یک توصیه به تازه واردهای بورس

حرکت بازار سرمایه در روزهای اخیر بر مدار نزولی بود و حتی روز گذشته که شاخص کل این بازار کمی صعودی شد، باز هم شاهد روند نزولی برخی سهم ها از جمله پالایشی بودیم.
کد خبر: ۹۹۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 19 August 2020

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبر آنلاین، ریزش شاخص کل بورس در روزهای اخیر تصور برخی افراد مبنی براینکه بازار سرمایه همواره صعودی خواهد بود را تغییر داد. ریزشی که بسیاری از سهامداران به دلیل تازه وارد بودن برای نخستین بار آن را تجربه کردند و همین موضوع ممکن است باعث شود دست به رفتار هیجانی زده و اقدام به فروش سهم‌های خود، کمتر از ارزش واقعی آن کنند.

در این راستا، فردین آقابزرگی، یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی روزهای اخیر بازار سرمایه، اظهار کرد: اتفاق خوبی که در بازار سرمایه درحال رخ دادن است، روند اصلاح و منطقی شدن قیمت ها است. البته ممکن است این روند منجر به این شود که عده ای که به تازگی وارد بازار سرمایه شده اند متضرر شوند.

وی ادامه داد: به همین دلیل به نظر من سهامداران تا ایجاد روند با ثبات در وضعیت بازار، هیچ فعالیت خاصی نباید انجام دهند. این فعالیت نه تنها شامل فروش سهم بلکه شامل خرید سهم هم می شود. هرچند برخی توصیه می کنند سهامداران در این روزها نباید سهم بفروشند اما باید سهم بخرند، اما به نظر من این روند منطقی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی برخی سهم‌های بزرگ، گفت: روز گذشته شاهد این بودیم که سهم‌های پرگردش و پروزن از صف خرید به صف فروش تبدیل شد.

در این میان افرادی که فکر می‌کردند بازار فرصت خوبی برای خرید داده است هم متضرر شدند. البته در کوتاه مدت نباید سود و زیان بازار سرمایه را سنجید.

آقابزرگی ادامه داد: اکثر تازه واردها به دلیل جو روانی ایجاد شده درمورد بازدهی بالای بورس وارد آن شده‌اند یا هدف آن‌ها حفظ ارزش پول بوده است. این افراد باید دائما از سایت‌ها و کانال‌های دارای مجوز اطلاعات کسب کنند یا از طریق غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
چهارشنبه ۲۹ مرداد
در ادامه ریزش ۳۰۰ هزارواحدی بورس درروزهای گذشته امروز نیز تنها به فاصله ۳۰ دقیقه ازشروع به کارتالاربورس شاخص کل که چندهفته پیش دراستانه فتح قله دوملیون وصدهزارواحدی بود بیش از ۳۰ هزارواحددیگر سقوط کرد وبه کانال یک میلیون وهفتصد هزارواحدی پرتاب شد
ظاهرا تبلیغات گسترده و مصاحبه های انجام شده درجهت القای عادی بودن سقوط روزهای اخیر و تمام شدن روندنزولی وبه قول خودشان«اصلاح شاخص»!!! بی نتیجه بوده و روند سقوط بورس همچنان باشدت ادامه خواهدیافت
توصیه به تازه واردها و قدیمی ها:
روند سقوط تاربخی بورس تازه اعازشده
تا کل سرمایه تان دودنشده ویکته نکردید هرچه سریعتر ازبورس خارج شوید
بورس همچنان دراغما !!!
شاخص کل امروزهم بشدت درحال سقوط است و تااین لحظه(ساعت ۱۰:۵۲ چهارشنبه ۲۹ مرداد) حدود ۴۰ هزارواحدسقوط کرده
صف های فروش بشدت متراکم هستند
در ذهن انهایی که هنوز به بورس امیددارند وروی ان سرمایه گذاری میکنند چه میگذرد؟؟؟!!! انتظاردارند شاخص کل چندمیلیون واحددیگررشدکند؟ ۲ میلیون؟ ۲۰ میلیون؟ ۱۰۰ میلیون؟ ایا تصورمیکنند هر سال مثل سال ۹۸ بورس ۲۰ برابر خواهدشد؟؟؟!!! خوب بالاخره تاکی وتا کجا قراره پیش بره ؟ ایا در اوضاع قاراشمیش فعلی (خطر جدی جنگ) سرمایه گذاری درچنین بازاری عاقلانه ومنطقی است؟!!!
انچه که مسلمه ابنه که تخلیه حباب عطیم بورس شروع شده و حداقل تا بازگشت به کانال ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت یهنی دست کم یک تا یک ونیم میلیون واحد از حباب بورس تخلیه خواهد شد واین اتفاق سکته هاب افرادبیشماری رابدنبال خواهدداشت !!!
معلومه سهام از صف خرید مستقیم به صف فروش می روند. چون دستوره باید اجرا بشه.
دارم سهم خودم رو نگاه می کنم. از -5 درصد تا +5 درصد فقط یک میلیارد تومان کافیه ولی هر چی تو منفی5 مردم خرید میزنند، حقوقی دوباره 100 هزار تا سفارش فروش تو منفی 5 میذاره. اگر این ریزش دستوری نیست پس چیه؟
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۳۰۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی