بازدید 7015

بیانیه مجمع‌بیداری‌اسلامی درباره توافق‌امارات‌و‌اسرائیل

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه برقراری روابط رسمی دولت امارات با اسرائیل خیانت به امت اسلامی است، عنوان کرد: آنچه اماراتی‌ها انجام دادند خوش خدمتی و خوش رقصی انتخاباتی به ترامپ و نتانیاهو در این شرایط و زمان است.
کد خبر: ۹۹۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 15 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای، عادی سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

متن بیانیه علی اکبر ولایتی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روز‌های اخیر شاهد پرده برداری از یکی از رخداد‌های تامل برانگیز و عجیب در روابط سیاسی امارات متحده عربی با رژیم نامشروع، ظالم و غاصب صهیونیست بودیم.

پس از تشکیل دولت اشغالگر صهیونیستی در سرزمین قبله اول مسلمانان و اشغال فلسطین هرگز کسی نمی‌توانست تصور کند که دولت‌های مسلمان عربی جرأت و جسارت به رسمیت شناختن آن را داشته باشند، اما با برخورد‌های دوگانه برخی حکام مرتجع عربی در طول هفتاد سال، بر همه کارشناسان و خبرگان سیاسی مسجل شدکه در یک توازن نابرابر، بسیج تمامی کشور‌های عربی به رهبری عبدالناصر نتوانست در طی سه جنگ میان اعراب و اسرائیل توفیقی حاصل نماید که یکی از دلایل این شکست‌ها فقدان همراهی و همکاری لازم علیه رژیم اشغالگر قدس بود به طوری که اسرائیل کوچک توانست در برابر بعضی دولت‌های عربی وابسته پیروز میدان گردد.

البته از دیگر دلایل این ناکامی را هم می‌توان به همراهی پنهان چنین کشور‌هایی با سیاست‌های استعماری استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل به عنوان مهره‌های دست نشانده در خیانت به آرمان فلسطین دانست و در طی سال‌های گذشته هم برخی کشور‌های مرتجع عربی دست به تلاشی ناموفق زدند که روند مبارزه استقلال طلبانه فلسطینیان را به سازش بکشانند و البته غفلت برخی از مسئولین سرشناس فلسطینی‌ها نیز تسهیل کنندهاین اقدامات جنایتکارانه برخی از سران مرتجع عرب بود.

اما تحولات چهل سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ساقط شدن شاه ایران متحد راهبردی رژیم صهیونیستی و تغییر جهت راهبردی انقلاب اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین، روند تحولات فلسطین را وارد فاز جدیدی کرد و در اوج ناباوری مسیر مقاومت معادله قدرت را به نفع ملت مظلوم فلسطین تغییر داد و برای اولین بار مقاومت فلسطین توانست دشمن صهیونیستی را در جنگ‌های ۳۳ روزه (لبنان)، ۲۲ روزه، ۸ روزه، ۵۱ روزه و... شکست دهد و برای اولین بار شرایط فلسطینی‌ها بر اسرائیل تحمیل شود و روند پیروزی‌ها روز به روز بیشتر و گسترده‌تر گردد اکنون با مدیریت آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی، چهره‌های نفاق در حمایت از آرمان فلسطین به تدریج کنار زده شد و به تدریج نیات واقعی و شوم آنان برملا گردید.

برقراری روابط رسمی دولت امارات با اسرائیل و عادی سازی آن، شکست قبح روابط اعراب و اسرائیل، پشت کردن به آرمان فلسطین، خیانت به امت اسلامی، تایید ظلم و ستم علیه مردم مظلوم فلسطین، زدن خنجر جفا بر ستون فقرات مقاومت و تغییر توازن قدرت به نفع رژیم صهیونیستی و ... است، در حالی که بررسی تحولات هفتاد سال گذشته همچون حمایت‌های علنی شاه مخلوع ایران، انورسادات، حسنی مبارک، بن علی و ... بیانگر شکست از پیش تعیین شده برقراری روابط با رژیم صهیونیستی است که همکاری با دشمن اسلام و مسلمانان و همراهی کردن با کفار و مشرکین بر اساس سنت الهی، نتیجه‌ای جز خواری و ذلت به دنبال نخواهد داشت.

پس از شکست مفتضحانه طرح معامله قرن و ناکامی آمریکا و ایادی آن در به زانو درآوردن مقاومت در ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن، سازش کنونی در واقع کنار رفتن نقاب از چهره نوکران آمریکا در منطقه است و آنچه اماراتی‌ها انجام دادند خوش خدمتی و خوش رقصی انتخاباتی به ترامپ و نتانیاهو در این شرایط و زمان است.

البته تا زمان برگزاری انتخابات در آمریکا دور از انتظار نیست که این گونه نمایش‌های تبلیغاتی توسط عمال و نوکران دست نشانده در منطقه ادامه یابد و بی تردید آمریکا و اسرائیل هم سرمایه‌های این سازشکاران و ملل دربند را به تاراج خواهند برد و هم عزت و آبرویشان را لگدمال نقشه‌های شیطانی و شوم خود خواهند نمود و این گونه سازش ها، دشمن صهیونیستی را جری‌تر خواهد کرد و با هر توافقی جنایات و اشغالگری بیشتری را در منطقه رقم خواهد زد.

بدیهی است آثار و پیامد‌های چنین اقدام ننگین و شرم آوری چیزی جزء انزوا، دور شدن از امت اسلامی، جدا شدن توده‌های مردم و بیداری اسلامی مردم منطقه و تسریع اضمحلال و فروپاشی رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن این خیانت آشکار و نابخشودنی به آرمان فلسطین، ملت‌های عربی و امت اسلامی، از همه دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان می‌خواهد با مردود دانستن چنین اقدام موهنی با تمامی مساعی خویش تا پیروزی نهایی آرمان فلسطین که همان اضمحلال و سقوط دولت غاصب صهیونیستی است از هیچ کوششی دریغ ننمایند و قطعاً فلسطین به یاری خداوند متعال با همبستگی و احیای سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی توسط ملت‌های بیدار و علمای بزرگ و دلسوزان امت اسلامی، از نهر تا بحر آزاد خواهد شد و پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین خواهد گردید

علی اکبر ولایتی
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی