بازدید 68338
ادامه ناکامی‌های سیاست خارجی ترامپ

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای نیاورد! /شکست سنگین واشنگتن با ۲ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع / پمپئو بیانیه داد / مشاور امنیت ملی کاخ سفید: باورش سخت است که ایران می‌تواند سلاح بخرد

منابع خبری گزارش دادند، قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورده است. آمریکا تنها توانسته یک عضو شورای امنیت را با خود همراه کند و تنها جمهوری دومینیکن به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای مثبت داده است؛ چین و روسیه رای منفی و ۱۱ عضو دیگر نیز ممتنع رای دادند.
کد خبر: ۹۹۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸ 15 August 2020

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران رای نیاورد!/شکست سنگین واشنگتن با 2 رای موافق، 2 رای مخالف و 11 رای ممتنع

بین الملل تابناک: منابع خبری گزارش داده‌اند، قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورده است.

خبرنگار سی‌بی‌اس در سازمان ملل گزارش داد، قطعنامه آمریکا با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسیده است.

آمریکا تنها توانسته یک عضو شورای امنیت را با خود همراه کند و تنها جمهوری دومینیکن به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای مثبت داده است؛ چین و روسیه رای منفی داده و ۱۱ عضو دیگر نیز ممتنع رای دادند.

قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

آمریکا تاکید کرد، پس از ناکامی در تصویب تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، با استناد به برجام (علی رغم خروج خود از آن) مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد و به این ترتیب، تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازمی‌گرداند. با این حال، بسیاری از حقوقدانان بین المللی می‌گویند این اقدام آمریکا وجهه قانونی ندارد.

بیانیه پمپئو

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: «شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عهده دارد. این شورا، امروز در حفظ این مأموریت بنیادی شکست خورد. شورای امنیت قطعنامه‌ای معقول برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سیزده ساله علیه ایران را رد کرد تا برای اولین بار در یک دهه گذشته، مسیر را برای اینکه اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی بتواند بدون محدودیت‌های سازمان ملل اقدام به خرید و فروش سلاح‌های متعارف کند هموار کرد. قصور شورای امنیت در اقدام قاطع برای دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی قابل توجیه نیست.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «شورای امنیت درخواست‌های مستقیم بسیاری از کشور‌هایی در خاورمیانه را که خشونت ایران، آن‌ها را به خطر می‌اندازد، جهت تمدید این تحریم‌های تسلیحاتی نادیده گرفت. ملل عرب و اسرائیل قویاً از تمدید این تحریم‌ها حمایت می‌کردند. هفته گذشته، شش عضو شورای همکاری خلیج فارس با یکدیگر متحد شده و از شورای امنیت خواستند این تحریم‌ها را تمدید کند. اسرائیل نیز از این شورا خواست همین کار را انجام دهد تا ایران نتواند زرادخانه تسلیحاتی‌اش را توسعه داده و آن را نوسازی کند. این کشور‌ها می‌دانند، در صورت انقضای این تحریم‌ها، ایران هرج و مرج و ویرانی بیشتری به بار خواهد آورد، اما شورای امنیت آن‌ها را نادیده گرفت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده هرگز دوستانش در خاورمیانه را که انتظار بیشتری از شورای امنیت داشتند رها نخواهد کرد. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان پیدا کنیم این رژیم تروریستی از آزادی برای خرید و فروش سلاح‌هایی که قلب اروپا، خاورمیانه و فراسوی آن را تهدید می‌کنند، برخوردار نخواهد بود.»

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز پس از شکست مفتضحانه آمریکا خاطرنشان کرد: پس از آنکه قطعنامه ما برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رای نیاورد، از فردا تلاش‌ها برای راه اندازی مکانیسم ماشه ـ که در مفاد برجام بر آن تاکید شده ـ را آغاز می‌کنیم و تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازخواهیم گرداند.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز و در واکنش به رای شورای امنیت گفت: باورش سخت است که ایران می‌تواند سلاح بخرد. ناامیدکننده است، اما مایه تعجب نیست. ما بازگرداندن تحریم‌ها را هنوز در اختیار داریم و این هنوز تمام نشده است.

واکنش ایران

«مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای اقدامات ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «طی سالیان متمادی، آمریکا با سوءاستفاده از عضویت دائم خود در شورای امنیت، تلاش کرده است ایران را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی جلوه دهد و برای اعمال تحریم علیه آن تلاش نماید. یک نمونه آشکار، پیشنهاد کنونی آن برای تحمیل تحریم‌های تسلیحاتی جامع و نامحدود بر کشور من است. آیا هیچ استدلال حقوقی درست یا قرائن عینی امنیتی برای چنین اقدامی وجود دارد؟ آیا واردات و صادرات سلاح از ایران می‌تواند تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی شود؟ و اساساً هدف غایی ایالات متحده از این اقدام چیست؟»

او در ادامه به توضیح درباره سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا در منطقه و اقدام این کشور در صدور تسلیحات پرداخته و تصریح کرده است: «تنها در شش کشور همسایه ایران در منطقه خلیج فارس، آمریکا ۵۰ هزار نیرو به همراه ۳۰۰ هواپیمای نظامی، یک ناو هواپیمابر و ده‌ها ناوچه مستقر و چهار مقر فرماندهی مرکزی برای نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و نیرو‌های ویژه خود ایجاد کرده است. از ۴۰ پایگاه نظامی غربی در خاورمیانه، ۲۹ پایگاه آن متعلق به آمریکاست. چنین حجم وسیعی از استقرار نیرو، این منطقه را به بزرگترین مرکز تجمع نیرو‌های نظامی خارجی در جهان تبدیل کرده است.

حال اجازه دهید به اشتهای سیری‌ناپذیر آمریکا برای صدور تسلیحات به این منطقه و تشنگی مفرط متحدین منطقه‌ای آن برای واردات سلاح اشاره کنم.

عربستان سعودی با واردات ۱۲ درصد از کل تسلیحات صادراتی جهان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، بزرگترین وارد کننده تسلیحات در جهان بوده که ۷۵ درصد آن، تسلیحات وارداتی از آمریکاست؛ برای نمونه، من معامله تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری آمریکا با عربستان در سال ۲۰۱۷ را یادآوری می‌کنم که ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را «بزرگترین سفارشی که تا کنون انجام شده»، توصیف کرد. از لحاظ هزینه‌های نظامی، عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ رتبه سوم و در سال ۲۰۱۹ رتبه پنجم را در کل کشور‌های جهان داشته و در این سال ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه‌های نظامی تخصیص داده است که بالاترین رقم در جهان است. عربستان سعودی با فاصله بسیار، نه تنها بزرگترین هزینه کننده نظامی در خاورمیانه است، بلکه به شدت نیز به نوسازی و گسترش نیرو‌های نظامی خود ادامه می‌دهد. طبق گزارش مؤسسه سیپری، این کشور «بزرگترین زرادخانه تسلیحات پیشرفته» در میان کشور‌های خلیج فارس را دارد.

اما وضعیت ایران از نظر خرید‌های نظامی چگونه است؟

بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۸، واردات سلاح توسط ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافت. طبق گزارش سیپری، «در این مدت میزان واردات تسلیحات ایران در مقایسه با دیگر دولت‌های خاورمیانه نسبتاً اندک بود». بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، رتبه ایران از نظر میزان واردات سلاح در جهان، ۵۷ بود. هزینه نظامی ایران در سال ۲۰۱۹ یک پنجم عربستان بود و ایران تنها ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های نظامی کرده که ۳.۵ برابر کمتر از عربستان سعودی است.»

نماینده ایران در سازمان ملل، در بخش دیگری از این بیانیه درباره اقدام آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه (یا مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها) جهت احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هشدار داد.
او تأکید کرد: «تحمیل هرگونه تحریم یا محدودیت از سوی شورای امنیت بر ایران با پاسخ سخت ایران مواجه خواهد شد و در این خصوص گزینه‌های ما محدود نیست و آمریکا و هر موجودیت دیگری که احتمالاً به آن کمک کند یا به رفتار غیرقانونی آن تن در دهد، مسئولیت کامل اقدامات خود را بر عهده خواهد داشت.

این هفته، آمریکا مصرانه خواستار رأی‌گیری شورای امنیت درباره دومین پیش نویس قطعنامه خود شد؛ با اینکه پیشاپیش می‌دانست چنین قطعنامه‌ای، حمایت اعضای شورا را ندارد. هم اکنون پرسش این است که چرا این کشور چنین اقدامی می‌کند؟

چون آمریکا، بر اساس محاسبات نادرست خود، می‌خواهد از این اقدام به عنوان بهانه‌ای برای تحقق هدف نهایی خویش ـ که همانا نابودی دائمی برجام از طریق بکارگیری مکانیسم ماشه است ـ استفاده نماید، در حالی که به عنوان یک کشور غیرعضو برجام، آمریکا صلاحیت لازم برای استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.»

واکنش روسیه

هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه به قطعنامه شورای امنیت در خصوص تمدید «تحریم تسلیحاتی علیه ایران» ـ که آمریکا آن را پیشنهاد داده بود ـ رأی منفی داد، در بیانیه‌ای تأکید کرد: «ما همواره با تلاش‌ها برای تحمیل تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از طریق شورای امنیت سازمان ملل مخالفیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «پیشنهاد آمریکا نقض آشکار ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که تصریح می‌کند تنها روش مشروع برای تجدیدنظر در نظام انتقال تسلیحات تصمیم متفق‌القول کمیسیون مشترک برجام است».

واکنش انگلیس

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعا‌ها علیه ایران دلایل خود برای رأی ممتنع به قطعنامه آمریکا را ذکر کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما مکرراً نگرانی‌های خودمان را درباره رفتار‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، از جمله رفتار‌های این کشور در انتقال سلاح به یمن، لبنان، سوریه و عراق با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ را ابراز کرده‌ایم؛ بنابراین، ما نیز با نگرانی‌های مطرح از سوی برخی اعضای شورا درباره انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی موجود علیه ایران در ماه اکتبر، هم‌نظریم. وزرای خارجه سه کشور اروپایی [طرف برجام] به صراحت گفته‌اند که منقضی شدن این محدودیت‌ها، پیامد‌های مهمی برای امنیت و ثباتت منطقه خواهد داشت.

پادشاهی متحده انگلیس به این قطعنامه رأی ممتنع داد، زیرا مشخص بود که از حمایت شورا برخوردار نیست و مبنایی برای رسیدن به اجماع فراهم نمی‌آورد. با وجود این، ما آماده همکاری با اعضای شورا و طرف‌ها برجام جهت یافتن راهی رو به جلو هستیم که بتواند حمایت شورا را جلب کند.

پادشاهی متحده انگلیس سرسختانه به برجام و تلاش برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران متعهد است. ما با همکارانمان در فرانسه و آلمان، متعهدیم به اینکه در راستای تمایلمان برای بازگرداندن ایران به پایبندی برجام مذاکراتمان در چارچوب "مکانیسم حل و فصل اختلافات برجام" را پیش ببریم.

ما با تلاش برای بازگشت خودکار تحریم‌ها (از طریق مکانیسم ماشه) که با تلاش‌های فعلی‌مان برای حفظ برجام ناسازگار است مخالفیم.

واکنش چین

نمایندگی چین در سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد: پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در خصوص ایران امروز در شورای امنیت رد شد. این نتیجه بار دیگر نشان می‌دهد که یکجانبه‌گرایی از هیچ حمایتی برخوردار نیست و زورگویی شکست خواهد خورد.

هر تلاشی برای در اولویت قرار دادن نفع شخصی به منافع عمومی جامعه بین‌المللی به بن‌بست خواهد خورد.

اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت بر این باورند که باید از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دفاع کرده و آن‌ها را اجرا کرد.

آمریکا که دیگر جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در برجام نیست، از هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت جهت بازگرداندن خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران برخوردار نیست. اگر آمریکا بر این اصرار بورزد، تلاشش محکوم به شکست است.

***

ترامپ که در هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ یکجانبه به مشارکت آمریکا در برجام پایان داد، سیاست فشار حداکثری را بر مردم ایران تحمیل کرد تا به زعم خود بتواند درباره نقایص توافقی ـ که همواره آن را فاجعه بار نامیده است ـ با ایران به توافقی جدید دست یابد.

با گذشت نزدیک به سه سال از تروریسم اقتصادی، آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف سعی کردند با تحریک افکار عمومی و اینکه حق کامل برای پیشبرد اهداف ضد ایرانی خود در سازمان ملل را دارا هستند، راه را برای تصویب قطعنامه‌ای هموار کنند که خرید و فروش تسلیحات متعارف ایران را نشانه گرفته است.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد. از این روی، آمریکایی‌ها ابتدا قطعنامه بسیار سختگیرانه‌ای متشکل از ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی ارائه دادند.

با مشخص شدن مخالفت جدی کشور‌ها با این قطعنامه که به نوعی اعلام جنگ با ایران محسوب می‌شد، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه قطعنامه خود را اصلاح کردند و به دو بند مقدماتی و دو بند عملیاتی محدود ساختند.

با این حال، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با این مساله مخالف بودند، چون این کار به معنای شلیک تیر آخر به برجام می‌دانند. از این روی در رای‌گیری به قطعنامه پیشنهادی آمریکا که از ساعت ۵.۳۰ عصر پنج‌شنبه به مدت ۲۴ ساعت آغاز شد، روسیه و چین به صراحت با آن مخالفت کردند، اروپایی‌ها و غیرمتعهد‌ها هم به آن رای ممتنع دادند و به این ترتیب، آمریکا طعم تلخ شکست دیپلماتیک در برابر ایران را بار دیگر چشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۷۹
با تشکر از تابناک بخاطر اینکه زودتر از اکثر خبرگزاری ها این خبر مهم رو بلافاصله، کار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۲۰۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
ناشناس
| France |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
چرا بورس به این به اصطلاح شکست سنگین واکنش مثبت نشان نداد و امروز بیش از روزهای گذشته سقوط کرد؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
امریکایی ها نمی دانستند چه میشود؟؟؟
باز تیترهای اعراق آمیز
ایران در دنیا نمی تواند نفت بفروشد در حالی که سازمان ملل گفته میتواند ولی تحریم های یک جانبه امریکا ان قدر قدرت دارد که کشورها خودشان را درگیر ان نمی کنند
امریکا میخواهد مکانیزم ماشه را فعال کند
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بدون این کار که با آبروی بیشتری میتونست مکانیزم ماشه رو فعال کنه
.
2 رای مخالف و 11 رای ممتنع میشه شکست سنگین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
امریکا به 9 رای موافق نیاز داشت که فقط 2 تا حاصل شد. این شکست سنگین نیست؟ سابقه نداشته تو شورای امنیت اینقدر امریکا تنهاباشد
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
نه ... میشه شکست سبک !!
نزدیک ترین متحدانش به قطعنامه اش رای مثبت ندادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بله برای آمریکا که شورای امنیت روی انگشت کوچیکش میچرخه و اینهمه زور زد برای تصویب این قطعنامه، این نتیجه میشه شکست سنگین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
آمریکا فقط و فقط یک رای موافق داشته که با رای خودش می شه مجموعا دو رای موافق!!!!
جایی خوندم که اون کشوری که رای به نفع آمریکا داده کشور کوچک دومینیکن بوده.
چنین افتضاحی رو برای آمریکا تصور نمی کردم اون هم توی سازمان تحت نفوذش توی خاک آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
زنبورک جان سلام
در تصویب قطعنامه های شورای امنیت فقط تعداد رأی های مثبت تعیین کننده است (9 از 15) یعنی رأی ممتنع با رأی منفی مساوی هست (البته رأی منفی اعضاء ثابت و دارای حق وتو با ممتنع فرق می کنه) به همین خاطر خیلی از کشورهای عضو شورای امنیت بجای رأی منفی، رأی ممتنع میدن که نه سیخ بسوزه نه کباب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
سنگین یعنی هیچکدوم از کشورهای اروپایی متحد آمریکا به این طرح رأی مثبت ندادند که در واقع فرقی با نه نداره!
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
داداش دولت پول نداره کارمندان رو سیر کنه با کسری بودجه مواجه است، گیرم که این بخشنامه تصویب شد مگهپولی هست که باهاش سلام و‌ تسلیحات خرید؟!
سعید پور مسعود دبیر فیزیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
امریکا و اروپا میدانستن جین و روسیه وتو میکنن
بخطر همین رای بالا و پایین فرقی نداشت...
فقط میخاست فرایند مطابق قوانین بین المللی پیش بره و همه منتظر ماشه هستن...
جهش به سمت ماشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
یه وقت فکر نکنید روسیه وجین بخاطر منافع کشورشون و فروش سلاح به ایران رای منفی دادن
نه
چین و روسیه فقط به خاطر منافع مردم ایران رای منفی دادن
بیا یه توافق شرافتمندانه بکن با ایران ای آمریکا
توافقی بین دو ابرقدرت
اون موقع میشه در مورد مسائل منطقه هم واقع بینانه صحبت و تفاهم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
دوابر قدرت ؟؟؟والا هضم ابن جمله سنگین بود قسطی میگفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
عجب نظر واقع بینانه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
من هم تابید می کنم.
یک بار خود پوتین گفت که ایران جزو قدرت های بزرگ جهان شده چون قشنگ داره تاثیر می ذاره توی معادلات جهانی که در منطقه شکل می گیره.
راحت هم با آمریکا مقابله به مثل نظامی می کنه.
دیگه کشورهای منطقه رقیب و تهدید نظامی خاصی برای ایران محسوب نمی شن ولی در زمان کودکی من این طور نبود.
حسام
| United States of America |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بگو اول کارت ملی مردم و بده بعد بره واسه توافق
خدا را شکر. قلدری همیشه جواب نمیده.
11 رای ممتنع میشه شکست سنگین !!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
برای آمریکا 11 رای ممکن یعنی شکست مفتضحانه و سنگین،چون خودش رو همه کاره شورای امنیت می دانست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
تو چرا فشار بهت اومده؟
بیانیه پومپو را من تا امریکا نتونستم براحتی پیدا کنم.
کشورها میلیون ها دلار هزینه می کنند بلکه بتونند ن شاید نظراتشون رو به گوش مردم طرف مقابل برسونند. همین پرس تی وی ما.
اونوقت شما عین بیانیه میارید ترجمه می کنید و بدون هزینه تو مخ مردم می کنید.
پاسخ ها
سیروان کردستان
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
کار تابناک بسیار درست و حرفه ای و نیز احترام به شعور و قضاوت مردم ایران بود.
دلار هنوز همون 25 تومنه. بورس الکی و دستوری بالاس، آمار کرونا همچنان بالاس، بیکاری بالاس، حقوقا پایینه، خیلی از مردم تو نون و ماست خوردن هم موندن و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مردم عزیز مشکلات دارند ولی عزت هم دارند نه مثل شما که ...
محمد
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مشکلت با بورس چیا این وسط؟!
عزیزجان بورس بریزه دلارو رو باید رو 50 تومن دنبالش بگرید
ببین کی گفتم
آمريكا طمع تلخ شكست از ايران را چشيد،دلار چند؟سكه چند؟گوشت و مرغ و اجاره مسكن چند؟
ایشالا از این به بعدش هم خیر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مملکت داری با ایشالله
معلوم بود روی نمی آورد
پلن B ایالات متحده که فعال کردن مکانیسم ماشه است نیز مشکل حقوقی دارد و عملی نیست!
این رشته اقدامات آمریکا در پایان ریاست جمهوری ترامپ به عقیده بنده بیشتر جنبه انتخاباتی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
انتخابات هم رای نمی آورد
تازه اول راهه آمریکا خودش مدانسید این قطنامه رای نمیاره ولی این شکست را قبول کرد تا راه را برای اجرا کردن پروژه بعدی که خیلی برای ایران سنگین خواهد شد حرفی برای گفتن داشته باشه( زکی) به قول غضنفرََ
ولی ایران و ایرانی را نشناخته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
هیچ کس از قلدری و منافع طلبی آمریکا خوشش نمیاد. کسانی که منفی دادند با هدف گذاری و سیاست
ایران هم مخالفند و بابت آن هزینه سنگین و بی‌ موردی را پرداخت کرده‌اند.
متاسفانه یک راه دیگه پیدا میکنن.
همه اش سیاه بازیه!!! اینها میخوان اگر هم بر فرض ایران تونست بخشی از پولهاشو بگیره بجای گشایشهای اقتصادی بره همه اش رو سلاح بخره انبار کنه!
الله اکبر. پوزه ترامپ و پمپئو خوب به خاک مالیده شد. با ابن رای شورای امنیت، جهان جهان بهتری برای دولت ها و ملت ها خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
خوشحایم که رای نیاورد. ولی با پوزه دیگران هم کاری نداریم و میخواهیم به زندگی خودمان برسیم.
سعید پور مسعود دبیر فیزیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مطمئنی بهتر میشه؟؟!!
مراقب استفاده یکی از کشورهای اروپایی از مکانیزم ماشه باشید، آنها می دانستند رای نمی آورد، منتظر مکانیزم ماشه بودند، متاسفانه هیچ کشوری از اروپا از خروج ترامپ از برجام حرفی نزدند و عدم اجرای تعهدات خود هم چیزی نگفتند! و حتی عدم استفاده آمریکا از مکانیزم ماشه هم حرفی نزدند فقط ایران را ملامت کردند که این باعث تاسف است برای دیپلماسی ایران
جواد ظریف چرا واکنش نشان نداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
کلی برنامه ریخته که به اینجا برسه..... ما باید واکنش نشون بدیم و ازش تشکر کنیم
الحمدلله که دشمنان قسم خورده ایران زمین و روباه ها و شغال های اطراف ایشان بار دیگر شکست سیاسی خوردند ، حیف که از رو نمی روند ، آخه عادت گرگ و کفتار و شغال همین است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
این منفی‌ها نشانه طرفداری ما از غرب نیست. صرفا از این لحن گفتمان و عدم برقراری رابطه مثبت بر اساس منافع اقتصادی مملکت، احساس خستگی و فرسودگی میکنیم.
به وقتش حساب صهیونیست ها و نوچه هاش میرسیم خاورمیانه حق آرامش و پیشرفت داره با ۵۰ تا پایگاه نظامی خارجی در این منطقه، این آرامش و پیشرفت بدست نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
چهل ساله وقتش نشده؟؟؟
ناشناس
| France |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
پس کی میخایین به حسابش برسید. هر کاری خواستند کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
نشستی داخل خونه و دلارها وطلاها را نگاه میکنیو هارت وپورت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
یادجمله ای آشنا افتادم که به ترامپ گفت:
طرف حسابت متم
به وقتش حساب صهیونیست ها و نوچه هاش میرسیم خاورمیانه حق آرامش و پیشرفت داره با ۵۰ تا پایگاه نظامی خارجی در این منطقه، این آرامش و پیشرفت بدست نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
دنیا دیگه دنیای جنگ نیست. قویترین قدرت اقتصادی دنیا با بودجه نظامی 600 میلیارد دلاری هم این را فهمیده. عجیبه که چطور شما هنوز متوجه نشده‌اید.
خسته شده ایم.
حالا باید منتظر مکانیسم ماشه باشیم. هر چند بیانیه ایران نسبتا خوب بود اما کافی نیست. باید در داخل کشور دولت و مجلس و کل نظام اعلام کنن اگه مکانیسم ماشه فعال بشه گزینه های اجرایی ایران اخراج بازرسان آژانس و خروج از ان پی تی خواهد بود که حتما تحقق پیدا خواهد کرد. کشورهای اروپایی و کشورهای عربی خائن به اسلام مثل امارات و عربستان و کشور جعلی اسرائیل از ترس جونشون هم شده نمیزارن آمریکا این مکانیسم رو فعال کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
خیلی تحلیل دقیق و حرفه ای داشتی!!!
خودت تنهایی این تحلیلا بیرون دادی
رسما آمریکاییها کارمند اسراییل شده اند.خداوند ترامپ را خار و خفیف کند که ملت ایران به سختی انداخت.ملت ایران را نیز سربلند و شاد کند.من ایران نیستم ولی به جان فرزندانم ، روزی نیست که قلبم برای هموطنان به درد نیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
اول برو املاتو درست کن، خوار نه خار
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
خاوری و طبری و بقیه اختلاس گران دانه درشت را آمریکا درست کرده است؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
آقا دم شما گرم که دلت اینجاست
ما هم اینجاییم و شما ها که اون ورید رو دوست داریم
البته بنا به ادبیات حزب الهی ها مشت محکمی بود به دهان یاوه گوهای داخلی که فکر میکنند همه دنیا برده آمریکا و اسرائیلند و بقیه هیچی نمی فهمند و راه دور زدن قوانین بین المللی را مثل نادید گرفتن قوانین داخلی زرنگی می شمارند و.....
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مرگ بر چین و روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
تو که منفی زدی ؛ مزدور امریکایی هستی ، یا ربات !!؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
در جواب هم‌وطنی که نوشته: «تو که منفی زدی مزدور هستی یا رباط؟»

وقتی نماینده مجلس بابت اظهار نظر (که وظیفه‌اش است) به دادگاه می‌رود آیا من شهروند ساده‌ایی که دستم به هیچ کجا نمی‌رسد حق ندارم احتیاط کنم؟!

دلیل منفی گرفتن نظرات شما گرفتن حق اظهار نظر از سایرین است.
اگر به حق اکثریت احترام بگذاریم مملکت این شکلی به قهقرا نمی‌رود.
پیروزی و دلخوشی سیاست تند شما، دلخوشی من نیست.
سیدفرج الله حسینی مدیر دبیرستان بلداجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
وای بر کسانی که منافع مردم ایران برایشان در او لویت نیست
شکستی دیگر برای هیمنه امریکا
ما از ترامپ نمی ترسیدیدم و نخواهیم ترسید
اما لطفا یکی جلوی دولت را بگیره اینطوری با روان مردم بازی نکنه؟!
کنکور هست. نه نیست. نه هست.
دارا دوم آخر تیر، نه اوایل مرداد ، نه هفته دولت در شهریور عرضه می شود. نه اصلا نمی شود. نه می شود.

مگه کودک هستند با اینهمه بی بخردی
خیلی خوشحال نباشیم.۱۱ رای ممتنع یعنی جز روسیه و چین بقیه براشون مهم نیست و با یک تشر امریکا تغییر رای می دهند.به عبارتی این ۱۱ تا هم موافق ما نیستند
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
اگه می خواستن تغییر رای بدن که داده بودن وحید خان
درود بر صبر و شکیبایی ملت بزرگ ایران و سپاس از مردمی که در شرایط سخت کنونی در مقابل ظلم و ستم زور گویان همچنان مقاومت می‌کنند. پاینده ایران و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
نشستی تو آلمان برا خودت کیف میکنی و هی میگی لنگش کن.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
فقط با پاینده باد ایران و ایرانی موفقم بقیش شعار تکراری بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مردم چاره ای جز تحمل ندارند این را پای مقاوت و ایستادگی نذار
دو نه به هر دو کشور.
سهامدرارن بورس ایران اماده جنگی سخت هستند تا نابود شوند..
اولا که بار دیگر نبوده و جزو معدود دفعاتی هست که امریکا شکست دیپلماتیک میخوره و بر این اساس باید تبریک گفت.ثانیا ساده لوحیه که فکر کنیم سلاح های که میخریم از دستکاری و خرابکاری امریکاییها در امان باشه و چین و روسی که هدفشون فروش سلاح به ایران هست ممکنه در این باره بعد اینکه خرشون از پل گذشت اجازه خرابکاری به امریکا بدن به این معنی که نصب تراشه یا تجهیزاتی در داخل سلاحهایی مثل هواپیما یا تانک انجام بشه که در زمان موعود و در جنگ با مثلا خود امریکا باعث از کار افتادن اون تجهیزات نظامی بشه کاری که در باره تانکهایی که به حشد الشعبی داده شده برای جنگ با داعش تقریبا اطمینان دارم که انجام شده. زیرا سناتور امریکایی در قضیه اعلام استقلال اقلیم و حمله قریب الوقوع حشد گفت تانکها رو از کار بیندازید
خب بسلامتی...

مسئولان گرامی پول خرید سلاح رو کنار گذاشتن دیگه...

شرمنده نشیم جلوی دشمن یه موقع...
آقا عجیبه که رای شورای امنیت شفافه! یعنی بقیه از قدرت آمریکا نترسیدند
الله اکبر ...
این ممتنع ها بدتر از جمهوری دومینیکن هستند،
تا بسوزد آنکه نتواند دید. آمریکا در اسرع وقت تمام سلاح ها ش را دور بندازد و درخواست خرید اسلحه از ایران بدهد البته در صف خرید قرار بگیرد
به والله قسم در قد و قواره و وزن ایران نیستید که علیه ایران یکی شوید!شما یکی بودید علیه ایران ولی علنی کردید، کل تسلیحات دنيا رو هم بخرید، ایران با تفنگ بادی شما رو فتح می کند، رفتید اسرائیل که از نام ایران می ترسد مثل خودتان را آوردید؟! روزی که ایران به عین الاسد چندتا موشک زد همه شما از ترس لال شدید و غلاف کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
ریاد فیلم هندی نبین .کمتر هم ۲۰:۳۰رونگاه کن
با این اتفاق آمریکا تمام تحریمهای بین المللی علیه ایرات رو برمیگردونه
از ۴۵ سال پیش فرانسه و انگلیس کثیف ترین دولت هایی بودند که برای مردم ایران توطئه کردند و هنوز دست از توطئه بر ضد مردم ایران برنداشته اند و بدبختی ما یکی از علت هایش همین دو کشور هستند.
پادوهای امریکا زود ماست مالی کنید. کامنت فوری.
یعنی همه چی دیگه ارزون میشه !
یعنی همه چی دیگه ارزون میشه !
اشتباه بزرگ ترامپ‌ خروج از برجام بود.
پمپئو خودش رو به آب و آتیش زد که چند تا رای بیاره - اما با چه آبروریزی شکست خورد - جوری که حتی وتو لازم نبود

زورگویی و قلدری بسه آقای مثلا وزیر امورخارجه آمریکا - هیچ کجاش به وزیر امور خارجه نمیره - همون بهتر برگرده به پست سابقش : سیا
خدا رو شکر از این به بعد دیگه میتونیم از روسیه سلاح بخریم
امیدوارم حداقل برای مدتی کم ایران کمی نرمش به خرج بده و از رفتارهای تحریک آمیز دست برداره تا بهانه دست آمریکا نده و کشورهایی که رای ممتنع دادن پشیمون نشن
حالا امریکا با اجرایی کردن طرح ماشه، ترتیبات لازم برای آوردن فشار بیشتر به مردم را در دست می گیرد
و خدا خودش به مردم و کشور ایران کمک کند .
بار دیگر خیانت سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان برای مردم ایران ثابت شد روسیه و چین که آبرویی ندارند اما این سه کشور هم از توبره می خورند هم از آخور.
برای مردم ایران هیچ فرقی نداره هر روز بدبخت تر از دیروز
نمیدونم که آقایان و آقازاده ها پولی برای خرید یه تیر باقی گذاشتن که آمریکایی های بدبخت اینقدر می ترسند؟
الان زمان طلایی هست برای خرید جنگنده های پیشرفته و سلاح هایی که مورد نیازه.
چراکه اگر ما به سرعت سلاح های مورد نیازمون رو بخریم با قدرت بیشتری میتونیم دولت بعدی آمریکا رو فارغ از اینکه چه کسی باشه، پای میز مذاکره بیاریم. بنظر من در حال حاظر که ترامپ در جامعه جهانی منزوی شده، باید به سرعت نهایت استفاده رو برد. درسته در وضعیت بد اقتصادی هستیم، وای این بهترین فرصت برای تکمیل ادوات نظامی ازجمله جنگنده های پیشرفته و سیستم های دفاع ضد موشکی پیشرفته هست که می تونه از چین یا روسبه تامین بشه.
پاسخ ها
مستفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
تو فعلا حاضر رو با ظا ننویس، تحلیل سیاسی پیشکش
الان همه چیز بدتر میشه که
تابناک عزیز

لطفا این عکس های چندش آور رو از روی صفحات بردار و کمی مراعات حال مردم رو بکن

پیوند مو
کبد چرب
این طعم تلخ دیپلماسی نوش جان آمریکا. اگرچه کشور ما پول زیادی برای خرید سلاح ندارد ولی نباید محدودیت هم داشته باشد. به نظر من آمریکا می دونست این قطعنامه رای نمیاره ولی با این کار خواست که بازار فروش سلاح و مهمات خودش در خاورمیانه رونق بیشتری داشته باشد.
این تازه اول ماجراست ... آمریکا قبلا تهدید کرده بود که اگر طرح تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای نیاورد، بیکار نخواهد نشست و پرونده ایران را برای اجرای مکانیسم ماشه به شورای امنیت خواهد برد
هنوز برای ابراز خوشحالی زود است، مضافا اینکه بسیاری از کشورها رای ممتنع داده اند. اگر واقعا مخالف آمریکا هستند، چرا رای منفی ندادند؟
فایدش برای ملت چیه؟ ما که داریم زیر فشار گرانی له میشیم. حالا که دنیا نشان داد همراه ایرانه کاش آقایان هم حداقل همراه با دنیا گام بردارن
اگه قطعنامه رای می آورد تو کشور یه عده محکوم بودند ولی رای نیاورد نمیدونند دلیلش چیه؟اگر هم میدونند سکوت میکنند
اگه قطعنامه رای می آورد تو کشور یه عده محکوم بودند ولی رای نیاورد نمیدونند دلیلش چیه؟اگر هم میدونند سکوت میکنند
مردم نون ندارند بخورند آخه در این شرایط اصلا سلاح خریدنمون چیه؟ مگه خودمون تولید نمیکنیم؟ نکنه اونارم خریدیم؟
وای دلار شد 3 تومن
من میخواستم تعطیلات برم جمهوری دومینیکن اما دیگه نمیرم! ایران باید این کشور یا مستعمره رو تحریم شدید کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مرگ بر دومینیکن
حکایت است که فردی دو دختر در دو روستا همجوار داشت مادرش و برای احوال پرسی به همسرش گفت برو به دختران سری بزن و احوال آنها رابپرس . رفت و به اولی سر زد و گفت اوضاع شما چطور است گفت امسال همسرم زمینهای زیادی را کشت دیم کرده است اگر باران خوب ببارد امسال اوضاع مان خوب خواهد بود . رفت به دختر دومش سر زد و احوال او را پرسید او گفت همسرم کوزه های زیادی درست کرده است اگر امسال باران نبارد وضع مان خوب میشود . برگشت به منزل گفت همسرش پرسید چه خبر او گفت نمیدانم دعاکنم باران بیاید یا نیایید که به هرحال یکی از فرزندانمان بدبخت میشود .
حال حکایت مردم ایران است این قطعنامه ایک سو مسولین بود و یک سو مردم به هر حال حالا مسولین سود برده و مردم ضرر خواهند کرد
امیدوارم از این همدلی جهانی که پیش آمده حد اکثر استفاده مثبت بشود و برخی مقامات غیر مسول از تریبون های مطبوعاتی استفاده منفی نکرده و یا خدای نکرده کار هایی که موجب تنش در منطقه گردد صورت نگیرد. کمپین انتخا با تی ترامپ بویژه پس از اعلام معاونت کاملا هریس در شرایط بدی است و به دنبال بهانه.
هدف مکانیزم ماشه بود نه رای آوردن قطعنامه !!!
بالاخره هم روحانی و هم ظریف حقوقدان هستن. باید در این زمینه موفق باشن. چون تخصصشون هست. ای کاش در اقتصاد هم این همه حرکات اشتباه رو نمیکردن که به این روز بیفتیم
از این فرصت استفاده کنید و تا میتوانید شمشیر،فلاخن و خنجر بخرید.
شنبه ۲۵ مرداد ساعت ۹:۳۵
در ادامه ریزش های سهمگین روزهای اخیر امروز نیز تنها چنددقیقه پس ازگشایش تالار بورس شاخص کل بیش از ۵۰ هزارواحددیگر سقوط کرد ودراستانه سقوط به کانال یک میلیون وهشتصدهزارواحدی قرارگرفت
همه فروشنده اند وصف های فروش لحظه به لحظه متراکم ترمیشوند !!!
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد
امروز ( شنبه ۲۵ مرداد) هم تنها ظرف ده دقیقه بیش از۵۰ هزارواحد دیگر سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
البته بدون شک موفقیت بزرگی برای ایران است. اما در واقعیت، بیشتر نمادین است تا واقعی. اکثریت کشورهایی پیشرفته در زمینه جنگ افزار، اصولا روابط دیپلماتیک نزدیکی با ایران ندارند. شاید تنها کشور پیشرفته و در عین حال حامی ایران، روسیه باشد که با توجه به روابط بسیار نزدیک این کشور با اعراب و اسرائیل، خیلی بعید است جنگ افزارهای به روز خود را در اختیار ما قرار دهد.
لعنت بر اروپایی های کثیف شریک دزد و رفیق قافله
حالا انگار فرقیم به حال ما میکنه در هر حال باختیم
اینو‌ بی خیال! بارسا رو بگو :))))
شکر خدا، امیدواریم بقیه تحریم ها هم به نوعی منحل بشه، چون ما مردم واقعا بریدیم
دیگر ماهیت پلید امریکا برای اعضای شورای امنیت نیز آشکار شده امریکا بهتر است انبار باروتی که از تسلیحات اتمی گرفته تا سلاحهای متعارف خود را از بین ببرد بعد به دیگران امر ونهی کند عجیب است که این کشورها دهها سال است که منشا تمام جنگ ها وکشتار انسانها در کل جهان هستند واگر کشوری موضعی در برابر آنها اتخاذ کند عامل تشنج وبی ثباتی قلمداد میکنند
با توجه به وتوی روسیه و چین شما هم بودی ممتنع میدادی.
امریکا تحریمهای سلاح را مانند نفت خودش انجام میده.
اروپا الان دیدید ما به برجام پایبند بودیم پس شما به تمام مفاد برجام عمل کنید.
که چی سلاح بخریم مردم نون شب ندارند
سالها از درد تنهایی و بی پشتیبانی می نالیدیم که یک تنه جلو کل غرب و شرقیم.. زیاد هم تنها نبودیم ظاهرا. از غرب و شرق مثل کوه پشتیبانمان هستند!!
14
برو بازار بورس رو ببین میفهمی کی شکست خورده!
سلاح میخواهیم بفروشیم نه خرید
به امید ایران قدرتمند و قوی انشالله
ریاض و دبی و بحرین موشک باران کنیم از امروز جهان تسلیم شد و قدرت ایران پذیرفت
شنبه ۲۵ مرداد ۹۹
شاخص کل بورس تااین لحظه ۶۰ هزار واحد دیگر سقوط کرد
بورس تاامروز بیش از ۲۰۰ هزارواحد سقوط کرده
امروز اکثر مشتری های اورژانس و سی سی یو بیمارستانها بورس بازها هستند !!!
دست چین و روسیه درد نکنه خیلی خوب نقششونو بازی کردن
بازگشت خودکار تحریم‌ها
طنز تلخ ....
من خرید سلاح از اسرائیل را ترجیح می دهم
امریکای جنایتکار نه تنها در خارج بلکه در داخل هم منزوی شده است بنده اطلاع دارم استانهایش یکی پس از دیگری الم استقلال آزادی برمیدارن بعضی از استانهایش مستقل شده اند و پلیس را کلا بیرون کرده اند و مردم کنترل شهر را به دست گرفته اند. بزودی خود پایتختش واشنگتن هم مستقل خواهد شد ایران همچنان که شوروی را از بین برد امریکا را هم تکه تکه خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
نظر به این خوبی تحلیل و تفسیر کردم چرا کسی نیومده مثبت بزنه این نظر بایدحداقل 300 تا مثبت می خورد
چرا به دلیل این دستاورد بزرگ مردم با خودروهایشان به چشن و شادی در خیابان اقدام نکردند؟ چطور برای یک برد تیم فوتبال مردم را له خیابان می کشاند اما در این پیروزی های بزرگ که با حیات و بقای سیاسی و فرهنگی آنها در ارتباط است مرده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
میگن یکی نون نداشت بخوره پیاز میخورد اشتهاش باز بشه
این پیروزی چه تاثیری در رفع تحریم و گشایش گره های اقتصادی دارد ؟؟
اوضاع معیشت مردم کی بهتر خواهد شد ؟؟
تجربه ثابت کرده این ذوق زدگی و خوشحالی زیاد دوامی ندارد آمریکا و اروپا از وتوی چین و روسیه مطمئن بودند بنابراین کشورهایی که رای ممتع دادند بی جهت نخواستند با چین و روسیه تقابل کنند یعنی خواستند هر دو طرف را راضی کنند.
حالا آمریکا مکانیزم ماشه را فعال می کند اگر ادعا کنند آمریکا جزو برجام نیست و تعهداتش را تقض کرده است بلافاصله مطرح می شود که اگر ایران آمریکا را جزو برجام نمی داند چرا در پاسخ به نقض تعهدات از سوی آمریکا ایران نیز تعهداتش را نقض کرده است؟ پس معلوم می شود ایران عملا آمریکا را جرو برجام دانسته است.از طرفی آگر آمریکا جزو برجام نیست چرا تمدید تعلیق برخی از تحریم های هسته ای را آمریکا اجرا می کند و کسی به آمریکا نمی گوید جزو برجام نیست؟
پس زیاد خوشحالی نکنید چون موردی برای خوشحالی وجود ندارد و منتظر باشند تا دوباره ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار بگیرند!!!!!
سلام

جالب هست که "BBC" اصلا این خبر رو به صورت مستقیم مخابره نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بی بی سی فارسی که در زمین اینور همیشه توپ زده
شما اگر سازمان ملل رو قبول دارید و می خواهید تحریم های اون رو بر گردونید خوب باید به نظرسازمان ملل احترام بگذارید و عمل کنید. الان شورای امنیت سازمان ملل که تازه تحت نفوذ شماست، به این کار رای نداده بعد میگید تحریم سازمان ملل رو می خوام اجرا کنم؟
شما اصلا برای سازمان ملل ارزشی قائل هستید؟
دومنیکن بدبخت هم یک کشور ضعیفه که تسلیم شده و رای مثبت داده وگرنه ایران چه تهدیدی برای دومنیکن داره که رای مثبت داده.
سودی هم برای مردم ایران داره یا قراره باز سودش فقط بین آقازاده ها تقسیم بشه؟!
این بازی انتخاباتی ترامپ بود.
خوشحال نباش برادر این مقدمه مکانیزم ماشه هست و نمایش همراهی اروپا برای همکاری با امریکا در مراحل بعد
عملا فرقی برای ایران ندارد با توجه به تحریم های شدید بانکی آمریکا وقتی نمی تواند پول یک مربی خارجی به حسابش واریز کند.
ممتنع ها هم یعنی موافقت زیر پوستی
قطعنامه تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی رای نیاورد.
برجام هست منتهی در عمل برجامی وجود ندارد.
امربکا تمام شد دشمنی اش؟نه ادامه داره
مکانیزم ماشه!!!
بورس عکس العمل منفی داشت
اینکه تحریم تسلیحاتی آمریکا بر ایران رای نیاورد خوشحالم ونشان دهنده این هست که زورگویی و یکجانبه گرایی در دنیای سیاست محکوم به فناست و این حق رو به کشور خودم میدم اگه مکانیسم ماشه رو سازمان ملل به درخواست آمریکا فعال کند ایران هم بایستی با همان روش مکانیسم ماشه جواب قاطع به سازمان ملل و آمریکا بده یعنی خروج از تمامی تعهدات هسته ای و بین المللی ؛ البته به معجزه اعتقاد دارم و امیدوارم نقشه راه دومی باشه که بتونه تمامی تحریم ها و مکانیسم های تحریمی تحت عنوان ماشه رو خنثی و غیر فعال کنه ، چرا که دود این تحریم ها در نهایت فقط به چشم مردم ایران خواهد رفت و بس !!!
یک کارشناس سفارشی در تلاش برای توجیه سقوط ازاد بورس نورچشمی ؛
بازار درحال اصلاح خود است !!!!
نه جناب کارشناس ! این توبمیری باتوبمیری های دیگه خیلی خیلی متفاوته!!!
بورس حداقل یک ونیم میلیون واحد حباب داره وباید اصلاح بشه !
فقط کافی بود دلواپسان محترم داخلی یک کمی بیشتر به برجام و مقررات آژانس انرژی اتمی دهن کجی می کردند. آنوقت می دیدید که به اتفاق آرا به تصویب میرسید. پس تشکر کنید از همین برجام نیمه جان.
هنوز این قصه تمام نشده شاهنامه آخرش خوش است و جوجه را آخر پاییز می شمارند حالا برخی دلخوش باشند به این اصطلاح شکست آمریکا
قطعنامه آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد.

خب! این خبر تاثیری در معیشت مردم داره یا نه؟
طبق معمول تابناک عمده نظرها ساندیسیه!!!
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۲۰۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
این جمهوری دومینیکن منو یاد نمایندگان مجلس فعلی می اندازه.
لطفا با انصاف باشید، این را می توان موفقیت دولت نامید. مبارک باشد.
تابناک عزیز لطفا از این موضوع گزارش تهیه کنید .
مردم دارایکم را خریده اند .
پول ان را داده اند .
سجام مضحکه بازی راه انداخته .
تغییر کارگزار را قطره چکانی و لاکپشتی انجام می دهد .
پشتیبانی سجام قطع ارتباط است .
پشتیبانی مفید هم قطع ارتباط است .
مال مردم را بلوکه کرده اند یعنی همان کاری که کره جنوبی و امریکا انجام می دهند .
مردم زن و فرزندشان را فحش رکیک می دهند . و البته حق دارند .

لطفا نگذارید قبح فحاشی شکسته شود . حداقل به خاطر بد دهن نشدن مردم شما را به خدا کاری بکنید .
اینها تا توسط رسانه رسوا نشوند درست بشو نیستند . شاید هم عمدی در کار است . لطفا گزارشی تهیه کنید .
بفرمایید به چز دو دولت منفور چین و روسیه چه کشورهایی مخالف بودند؟!!!! چین و روسیه هم که همه می دانیم چه امتیازاتی گرفته اند تا یک مخالفت بی اثر بکنند.
همینکه روش کم شد و توهم کدخداییش شکست ، خودش پیروزی بزرگیه .
چرا می گویید شکست آمریکا ؟ باید بگویید شکست مفتضحانه آمریکا و شکست مفتضحانه اروپای دست آموز او
یا علی تبریک, تبریک شهیدان راه وطن اسلامی تبریک,
تبریک وطن تبریک ,آزادگان شایسته خدایی تبریک
شهیدان خدمتگزاران زنده تبریک
یاد شهیدمان حاج قاسم آقا مهندس المهدی سایرین روزتان شاد
امریکا اگر با ایران وارد جنگ شود خطر جنگ جهانی سوم را بجان خریده است که برنده ای ندارد و اگر وارد جنگ نشود ایران قدرت امریکا را به مضحکه گرفته است اگر با ایران وارد جنگ شود روسیه مانع اصلی است همین چند وقت پیش روسیه ساخت موشک زیر ابی مخوف را بنام پسایدون الهه نابودی رابه اتمام رسانده بود و امریکا را از ساخت ان بی خبر گذاشته بود پسایدون در زیر اب به ارامی و بدون اینکه توسط هیچ راداری شناسایی شود میتواند هزاران کیلومتر سفر و در زیر اقیانوس منفجر و ۲۰۰ مگا تن انرژی ازاد کند انژی این موشک ۴ برابر از بزرگترین ازمایش اتمی ساخت بشر قوی تر است این موشک میتواند اقیانوس را از هم بشکافد و امواجی تا ارتفاع ۵۰۰ متر ایجاد کند که تمامی شهر های ساحلی نابود خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
نه روسیه نه چین خودشونو درگیر نمی کنند بخاطر ایران میشه اینو در سوریه فهمید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بابا مطلع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
باشه ، فیلم کمتر ببین فعلا تا ببینیم دارو درمان چی میاد
اینجاست که باید به امریکا گفت ضر اومد و قورمه سبزی.
بیایید از این زاویه به مساله نگاه کنیم؛ کشوری مثل روسیه و چین که میخوان سلاحهای خودشون رو بفروشن. آیا میان مخالفت میکنن با تمدید تسلیحاتی؟خوب معلوم که نه. این که حمایت نیست .کشور مار و بیشتر غرق میکنن تا کمک کنن.آمریکا و اروپا هم که تکلیفشون معلومه ....پس واقعا حامی ما کیه ؟
ترامپ و پمپئو به جهنم می روند و غربی ها بر این اساس قمار نکردند.
قطع نامه قبلا رای مثبت دریافت کرده
با کدام پول میخواهیم سلاح بخریم!!!؟؟؟
مطمئن باش سری بعدی که قطعنامه میبره شورای امنیت همون ۱۱ تا ممتنع بهش رای مثبت میدن
حالا با کدام پول می خواهیم سلاح بخریم؟
مگر اینکه نفت را با تسلیحات نظامی مبادله کنیم.
حالا با کدام پول می خواهیم سلاح بخریم؟
مگر اینکه نفت را با تسلیحات نظامی مبادله کنیم.
علامت تعجب شایسه این خبر بود.
بهتره ایران تسلیحات مورد نیاز خود را به شرط دریافت فناوری و روش ساخت آنها خریداری نماید و همچنین فناوری و ساخت آلیاژهای مورد استفاده در تسلیحات نظامی . البته باید روش تامین منابع خرید در این شرایط تحریم و وجود بیماری کرونا و کسری بودجه دولت مشخص باشد ، به نظر بنده ایجاد بدهی جهت خرید سلاح به نفع ایران نیست ، بهتر است کشورهای که میل فروش سلاح به ایران را دارند در آزاد سازی پولهای بلوکه شده و از سرگیری فروش نفت تمام توان خود را بگذارند ،ایران نیز در مقابل سی درصد از پولهای آزادشده و سی درصدرصد از فروش نفت را جهت خرید سلاح می تواند اختصاص دهد. ایران بجای اینکه از یک یا دو کشور تسلیحات نظامی یا لجستیک بخرد می تواند کشورهای زیادی را بشرط همراهی با روش پیشنهادی در گیر این موضوع کند.
اون مشنگی که میگه چرا مردم با ماشین نمیریزن بیرون وبوق بزنن توجه داشته باش با مکانیزم ماشه این مستی چند ساعته شما از کله تون خواهد پرید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی