بازدید 11521

جزییات طرح جایگزین «زوج و فرد» تشریح شد

کد خبر: ۸۷۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸ 13 February 2019

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات حذف طرح زوج و فرد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «تابناک»، علی عالی در گفت‌و گو با ایسنا، درباره تغییرات محدوده زوج و فرد با بیان اینکه در تغییرات طرح، چند نگاه مهم وجود داشته است که باید به آن توجه شود گفت: مهم‌ترین دلیل ایجاد تغییرات، حل مشکل ساکنین طرح و توجه به مسائل آن‌ها بوده چراکه در این چندسال توجهی به آن نشده بود اما سال گذشته امتیاز ورود و خروج برای ساکنین محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شد و سال آینده هم تخفیف ویژه برای ساکنان محدوده زوج و فرد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات مهم در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک، توجه ویژه به معاینه فنی برتر است گفت: بر همین اساس برای رانندگانی که اقدام به اخذ معاینه فنی برتر کنند، ۲۵ درصد تخفیف در طرح ترافیک و طرح جایگزین زوج و فرد در نظر گرفته می‌شود که به نسبت سال گذشته تنها ۸ درصد هزینه‌های آن‌ها اضافه می‌شود.

عالی با اشاره به استدلال‌های حذف طرح زوج و فرد با بیان اینکه تفکر پشت اجرای این طرح این است که طرحی عادلانه‌تر برای شهروندان تهرانی باشد و تأثیر بیشتری بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد و بتواند قدم‌هایی مهم برای کنترل ترافیک شهر بردارد، افزود: برای اولین‌بار به مردم اختیار داده شد که خودشان تصمیم بگیرند و سفرشان را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند. موضوعی که از سطح کارشناسی به نظر مردمی گذاشته و در شورای شهر هم تصویب شد و حالا مردم حق انتخاب دارند که این تغییر رویه در شهرداری بسیار مهم است و راه را برای حضور پررنگ و اثرگذار شهروندان باز می‌گذارد. در حقیقت آقای پورسیدآقایی در جلسات هم مدام روی این موضوع پافشاری می‌کند و اعتقاد دارد طرح‌هایی که با مشارکت مردم همراه باشد، اثرات بلندمدتی در شهر خواهد داشت.

وی افزود: با اجرای طرح جدید از تابستان سال آینده، مدیریت تردد به خود شهروندان سپرده می‌شود اما چند اتفاق مهم در این طرح دیده شده است چراکه تا به حال خودروهای پلاک فرد در هر فصل حداکثر ۲۶ روز مجاز و خودروهای پلاک زوج حداکثر ۳۹ روز مجاز داشتند که روزهای تعطیل بین هفته هم از این اعداد کم می‌شد اما در طرح جدید، تعداد روزهای مجاز هر خودروی پلاک تهران در طول فصل به عدد ثابت ۲۰ روز خواهد رسید تا تأثیر بیشتری بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشد و خودروهای غیر پلاک تهران نیز ۱۵ روز در هر فصل مجاز خواهند بود بر این اساس از تابستان ۹۸ رانندگان در هر فصل ۲۰ روز حق تردد رایگان دارند و وقتی این ۲۰ روز تمام شد، برای بعد از آن باید عوارض بپردازند. البته رانندگان دقت داشته باشند که تعداد روزهای مجاز استفاده‌نشده در هر فصل به فصل بعد قابل انتقال نیست.

‎ وی با بیان اینکه یکی از اشتباهاتی که این چند روزه شاهدش هستیم این است که اعلام می‌کنند محدوده زوج و فرد هم عوارضی شده است در حالی که پیش از این هم همین بوده و رانندگان در روزهای غیرمجاز باید کل طرح ترافیک را خریداری می‌کردند و یا جریمه‌اش را پرداخت می‌کردند گفت: اما در حال حاضر به نسبت ساعت استفاده، بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار تومان باید پرداخت کنند یعنی بالاترین عوارض آن برابر حداقل پرداختی طرح قبل بوده است.

‎ وی در مورد خودروهای حمل بار نیز افزود: بر اساس مصوبه خودروهای حمل بار، می‌بایست از سامانه مربوطه باربرگ دریافت کنند و همچنین وسایل نقلیه پلاک تهرانی که در زمینه جابجایی مسافر و بار فعالیت می‌کنند، روزانه سه سندسفر در سامانه سفربرگ شهرداری ثبت می‌کنند، تخفیف مهمی در نظر گرفته شده است و عملاً همه آن‌ها شامل تخفیف ۷۰ درصدی شده‌اند که در اطلاع‌رسانی این طرح کمتر به آن توجه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۵
...خیلی جالبه توی 90 روز فقط 20 روز حق استفاده داری. کم کم واسه نفس کشیدن هم باید پول بدیم...
کسی نیست که در مورد کاهش آلودگی هوا از تولید خودروهای بسیار ضعیف ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو سخنی به میان بیاورد. کاهش آلودگی با مدیریت کردن شاخص ها و آیتم های اصلی باید صورت گیرد. نه افزایش فشار برشهروندان. این نوع مدیریت در دنیا بی سابقه است.
سلام
طرح معاینه فنی برتر
باز هم یک رانت و مفسده جدید!
تا قبل از این معاینه فنی را بصورت تلفنی با قیمت 150 هزار تومان درب منزل تهیه می کردیم الان نهایتش میشه 300 تومان!!
سلام
آنچه در این طرح بسیار اهمیت دارد نه کاهش آلودگی و نه رعایت عدالت در تردد و نه اهمیت دادن به ساکنان آن مناطق. کمی صادق باشید و با مردم رو راست برخورد کنید. چقدر با مردم بازی میکنید. مهم ترین دلیلش درآمدزایی است که سعی دارند روی آن سرپوش بگذارند. وگرنه خودرویی که با تمام شدن مجوزش، باید هزینه بپردازد و تردد کند دیگر هیچ آلودگی ندارد! هر روز یک طرح جدید مردم هم چاره ای غیر پیروی ندارند. چون فریادرسی ندارند.
اینم مثل جریان مالیاتها اینقدر پیچیده اش می کنند که برای اداره امور آن نیاز به یک تشکیلات و سازمان عریض و طویل خواهند داشت و مجبورند برای تامین مخارج این سازمان هی عوارض رو زیاد کنند
درآمد حاصل از این طرح کجا هزینه خواهد شد؟
بسمه تعالی
دست شهرداری تهران و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران درد نکند که به فکر مردم هستند!!!!!
جای بسی تاسف است که رسانه ها خاموش می باشند.
این حق الناس است و این امر موجب افزایش گرانی و تسری آن به سایر مایحتاج مردم خواهد شد.
اگر جای کشور هندوستان بودیم آن موقع افراد را براساس زوج و فرد و جنسیت تفیک می نمودم!
رسانه ها فکری به داد این مردم و این ملت عزیز و قدر شناس باشید .با سپاس - جابر فرزند شهید 22 بهمن 1357
لطفا بر اساس آدرس پلاک عمل شود.
چی بگم. چیزی نگم بهتره
خوب بیمه و عوارض خودرو ها را هم بهمین نسبت محاسبه و از مردم بگیرید. تا کی اجحاف در حق مردم ؟
اگر واقعا به فکر آلودگی هوا هستید چرا طرح می فروشید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگرهدف کاهش الودگی هوا است ،چرا در طرح مذکور تردد بیش از ۲۰روز با پرداخت عوارض مجاز شده است؟؟؟؟!!!!!!بازهم طرحی در جهت منافع ثروتمندان؟!خیلی مسخره است ،راه دیگری برای کسب درامد باید پیش بینی کنند
نتیجه طرح ترافیک
رانندگان صبح زود میروند جلوی محل کارشان میخوابند در داخل ماشین شان
اگر زمستان باشد باید بخاری ماشین را روشن کنند اگر تابستان باشد کولر را باید روشن کنند
در هر صورت حداقل از ساعت 6 تا 8:30 ماشین شان روشن است و به بدترین حالت منواکسید کربن وارد پنجره ساختمان بدبختی که ساکنان ان در خوابند!
احتمالا از سال بعد هم 20 روز در فصل رو به 15 روز در فصل کاهش میدن و ...
تهران باید برای پولدارها و رانتخوارها شهر راحتی باشد، ما مردم که (دور از جان شما) آدم نیستیم
این کار هیچ کمکی به رفع آلودگی هوا نخواهد کرد، فقط پاک نمودن صورت مسئله می باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار