بازدید 10806
۴

هزینه گسترده اینفلونسرهای اینستاگرام برای بازسازی چهره‌شان

این اینفلوئنسر‌ها از برخی کاربران پرمخاطب خواسته‌اند اگر در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز حساب کاربری پرمخاطبی دارند، در این بستر‌ها نیز حمایت کرده و در عوض مبالغ بیشتری دریافت کنند؛ اما با توجه به آنکه مخاطب‌شان در اینستاگرام تمرکز عمده دارند، تمرکز مالی کمپین حمایتی‌شان را بر اینستاگرام متمرکز کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 06 December 2019

هزینه گسترده اینفلونسرهای اینستاگرام برای بازسازی چهره‌شانشماری از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی پس از آنکه به واسطه نوع موضع‌گیری‌هایشان پس از حوادث اخیر در معرض نقدهای جدی قرار گرفتند، هزینه قابل توجهی برای ایجاد یک موج حمایتی برای خود و بازسازی چهره‌شان هزینه کرده‌اند؛ رقمی که برآورد می‌شود مجموعاً شامل چند صد میلیون تومان باشد و میان صدها کاربر پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام توزیع شده است؛ هزینه‌هایی که نشان می‌دهد اینفلوئنسرمارکتینگ تا چه حد تاثیرگذار شده و برای حفظ این موقعیت چه سرمایه گذاری انجام می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ پس از اعتراضات اخیر، که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان و تخریب گسترده اموال عمومی و خصوصی شد، هر نوع موضع‌گیری در هر سمت‌وسویی و حتی عدم موضع‌گیری برای چهره‌هایی که شماری مخاطب داشتند، حاوی حواشی بودند، ولی سکوت کمتر جنجال آفرین و حاشیه ساز بود. در این شرایط اینستاگرمرها به عنوان پرمخاطب ترین اینفلوئنسرهای وطنی، بیش از سایر گروه‌ها مورد توجه بودند و کوچک‌ترین عکس العمل‌شان زیر ذره بین قرار داشت و واکنش‌های بعضاً مثبت و عمدتاً منفی در پی داشت.

بسیاری از اینفلوئنسرها در حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند که نفس فعالیت لاینقطع‌شان در هر شرایطی به منزله سخن گفتن و بی‌توجهی تلقی می‌شود و برخی نیز اساساً در موارد متعددی این بی‌توجهی را بیان می‌کنند؛ برای نمونه اینفلوئنسرهایی که در حوزه مد فعالیت دارند یا اینفلوئنسرهایی که در حوزه تولید کلیپ‌های کمدی فعالند و یا اینفلوئنسرهایی که در حوزه تفریح فعالند، قاعدتاً اگر بدون توجه به شرایط اقتصادی و همچنین اتفاقات رخ داده، مسیر خود را ادامه دهند، با حملات گسترده در کامنت‌ها مواجه می‌شوند، اتفاقی که رخ داد و واکنش‌های گسترده در پی داشت.

هزینه گسترده اینفلونسرهای اینستاگرام برای بازسازی چهره‌شان

شماری از اینفلوئنسرها نسبت به این حملات بی‌تفاوت بودند، ولی شماری دیگر دست ‌به کار شدند و کوشیدند با تشکیل یک کمپین حمایتی برای خود، چهره‌شان را حفظ و بازسازی کنند. در همین راستا به شماری از اینفلوئنسرهای دیگر که از گزند نقد در امان مانده بودند و همچنین شماری از منتقدین‌شان پیغام دادند که حاضرند در عوض انتشار پست‌هایی در حمایت از ایشان، برای هر پست اینستاگرامی تا دو میلیون تومان هزینه پرداخت کنند ـ که با توجه به تعداد بالای چنین حمایت‌هایی از برخی از اینفلوئنسرها ـ برآورد می‌شود برخی از این اینفلوئنسرها رقمی چندصد میلیونی برای کمپین‌شان هزینه کرده‌اند.

این اینفلوئنسرها از برخی کاربران پرمخاطب خواسته‌اند اگر در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز حساب کاربری پرمخاطبی دارند، در این بسترها نیز حمایت و در عوض مبالغ بیشتری دریافت کنند اما با توجه به آنکه مخاطب‌شان در اینستاگرام تمرکز عمده دارند، تمرکز مالی کمپین حمایتی‌شان را بر اینستاگرام متمرکز کرده‌اند. طی روزهای اخیر شماری از کاربران پرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی که با این پیشنهاد مواجه شده و آن را نپذیرفته بودند، این فرآیند را با «تابناک» در میان گذاشتند و از گستردگی چنین پیشنهادی خبر دادند.

هنوز گزارشی از تلاش این اشخاص برای جلب حمایت مطبوعات به «تابناک» نرسیده اما دور از انتظار نیست در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده باشد یا شاهد اقدامات مشابهی باشیم. این سلسله اتفاقات نشان می‌دهد، «اینفلوئنسر مارکتینگ» با چه سودآوری بالایی مواجه است و چه گردش مالی قابل توجهی دارد که برخی اینفلوئنسرها در چنین بزنگاه‌هایی برای حفظ مخاطبان‌شان چنین سرمایه گسترده‌ای را هزینه می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
با دماغ عملی و موی زنگ شده، ببخشید رنگ شده و لب باد کرده پلاستیکی !!!!
مستندات این گزارش هر چند واقعی هستند اما برای ادعایی که در آن مطرح می شوند به نظر کافی نمی آیند. اینکه چند نفر در این خصوص با تابناک تماس گرفته اند و یا اینکه چه تعداد از این پست های حمایتی در اینستاگرام منتشر شده اس در متن گزارش ذکر نشده است. شاید در خوشبینانه ترین حالت بتوان گفت که یک نفر با افرادی تماس گرفته و چنین پیشنهادی را داده است و خبرنگار تابناک که از موضوع مطلع شده آنرا به تعداد زیادی از این سلبریتی ها تعمیم داده است.
به نظر من ارائه گزارشهای مستدل و منطبق بر روشهای علمی، باید در خبرگزاری ها مد نظر قرار گیرد. این خبر می توانست به این شکل مطرح شود که یک سلبریتی اینستاگرامی یا دو سلبریتی یا چند سلبریتی دست به چنین اقدامی زدند اما اینکه صحبت از اینفلوئر مارکتینگ و این حرفها، آنهم با این هدف خاص، امری غریب به نظر می رسد. این افراد قطعا میدانسته اند که متن این چت یا وویس این مکالمه در فضای مجازی می تواند کارکردی بسیار گسترده تر برای طرف مقابل داشته باشد تا دریافت مبلغ 2 میلیون تومان!!!!
هنوز گزارشی از تلاش این اشخاص برای جلب حمایت مطبوعات به «تابناک» نرسیده اما دور از انتظار نیست در این زمینه نیز اقداماتی رخ داده باشد یا شاهد اقدامات مشابهی باشیم.

تابناک، قشنگ نخ میدی. از فردا کلی گزارش آگهی مسخره توی تابناک درج میشه
همه باختند
سلبریتی ها افتضاح تر از بقیه باختند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار