را قبول داشته؟ امام حسین یا یزید؟ لطفا به من هم بگید؟؟؟
اینا چرا اینقدر از حرفای احمدی نژاد میترسن. اگه حرفاش اثری نداره چرا هروز راجبش حرف میزنید اگه حرفاش مهمه پس میدونید خیلی از مردم هنوز هم طرف اون هستن و اگه بتونه به صحنه راه پیدا کنه خیلی چیزا رو میشه. امیدوارم رقابت رقابت درست و اصولی باشه. هرچند تاثیری در روند این زندگی ما نخواهد داشت...
کسی هست معنی اعتقاد و رشوه , روضه و خودکشی , روحانی و رومانی و.... را برای این ملت توضیح بده ببینیم کسی که معتقد بوده چطور رشوه گرفته و سر از رومانی در اورده و از پشت تلفن روضه میخوندهو خودکشی کرده
مصباح هیچ نقشی در انتخابات و نظرمردم ندارد الکی او را مهم نکنید . هر کسی به او دل خوش کند بازی را باخته .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار