بازدید 3734

وعده تکمیل منازل نیمه کاره زلزله کرمانشاه!

کد خبر: ۹۹۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 16 August 2020

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: منازل نیمه کاره و آسیب دیده در سیستان و بلوچستان و کرمانشاه با کمک های بین المللی تکمیل می شوند.

به گزارش مهر، محمد نصیری در سومین نشست خبری خود گفت: آخرین وضعیت بیمارستان اعزامی ما در بیمارستان صحرایی لبنان ۲۵۰۰ نفر مراجعه کننده بوده است. کادر درمانی نیز ۱۸ نفر متخصص و فوق تخصص بوده اما کل تیم اعزامی ۳۸ نفر بوده که تعدادی از آنها به کشور بازگشته اند.

نصیری تصریح کرد: ما بلافاصله و کم‌تر از ۲۴ ساعت از روز حادثه لبنان، اعزام امکانات را داشتیم و این امر جزو وظایف ما بود چراکه در سیل سال گذشته کشورهای مختلف ازجمله لبنان، محموله‌های مختلفی را برای ما ارسال کردند.

وی افزود: تاکنون نیز ۱۵۹ محموله از ۲۰ مبدا مختلف به کشور ارسال شده است.

وی با اشاره بر توسعه خانه‌های هلال عنوان کرد: یکی از اولویت‌های این دوره رئیس جمعیت، توسعه خانه‌های هلال به منظور افزایش تاب آوری در حوادث بوده است. طی ۶ ماه گذشته و با کار ویژه در این امر، با همکاری سایر ذی نفعان، در هفته دولت هزار خانه هلال جدید در کل کشور افتتاح خواهد شد و ظرفیت این خانه‌ها دو برابر خواهد شد.

وی افزود: تنها نهادی که در حال حاضر با تعرفه ترجیحی به ارائه خدمات توانبخشی می‌پردازد، هلال احمر است و در هفته دولت افتتاح سه مرکز توانبخشی را خواهیم داشت. از محل کمک‌های بین المللی نیز در مراکز بیمارستانی کشور به ویژه نقاط محروم تعدادی ماسک n۹۵ توزیع خواهد شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره محرم ابراز داشت: موضوع دیگر نیز درباره محرم است. عزاداری اباعبدالله دغدغه همه ماست و باید به صورت ایمن برگزار شود. هلال احمر قرار است در این زمینه کمک کند و در زمینه آموزش غربالگری توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مراسمات، توزیع بسته‌های بهداشتی میان عزاداران توسط جوانان هلال احمر نیز از اقدامات ما خواهد بود. کمپین نذر سلامت نیز از امروز رونمایی خواهد شد. هرساله تمام مردم از اقشار مختلف مردم خودشان هزینه می‌کنند امسال می‌خواهیم این کمپین را با همکاری برنامه عصر جدید راه اندازی کنیم و موضوع آن نیز استفاده از کمک‌های مردمی برای توزیع ماسک در نقاط محروم و مجالس عزاداری است.

نصیری با ارائه گزارشی از عملیات‌های امداد و نجات یادآور شد: ما امسال کاهش ۵۳ درصدی عملیات‌های امداد و نجات نسبت به سال قبل داشتیم. امسال ۲۱۵۲ مورد عملیات داشته ایم و این خبر بسیار مسرت بخش است. بیشترین استان‌های عملیات شده نیز شامل مازندران، اصفهان و گلستان بوده است.

وی افزود: تعداد عملیات‌های نجات غریق نیز ۷۱ عملیات طی یک ماه گذشته بوده است که متأسفانه شاهد افزایش عملیات در نقاط آبی بوده ایم. از تمامی مردم می‌خواهیم از شنا کردن در نقاط کم جمعیت و غیر مجاز پرهیز کنند. درگیری ما در این موضوع پیش تر در ۳ استان بود اما امسال در ۲۲ استان ازجمله مازندران و بوشهر درگیر بوده ایم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره آمار امدادرسانی‌ها طی یک ماه گذشته ابراز داشت: در امدادرسانی‌ها نیز ۲۱۶۳ مأموریت امداد و نجات داشته ایم. اسکان ۲۱۴ نفر از آسیب دیدگان، انتقال ۱۲۲۴ نفر مصدوم نیز مجموعه‌ای از اقدامات امداد و نجات طی یک ماه گذشته بوده است.

نصیری ادامه داد: برگزاری دوره تابستانی آنلاین و بهره مندی تقریباً روزانه ۲ هزار نفر از این آموزش‌ها، آغاز دوره‌های آموزشی در ۱۴۰۰ خانه هلال، برگزاری دوره آموزشی ۳۰ ساعته برای سربازان و تداوم کمپین غرق نشویم با شرکت ۷۰ هزار نفر ازجمله اقدامات اخیر انجام شده بوده است.

نصیری تصریح کرد: بازگشایی خط انتقال کمک‌های بشر دوستانه به کشور و ورود ۵۰۰ هزار دلار به کشور ازجمله اتفاقاً خوبی بوده که با پیگیری‌های اخیر محقق شد. تعدادی از واحدهای مسکونی در کرمانشاه نیز قرار است با این کمک تجهیز شود. منازل آسیب دیده در سیل سیستان و بلوچستان نیز با این کمک شناسایی و تجهیز خواهند شد. حدود ۹۰۰ هزار دلار نیز باقی مانده که امیدواریم به کشور وارد شود.

وی افزود: دریافت محموله‌های جدیدی از سوی هنگ کنگ، سازمان بهداشت جهانی، صلیب سرخ و غیره نیز کمک‌های جدید به ما در حوزه کرونا بوده است.

سخنگوی هلال احمر درباره توزیع واکسن آنفولانزا نیز توضیح داد: هماهنگی‌ها برای واردات دو میلیون دوز واکسن آنفولانزا نیز انجام شده و تمام تلاش ما این است که توزیع واکسن‌ها از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شود البته احتمال به تعویق افتادن توزیع وجود دارد اما به طور کلی فرایندهای واردات آن انجام شده است.

وی در خصوص نذر آب گفت: خوش‌بختانه با توجه به سفید شدن وضعیت استان‌هایی ازجمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان برگزاری طرح نذر آب ۳ را در شهریور ماه امسال خواهیم داشت. البته به دلیل کاهش شهرستان‌های درگیر مخاطرات آبی، تعداد شهرستان‌های مدنظر برای اجرای این طرح کاهش یافته است.

نصیری درباره واکسن کرونا گفت: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر برای حمایت از موضوع سلامت تأسیس شده است و وظیفه آن نیز کمک در مخاطرات است. در موضوع داروهای کرونا اگر وزارت بهداشت اعلام خاصی داشته باشد ما نیز حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

وی درباره کمبود انسولین گفت: دارو خانه‌های هلال احمر تنها توزیع کننده این دارو هستند و هر میزان سهمیه به ما برسد توزیع می‌کنیم و کمبود آن ارتباطی به ما ندارد چرا که ما تولید کننده انسولین نیستیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل