بازدید 10600
در گفت‌وگو با «تابناک» مطرح شد؛

مخالفت مهرعلیزاده با اظهارات «بهزاد نبوی» درباره ائتلاف انتخاباتی/ اصلاح‎طلبان باید در انتخابات مجلس مستقل عمل کنند/ وجود یک اقلیت اصلاح‌طلب قوی، بهتر از ائتلاف با کسانی است که وجه مشترکی با آنها نداریم

مهرعلیزاده درباره اینکه آیا حضور مستقل اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس دهم موجب پیروزی آنها در انتخابات و منجر به یک تجربه موفق خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: اینکه نتیجه انتخابات چه باشد، بدون شک در روند انتخابات مهم است و اینکه ما در بدنه اصلاحات بخواهیم مجلس در اختیار اصلاح‎طلب باشد، شاید به نتیجه نرسیم، اما اینکه ما یک اقلیت قوی و کارآمد در مجلس داشته باشیم، رویکرد مثمر ثمر و بهتری خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 18 August 2019

اصلاح طلبان از ایده های انتخاباتی نظیر «مشارکت مشروط یا تحریم انتخابات» به کل گذشته اند. قرار شده آنها یکسری اصلاحات در ساختار انجام داده و همچنین نسبت به انجام برخی تغییرات در نفرات تصمیم گیر و ارشد جریان خود برای انتخابات پیش روی اقدام کنند، اما بحث ائتلاف یا عدم ائتلاف همچنان گزاره اصلی مورد بحث آنان است.

به گزارش «تابناک»؛ بخشی از جریان اصلاح طلب بر این باورند که نتوانسته اند از ائتلاف با اعتدالگرایان و بخشی از اصولگرایان معتدل، خروجی لازم را بگیرند و اکنون پس از گذشت شش سال از این ائتلاف، زمان مناسبی برای به پایان رساندن این پیمان فرا رسیده و باید جریان اصلاحات با تصمیم گیری واحد نسبت به حضور مستقلانه در انتخابات اقدام کند.

از مخالفت‌ها تا موافقت‌های اصلاح‌طلبانه با ائتلاف انتخاباتی

عده ای دیگر از اصلاح طلبان چنین عقیده ای ندارند و تأکید می کنند که راه ائتلاف باید ادامه پیدا کند و آنها برای انتخابات پیش روی، نیز پیمان ائتلافی خود را حفظ کرده و آن را تقویت کنند؛ بنابراین و از نگاه این بخش از جریان اصلاحی، ائتلاف با بخشی از اصولگرایان معتدل و اعتدالیون همچنان باید ادامه پیدا کند.

مخالفت مهرعلیزاده با اظهارات «بهزاد نبوی» درباره ائتلاف انتخاباتی/ اصلاح‎طلبان باید در انتخابات مجلس به صورت مستقل عمل کنند/ وجود یک اقلیت اصلاح‌طلب قوی؛ بهتر از ائتلاف با کسانی است که وجه مشترکی با آنها نداریم

اخیرا «بهزاد نبوی» از چهره های شاخص جریان اصلاحات بر این مسأله تاکید کرده و گفته است که اصلاح طلبان نمی توانند بدون همراهی مؤتلفان انتخاباتی پیشین خود به توفیقی در انتخابات اسفند ماه مجلس یازدهم برسند؛ آنها باید برای موفقیت حتما راه ائتلاف را ادامه بدهند.

مهرعلیزاده: با «بهزاد نبوی» مخالفم؛ باید مستقل عمل کنیم

اصلاح طلبان هنوز درباره این موضوع تصمیم نگرفته اند و شاهد اظهارنظرهای مختلفی از سوی آنان در این خصوص هستیم. یک چهره سیاسی شناخته در جریان اصلاح‎طلب ضمن مخالفت با نظر «بهزاد نبوی» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» اظهار کرد: حضور اصلاح‎طلبان در انتخابات آینده باید مستقل و بدون ائتلاف با هر جریان سیاسی باشد.

محسن مهرعلیزاده درباره اظهارات «بهزاد نبوی» مبنی بر اینکه اصلاح‎طلبان برای پیروزی در انتخابات مجلس نیازمند ائتلاف با سایر جریانات سیاسی هستند که پیش از این با آنها ائتلاف کرده اند، گفت: بنده معتقدم ما باید در انتخابات مجلس پیش‎رو با یک مشارکت واقعی ـ منتهی از میان خود اصلاح‎طلبان ـ وارد عمل شویم.

حتی با یک لیست حداقلی باید ایده‌های اصلاح‌طلبی را به مجلس منتقل کنیم

وی افزود: ما می‎توانیم با یک لیست حداقلی که بتواند ایده‎های اصلاح‎طلبی را به مجلس شورای اسلامی انتقال دهد و از این تفکر حمایت کند، رویکرد و کارنامه بهتری داشته باشیم.

این چهره سیاسی اصلاح ‏طلب تصریح کرد: از نظر من اینکه ما یک گروه اصلاح‏طلب را که برآمده از این جریان راهی مجلس کنیم، بهتر از این است که با گروه و جریان خاصی وارد ائتلاف شویم.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: طبیعتا ائتلاف در مرحله‎ای که نمایندگان احزاب و جریانات سیاسی در مجلس رأی آوردند و وارد مجلس شدند، می‎تواند در امور خاصی که در مجلس پیش می‎آید ائتلافی را انجام دهند.

به هر قیمتی نباید به فکر پیروزی در انتخابات مجلس باشیم

وی تأکید کرد: اینکه جریانات سیاسی قبل از انتخابات مجلس بدون اینکه اشتراکاتی را با هم داشته باشند و تنها به نیت پیروزی در انتخابات آن هم به هر قیمتی وارد عمل شوند، بدون شک قابل قبول نیست و به نظر می‏رسد عدول از اهداف و مشی سیاسی هر جریانی از جمله اصلاح‎طلبان است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بدون شک اصلاح‎طلبان از نظر گرایش سیاسی و طرز تفکر و نوع نگرش با اصولگرایان از نوع معتدل و یا سنتی و هر جریان دیگری تفاوت دارند؛ از این روی، بهتر است در انتخابات آینده مستقل و به دور از وابستگی به هر جریان و فردی خارج از این جریان وارد عمل شوند.

نمی‌توانیم مجلس را در اختیار بگیریم؛ اما یک اقلیت قوی اصلاح‌طلب می‌توانیم داشته باشیم

مهرعلیزاده درباره اینکه آیا حضور مستقل اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس دهم موجب پیروزی آنها در انتخابات و منجر به یک تجربه موفق خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: اینکه نتیجه انتخابات چه باشد، بدون شک در روند انتخابات، مهم است و اینکه ما در بدنه اصلاحات بخواهیم مجلس در اختیار اصلاح‎طلب باشد شاید به نتیجه نرسیم؛ اما اینکه ما یک اقلیت قوی و موثر در مجلس داشته باشیم، در آن صورت رویکرد مثمر ثمر و بهتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: توصیه ما به دوستان اصلاح‎طلب این است که به جای فکر کردن به ائتلاف در راستای تقویت بدنه اصلاح‎طلبان و یک حضور با برنامه و منسجم، در انتخابات وارد عمل شوند تا ما بتوانیم با یک حضور مستقل و بدون وابستگی در انتخابات پیش رو و بعد از آن مجلس یازدهم رویکرد تأثیرگذاری داشته باشیم و بتوانیم در این راستا به بهترین شکل ممکن وارد عمل شویم.

با برنامه‌ریزی می‌توانیم نتیجه قابل قبولی بگیریم

این چهره سیاسی اصلاح‎طلب خاطرنشان کرد: بستر خوبی برای فعالیت اصلاح‎طلبان ـ با توجه به حمایت مردمی ـ وجود دارد، از این روی، بدون شک ما اگر برنامه و راهبرد مشخصی داشته باشیم قطعا در انتخابات نتیجه قابل قبولی کسب می‎کنیم.

مخالفت و موافقت با ائتلاف انتخاباتی اصلاح طلبان برای مجلس یازدهم و انتخابات اسفند ماه از سوی چهره های حاضر در این جریان همچنان ادامه دارد. به نظر می رسد، آنها هنوز نتوانسته اند پیرامون اینکه در انتخابات مجلس حضور مستقلانه یا ائتلافی داشته باشند، به نتیجه برسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
چه دلخوشی دارنداینا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بگو چه رویی دارند اینها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
مملکت داره از دست میره و همه دارند ورشکست میشن و آقایون به فکر انتخابات هستن!! گوش کنید رای بی رای
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
مهرعلیزده.....بهتر هست از ایتلاف با جناح های که هیچگونه وجه مشترکی با انها نداریم پرهیز کنیم . .....دقیقا مردم هم همین مطالبه را دارند .در قالب کاندید اصلاحات معرفی شد اگر رد صلاحیت شد اصلاح طلبان ایتلاف را از خط مشی سیاسی خود کنار بگذارند بنطرم این بهترین راه از پاسخگوی به مردم هست .
اکثیریت قاطبه مردم دلخوشی از اصلاح طلب و اصولگرا ندارند از الان بفکر چاره باشید برای رای درست کردن.
به این بازندگان ابدی اعلام کنید : اصلاحطلب اصولگرا

ما اکثریت بیدار هیچوقت رای نخواهیم داد.
به تابناک پیشنهاد میکنم پایگاه اجتماعی خودش را با مصاحبه با اصلاحطلبانی که چیزی جز انزجار برای مردم نداشته از دست نده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
و البته اصولگرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
وایضا اصولگراها
اصلاح طلبی که به هرکسی آویزان شود به درد مردم نمی خورد!!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اصلاح طلبان باید مشخص کنند چه را و چگونه میخواهند تصحیح کنند و مسلما مستقل از این گروههای موجود در حاکمیت با هر نامی ،بعد شانشان در آینده کشور را میتوانند تثبیت کنند ،حال این هم به انتخابات ربطی ندارد..
حتما در انتخابات شرکت میکنیممممممممممممممممممممممممممممممممم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
تو شرکت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
پرچم آلمان ، ایشون دارن شوخی میکنن .
تابناک
خودت میبینی که دیگه کسی میل و علاقه ای به این مباحث نداره! یه روز اصلاح طلب نظر میده یه روز اصولگرا...
خسته نشدین؟؟؟
فکر میکنید مردم میان رای بدن؟
نمایندگان مجلس برای مردم چیکار کردن؟

در این یکی دوسال که معلوم شد با مردم چه برخوردی کردن!
تازه اونم کسانی که همیشه در این سازمانها دیده شدن: یا نماینده اند یا وزیر یا معاون یا مشاور یا نایب رییس یا عضو هیات مدیره فلان جا و یا.... خلاصه هیچوقت بیکار نمیشن!
یعنی یکی نیست که جدیدالورود بخواد بیاد مجلس؟؟؟
مملکت و سرمایه ش فقط برای این حضرات و آقایونه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
یک جماعت 300 یا 400 نفری هستند که هی با هم جا عوض میکنن . اینا شدن مسئولان مملکت ما !!!!!!!!!؟
با نطر مهندس مهرعلیزاده موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
نظراقای مهر علیزاده یا هر کسی دیگری که چنین نظری بدهد کاملا درست است اصلاحطلبان با هر کسی ائتلاف کرده اند انها تا در مجلس و ارگ ریاست جمهوری با انها بودند و بعد راهشان راجدا کرده اند . هیچ پاسخگویی هم به حزب ندارند در حالی که در ائتلاف در جهان اصلا اینطور نیست مثلا انگلا مرکل هنگامی که از نظرات احزاب اعتلاف کننده در امور اداره کشور پیروی نکند انها از ائتلاف بیرون می روند و رای نمی دهند و کار درمجلس برای رئیس حزب ائتلاف کننده سخت می شود اینجا طرف با لیست ائتلاف با اصولگرایان وارد مجلس می شود و برخلاف حزب که رای می دهد هیچ !انرا اعلام هم می کند یعنی می گوید من تا دم در مجلس با شما بودم ! خوب این ائتلاف واقعا چه نفعی دارد اصلاح طلبان یک عده اصولگرا و یک عده حزب کارگزاران را با لیست و رای خودشان و با گرو گذاشتن ابروی خودشان وارد مجلس و کار کردند هرکار کردند یا نکردن و هر گندی هم که زدند به اسم اصلاح طلبان تمام شد . الان هم پاسخگو نستند
حالا ببینید آیا با این نابسامانی های اقتصادی آیا مردم رای میدن یا خیر
آقای مهر علیزاده یکی از مدیران موفق در مناطق آزاد تجاری هستند و از اینکه گفتند اصلاح طلبان باید در انتخابات مستقل کاندید داشته باشند خیلی خوب هست . هم سیاسیون اصلاحات و هم مردم تکلیف خودشان میدانند که رویکرد و موصع گیری و شعارهای انتخاباتی انها چی هست . اما دو تا مشکل وجود دارد اول اینکه باید کاندید مستقل اصلاح محبوبیت سیاسی داشته باشد . به وعده و شعارها عمل کند . شورای نگهبان تایید کند . اصولگرایان مخالف دیدگاه یعنی اصلاح طلبان را تحمل کنند . تازه میرسید به اینکه چی مواردی را اصلاح کنید . راه اصلاحات حتی با رای ۹۰ میلیون بسته شده چون هر پتج سال یک دستگاه نطارتی بر رای و نهادهای مردمی جهت کنترل اصافه میشود . مردم سالاری برای این هست که قدرت در دست مردم باشد . مردم مسولین را کنترل کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
هر کاری می کنید بکنید فقط تو رو خدا این دفعه که رای می دید حواستونو جمع کنید به کی رای می دید بعد شش سال مچکرم مچکرم و حالم خوبه حالم خوبه نیاد بگید اینی که رای دادیم اشتباهی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
ایشان بهترین گزینه برای وزارت گردشگری میراث فرهنگی می باشند
سلام
عامل همه مشکلات مجلس همین ائتلاف ها و یارکشی ها میباشد. نماینده باید مستقل باشد .
باید در همه تصمیم گیری ها اگاهانه فکر کند.
نباید چشم و فکر نماینده به نگاه و فکر رییس حزب و یا دیگران باشد. باید فکر کند و خودش به نتیجه برسد.
این دوره شاهد بودیم که نمایندگان هیچ اختیاری از خود نداشتن . فقط منتظر بودن تا رییس به انها بگوید که چکار کنند.
.
مجلس در نظارت و رفع مشکل مردم به دلیل همین عدم استقلال نمایندگان غافل مانده است.
مردم باید به تک تک نمایندگان اشراف داشته باشند و از دادن رای به لیست ها بدون شناخت خوداری کنند.
نهادهای نظارتی بر انتخابات باید به لیست ها حساس باشند.
باید جلوی باند بازی در مجلس گرفته شود
مجلس برای حل مردم و کشور است نه برای حل مشکلات حزب ها

یا حق
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
جناب مشاور در تمام دنیا افراد هم مستقل و هم احزاب در انتخابات شرکت می کنند اتفاقا وقتی فرد تک باشد و جز حزب نباشد معلوم نیست کی پشت سرش است کی ازش حمایت می کند دوم اگر بد عمل کند و یا خوب عمل کند باید حزبش پاسخگو باشد اینطوری یک نفر می اید 4 سال بار خودش را می بندد و هیچ کس هم پاسخگو نیست . ولی احزاب در کشورهای درست و حسابی نسبت به عملکرد افراد حزبشان مسئولند و هم افراد که با لیست وارد می شوند به احزابشان پاسخگو هستند ولی این اصلا منافاتی با عملکرد مستقل نمایندگان ندارد اگر نماینده ای در مواردی با حزبش مخالف باشد می تواند بنا بر دلایل خودش رای بدهد و اگر برای این کارش دلایل کافی داشته باشد افکار عمومی به حزب اجازه تحمیل عقایدش را به فرد نماینده یا مسئول دولتمردان یک حزب نمی دهد احزاب نمی توانند از نمایندگان حزب منتخب مردم یک برده بسازند ولی طبعا اگر کسی تعداد مخالفتهایش با حزبش زیاد زوایه پیدا کند مسلم است که حزب در دور بدی او را خط خواهد زد و این چیزی است که فرد باید حسابش را بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
چشم اطاعت میشه
اصلاح طلب و اصولگرا جمعا حداکثر10 درصد طرفدار دارند.10 درصد هم افراد ناآگاه جامعه و افرادی که به اجبار و با رودر بایستی و خصوصا از روستاها ممکنست در انتخابات شرکت کنند که ،جمعا حداکثر 20 درصد در انتخابات شرکت میکنند.اکثریت مردم شرکت نمیکنند.
ايا اصلاح طلب ها در تخريب ايران سهمي دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
استغفر ا... چرا کفر میگی برو توبه کن حتی فکرشو به سرت راه نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
کمتر از اصولگراها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
۴۵٪
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
از سهام داران عمده هستند در تسخیر سفارت امریکا در اخراج استادان و دانشجویان و کارمندان در 30 سال اول انقلاب انها همه کاره بودند تا سال 1384
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
پنجاه و پنج درصد اصولگراها

چهل و پنج درصد اصلاح طلبان
آنوقت چی می شود؟ اقا زاده آقای موسوی لاری بشود معاون معاون شهردار تهران؟ پسر آقای عارف بشود مشاور امور بین الملل وزارتخانه ای؟ اصلا چه سودی برای مردم دارد که حتی درمورد اینکه می خواهند این افراد چکار کنند یا نکنند بشنوند؟ واقعا چرا دوزاریشان نمی افتاد که هر دسته و گروهی شرکت کنند در انتخابات دیگر برای مردم مهم نیست حتی یک ارزن
بعد از انتخابات صدا وسیما اعلام میکنه که بیش از 80%حایزین شرایط در انتخابات شرکت کردند حالا بگرد پرتقال فروش پیدا کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
پرتغال هم امسال خیلی کرون می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
مگه شما صدا و سیما رو نگاه میکنی؟
فقط دورهمی اصلاح طلب و اصولگرا مملکت رو نابود کرد,
بنظر خود آقاي مهر عليزاده چند نفر حرف ايشون گوش ميكنند
ميگن يك بنده خدايي كانديد مجلس ميشه بعد از انتخابات ميبينن زن و بچه را داره كتك ميزنه از خونشون صداي شيون و فرياد مياد مردم ميريزن خونه اون بنده خدا ميگن چرا زن و بچه را داري كتك ميزني ايشون جواب ميده من كلا 4 تا راي آوردم اما 6 نفرن خانواده ما ،دو نفر از خونواده به من راي ندادند ميخوام ببينم كي به من از خانواده راي نداده ،
هر وقت اصولگراها و اصلاح طلب ها توانستند در حد یک خط در مورد اهدافش توضیح بدهند انوقت بیایند و ادعا کنند حتی خودشون هم نمی دانند چی میخواهند و به کجا خواهند رفت تازه این در سطح تهرانش هست. شهرستان هم تکلیفشان معلومه نه کسی اصلاح طلب میشناسه نه اصولگرا نه هم برایشون مهمه فقط روی قوم و طایفه پای صندوق رای می آیند
تا قیامت با هم ائتلاف کنید کو رای دهنده

فکر کنم این دفعه اصلاح طلبان باید شعار حضور زنان در ورزشگاه ها ، استخر مختلط و بی حجابی کامل زنان را مطرح کنند تا بتوانند رای جمع کنند
این سناریوی تکراری و خسته کننده انتخابات به بن بست رسیده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
علت بن بست بخاطر این هست که بالاییها نمیدانند که ملاک مردم هستند . قدرت مربوط به مردم هست . بن بست زمانی بیشتر میشود که با همین قانون فعلی و با نبودن خیلی از ازادیهای سیاسی و حزبی و رای دادن متعدد مردم کم کم به این باور میرسند که اصلا رای دادن چه فایده دارد . نمیدانم ایا این یک برنامه هست که بگویند و به جامعه القا کنند که در خاورمیانه یا در ایران اصلا دمکراسی و حاکمیت رای مردم همیشه اشتباه هست . من فکر میکنم مردم اشتباه نمیکنند بلکه لوازم تحقق رای مردم ناکارمد شده است . علت را پیدا کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
مسئولان به دهها انتخاباتی می نازند که در این چهل سال انجام شده ، ولی دیگه باید دور انتخابات رو خط بکشند . چون مردم فهمیده اند که انتخابات ملت یعنی انتخاب انتخاب شده ها
چه دل خوشی دارند اینها. مثل اینکه تو این مملکت نیستند
اصلا ببینید کسی رای میدهد
کسی رای نمیده.
مباحث انتخابات خصوصا مجلس دیگر بیش ازاین پر بال ندیدچه با انتخابات سوری عده ای برن در مجلس چه با انتسابی فرقی ندارد هیچ انتظاری از این مجلس فرمایشی نمیرود
نظراقای مهر علیزاده یا هر کسی دیگری که چنین نظری بدهد کاملا درست است اصلاحطلبان با هر کسی ائتلاف کرده اند انها تا در مجلس و ارگ ریاست جمهوری با انها بودند و بعد راهشان راجدا کرده اند . هیچ پاسخگویی هم به حزب ندارند در حالی که در ائتلاف در جهان اصلا اینطور نیست مثلا انگلا مرکل هنگامی که از نظرات احزاب اعتلاف کننده در امور اداره کشور پیروی نکند انها از ائتلاف بیرون می روند و رای نمی دهند و کار درمجلس برای رئیس حزب ائتلاف کننده سخت می شود اینجا طرف با لیست ائتلاف با اصولگرایان وارد مجلس می شود و برخلاف حزب که رای می دهد هیچ !انرا اعلام هم می کند یعنی می گوید من تا دم در مجلس با شما بودم ! خوب این ائتلاف واقعا چه نفعی دارد اصلاح طلبان یک عده اصولگرا و یک عده حزب کارگزاران را با لیست و رای خودشان و با گرو گذاشتن ابروی خودشان وارد مجلس و کار کردند هرکار کردند یا نکردن و هر گندی هم که زدند به اسم اصلاح طلبان تمام شد . الان هم پاسخگو نستند چنین ائتلافی منفعتی که ندارد ضرر هم دارد . اقای روحانی با حمایت اصلاح طلبها انتخابات را برنده شد و می ترسید که اقای جهانگیری به نفع ایشان کنار نرود و اصرار داشت انرا زودتر اعلام کند ! بعد انتخابات چه شد هر گندی که زده شد به نام اصلاح طلبان هم تمام شد در حالی که حاکمیت هیچ سهم عمده ای نداشتند . در شورای شهر هم اقای رفسنجانی برای انکه شهردار شود از تمامی قدرت و نیروی پیدای و پنهان خودش برا شهردار شدن استفاده می کرد و در نهایت که دید میثاق نامه و اکثریت افراد اصلاح طلب این اجازه را به او نمی دهند شورا را با کارهای خودش و عزل و نصب متعدد شهردارها عملا اخته کرد . این چنین ائتلافهایی به چه دردی می خورد . همان تعداد که هستند اگز حتی رد صلاحیت هم شوند حداقل مشخص می شود که رد صلاحیت شده اند نه اینکه یک اقا زاده ای که پدرش از اصولگرایان است و پسرش را هم به سمت اصلاح طلبها می فرستد و بعد هم با همکاری هم از هز طرف باد بیاید همان طرف می وزند . اعتلاف با اصولگرایان تمام شد الان هم موقع بهره برداری طیفهای دیگر است ! بهزار نبوی دارد باعچه خودش را بیل می زند همین !
جریان اصلاح طلب در مجلس آینده مطمئنا اکثریت قاطع را به دست خواهد آورد و ما شاهد قوی ترین مجلس خواهیم بود
حرفهای آقای مهرعلیزاده کاملأ درست است .
فقط یه سفره ای پهن شده برای اصولگرا واصلاح طلب .مردم هم چشمشون به دهن این جناح که لقمه نانی هم بدن به مردم که از گشنگی نمیرن
درانتخابات گذشته پيروزى اصلاحطلبان محصول عقب نشينى اصول گرايان رأى دادن براندازان به گانديد هاى اصلاح طلبان بود درانتخابات پيش رو اتفاق چهار پيش روتكرار نخواهد شد براى اينكه كشوراز شر نفوذى ها رها شود بهتر است بهتر است جوانان مستقل از گروهها درانتخابات خود را كانديد نمايند مردم هم استقبال خواهند كرد ه شعار انها در
انتخابات بايد حذف نفوذى ها باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
این کارها و حقه ها هم فایده ای نخواهد داشت .
کدوم انتخابات منظورتون هست هر وقت قیمتها رو برگرداندید بعد بیایید بحث انتخابات را مطرح کنید
این حرف درسته اما قبل از هر چیز اصلاح طلبان باید با ارایه اهداف و راهکارهای صحیح برای حل مشکلات کنونی، پایگاه اجتماعی خود را بازسازی کنند.
24 میلیونی که به روحانی رای دادند فکر نکنم بیش از 7 تا 8 میلیون نفرشان در انتخابات
اتی شرکت کنند . شکست اصلاح طلبان حتمی هست حتی بیست کرسی نخواهند داشت مثلا بود یا نبود عارف چه تاثیری داشت .
جناح راست همیشه یک رای ثابت دارند در صورت کم شدن مشارکت پیروز میشوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل