بازدید 6352

ماکرون بار دیگر از اقدام موهن «شارلی ابدو» حمایت کرد

رئیس جمهورفرانسه روز جمعه به بهانه آزادی بیان، بار دیگر از اقدام نشریه «شارلی ابدو» در توهین به مقدسات دین مبین اسلام دفاع کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲ 05 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس جمهور فرانسه بار دیگر از اقدام نشریه شارلی ابدو در توهین به مقدسات اسلام دفاع کرد.

«امانوئل ماکرون» در مراسمی که به منظور گرامیداشت تاریخ دموکراسی فرانسه برگزار شده بود، گفت: نمی‌توان بخشی از فرانسه را انتخاب کرد. وقتی فرانسه را انتخاب می‌کنید… جمهوری فرانسه اجازه ماجراجویی‌های تبعیض‌آمیز را نخواهد داد.

وی افزود: آزادی در فرانسه، شامل آزادی اعتقاد داشتن یا نداشتن هم می‌شود، اما این را نمی‌توان از آزادی‌ای که حق کفرگویی را هم شامل می‌شود جدا کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه که اینگونه مدعی دفاع از آزادی بیان است؛ از قضا همان فردی است که در کارنامه دوره زمامداری خود سابقه سرکوب جنبش جلیقه زردها را دارد- مردم عادی که انتقاد از سیاست‌های اقتصادی ماکرون را حق خود می‌دانستند اما در جواب، گاز اشک‌آور و زندان نصیبشان می‌شد.

باید گفت اقدام موهن شارلی ابدو نیز یک روز پیش از برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۳ فردی که متهم به مشارکت در حمله مسلحانه به دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵ هستند؛ انجام شد.

نگارنده سرمقاله این هفته نشریه شارلی ابدو با بازنشر این کاریکاتورهای موهن، مدعی شد که این تصاویر «به تاریخ تعلق دارد، و تاریخ را نه می‌توان دوباره نوشت و نه پاک کرد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر