بازدید 8418
۳

پروازهای امارات و اسرائیل از حریم هوایی‌ عربستان

مشاور ارشد ولیعهد ابوظبی تأکید کرد، پروازهای میان تل‌آیو و ابوظبی از حریم هوایی عربستان عبور می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 16 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، روزنامه اسرائیل الیوم در گزارشی نوشت: اواخر هفته گذشته توافق عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل به تیتر اول تمام رسانه‌های جهان اسلام تبدیل شد و بیشتر رهبران کشورها به آن واکنش نشان دادند. بحرین و عمان تبریک گفتند اما عربستان سکوت کرد. رؤسای جمهور ترکیه و ایران و فلسطینی‌ها خشم خود را نشان دادند.

مشاور ارشد ولیعهد ابوظبی در گفتگو با اسرائیل الیوم گفت: بحرین و عمان دو کشوری هستند که پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان ۲۰۲۰ توافق‌ها با اسرائیل را امضا کنند. مراکش و اسرائیل اصول آماده‌ای برای توافق دارند. این دو روابط تجاری و اقتصادی دارند.

این روزنامه نوشت: از زمان اعلام توافق مسئله مهمی که مورد توجه اسرائیلی‌ها است سفر به امارات و دیدن مراکز توریستی آن است.

مشاور ولیعهد ابوظبی گفت: ظرف سه تا پنج ماه دارندگان ویزای اسرائیل می‌توانند به امارات سفر کنند. پروازها از تل‌آویو به دوبی و از دوبی به تل‌آویو از آسمان عربستان عبور می‌کنند.

این مسئول درباره توافق امارات و اسرائیل گفت: تماس‌ها بعد از انتخاب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ارائه طرح معامله قرن آغاز شد. مسائل اضافی دیگری که منجر به توافق نهایی شد ایران، بحران کرونا و تصمیم اسرائیل برای الحاق غور اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری بود.

این مشاور گفت: طی هفته‌های آتی تیمی از دو طرف برای بررسی روابط دوجانبه گردهم می‌آیند. توافق شامل ایجاد سفارت‌خانه‌هایی در ابوظبی و تل‌آویو است اما در مرحله نخست دو کنسولگری یا دفتر نمایندگی در سطح پایین افتتاح می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
قبلا هم که از راه عریستان می رفتند. خبر جدیدی نیست.
امارات نكاه اقتصادي دارد و با اين كار ساليانه بيش از يك مليون توريست پولدار
اسرائيلي وارد امارات ميشوند و ميلياردها دلار به درآمد امارات اضافه ميشود .
امارت : به مردم کشور خودت و به مسلمان چه می خواهی بگویی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی