بازدید 12779
۴

آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰ هزار نیرو مواجه است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره بررسی راهکارهای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت:کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش وپرورش حدود ۳۰۰ هزار نفر است.
کد خبر: ۹۹۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲ 15 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان با اعلام خبر تشکیل جلسه این فراکسیون با وزیر آموزش وپرورش گفت: در این جلسه در ارتباط با نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی پیش رو با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا گفت‌وگو شد.

وی افزود: کیفیت بخشی به آموزش‌های مجازی و دیجیتالی، زمینه سنجی میزان دسترسی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور به آموزش‌های مجازی و ارائه راهکارهای عملی و جایگزین برای دانش‌آموزانی که زیرساخت‌های لازم برای بهره برداری از این آموزش‌ها را ندارند، به منظور تحقق عدالت آموزشی و تأکید بر حفظ و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در شرایط بحران کرونا از مهم‌ترین محورهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

حاجی بابایی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش وپرورش گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش وپرورش حدود 300 هزار نفر است، در این رابطه نیز از وزیر آموزش وپرورش درخواست شد راهکارهای عملیاتی به منظور رفع این مشکل را در کوتاه مدت و میان مدت ارائه دهند به گونه‌ای که دسترسی به آموزش و پرورش چه از نظر کمی و چه از منظر کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان کشور ساده و امکان پذیر باشد.

وی تقویت دانشگاه فرهنگیان را از اساسی ترین محورهای مورد تأکید برشمرد و عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند هم در حل مشکل نیروی انسانی در کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت راهگشا باشد و همچنین با توجه به رویکردهای جدید آموزش وپرورش، برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های منزل محور و خانواده محور را در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم همه ظرفیت‌های موجود را برای توسعه کمی و کیفی آموزش وپرورش مدنظر قرار دهیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین گفت: بعد از زیر نظام مدیریت و راهبری، زیر نظام نیروی انسانی بیشترین نقش را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین برای ارتقای نیروی انسانی در آموزش وپرورش که در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است برنامه رتبه بندی فرهنگیان است که باید با توجه به مصوبات و قوانین فرادستی در آموزش وپرورش اجرایی شود.

مدارک تحصیلی فرهنگیان از بهمن 99 اعمال می‌شود

حاجی بابایی همچنین از مراجعات و گله مندی بازنشستگان برای تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت گفت و افزود: آموزش وپرورش باید رویه‌ای را در پیش بگیرد که در اولین فرصت ممکن پس از صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان پاداش پایان خدمت آنها پرداخت، شود چرا که شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای است که هرگونه تاخیر در پرداخت این پاداش با کاهش ارزش پولی آن و درنتیجه نارضایتی فرهنگیانی که 30 سال صادقانه خدمت کرده‌اند، می‌شود.

وی همچنین به مصوبه اخیر کمیسیون برنامه وبودجه برای اعمال مدرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در هفته جاری ایراد شورای نگهبان برای اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان مرتفع و مقرر شد، پس از اعلام نظر مجدد شورای نگهبان، مدارک تحصیلی فرهنگیان از ابتدای بهمن سال 99 اعمال شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
اما خیلی از بخش های دولت با مازاد نیرو مواجهه که فقط صبح میان اداره و به امور شخصی شون می پردازن اما چون حقوق و مزایای آموزش و پرورش کمه اصلا تمایل ندارن برن آموزش و پرورش!
پس چرا از بسیجی ها استفاده نمیکنید .....؟؟؟
اونایی که با پارتی بازی بردین سایپا و ایران خودرو بیارین اموزش و پرورش ! کی به کیه .
مشکل از بی برنامگی دولت هست. من خودم فوق لیسانس ریاضی از دانشگاه هستم. اما متاسفانه باید شغلم چیز دیگه ای باسه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی