حسین شریعتمداری: گروسی کشف مراکز حساس و استراتژیک ایران، برای حمله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به این مراکز را ضروری میداند/ بلینکن فاش کرد که هدف و مقصود اصلی آمریکا از مذاکرات هستهای و برجام، کشف پایگاههای حساس و استراتژیک ایران برای حمله نظامی بوده/ بسیار تعجبآور است که دولت و مجلس با وجود اطلاع از مصنوعی بودن چالش هستهای و بهرهگیری دشمن از حضور کشورمان در NPT، چرا و با کدام توضیح قابل قبولی از این پیمان خارج نمیشوند؟
کد خبر: ۱۳۷۷۴۰۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۳/۱۷
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به احتمال خروج ایران NPT هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۰۶ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
دبیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی با اشاره به محدودیتهای بازرسی در ایران گفت تهران با وجود امکان خروج از معاهده عدماشاعه، راه قطع ارتباط با جهان را در پیش نگرفت و امروز هم آژانس سعی دارد روابط خود با تهران را توسعه دهد.
کد خبر: ۱۳۳۵۸۴۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۳۰
نبض خبر
اسماعیل بقایی هامانه سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگوی ویژه خبری گفت: «اروپاییها باید ثابت کنند که مذاکرهکنندگان قابل اعتمادی هستند. بههیچعنوان تحت فشارِ مکانیزم ماشه به اروپاییها امتیازی نخواهیم داد.... اروپا نتوانست پس از خروج امریکا از برجام وظایفش را انجام دهد. ارجاع موضوع به شورای امنیت نیازی به این همه بهانه جویی ندارد. آژانس برای سه کشور اروپا و آمریکا بهانه سازی کرده است. مکانیزم ماشه مثل شمشیر دولبه است و تبعات جدی برای اروپاییها و منظومۀ معاهدۀ عدم اشاعه خواهد داشت... در صورتی که قطعنامه علیه ما صادر شود اقدامات مقتضی خواهیم داشت که در زمان خود اعلام میشود. اگر اسنپبک فعال شود (بازگشت تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل) گزینه ما خروج از NPT (پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای) است... .» مواضع بقایی را میبینید و میشنوید.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۳۵ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۳/۲۰
یک تحلیلگر مسائل هستهای گفت: یک عده میگویند آژانس تحت سلطه آمریکا و صهیونیست است اما اگر اینطور بود چطور ۱۴ گزارش مدیرکل آژانس اعلام کرده بود که ایران به برجام پایبند است و آمانو علیرغم فشارهای ترامپ حاضر نشد خلاف این موضوع را در گزارشهای خود بیاورد چرا که هیچ بهانهای علیه ایران نداشتند. اینکه صرفا بگوییم آژانس تحت سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی است مشکلی را حل نمیکند.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۱۱ تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۵