نشست‌های پارلمان باید برگزار شود / تعطیلی جلسات مجلس در شرایط بحرانی کشور چه توجیهی دارد؟

در روز‌هایی که مردم با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی کارمندان و کارگران مجبور به حضور در محل کار ـ آن هم تمام وقت ـ هستند، تعطیلی جلسات علنی مجلس چه توجیهی دارد؟ آیا هیچ راهی برای برگزاری جلسات ولو به صورت ویدیو کنفرانس وجود ندارد؟
کد خبر: ۹۶۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 12 March 2020

در روز‌هایی که مردم با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی کارمندان و کارگران مجبور به حضور در محل کار ـ. آن هم تمام وقت ـ. هستند، تعطیلی جلسات علنی مجلس چه توجیهی دارد؟ آیا هیچ راهی برای برگزاری جلسات ولو به صورت ویدیو کنفرانس وجود ندارد؟

به گزارش «تابناک»؛ همزمان با اعلام اولین موارد ابتلا به کرونا در کشور، مجلس شورای اسلامی دو جلسه علنی را در روز‌های پنج و ششم اسفند ـ آن هم بعد از سه هفته تعطیلی ـ برای تبلیغات انتخابات دوره یازدهم برگزار کرد. یک جلسه صرف بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۹ و جلسه بعدی هم در چند دقیقه کوتاه ،بعد از یک ساعت نشست غیرعلنی به بهانه تشکیل جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی کلیات لایحه رد شده بودجه سال آینده تعطیل شد.

از آن زمان تاکنون، مجلس جلسه‌ای برگزار نکرده و بعید است تا پایان سال هم نشستی داشته باشد، چون طبق گفته مصری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری و تشکیل جلسات علنی را به مجلس نداده، چون معتقد است اجتماع نمایندگان زیر یک سقف برای سلامت مردم و مراجعه کنندگان خطر دارد.

با وجود تصمیم هیات رییسه برای برگزار نشدن جلسات علنی، تعدادی از نمایندگان با اشاره به تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت در محل برگزاری جلسات علنی مجلس با حضور حدود پنجاه نماینده تاکید کردند که باید با استفاده از این تجربه نشست پارلمان با رعایت پیشگیری‌های لازم تشکیل شود.

امیر خجسته نماینده همدان در این باره گفت: تعطیلی مجلس در شرایطی که ساعت کاری همه کارمندان به حالت اولیه برگشته، توجیهی ندارد. البته مجلس ماه‌هاست از مسیر خود خارج شده و تصمیمات در خارج از آن گرفته می‌شود ؛گویا عده‌ای نیز بدشان نمی‌آید تا پایان دوره دهم هم تعطیل بمانند.

تعدادی از نمایندگان هم راهکار استفاده از ابزار‌های تکنولوژی روز و تشکیل جلسات از طریق ویدیو کنفرانس را مطرح کردند؛ با این استدلال که در شرایط بحرانی کشور نباید مجلس تعطیل باشد.

در همین رابطه مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از تعطیلی مجلس با طرح این پرسش که مگر در کشور‌های گرفتار کرونا پارلمان را تعطیل کرده اند، گفت: هیات رئیسه می‌توانست از طریق ویدئو کنفرانس و ابزار تکنولوژی جلسات مجلس را تشکیل دهد یا اینکه از ورود نمایندگان مبتلا یا مشکوک به کرونا به مجلس جلوگیری می‌شد و بدون آن‌ها جلسه را برگزار می‌کردیم.

محمد کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز خواستار برگزاری جلسات مجلس به صورت ویدیو کنفراس شد و گفت: نمایندگان در خانه نشسته و بیرون هم نمی‌روند. اگر امکانات فنی باشد، می‌توانیم جلسات مجلس و یا حداقل جلسات کمیسیون‌ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود، چون طرح‌ها و لوایح متعددی در مجلس مانده و انتظار می‌رود تا قبل از دوران مجلس دهم تعیین تکلیف شود.

در واکنش به این درخواست‌ها، بهروز نعمتی، عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تلاش هیات رییسه برای برگزاری جلسات مجلس گفت که این جلسات به دلیل آلوده بودن تعدادی از نمایندگان به کرونا و تأکید رئیس ستاد ملی کرونا بر تشکیل نشدن جلسات مجلس تشکیل نشد. درباره برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانس و مجازی هم هنوز موفق نشدیم، چون ۲۹۰ لینک است و از نظر فضای اینترنتی چنین ظرفیتی نداریم که جلسه کنفرانسی تشکیل شود.

نعمتی همچنین توضیح داد، رییس مجلس از یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت کرد که بررسی‌هایی را برای این کار انجام دهد که هنوز موفق نشدیم. به دنبال این هستیم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد، زیرا موضوعات مهمی همچون کرونا، رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و بودجه در دستور کار است.

اما اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رییسه مجلس با این توضیح که برگزاری جلسات مجلس به صورت ویدئو کنفرانس ممکن نیست، گفت: مجلس باید بر اساس آیین‌نامه داخلی اداره شود و در آیین نامه نیز چنین چیزی پیش بینی نشده است. ما نمی‌توانیم در این خصوص شیوه جدیدی ایجاد کنیم، زیرا تشکیل جلسات مجلس طبق آیین‌نامه باید با حضور نمایندگان و با رأی الکترونیکی باشد.

طبق ماده ۱ آیین نامه داخلی مجلس، محل دائمی مجلس ساختمان بهارستان است و جلسات مجلس در این محل رسمیت دارد، تعیین هر محل دیگر با پیشنهاد هیات رییسه و رای موافق دو سوم نمایندگان حاضر در جلسه رسمی مجلس است؛ در مواقع اضطرار که تشخیص آن بر عهده هیات رییسه است، اگر تشکیل جلسات رسمی در محل‌های موضوع این ماده ممکن نباشد از طرف هیات رییسه محل دیگری تعیین می‌شود و به اطلاع نمایندگان می‌رسد. ادامه تشکیل جلسات در این محل نیز با رای اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه رسمی مجلس است.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط پیش آمده، لازم است پیش بینی‌هایی در آیین نامه داخلی مجلس لحاظ شود تا در صورت تکرار چنین اتفاقاتی، مجلس بتواند از ظرفیت‌های قانونی و فنی خود برای برگزاری جلسات حداقل به صورت ویدیو کنفرانس استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۰
توجیهش اینه که کلی زحمت کشیدند و کلی پول به این ور و اون ور خرج کردند میترسند به کرونا گرفتار شوند و نتونند ثمره این زحمت هاشون را ببینند . ولی به مردم میکند نترسید کرونا هیچ کاری نمکنه فقط هر روز صد ها کشته میده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
مگه مجلس محصل خون ملت نبود؟ پس چرا به همین کشکی ها تعطیل شد؟
پهنای باند آنقدر زیادی لازم ندارد....اگر بلد نیستند راه بیندازند درخواست کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
مشکل پهنای باند بهانه است. فوقش بیان بهارستان
و داخل اتاقهاشون بشینند و از همونجا ویدئو کنفرانس بذارند. اینجوری آیین نامه هاشون هم نقض نمیشه
همه کشور ها در شرایط بحران نماینگانش شبانه روزی در فکر رفع مشکلات مردم هستند. در ایران نمایندگانش الفرار .الفرار.الفرار........شوق خدمتشان دیوانه کننده است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
اینها و در هیچ دوره ای نمایندگان ملت نبودند که به فکر مردم باشند , اینها نمایندگان شورای نگهبان هستند و نبودنشان بهتر از بودنشان است
مگر خون نمایندگان مردم از خون کادر درمانی ما که در دل بحران هستند سرخ تر است؟؟؟ چرا باید نمایندگان مردم به جای تشکیل جلسات در شرایط بحران . میدان را خالی کنند؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
حیف است که به این نارنین ها آسیبی وارد شود
همون بهتر که در انتخابات این افراد نالایق شرکت نکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
این نمایندگان نا لایق را شرکت کردی!
فراموش کردید که تَکرار کردید!؟
با سلام
مسولین محترم تا فاجعه عمیقتر نشده تصمیم بگیرد
مجمع تشخیص مصلحت نظام تعطیل
حوزه علمیه تعطیل
مجلس تعطیل
شورای نگهبان تعطیل
ادارات و بانک‌ها باز
کارمندان دانشگاه تعطیل نیستند
کارخانجات باز
کارگران باید سرکار باشند
بنظر میاد جان مردم ارزش ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
اولا روحانیون زیادی در بیمارستانها و کفن و دفن کرونایی ها و ساخت ماسک های تخصصی هستند که من خودم شاهد این آخری بودم

دوما تو خونه بمونید کرونا نکشه خانموتون می کشتون!
من موارد زیادی چاقو کشی و زد خورد شنیدم و شاهد بودم.
یا می رفتید مسافرت

یک مشاور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
کاربر بیسواد، کلاسهای دانشگاه ها داره به شکل مجازی برگذار می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
ناشناس 22:50 که خودتو مشاور نام نهادی

این نظری که نوشتی، منو یاد یک بنده خدایی انداخت که روحانی بود و کانال تلگرامی داشت و ادعای مشاور کودکان بودن می کرد و اتفاقا بابت مطالب کانالش ، یک مشکلی برای برادرم و فرزندش ایجاد کرده بود. وقتی موضوع را جدی پیگیری کردیم، فهمیدیم که ایشون هم از ناکجا آباد مدرک مشاوره گرفته! مثل اون آقایی هست که مدرک پزشکی از محلی غیر از دانشکده پزشکی گرفته و در
کلیپ صحبت می کنه و خیلی راحت حضار جلسه را در مقابل حضرت امام جعفر صادق (ع) قرار می دهد
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
در جواب به کاربر ناشناس 22:50 در هر قشری یک سری افراد دلسوز است منکر آن نباید شد معلوم نه تنها مشاور نیستی بلکه خودت هم اعتراف کردی که چاقوکش هستی پیشنهاد می کنم متن را دوباره بخوانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
بیسواد،بیسواد
کی نماینده های مجلس حال مردم رو درک کردن که این دفعه دومشون باشه
روز اول سهمیه ماسک و الکل کل فامیل شونو گرفتن رفتند کیش و شمال تو ویلاهاشون
چه اصراری به تشکیل جلسه دارید???
کارهای عجله ای اینور سالی دارید???
خداییش مجلس شد جلسه بذاره و چیزی که به بروکراسی کمک کنه تصویب نکنه? و یا رانتی برای ژنهای غیر مردمی تصویب نکنه???
ما مردم خوشحال میشیم هیچ اجتماع دولتی و خصولتی تشکیل نشه تا مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نشه
نمایندگان مجلس دیگر به امور مردم که به جیب مبارکشان ربط نداشته باشند شرکت نمیکنند ! این صندلی خیلی درآمد داره ولی برای امور مردم نیست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
قابل توجه آن اقلیتی که روز دوم اسفند در انتخابات نمایندگان مجلس شرکت کردند
وقتی تعداد زیادی از نمایندگان این دوره ،برای دوره بعد احراز صلاحیت نشده اند

آیا انگیزه ای برایشان باقی میماند که ایثار گرانه ،جان خود را هم برای کاری که در صلاحیتشان هم تردید است ،،، به راحتی در خطر قراردهند
من فکر میکنم که باید یک راه حلی پیداکرد که با نمایندگان در حال کار در هر دوره ،،چنین برخوردی نشود
و اگر راه حل دیگری پیدا نشد و چنین برخوردی هم دوباره انجام شد :
از لحظه عدم احراز صلاحیت تعدادی از وکلای فعلی هر مجلس برای دور بعدی:
با یک حکم حکومتی
حد نصاب رسمیت جلسات در چند ماهه پایانی هر مجلس ،فقط براساس نمایندگانی لحاظ گردد که مشمول احراز صلاحیت برای دوره بعدی شده اند.
من فکر نمیکنم که نیامدن نمایندگان ،صرفا به دلیل بهداشتی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
فکر کنم شما هم نماینده هستیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
باید مدتی که در خانه بودند حقوقشان کسر شود
سلام
با توجه به برگزاری آموزش دانشگاه ها و مدارس بصورت مجازی، و موفقیت نسبی آن،
نمایندگان هم میتوانستند جلسات را بصورت ویدیو کنفرانس برگزار کنند
حتما تدارک بستر اینکار برای یک ارگان حکومتی بمراتب راحتتر از یک دانش آموز میباشد
عدم تشکیل جلسات این فکر را تداعی میکند که چون اکثر نماینده گان برای دور بعد رای نیاورده اند انگیزه ای برای تداوم کار مجلس ندارند
یعنی اینکه دغدغه مسایل کشور و ملت را نداشته و شخصشان برایشان مهمتر بوده است
بذارید مجلسی ها استراحتشونو بکنن، پولایی که میگیرن مال همین استراحتاست دیگه
جایی که سود براشون نداشته باشه نمیرن ! ! بیان جانشونو تو خطر بندازن !!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
قشنگ جمله نوشته شده را تغییر میدی تابی ! خیانت در امانت میکنی !
دیشب بازی اتلتیکو مادرید و لیورپول در "انگلستان" هم با کلی تماشاگر برگزار شد

اگه فردا آمار کرونا انگلیس چند برابر شد بدونید تقصیر آخونداست که نذاشتن قم قرنطینه بشه
جون خودشون مهمه خودشون نباید بمیرن الانم همشون معلوم نیست کجا قایم شدن . فقط مردم و کارمندا باید برن سرکار بمیرن.مسافرت و اجتماعاتم آزاد چون جون ما رعیت ها مهم نیست خودشون زنده بمونن حالا یه چند هزار نفرم بمیرن تا موقع خاموشی اپیدمی اهمیتی نداره بعدش میان میکن ما کرونا را شکست دادیم.به همین سادگی
با رعایت کامل مسائل بهداشتی وبکار گیری تجهیزات شخصی وعمومی ایمنی از قبیل ماسک و... و دستمال های ضد عفونی کننده در زمان ورود به مجلس وجلسات مجلس باید حتی در زمانهای نامناسب تر از این فعال باشد.دولت نیاز به مصوبه های فوری دارد.مگرانکه مجلس با مصوبه هائی قدرت کافی در تصمیم گیری در اختیار قوای دیگر قرار دهد.مجلس وکادر بهداشتی مجلس میتوانند از نمایندگان هرروزه در زمان حضور در مجلس ازمایشات لازم را انجام دهند. مانند حرارت بدن وغیره.
من کل مند هستم و باید سر کار بروم انوقت مجلسیها که حقوق کلان میگیرن راحت تعطیل هستن
خون آقایان از بقیه رنگین ترِ
دارن تو‌ کیش مجلس درست میکنند. تا اون موقعه صبر کنید
اگر قرار باشه هر نماینده تیم پزشکیشو با خودش بیاره مجلس خانواده‌شان چی کار باید بکنند. نمی‌توانند که مثل مردم عادی بروند بیمارستان.
این توجیه را دارد که ادارات برای مردم عادی اجباری و مجلس تعطیل،همه انسانها باهم برابرند ولی برخی از بقیه انسانها برابر ترند
تافته جدا بافته هستند
این نشان میدهد که مجلس اعتبار کافی ندارد، در راس امور نیست ، همه به فکر سلامتی خود هستند نه مردم، صحنه مبارزه را خالی کردند هر کدام از منزل خود پیغام می فرستند که لنگش کن ، مخصوصا نماینده های شهر قم
خب کارمندان وکارگران بالاخره کار فرد یا افرادی را راه میاندازند در مجلس چه میکنند ؟؟؟ یا بهمدیگر بد وبیراه میگویند و یا با هزار ویک زحمت طرحی را تصویب میکنند که در قدمهای بعدی بایکوت میشود خب این مجلس چندان بود ونبودش تفاوتی ندارد مجلسی مهم ومعتبر است که " در راس امور باشد "
تمام سازمانها و فعالیتهایی که تعطیل شده اند به کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری کمک کرده اند.تازه فهمیدیم کاش بجای ...بیمارستان میساختیم.
اینا خونشون از ما کارگران رنگینتره ما کارگر یک کارخانه 700 نفریم در اردبیل تا 28 اسفند در یک محیط بسته کار میکنیم موقع اومدن 20 نفری سوار یه مینی بوس میشیم اگه کار کنیم از کرونا می میریم اگه کار نکنیم از گرسنگی
مجلس ته دیگ امور است !!!
باید کارمندای بانک و معلما و کارگرا با کارایی بسیار بیشتر فوت بشن و اقایون بدون کارایی برن تو قرنطینه و تعطیلات
اگه کارمندا هستن اینام باید باشن
گفته از شنبه همه چي عادي ه. بايد بيان سرکار همين و بس
بودنشون تا بحال چه فایده ای داشته ؟!
مجلس چه نقش و تاثیری دارن؟!
کی گفته مجلس حتما باید باز باشه تا کارها زمین نمونه؟ این بنده خداها شبانه روز دارن کم و کسری مردمو در شب عید رصد می کنن و با موبایل به هم خبر میدن
این ها نماینده مردم نیستن اگه نماینده مردم بودن اگه دلسوز مردم بودن شب و روز با اشک و آه کار می کردن. اگه
نماینده دلسوز بودن می گفتن کار میکنیم حتی اگه در این راه جان بدیم


همانطور که پزشکان دارن کار می کنن
همانطور که پرستاران دارن کار می کنن
این ها نماینده خودشون و خانواده شون هستن


پس دیگه گله نکنین از اینکه چرا مردم به ما اعتماد ندارن یا چرا مردم از مسئولین فاصله گرفتن
با سلام و عرض ادب
باتوجه به اینکه عدم تعیین وضعیت نهایی آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری منجر به بلاتکلیفی دانشجویان و فرسایشی‌شدن روند مطالعات برای این آزمون‌ها می‌شود و از طرفی، حتی بالاترین سطح رقابت‌های ورزشی کشور نیز تا پایان فروردین‌ماه تعطیل شده‌اند که به‌معنای ابهام بیشتر برای برگزاری آزمون‌ها در تاریخ‌های فعلی است؛ از شما عزیزان صمیمانه تقاضا می‌شود تا ضمن پیگیری این موضوع از مسئولین محترم، از ایشان درخواست کنید که باعنایت به وضعیت تقویمی و آغاز ماه مبارک رمضان در ابتدای اردیبهشت‌ماه، زمانی در خردادماه یا تیرماه را به صورت قطعی برای برگزاری آزمون‌های سراسری تحصیلات تکمیلی اعلام نمایند تا ما هم بتوانیم با برنامه‌ریزی مجدد هم به سایر مشغولیات فردی بپردازیم و هم در زمان مناسب مجددا به مرور و جمع‌بندی نهایی دروس بپردازیم.
باتشکر
عزیز من , این ها در روز عادیش که خطری کسی رو تهدید نمی کرد یا روی صندلی های نرمشون چرت میزدن و خواب بودن یا موبایل بازی میکردن یا اصلا غایب بودن
حالا تو انتظار داری زمانی که کرونا اومده و احساس خطر هم میکنن بلند بشن بیان مجلس کار کنن؟
دست بردااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار
واعا برای خوم متاسفم دوره ی قبل به این مجلس رای دادم !!!!!
مجلسی ها بیشترشون دور بعد حضور ندارن ( یا شرکت نکردن یا رد صلاحیت شدن و یا رای نیاوردن)، براشون دیگه این مملکت مهم نیست. نمونش بودجه کشور و انتخاب وزیر کشاورزی بود که نشون داد نماینده های مجلس چقد بی اهمیت هستن و در بدترین شرایط هم بفکر خودشونن و مردم براشون سر سورن اهمیتی ندارن.
آقا جان چرا اذیت می کنی
هرچی مسولین ما حضور کمتری داشته باشند.
چرخ مملکت بهتر میچرخه.
کاریشون نداشته باشین.
حقوقشون از شیر مادر حلالتر.
نوش جانشون.
همه کسانی که تا 10 روز قبل روزانه صدتا سخنرانی در باب موضوعات مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی میکردن الان اصلا معلوم نیست کجا هستن نمکی هست دوتا سخنگو و بیمارستان ها
همه جا تعطیل
از مجلس و خبرگان و حوزه و ....
فقط کارمندا باید تا پای مرگ برن سر کار!!!
از چین درس نگرفتیم لااقل از ایتالیا یاد بگیریم.
از این حرکت مجلس مردم اگاه شدند جان نمایندگان نسبت به مردم و کارکنان و کارگران وووو.... ارزش بیشتری دارد چرا ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این حرکت توهین به ملت ایران است در این برهه حساس بجای کمک کردن اقایان رفتند خانه نشین شدند
اخییبببب چرا انقدر به این قشر عاشق خدمت گیر میپید اخه ؟!!!
خانم بنده کارمند دانشگاه هستند دانشجوها از اول شهریور نیستند ولی اونها میروند اداره برمی گردند. من خودم هم هر روز میروم اداره. بعد میگویند تو خونه بمانید. نمیدونم این مسولیت مگر تو جامعه نیستند.
حالا تو اداره ما گفتند هرکس شیمی درمانی کرده میتواند مرخصی بگیرد و اداره نیاد. اخه کسی نیست بگه کسی که شیمی درمانی کرده دیگه مرخصی ذخیره نداره و همش را قبلا استفاده کرده
کسانی که عنوان نمایندگی ملت را به غلط یدک میکشند بهتره خونه نشین باشند،بنظرم کشور بدون آقایون خودبخودی بهتر میچرخه،یعنی اگه بهتر نشه لااقل بدتر نمیشه!
سلام. خبرهارو از اینجا دنبال نمیکنم، فقط گاهی سری به اینجا میزنم ببینم تحلیلهاتون چطوریه. تیترهای جالبی میزنید مثل همین یکی. نمیدونم منظورتون چیه. مثل صدا سیمایید که سعی داره بگه: خودمون میدونیم چه خبره یا برا قشنگی و رعایت تنوعه. واقعا مجلس کاری انجام میده اساسا؟! تو این مدت که تعطیله اتفاقی افتاده؟! بود و نبودش فرقی داره؟! مردم رو چی فرص میکنید؟!
الان هر مسئولی میخواد از زیر کار در بره یا خودش رو به خطر نندازه، یه سلفی میگیره میگه منم کرونایی شدم. بعد میشینه خونش، راحت حقوقشم میگیره تا اوضاع به حالت عادی که برگشت (البته اگه برگرده) بیاد و دوباره روز از نو و روزی از نو.
توجیه ارباب و رعیتی
مجلس و دولت می خواهیم چه کنیم اینجا کشور .........
ما کارمندان بیچاره باید برویم سرکار آن وقت روسای ادارات و بالاترینها مثل این آقایان تلفنی و با توجیه کارمندان به اینکه ما دور کاریم از حضور در محل کار خودداری می کنند
پس ما کارمندان و کارگران آدم محسوب نمیشویم که درین شرائط سخت مجبوریم بموقع هرروز سر کار حاضر شیم؟!
چرا باید در ابتدای سال مجلس کم کاری کند و مملکت را بی پشتوانه قانونی رها کند ؟
بذارید یه چارصباحی از دست این مجلس راحت باشیم باز طرح یه بلایی رو نکشن
حالا مثلا مجلس فعال باشه چه کار مثبتی انجام میده... اصلا 4سال گذشته چه عملکرد مثبتی داشته..!!!؟؟؟
وقتیکه دویست نود نفر که همهٔ‌نمایندگان را شامل میشود ، در تالار مجلس که گنجایش بیش از هزار نفر را دارد ، از خدمت سر باز میزنند ،چگونه میتوان انتظار داشت مردم ایران این حضرات را نمایندهٔ‌خود بدانند در صورتیکه همهٔ امکانات از هر جهت در اختیار آنان میباشد ؟ باید باور کرد که مردم ایران اکنون بی پناه هستند ؟ در طی همین سه هفته همه چیز بیش از سی درصد افزایش قیمت داشته است ؟ عده ای در ایران از هر وضعیتی در کشور فقط بفکر چاپیدن ،و خالی کردن جیبهای تهی مردم میباشند ؟،،
تابناک مگه حرف بدی در نظر مردم است که چاپ نمیکنی جیره خورای بدبخت درقیامت شماها کلاهتون پس معرکه است بدبختا نه این دنیارو دارین نه اون دنیا بدبختای سیاه روزگار
به نظرت این نماینده هایی که تا حالا دیدی بود و نبودشون فرقی میکنه؟ جلسه برگذار بکنن یا نکنن فرقی میکنه؟ بزار حداقل برن خونه چراغ مجلس خاموش باشه برق کمتر مصرف بشه
اول یه زیارت برن قم و بعد در مرقد حضرت امام با آرمان های امام بیعت کنند. بعد هم یه سرکشی به گیلان و مازندران و خراسان و اصفهان داشته باشند تا با نیازمندی های مردم از نزدیک آشنا بشوند. الان باید عشق خودشان را به خدمت اثبات کنند و به شیفتگان قدرت نشان دهند که کسی که بخاطر رضایت خداوند متعال کار میکنند چگونه میرن وسط میدان.
مطمثن باشید مردم یادشون نمیره که اگر بره وای به حال مردم...
بهتر که تعطیل باشند؛ خرابی کمتری به بار میاد.
اکثر ارگانهای رسمی نظام .مثل مجلس خبرگان رهبری . مجلس شورای اسلامی و .... تعطیل هستند
به شدت با فرار نمایندگان از مجلس مخالفیم
اگر نماینده ها تو بغل یکدیگر بشینند هم نمیتونن طرح و برنامه ای برا کشور داشته باشند
مردم .چه اصراری است ..............
اصولا ما هیچوقت نمایندگان مردم را نتوانستیم مجلس بفرستیم.
پارلمانی که بود و نبودش تاثیری نداره چه بسا نبودش کمتر اسیب میزنه
مجلس ناکارآمد
اینا که میخواستن مجلس تعطیل کنن پد ماسک و بهداشتی گرفتت برای چی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل