بازدید 1099073
تابناک اقتصادی بررسی می‌کند

سهمیه بندی جدید بنزین کلید خورد؛ تغییر سهمیه از خودرو به خانوار/ پیشنهاد اختصاص ۷ دهم لیتر بنزین به هر کدملی/ واکنش وزیر نفت به طرح جدید بنزینی

گفته می‌شود قرار است این طرح تغییراتی را در سهمیه بندی بنزین ایجاد کند که از جمله مهمترین این تغییرات، تغییر تخصیص بنزین از هر خودرو به هر خانوار به ازای هر کد ملی است؛ طرحی که از سال ۱۳۹۲ مطرح بوده است.
کد خبر: ۹۹۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 12 August 2020

سهمیه بندی جدید بنزین کلید خورد؛ تغییر سهمیه از خودرو به خانوار/ ۷ دهم لیتر بنزین به ازای هر کدملی/ واکنش وزیر نفت به طرح جدید بنزینی

تابناک اقتصادیشاید مهمترین اتفاق سال ۹۸ در آبان ماه رقم خورد. زمانی که از ساعت صفر ۲۴ آبان ماه بنزین سهمیه بندی شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. از روز ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸، قیمت بنزین سهمیه‌ای با رشد ۵۰ درصدی به ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد با رشد ۲۰۰ درصدی به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافت. آخرین باری که دولت قیمت بنزین را افزایش داده بود به سال ۱۳۹۴ بازمی‌گشت که بنزین تک نرخی و به هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ دولت در راستای افزایش قیمت بنزین اهداف مختلفی را دنبال می کرد؛ یکی از این اهداف دولت، توزیع عادلانه یارانه بنزین بود.

بررسی‌های سال ۱۳۹۷ مرکز آمار ایران نشان می‌داد که ۵۳.۲ درصد از خانوار‌های شهری و ۳۲.۳ درصد از خانوار‌های روستایی دارای خودرو و همچنین ۱۴.۱ درصد از خانوار‌های شهری و ۲۸.۴ درصد از خانوار‌های روستایی دارای موتور سیکلت بوده اند. با این آمار مشخص بود که بخشی از خانوار‌های ایرانی از یارانه پرداخت شده برای بنزین بهره‌ای نمی‌بردند.

همچنین قبل از آن که بنزین توسط دولت سهمیه بندی شود و قیمت آن افزایش یابد طبق برآورد‌های انجام شده ـ که در سایت سازمان برنامه و بودجه منتشر شد ـ دولت حدود ۱۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به بنزین اختصاص داده بود که از این میزان حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک پایین (کم درآمد) و حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان سهم سه دهک بالا (پردرآمد) بود. یعنی سه دهک بالا حدود شش برابر بیشتر از سه دهک پایین از یارانه‌های بنزین نفع می‌بردند.

بنزین

به هر صورت، دولت با افزایش قیمت بنزین سعی کرد مازاد رقم حاصل از افزایش قیمت را به صورت یارانه معیشتی در اختیار خانوارها قرار دهد و با این کار یک قدم به عادلانه تر شدن توزیع یارانه بنزین نزدیک شود.

اما گویا در اجرای عدالت در توزیع یارانه بنزین دولت آن گونه که باید موفق نبود و در همین رابطه، مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نوزدهم مرداد ماه ۱۳۹۹ گفت: در اوضاع کنونی، نوع سهمیه بندی بنزین برای خانوار‌هایی که خودرو دارند، خوب است. وی با بیان اینکه ۵۰ درصد خانواده‌ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی‌بهره‌اند، ادامه داد: در شرایط فعلی نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتماً باید اصلاح شود. نماینده تهران در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین خبر داد.

طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه بندی بنزین چیست؟

این طرح که با نام "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" شناخته می شود و طبق گفته نمایندگان مجلس، باقی مانده از مجلس قبل است و بازنویسی شده، قرار است در صورت اجرا، برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر و سهمیه ای نیز متناسب با پیمایش به خودروهای حمل و نقل عمومی و تاکسی های اینترنتی اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:

همچنین مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهک های پایین تر و کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اگر روزانه به هر فردی ۷ دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد، مثلا یک خانواده ۵ نفره ماهیانه ۱۰۰ لیتر بنزین تعلق می گیرد.

شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.

قرار است، بر اساس این طرح، اگر صاحب خودرویی تمام سهمیه خانوار خود را استفاده نکند، سهمیه باقی مانده از طریق سامانه های بانکی، قابل واگذاری به دیگران باشد یا در پایان هر ماه به شرکت پالایش و پخش بازگردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری نماید که این خود کمک به جهش تولید داخلی خواهد بود.

قیمت دوم و آزاد بنزین در این طرح به صورت شناور و معادل ۹۰درصد قیمت بنزین فوب خلیج فارس با نرخ تسعیر سامانه نیما خواهد بود. بیشتر منابع حاصل از این طرح به اصلاح و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت و بخشی نیز صرف دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی و تاکسی های اینترنتی خواهد شد.

همچنین در این طرح هرگونه افزایش نرخ خدمات حمل و نقل عمومی توسط دولت، شوراهای شهر و روستا و شهرداری ها ممنوع و وزارت صمت نیز مکلف شده است سهم خودروهای پایه گازسوز با موتور داخلی را به ۳۵درصد افزایش دهد.

طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار به کجا رسیده است؟

سیدمحسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۲ مرداد) طرح سهمیه‌بندی بنزین سهمیه خانوار را اعلام وصول کرد.

نظر وزیر نفت در مورد طرح جدید سهمیه بندی بنزین مجلس چیست؟

سهمیه بندی جدید بنزین  زنگنه وزیر

بیژن زنگنه امروز چهارشنبه مورخه ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تغییر سهمیه‌بندی بنزین در دولت بحث نشده و بستگی دارد چه چیزی تصویب شود. وی افزود: در طرح مجلس پیشنهاد اختصاص ۲۰ لیتر بنزین به هر فرد در ماه مطرح شده که به معنای ۰.۷ لیتر در روز است.

زنگنه ادامه داد:‌ در این صورت میزان بنزین سهمیه‌ای در روز عددی حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز خواهد بود که با میزان فعلی برابر است. برای ما فرق ندارد و ما به یک قیمت می‌دهیم و مابقی باید در حساب یارانه‌ای افراد واریز شود.

طرحی که از سال ۱۳۹۲ مطرح بود!

در آذر ماه ۱۳۹۲ نیز طرحی اینچنینی در رسانه ها مطرح و در روزنامه های آن زمان اعلام شد: در مرحله نخست بر اساس تجمیع بانک اطلاعاتی به دست آمده از هدفمند کردن یارانه ها و کارت هوشمند سوخت، سهمیه ۶۰ لیتر بنزین یارانه ای به هر خانواده به جای هر وسیله نقلیه اختصاص یابد. همچنین مبلغ مابه تفاوت قیمت ۶۰ لیتر بنزین یارانه ای با ۶۰ لیتر بنزین آزاد به حساب خانوارهای فاقد وسیله نقلیه واریز شود با این کار توزیع یارانه بنزین میان تمامی خانوارهای دارای وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت یا فاقد وسیله نقلیه برابر و عادلانه می شود و به خانوارهایی که بیش از یک وسیله نقلیه دارند، سهمیه و یارانه اضافه ای اختصاص نمی یابد. در مرحله دوم با تک نرخی کردن بنزین و تخصیص مقدار مشخصی یارانه به هر فرد به جای هر خانواده می توان به وضعیت عدالت توزیعی مناسب تری دست یافت.

همچنین در آذر ماه سال ۱۳۹۷مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی با عنوان "مساله بنزین و رویکرد و مخاطرات" سه سناریو را برای قیمت‌گذاری و شیوه توزیع بنزین پیشنهاد داده و در بخشی با عنوان یارانه بنزین به همه ایرانیان آورده بود: اگر هدف سیاستگذار توزیع یارانه به طور مساوی است، رویکردهای این بخش می تواند مورد توجه قرار گیرد. در این طرح که بدیل های گوناگون دارد، یارانه بنزین نه به خودرو، بلکه به شخص تعلق گیرد.

در ادامه آمده بود: در این طرح که توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تدوین شده است به هر ایرانی دارای کد ملی (به جز ساکنین خارج کشور)، به اندازه مشخصی اعتبار استفاده از بنزین به طور ماهیانه تعلق می گیرد. این سهمیه ها به جای کارت سوخت در کارت ملی هوشمند افراد و یا کارت بانکی بارگذاری می شود. در این طرح، روزانه ۵۶ میلیون لیتر بنزین بین مردم (به ۸۰ میلیون ایرانی، هر نفر روزانه ۰.۷ لیتر و یا ماهیانه ۲۰ لیتر) تقسیم شده و البته برای کنترل قیمت حمل و نقل عمومی به ماشین‌های ارائه کننده خدمات عمومی مانند تاکسی‌ها (اعم از سنتی و اینترنتی)، وانت‌ها و آمبولانس و ... در ابتدای طرح ۲۵ میلیون لیتر بنزین تخصیص می‌یابد. (این سهمیه با استفاده از تکنولوژی‌های رصدکننده جابجایی در ماه تعیین خواهد شد). با شروع سهمیه بندی ظرف مدت شش ماه با ایجاد فراخوان تمام خودروهای عمومی با وام های بدون بهره با قسط های بلندمدت CNG سوز خواهند شد و این سهمیه حذف می شود. البته لازم به ذکر است که در این طرح نرخ CNG به مدت سه سال ثابت خواهد ماند. درآمد حاصل از مابه التفاوت فروش ۲۵ میلیون لیتر بنزین بابت پرداخت یارانه سود تسهیلات در اختیار شهرداری‌های کل کشور قرار گرفته تا صرف سرمایه گذاری و حمل و نقل عمومی شده و مطابق آن ماهانه به اطلاع مردم خواهد رسید.

قیمت بنزین در این طرح بر اساس درصدی از قیمت فوب تعیین می شود (مثلا 90 درصد قیمت فوب) و در مقابل به هر ایرانی معادل ما به التفاوت ارزش ۲۰ لیتر بنزین نسبت به قیمت پایه ۱۰۰۰ تومانی یعنی ۴۰۰۰۰ تومان در کارت اعتباری سرپرست خانوار‌ها تخصیص می‌یابد. قیمت دوم بر مبنای نرخ ارز سامانه نیما و ۹۰ درصد قیمت فوب تعیین خواهد شد.

سهمیه بندی جدید بنزین کلید خورد؛ تغییر سهمیه از خودرو به خانوار/ پیشنهاد اختصاص ۷ دهم لیتر بنزین به هر کدملی/ واکنش وزیر نفت به طرح جدید بنزینی

سخن پایانی

همان گونه که ملاحظه می‌گردد، طرحی که هم اکنون برای سهمیه بندی بنزین در مجلس اعلام وصول شده است، طرحی است که می‌تواند عدالت را در توزیع یارانه پنهان بنزین به درستی به اجرا درآورد؛ اما باید گفت تقریبا از سال ۱۳۹۲ این طرح مطرح شده و حتی در سال ۱۳۹۷ مرکز پژوهش‌ها تقریبا مطابق با همین طرح را جهت اجرا پیشنهاد کرده است. همچنین به اذعان خود اعضای حال حاضر کمیسیون انرژی مجلس این طرح از مجلس قبل باقی مانده و الان بازنویسی صورت گرفته و به جریان افتاده است. پرسش این که اگر این طرح کارشناسی شده و خوب بود، چرا نمایندگان دوره گذشته مجلس به دنبال اجرایی کردن آن نرفتند و به نوعی در این زمینه فرصت سوزی کردند؟ اگر این طرح ایراداتی داشت که قابل اجرا نبود، آن ایرادات چه بود و چرا هم اکنون نمایندگان مجلس به دنبال اجرایی کردن آن هستند؟ آیا آن ایرادات هم اکنون برطرف شده است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵۱
این چه طرح مسخره ایه، کسی که 10تا بچه زاد و ولد کرده ماشین هم نداره باید ماهی 240 لیتر بنزین بگیره، بعد خانواده های دو سه نفره که اکثریت جامعه هستن باید 40لیتر بگیرن واسه ماشینشون!توی روستاها هرکدوم یه دوجین بچه دارن، اکثریت ماشین هم ندارن، پس دیگه از حالا کشاورزی دامداری هم میذارن کنار بشینن تو خونه جمعیت و بدبختی رو زیاد کنن و پول یارانه و کمک معیشتی بگیرن و بنزین بفروشن!
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
برادر من چند نفر مگه 10 تا بچه دارن.؟؟اگه به نظرت این طرح روستایی ها رو ثروتمند میکنه شما هم میتونی بری روستا زندگی کنی و پولدار بشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خبرنگار: تا کی این افزایش قیمت ادامه پیدا میکند

زنگنه: تا اونجا که مردم تحمل کنند




یادتونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
این حرف خیلی کلیشه ای و تکراری است اما هیچوقت جواب داده نشده واسه همین بازم میگیم

قیمت نفت رو می خوای بکنی 90 درصد فوب خلیج فارس قیمت خودرو رو هم میتونی بکنی 90 درصد فوب خلیج فااااااااارس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
آقا میلا ، خیر این طرح کسی را ثروتمند نمی کند اما مطمئن باشید تاثیر به سزایی در تقویت مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد داشت. همانطور که برخی طرحهای زمان احمدی نژاد (معجزه هزاره سوم) مهاجرت را بیشتر کرد و بسیاری از روستاها خالی از سکنه شدند.
ناشناس
| France |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
یک سری از مردم پایتخت از روی ناچاری و بی پولی رفتن شهر های اطراف تهران مثل کرج یا رودهن و بومهن یا اصن حاشیه های دور شهر زندگی میکنناما کارشون داخل شهر است. یک ماشین فکستنی ارزان قیمت خریدن براشون به صرفه بود تا با ماشین شخصی تردد کنند تا با تاکسی .الان با این قیمت که شما میگی چه خاکی ب سرشون کنن؟چرا وقتی طرحی رو تصویب می کنید هم اقشار جامعه رو در نظر نمی گیرید
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مگر خانواده‌های پرجمعیت و روستایی‌ها این طرح رو ارائه داده‌اند که اینطوری به آنها حمله می‌کنید؟؟ اگر مخالف طرح هستید و از بابت آن متضرر می‌شوید باید با دلیل منطقی از طراح انتقاد کنید نه اینکه از افرادی که هیچ دخالتی در آن ندارد انتقاد کنید. دوما انگار جنابعالی در قرن گذشته زندگی می‌کنید و فکر می‌کنید روستاییان هنوز با اسب و احشام نقل مکان می‌کنند! نه دوست عزیز، الان هر خانواده روستایی دامدار و کشاورز به واسطه نیاز شغلی اتفاقا تعداد ماشین بیشتری از یک خانواده شهرنشین دارد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اگه بنزین بازم گرون بشه من یکی باید سوئیچ روواسه همیشه بزارم سر طاقچه چون توان خرید بنزین گرونتر از اینی که هست رو ندارم

دارن یک کاری می کنن که ما قشر متوسط ِسابق و فقیر فعلی دیگه اصلا ماشین نداشته باشیم یک دیسک و صفحه عوض کردم شده 2میلیون و نیم اونم از وضع قانون جدید بنزین تون اونم از قیمت لاستیک و غیره

خب اگه می خواین ما معمولیا ماشین نداشته باشیم بگید بدونیم
.من کارمند بعد این همه مدت کار کردن چرا نباید بتونم خرج یک اتومبیل زیر متوسط رو بپردازم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
برادر با این قیمتها مگه میشه با این پول بنزین ثروتمند هم شد! یه چی میگیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
علی جان ظاهرا این سهمیه با سهمیه ای که به ماشین می دهند متفاوت است
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
آقا میلاد خیلی خودتو ناراحت نکن. شما هم پا تو بنداز رو پات ، سعی و کوشش کن و 20 تا بچه بیار ، کلی یارانه بگیر
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
آقاجان من یه ماشین پراید قراضه دارم، بیرون شهر هم نمیرم، بخاطر مشکلات اقتصادی بچه دار شدن رو هم کلا گذاشتیم کنار، این 60لیتری که میدید به 10روز هم نمیرسه، بنزین 3هزار تومنی هم اصلا توانشو نداریم بزنیم، آخه این چه ظلمیه، با 40لیتر بنزین فقط میشه
بنزین رو ریخت روی ماشین کبریت کشید و خلاص. من نمیگم چرا به خانواده های پرجعیت روستایی سهمیه ی بیشتری میدید، حقشونه، سهمشونه، باید بیشتر هم بدید، نوش جونشون. ولی چرا خانواده ی دونفره باید در حقش ظلم بشه!!؟ آخه بنزینی که حق مردم ایرانه چرا باید با هزارتا شرط و شروط بگیرن...!؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اگر می خواهید عدالت اجرا شود بیایید براساس نوع خودرو بنزین تخصیص دهید این خودروهای تولید داخل مصرف بالایی دارند در صورتیکه افراد با بنیه مالی خوب خودروهایی دارند که مصرف پایینی دارند این اقدام شما نفعی برای اکثریت جامعه ندارد.
خويي
| United States of America |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
در جواب اقا ميلاد اثر روستا هاي كرد نشين استانهاي مرزي ما شايد بيشتر از 10 فرزند هم داشته باشند كه اكثر دركار فرش بافي ودامداري مشغول هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
هر طرحی که باعث بشه مردمی که ماشین ندارن از این ثروت ملی که متعلق به همه ی ایرانی هاست،بهره مند بشن،طرح خوبیست،شما هم اگه ناراحتی،ده تا بچه بیار ،بعد هم برو همونجاییکه از اونجا اومدی شهر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
من اصلا کار ندارم این طرح درسته یا نه اما چیزی که واضحه اینه که امثال شماها با نظرات و رفتارهای اشتباه و بی حساب و کتابتون بیشترین ضربه رو به خودتون و دیگران میزنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
کاری به طرح ندارم که به کل غلط است ولی بدانید که در روستا دیگر از این خبرها نیست که خانوادهای صاحب ده
ده تا فرزندباشد دیروز روستایی رفته بودم که کلا سه نفر دانش آموز داشت ومدرسه تخریب وتعطیل شده بود مشکل شماها هستید که همه چیز این کشور را میخواهید ودر هنگامه جنگ ومشکلات با پولهای باد آورده به خارج پناه میبرید اگر آن روستایی اگر کمکی هم دریافت میکند مورد نیازش است وشما غصه بنزین مفت رارا میخورید بااینکه پول پارو میکنید
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
چرابایداون بنده خدای عائله مندکه توانایی خریدخودرو رانداردچیزی گیرش نیاد؟مگربیت المال نیست؟چرابایدبه کام مایه داران ودارندگان چندخودرو بشود؟روش اجرای فعلی اصلاباعدالت سازگارنیست.اگربیت المال است برای همه بایدیکسان باشد.چرااون روستایی ومنطقه محروم چیزی ازاین تقسیم بیت المال عایدش نشود؟روش تقسیم براساسر کدملی باعدالت .سازگارتراست ومنافع تمام هموطنان راشامل میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
آقا یه نظر سنجی بزار در این مورد... بزار بفهمید که واقعا چقدر این طرح مسخره است...
قنبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اشتیب نفرمایید شهر و روستا نداریم حالا بماند که ، همیشه اینطور بوده ما با هم درگیر هستیم عده ایی میبرند فرزند آوری روستا از شهری ها کمتر است،،
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
به به از این دیگه بهتر نمیشد دیگه آمار زادو ولد میره بالا مخصوصا تو روستاها کشاورزی و دامداری هم تعطیل بعضی جاها هم منقل و بافور به وفور و بعد هم دعوای پول بنزین بین افراد خانواده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
با این کار کشاورزی را نابود میکنید وقتی یارانه ها اجرا شد اولین اثری که گداشت بالا رفتن هزینه های روستا و کم شدن کارگر بود و این باعث نابودی مقطعی کشارورزی شد این کار نتیجه عکس میدهد و تجربه اشتباه مکرر را خواهید داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
تصمیم عجیبی هست
خانوار های روستایی مثل خانواده های شهری طی مسیر ندارند و نیازی به بنزین زیاد هم ندارند و خیلی از اونا اصلا ماشین ندارند.
معنی عدالت را هم یاد گرفتیم
عدالت نه یعنی به هر کس مطابق نیازش داده شود . عدالت یعنی به همه مقدار مساوی از همه چیز داده شود.
خیلی از این روستا ها اصلا توجیهی اقتصادی برای گاز کشی و آسفالت کردن مسیر و .. نداشتند ولی برای رفع نیاز آن ها اینکار انجام شده . در مورد بنزین هم همین طور هست و این خانواده شهری هست که ناچارا نیازمند هست
کار درست این هست که بنزین را به قیمت واقعی بدن و هر کس هر چقدر خواست استفاده کنه.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
دوست عزیز این طرح عین انصاف است چون نفت سرمایه ملی است و به عموم ملت متعلق است و ممنون از بانیان این طرح که سبب گسترش عدالت اجتماعی می شود چون لااقل این امر می تواند تغییرات مفیدی به حال آحاد جامعه و علی الخصوص دهک های پایین جمعیتی داشته باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
اولا که الان خیلی نادر کسی 10 تا بچه داره. دوما جمعیت بیشتر بشه به نفع اقتصاد کشور هست. سوما شما دلال هستی یا با این طرح که سبب اجرای عدالت در یارانه انرژی میشه، مقابله میکنی؟
بهانه برای کم کردن سهمیه و بعد از مدتی حذف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
و همچنین رسوندن قیمت به فوب خلیج که مساوی با گرانی شدید قیمت سوخت و افزایش هزینه ها و در ادامه مطابق معمول گرانی سرسام اور اقلام ضروری مردم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
سه برابر کردن قیمت بنزین مشکل دولت رو حل نکرد.ارز رو سه برابر کرد باز هم نشد . دوباره قیمت بنزین رو بالا می برد و باز قیمت ارز و باز
....... بنزین و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دقیقا همینطوره هر ماه یک دهک حذف میشه همون برنامه یارانه رو کپی کردن برا اجرا همیشه هم اولش عدالت ه ولی اخرش رو خدا بخیر کنه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
بابا چرا نمیفهمید اینا که امار همه رو دارن اگه میخاستنبه اونا که ماشین ندارن کمک کنن پول بنزینو به یارانه شون اضافه میکردن ..میخان با یه کاغذ بازی دیگه مردمو سرگرم کنند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
مسله اصلی همینه شما وقتی بخوای یه نقشه را پیاده کنی اول حواس دیگران رامشغول میکنی حواسشون راپرت کرده بعدا هرنقشه که کش عمل میکنی. مگه داریم مگه میشه به ازای هر 40 لیتربنزین بدن یا وتوی روستا خودش 8تابچه داره 8تابچه برادرش بدترش فوت کرده سرپرست اونهاهم گردن ایشان است ازاین طرف دامادشم فوت کرده 6تابچه هم اون خ. آخرش گردن ایشان است همه راهم می‌فرسته دنبال کارگری شب به شب 3ملیون تومان درآمدشون است ماهی هم 800تابنزین ماهی2400تومان بنزین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
گویا این روش جدیدی برای افزایش قیمت بنزینه تامثل موردسال قبل نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
آقا این نمایندگان مجلس ول کنن برن خونه هاشون تخت بخوابن حقوقشون رو دو برابر میدیم بخدا نباشن وضع مملکت بهتر میشه
حسین
| France |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
نمیدونم توکجابزرگ شدی ازاصل نثب خودت خبرنداری برامردم روستاکه بزرگت کردن چرب زبونی میکند یه سربه گذشتت بزن مرسی
اخ که این مسئؤلان با ملت بد بخت چه ها که نمیکنن!!!!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
با اینکار میخوان ملت بچه دار بشن نمیشه
نشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
بابا من ی زن سر پرست خانوارم ی خونه اجاره ایی که مستمری پدرم میگیرم..آیا با این گرانتر
تبعاتش همه چیز گران میشه..بخدا دوچرخه هم نداریم چکنیم شدن بنزین تبعاتش
این مجلس در دوماه بیشتر از دوازده سال لاریجانی کارکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
البته برای کی ..این مهمه .برای مردم که تا حالا حتی فکر برداشتن قدم رو هم نکردن ولی برای بعضی ها چرا خیلی خوب بوده
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
یه کار که به نفع مردم کردن رو بگو
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
نخندانمون حالی دیگه نمونده ازدست امسال شما ....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
؟واقعا
مردمو بدبخت کردین، خدا بدبختتون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خیلی های اصلا نمی فهمند این طرح چیه فقط نظر داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
بله ما اصلا نمیفهمیم شما بما بگو خوشبختیم یا. بدبختیم قربان اونم شما تعیین کن خلاص
18:41
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
هرچیزی که هست قطعا چیز بدیه و ملت بیچاره تر می شوند. می گی نه فقط صبر کن.
بیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
مثلا تو می فهمی پشمک
برای بنزینی که فقط هزینه استخراج نفت و پالایش دارد چگونه دولت به آن یارانه می دهد اگر از خارج وارد می شد درست بود
اي ملت آماده باشيد در مقابل طرحهاي بي تخصصي مجلسيان غير مردمي- يارانه کسانيکه در سالهاي گذشته به بهانه داشتن خودرو و يا خانه حذف شده کجا رفته؟ يا بايد اين يارانه هايي که چندين سال هست به عده اي ندادين با سودش محاسبه و بدهين و يا اينکه ايندفعه با آبانماه 98 فرق مي کنه مردم ديگر صبرشان سر اومده و تحمل تصميمات روزانه بي تخصص و فرافکني شما را ندارند تا به هر بهانه اي مردم را درگير مشکلات کنيد.
پاسخ ها
ابوذر
| United States of America |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فعلا کشور در وضعیت شعب ابیطالب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
هر کی نظر مخالف تو داشته باشه میشه غیر مردمی و بی تخصص
داماد رییس جمهور نیستی احتمالا؟
کسی که عقل داشته باشد کار عبث نمی کند بلکه فکر اساسی برای حل مشکلات بزرگ کشور و مردم می کند البته به شرط اینکه نماینده واقعی ملت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
در دیاری که عقل معزول است
هرچه خواهی بگو (بکن) که مقبول است
عجب فکر بکری! . روستایی از روستا میاد تو شهر و جلو پمپ بنزین می ایسته که بنزینشو بفروشه . بابا شما دیگه کی هستید ؟ اگر فکر اکبندتان را بکار بگیرید خواهید دید که روستایی از 1500 بنزین را به 1000 تومان خواهد فروخت و برای پمپ بنزینی ها یک محل درامد مضاعف درست کردید . شما اگر راست میگوئید و بفکر مردم هستید لطفا یارانه را حذف کنید و به روستایی ها و مدد جویان بهزیستی ماهی به هر نفر 200 هزار تومان بدید یعنی برای خانواده 5 نفره یک میلیون میشود . و انوقت بنزین 3 هزار تومانی را ماشین های شاسی بلند بزنند و درامد را به روستایی ها پرداخت کنید .
پاسخ ها
الناز
| United States of America |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
همانطور که آمپول و آزمایش ازاولیات بیماری میباشد کوپن وسهمیه واز این مزخرفات نشانه بیماری اقتصادی یک کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
ناشناس 17:03 متن بالا رو خوب بخون بعداً بیا نظر بده
نوشته هر کی بنزین مصرف نکنه پولش برمی گرده به حساب کارت بانکی با اعتباری ش که بتونه کالای ایرانی بخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
۱۸:۴۶ واقعا خودت رو زدی به نفهمی یا نمیفهمی؟؟؟ ۱۰۰ لیتر چیزی اش میمونه که بره برای کارت بانکی اش نازنین؟؟ همین الان هم مسخره ترین طرح ممکن است...
حیف باد دنیا که به این نماینده ها بخوره آخه مردم روز به روز بدبخت وبیچاره می شوند نشستید طرح دادید که یک ریال هم ارزش نداره آخه 20لیتر بنزین اگر لیتری 3000تومان هم بفروشند ماهی 60هزار تومن با این تورم سازکار است . پدر مردم زیر بار گرانی خم شده عقلت را بکار بنداز ای نماینده .......
اماده بشیم برای شوک تورمی بعدی
پاسخ ها
رسول
| United States of America |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
شوک نه شیب تند
بس کنید این طرحهای صد من یه غاز رو! شما هدفتون گران فروشی بنزینه نه حمایت از کسانیکه خودرو ندارن!
اونائی که خودرو ندارن با الاغ رفت و آمد نمی کنن بلکه با بنزین گران خودرو دیگران اینور و اونور می رن! تازه خوراک الاغ هم با بنزین گران خودرو تأمین میشه! بنزین هرچی کرونتر بشه بی خودروها پول بنزین بیشتر پرداخت می کنن!
هدف از این طرح فقط گرانی بنزین است و نه عدالت! با این طرح عملاً بنزین 3000 هزار تومانی جایگزین بنزین 1500 تومانی میشود و راه برای قیمت بالاتر برای بنزین آزاد باز میشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
افرین
سلام، در این طرح هم مانند بسیاری از طرح های دولت، مرکزگرایی مشهود است، چرا شرایط اقلیمی در نظر گرفته نشده است، مثلاً در جایی مثل خوزستان که حداقل 6 ماه از سال بدون روشن کردن کولر نمیتوان رانندگی کرد، این سهمیه به کجا می رسد و مساوی با جاهای خوش آب و هوا در نظر گرفته شده است، در استان و شهرهای زیادی از کشور به خصوص نیمه جنوبی به دلیل عدم توسعه حمل و نقل عمومی ناچار به استفاده از خودروی شخصی است، باز اینجا منافع این هموطنان نادیده شمرده شده است، اجرای این طرح در شرایط کرونا فشار زیادی را از نظر اقتصادی و رفاهی به مردم وارد می کند چون خیلی از مردم با توجه به این شرایط به ناچار از خودرو شخصی استفاده می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فکر میکنی این نماینده های 10 درصدی میدونن این چیزا چیه؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
مگه قراره با این به اصطلاح طرح همه مشکلات معیشتی مردم حل بشه یعنی بااین وضع فعلی بنزین کولرشما سردتر می‌کنه که یهویی یاد مرکز گرایی افتادین اینهم مثل بقیه طرحهای آبکی فقط واسه تغییر نوع افزایش قیمت بنزین مطرح شده
جمع کنید بابا مجلس رو. یکم فکر کنید لطفا با اون مغزتون. با اینکارتون بیشتر بر گرانی ها دامن میزنید به جای اینکه هوای قشر ضعیف را داشته باشید. اصلا مجلس رو ببندیدی ما وضعیت بهتری داریم والا. به جای مردم هوای دولت رو دارید.
قیمت بنزین را 3 برابر و سهمیه بندی کردند تا عدالت اجرا شود هنوز یک سال نشده سهمیه ها را کم می کنند تا دوباره عدالت اجرا شود احتمالا بعد از مدتی تمام این سهمیه ها را حذف می کنند تا عدالت اجرا شود
بیسواد ترین نمایندگان تاریخ ایران
سرپرست خانوار ما سنی گذرانده و نه کارت بانکی دارد و نه اتومبیل.
تابناک جان چرا نظرات رو منتشر نمیکنی. چقدر سانسور میکنید؟ هان؟؟؟
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
تو دیگه چی میگی؟ از طرز حرف زدنت معلومه که یک دلال مفت خوری خب همه فهمیدن دلال .... حالا بعدش چی؟ هان؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
سلام دلال ارز تو فعل خوشحال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
طوری عقده وا کردی انگار جلوت رو گرفته بودن بری تو بورس یه شبه میلیاردر بشی... میرفتی این هم به خودت فشار نمیاوردی که بیای اینجا این حرف ها رو بزنی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
بازار شما دلال ها هم که وضع خوبی ندارد. برو یه کار شرافتنمد پیدا کن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
مرتضی خان انگار توی بورسی بورسی که بدون منطق پیش بره منجر به سقوطه
فقط خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
آدم خوبه قبل از هر حرف زدنی یه کم فکر کنه
چرا واقعاً اصل قضیه را به مردم نمی گوئید. بابا جان کاملاً واضح است که در نتیجه تحریمهای آمریکا (همانهایی که کاغذ پاره نامیدید) قاشق به ته دیگ خورده و شما بدنیال راههای مختلفی هستید که هر بیشتر دستتان درجیب مردم فرو کنید. به بیان دیگر میخواهید تا جایی که می توانید بنزین را همان لیتری 3000 تومان به مردم بیچاره ایران قالب کنید. همان بنزینی که قول مجانی بودش را دادید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
نه ۳۰۰۰ تومان. شناور آن هم به قیمت دلار ۲۴۰۰۰ تومان و بالاتر
پیشنهاد من اینه دولت فقط 90 درصد هزینه های بیماری وتحصیلی را قبول کند وکلیه یارانه ها را قطع و 50درصد آنرا به کارهای عمرانی و50 درصد بقیه را بین یارانه بگیر ها به صورت حقوق ماهیانه بپردازد وبرابرنسبتی که اسکناس بدون پشتوانه چاپ میکند حقوق غیر نجومی بگیران را افزایش دهد حقوق نجومی ننگی برپیشانی دولت است دولت نوشتم که سانسور نشوم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
طبق قانون اساسی تحصیل و بهداشت رایگانه اما......
خب تابناک ازمردم نظرسنجی کنید قطعا معدل فهم مردم و عدالتخواهی آنها بیشتراز معدل فهم منتخبین شورای نگهبان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
آقا تو رو خدا یک نظر سنجی بزارید برای این طرح مسخره...
کشور را به چه روزهایی انداختید

مدعی مدیریت جهان هم بودید با این فضاحت مدیریتی تان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فقط حرف بی ارزش و سیاست های نادرست و حساب از جیب ملت و مردم
نفزی 20 لیتر ؟؟؟ اینو دیگه چه کنم ؟ بابا مگه ننوشتید خانوار خوب همینطوری خساب کنید مثلا به هر خانواده 100 لیتر بدهید خالا اونیکه ماشین جند تا داره ضزز میکنه و سودش میزه نو جیب نداره ولی خودش باعث میشه دارا ها نروند جند تا ماشین بخرند واسه کارت سوخت و ماشین هم قیمتش متغادل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
به همین خیال باش
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
واقعا فکر میکنی الان کسی پراید 100 میلیونی میخره به خاطر کارت سوخت ؟؟
اسمش خانواره ولی فردی محاسبه میشه خودشان را گول میزنند یا ما را ؟
سلام به کره شمالی خاورمیانه
سلام به ونزوئلای خاورمیانه
سلام به لبنان
سلام به فضاحت
اینها کارشان رفع ورجوع مشکلات خودشان هست که چه بکنیم که از بار مالی دولت کاسته شود و انگاری تمام مصائب مردم با دادن این مبلغ رفع ورجوع خواهد شد به جای این کارها که در شرایط فعلی هیچ دردی را دوا نخواهد کرد به فکر شکوفایی اقتصادی وبالا رفتن در آمد مردم باشید تا آنها بتوانند حداقل زندگی را داشته باشند با نگاه به این کارها انسان متاثر میشود واقعا چنین مجلس ودولت بی برنامه چطور خواهد توانست این کشتی عظیم را به سر مقصد برساند .
بسه دیگه بگزارید کرونا تموم بشه بیکاری درست بشه وضع مردم خوب بشه بعد محاسبات جدبد کنید واسه جیب مبلرک
باید بحال ملتی گریست که حکومتگرانی اینگونه پوپولیست و ریاکار حاکم شده اند ؟ هر چقدر از جیب مردم دزدی شود به همان نسبت فساد بیشتر میشود ، و ارزش ریال کمتر ؟،،
روز به روز بدبخت تر از دیروز.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
عوضش امنیت داریم
مجلس قبلی چیکار کرد که این دومیش باشه؟
فقط جرف زدن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خیلی کار می کنند البته برای عضویت در کمیسیونهای دارای جاذبه
این دیگه چه مزخرفیه! بابا دست از سر این بنزین بردارید! این بنزین آتیشه> هر بار این اصلاح طلب ها یا اصول گراها سمت اون رفتن تنها آتیشش دومن ملت رو گرفت. خدایا میون چه کسانی گیر کردیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
جالب اینجاست این طرحو از مجلس قبلی میدوننکه رو زمین مونده
ببینید دولت به چه روزی افتاده...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
!مملکت به چه روزی افتاده
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اخه بابا با این طرح هاهمچی گرون میشه مخصوصآ برای قشر متوسط حقوق بگیر
۴۰ ساله از این طرح های عجیب و غریب ارایه میشه و همیشه هم اوضاع بدتر شده.دست از سر مردم بردارید.
کلا حالتون خوبه الان که قیمت بنزین فوب کمتر از قیمت داخلی شده میخواین یارانه رو به قیمت فوب بدین خخخخ خیلی خوبین شما
یعنی برای خالی کردن جیب مردم دست به هرکاری میزنن یکی نیست به این آقایون دانشمند بگه مگه مصرف بنزین در بطن جامعه یکنواخته که شما اینطوری برنامه ریزی میکنید چرا به جای اینکه کل مملکت رو از این فلاکت دربیارین و با تعامل و دوستی با جهان اقتصادی پویا و سلامت بسازین همش دنبال راهکار های فشار بر مردمین آخه این چه طرحیه
خخخ کشورداریو تورو خدا
قسمت طنز کتاب تاریخ ایندگان میشیم
کدوم کشور با شلنگ بنزین داره اداره میشه
حکایت شهریه که نود درصد مردمش مسافرکشن کی میخواد سوارشه؟
بنزین سوخته نه سرمایه
گدا پروری و بدبخت کردن ملت راخوب بلدند
این طرح مجلس مثل طرح مالیات بر منزل به اصطلاح خالی!!! بدون کارشناسی انجام شده و محکوم به شکست است و باعث دردسر بسیاری از خانواده ها خواهد شد.
کل سهمیه مردم ایران ارزونی خودتون, یا حقوق به دلار بدید یااجازه واردات بدبد مردم مجبور نباشن آشغال مونتاژی رو با این قیمت ها بخرن و به دلار پول بنزین بدن!
از اینکه طرح ها دارد منطقی تر می شود خیلی خوب است. اما این همه حساب کتاب برای چی؟ اینهمه کارت سوخت برای چی؟ لازمه فقط معادل ریالی 20 لیتر مابهالتفاوت قیمت یارانه ای و آزاد در کارت هر شخص واریز گردد. دیگه این همه حساب کتاب نمی خواهد. این کار را برای یارانه نان و ..... هم انجام داد . بگویند در کل هر ایرانی چقدر یارنه می گیرد. هر ماه سهمیه او بحساب بانکی ایشان واریز گردد. هر قیمتی که خواست آزاد شود یارانه ان واریز شود. مصرف پلکانی اب و برق و گاز همه چیز برداشته می شود اینقدر وقت مردم و دولت و مجلس هم گرفته نمی شود
ترو خدا هر موضوع را فقط یکبار بصورت منطقی حل کنید و از طبقه تحصیل کرده بصورت کارآمد و خوب استفاده کنید
نمایندگان قبل نتوانستند کشور یکجا نابود کنند اینها نابود خواهند کرد
اگر اجرا بشه برای قشر متوسط به پایین خوبه. به شرطی که مثل یارانه معیشتی نشه که به خیلی ها تعلق نگرفت.
این طرح به نفع اقشار ضعیف جامعه است چون با شرایط فعلی پولدارها بیشتر از یارانه استفاده میکنند چون تعداد اتومبیل بیشتری دارند اما افراد مستضعف که نه ماشین دارند و نه موتور از این یارانه استفاده نمیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
پولدارها همیشه پول دارند و بی پولها همیشه بی پول. امکان نداره با این روشها این دره پر بشه. با 60 هزار تومان در ماه که امروز میشود دو نیم دلار کسی ثروتمندتر یا حتی فقیرتر نمی شود.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
آخه مشنگ، فکر میکنی اگه پول بنزین بهت بدن چی میشه، از فردا باز همه قیمتا میره بالا به بهانه ی بنزین، بدبخت بدبختر از قبل میشه! پولداری هم که چندتا ماشین داره اصلا به سهمیه دوزاری دولت احتیاج نداره، اون سهمیه میخواد چکار، روزی 100لیتر هم بخواد آزاد
میزنه عین خیالشم نیس،چون چندبرابرشو از توی جیب من و تو در میاره ! مجلسی هامون هم همینقدر بی سوادن!
منتظر مجلس اصولگرا و ویران کننده و لج و لج بازی باشیم.دولت اصلاح طلب و مجلس بی تدبیر اصولگرا.متاسفم واسه ملت
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
لطفا ببند !! هر چی مشکل هست از کسانی هست که به خاطر مانتو و شلوار کوتاه و سوسول بازی به این دولت((به اصطلاح تدبیر وامید)) رای دادن وملت بدبخت کردن مسئول این گند کاری ها وقیمتها نجومی اند
به نظرم طرح خوبیه.باید به موضوعات منطقی نگاه کنیم نه اینکه هر طرحی که میبینیم سریع رد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
چه ساده ای تو. مشخصه چون میدونن 90درصد خانوار ایرانی الان سه یا 4 نفره ست میخوان بنزین رو کمتر سهمیه بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
نه که سوابق درحشان قبلی در ارائه طرحهای منطقی و کارشناسی زیاد داشتیم برا همون تن و بدن میلرزه وقتی صحبت از طرح میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
میشه بگی تا الان کدام طرح رو اجرا کردند و شرایط بهتر شده
اگر بود که وضع ما روز به روز بدتر نمیشد
و با گذر زمان و طی سالها فقیر و فقیرتر نمی شدیم
این طرح فروش بنزین به افراد بدون ماشین که نه سهمی در هزینه بیمه ماشین دارن و نه سهمی در درامدهای مالیاتی ماشین و نه سهمی در بازار وسیع خدمات خودرو هزینه میکنن از عقل سلیم بدوره مگه اینکه عده ای بخوان با این طرح کوپن فروشی بنزین رو مجددا شروع کنن به اسم کمک به مردم فقیر...
کجای دنیا برای کسی که در هزینه ها سهمی ندارند، کوپن کالای بلا مصرف براش در نظر میگرن که به بازار کوپن فروشی و رانت خواری عده ای ختم بشه؟ منتهی اینبار با همراهی مجلس؟؟
واقعا بناست به کجا بریم ؟
مایی که ماشین نداریم تاکسی و اسنپ سوار نمیشیم ؟
از این به به بعد باید 4 برابر پول کرایه بدیم
ما مردم بدبخت براي مسئولين مثل موش آزمايشگاهي شديم هر روز يه چيزي رو سرمون در ميارن
آدرس غلط ندهید بازهم میخواهید گران کنید
از همین الان زنگنه داره میگیه که ؛ کار کار مجلسی‌هاست ، دولت در این طرح بیگناهست ! عجب!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خب راست میگه..
لطفا توهین نکنید روستائیان آدم‌های زحمت کش هستند لطفا به نظرات که میدهید توهین نکنید طرح بسیار خوبی است
مشکل اصلی را حل کنید دلار سکه تورم گرانی بیکاری مسکن دارو و....
انقدر مردم را اذیت نکنید.بنزین را به قیمت سبد خلیج فارس به مردم بفروشید و ورود اتومبیل هم به نرخ خلیج فارس بدون عوارض گمرکی به خریدار بدهید.شما نمایندگان نه تنها به فکر اون روستایی نجیب نیستید بلکه با این طرح غیر کارشناسی زندگی اون روستایی عزیز هم به مخاطره می اندازید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
نه اقاجان ما نه بنزین به قمیت فوب میخوایم نه ماشین خارجی چون پولشو نداریم .حاصل امثال این طرحهای من دراوردی برای ما مردم پایین دست چیزی جز گرانی و کمرشکن شدن نیست
خودتون برای تامین کسری بودجه دلار رو رسوندید به ۲۵ تومن بعد میخواید بنزین آزاد رو - معادل دلار - ازین مردم بدبخت و فلک زده بگیرید که بیش از ۷۰ درصدشون نهایتا ۲ میلیون حقوق می‌گیرند
بابا حوصله اشوب نداریم موضوع درست نکنید خیر سرتون
این هم از مجلس یازدهم آمد زیر ابروش ورداره کورش کرد ! گرفتاری پشت گرفتاری خدا بداد مردم برسه.
به اندازه کافی مردم از خجالت تون در اومدن. من دیگه حرفی ندارم.
آقا منم از خیلی از مردم کمتر از هزینته های درمانی و هزینه خرید لباس و هزینه مسافرت حتی شمال و روغن خوراکی و پوشک بچه و پارک .... استفاده کردم پس به منم باید نسبت به اونایی که چپ و راست دکتر میروند و دارو مصرف میکنند دائم لباس میخرند و مسافرت میروند و چیپس می خورند و ده تا بچه دارند و دائم تو پارک قدم میزنن یارانه بیشتری بدهید البته من مانعی نمی بینم دربین مجلسیان کل یارانه _آی کیو_ توزیع شود
معلمین مناطق محروم چه کنند که باید یکسره مسافت بالای 50 یا 100 کیلومتر را با بنزین آزاد طی کنند؟ بنزین سهمیه برای یک هفته هم کافی نیست! با طرح جدید که اصلا هیچ بنزینی نمیشه زد، کاش یه فکری به حال این گونه معلمان مناطق محروم بکنند
اما ما نه ماشین و موتور داریم نه یارانه می دهید چه کنیم
سلام،اگر صادق هستید برود سراغ این دزد ها واختلاسگرها و راحت خورها پول هایی که به خارج منتقل کردن و این مردم در زمان جنگ خون دادن و خون آنها با سیاست بازی از بین رفته،الان این طرح،ازدواج جوانان اکثریت به خاطر اقتصاد به طلاق ختم شده و در هر خانه حداقل یک جوان با تحصیلات دانشگاهی وجود دارد،برود این مشکلات حل کنید.من که ناامید هستم. لطفا چاپ بفرمائید.
پیشنهاد میکنم همانطور که برای کارت ملی زمان تعیین شد برای کسر نفرات ازدواج کرده ازخانوااده ومشخص شدن سرپرست جدید زمان تعیین گردد ولی بعداز قطع یارانه فرزندان ازسرپرست وتشکیل خانوار جدید در یارانه معیشتی بازنگری صورت گیرد مثلا ازچهارنفر به دونفر تغییر میکند با درامد جدید سپس طرح را اجرا کنند امار واقعی خانوار نیز بدست میاید ومحاسن زیادی دارد
آقایان محترم
گرانی بعضی از چیزها در کشورهای همسایه مثل باتوم تو سر مردم نجیب ما نزنید.
آقا بخدا همه حاضرند که :
قیمت بنزین و هر چیزی که شماها میگویید بشه مثل کشورهای همسایه ولیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
درآمد و در آمد و درآمد و قیمت اجناس مثل خودرو و مسکن و عایدی های مردم از دولت هم مثل کشورهای همسایه بشه . و مجازات نفرات خلافکار مثل کشورهای همسایه باشه. انتخاب کشور با شما مسئولین محترم و عزیز و دوست داشتنی
میتونید بسم الله نمیتونید برید آقا بزارین نفرات دیگر بیان. شماها که هدفی جز خدمت ندارید پس چی شد. صندلی ریاست و قدرت اینقدر خوبه که چسبیدین بهش و ولش نمیکنید.
طرحی غیر کارشناسی و غیر منطقی است.
دولت های پیشرفته با توانمند سازی مردم از فروش سوخت کسب درآمد هم می کنند و از سوخت مالیات می گیرند. اما شما از یکطرف نفس مردم را حبس کرده اید و تمام روزنه های پیشرفت را بسته اید بعد طرح های عجیب و غریب ارائه می کنید.
اگر دوستدار مردم هستید دست از این رویه فلاکت بار بردارید
این طرح های غیر منطقی که اثر تورمی بیشتری در جامعه دارد بر مشکلات و نارضایتی ها خواهد افزود. یکبار و برای همیشه قانون اساسی را اصلاح و ولایت فقیه را حذف کنید تا بتوانید با دنیا ارتباط منطقی برقرار کنید .تمام این طرح ها هیچ مشکلی را حل نمی کند الا تعامل با دنیا و بویژه امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
در خانه اگر کس است یک حرف بس است
فکری هر برای پراید 4 هزار دلاری کنید تا کی باید استثمار بشیم
یا گمرک رو حذف کنید یا بزارید خودرو دست دوم بیاد
فکر می‌کنید من نوعی که چند تا ماشین دارم ضرر می کنم؟ قیمت کارم رو دو برابر میکنم و از جیب همون بی ماشین می کشم بیرون و باکم رو که پر میکنم که هیچ سر سال یه خونه و ماشین هم به برکت مجلس و دولت میگیرم. تحمل ملت بالااست
واقعاً یک چیز عجیبی که در این کشور وجود دارد این است که قبلاً که یارانه ها توسط قشر مرفه مصرف می شد (مثل یارانه های آب و برق و بنزیل) ولی قشر فقیر راحت تر زندگی می کردند و قشر متوسط هم زیر خط فقر نبودند اما الان که دولت بحساب خودش عدالت را برقرار کرده و یارانه ها را کاهش داده اند اوضاع برای قشر پایین بدتر شده است واقعاً چرا؟
اصلا معلوم نیست چهنوشتین همش قاطی شده فعل وفاعل درهم برهم جمله بندی مزخرف
قرار بود نفت رو بیارین سر سفره های مردم
نیاوردین که هیچ
نونم از سفره های مردم بردین
البته خود کرده را تدبیر نیست
چرا به خانوار میدن و به فرد نمیدن؟ یعنی خانواده ای که چهارنفره باید اندازه خانواده ای که دونفره سهمیه بگیره؟
اینجوری که سهمیه بنزین کمتر از قبل میشه ؟ دیگه خانواده 5 نفره وجود نداره، مردم خرج یه بچه رو هم ندارن بدن چه برسه به سه تا
به هر حال برای زندگی در ایران باید بتوان به دروغ ها و ناکارامدی ها و فشارهای فزاینده از طرف مسوولین عادت کرد.
مسخره کردین بابا......رو نفت خوابیدیم.
طرح خوبیه من ۳تا ماشین دارم ماهی ۱۸۰ لیتر میگیرم پدرم ماشینداره هیچی نمیگیره
اگر اساس فکر توزیع کاملا عادلانه یارانه به فرد فرد افراد است باید تمام یارانه های
مندرج در سطور بالا هم شامل شود .مثلا یارانه دارو را هم چنین تقسیم کنند و
کسی که بشکر خدا سالم است پولی بگیرد اما فرد یا خانواده پر بیمار بقیه هزینه ها را
از جیب بپرداز یا مجاز نباشد مریض شود.
همین مثال را برای سایر خدمات می توان تکرار کرد.

عدالت در واگذاری زمین و املاک و..... به تشخیص نا درست صلاحیت ها که مشهود است چی؟
خدایا چرا من تو ایران به دنیا اومدم که همیشه خدا با استرس فردا شبم رو روز کنم
با این همه تورم میخوان یه پولی از این خر تو خری مملکت گیرشان بیاد واسه حقوق و مزایای و مسافرتهای خارجه به اسم مردم به کام بچه‌های بالا
از مجلسی که قالیباف رئیسش و زاکانی مسئولش رئیس مرکز پژوهش هاش هست هیچ چیز انتظار نداریم. با قدرت ادامه بدید. راستی آقای قالیباف، در سه ماه اخیر چند لیتر بنزین مصرف کردی ؟
خب میبینم مسئولین تا ما رو دفن نکنن ول کن نیستن با بکش راحت شما ادم هستین فقط
با سلام
یک اتفاق جالب در زمان دولت اول آقای روحانی رخ داد و اینکه مردم از یارانه انصراف بدهند. من یکی از اون نفرات بودم که انصرافف دادم.
الان هر اتفاقی که میافته پول سهمیهبنزین یارانه معیشتی بن خانوار و هر چیز دیگری به همان حساب واریز میشه.
جالبه فکر کنم خود آقای روحانی هم این موضوع رو میدونسته و انصراف نداده.
من یکی به هیچ صحبتی از طرف دولت و مجلس اعتماد ندارم
همه این طرحها همیشه به ضرر همه مردم غیر از رانتخواران بوده خصوصا همان دهک های پایین که به دروغ سنگینشان را به سینه میزنید .شاهد ،حال و روز ملت در ضمن اینهمه قیمت نفت و بنزین جهانی پایین آمده چرا یکبار برای این مردم پایین نیامده!!!!!!
هم جوری کارشناس شدند انگار همه چی میدونن شماهانبودید میگفتید رمز پویا مزخرف الان میگید خوبه بزارید اجرا بشه بعد حرف مفت بزنید
اقتصاد مملکت مانند يه بیمار سرطانی شده که آخرین عمرش است اگه بهش دست بزنند بدتر میشه
حالا 90 درصد فوب خلیج فارس چقدر میشه؟ لیتر 15 تومن؟
فقط در حد حرف توقع را بالا می برد و هیچ کاری نمی شود 4 لیتر سر خیابان بایستیم دخل تاکس بریزیم وسوار شویم این مغزهای مجلسیان را باید طلا گرفت و در موزه نگداری شود تابه سرغت دشمنان نرود
خدایا به تو پناه میبریم
این طرح مستقل از ابعاد اقتصادی برای اجرا مستلزم هزینه ای به اندازه سوبسیت بنزین هست
فعلا این سهام عدالت رو ۱۰ ساله نتونستیددر اختیار مالکین قرار دهید و کد ملی تعدا خانوار سهمیه قابل واگذاری ؟؟؟؟؟
بایستی از این همه هوش و زکاوت مسئولین به خود بالید.
مردم به خوبی آگاه هستند ، این طرح فقط برایه تک نرخی کردن بنزین است تا با این واریز 30هزار تومانی چندین برابر آن در پمپ بنزین ها به راحتی اخد شود.
کف گیر به ته دیگ خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
........خیلی وقته
چشم حسود کور
چه نظري بدهيم وقتي آقايون نظر و حال و روز مردم برايشان مهم نيست و هر كار كه به نفع خودشان باشد و دوست دارند انجام مي دهند؟!
یعنی ماشین گاز سوز اشغال که هزینه معاینه کپسول وغیره
ذالک چند برابر !راه که نمیره موتور نابود میشه کولر به جوک تبدیل میشه که دولت چند لیتر به رانندگان نده .کل قضیه اینه
ابتدا آقای زنگنه بر کنار بشه
دوم کار را به دست جوان کاردان به علاوه چند اقتصاد دان و اساتید مربوطه بسپارید
سوم حقوق تمامی مدیرانی که بالای 15 م هست را به مدت ده سال کاهش دهید به خاطر حداقل 65 درصد مردم که با سیلی صورتشون را سرخ نگه میدارند شما مسولان نیز یه مدت فکر کنید در راه خدا جهاد می کنید از فیش های نجومی صرف نظر کنید
ابتدا مدیران سه قوه از خودشان شروع کنند تا مدیران و..... از خود گذشتگی کنند و اعتراض نکنند
چهارم اینکه مسولین و آقازاده هایی که بیشتر از نیاز شان مال و املاک دارند آنها را به سازمان مردم نهاد و دلسوز واگذار کنند تا با اجاره و... منبع درآمد ی برای حل مشکلات کشور شود ( آقازاده یادت نرود روزی میرسد فوت میکنی آنوقت پشیمانی سودی ندارد و در پیشگاه خداوند سوال و جواب خواهی )
پنجم از نیروی جوان با استعداد و نخبه در تصمیم گیری هایتان استفاده کنید
ششم سایتی را ایجاد کنید و در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و دارایی و فرهنگی نظرخواهی کنید و به هر حال هر سر یه عقلی داره مطمئن باشید مردم با ارسال ایده و نظر خود احساس رضایت خواهند کرد
اگر ایده ایی مورد قبول شد رسانه ای کنید تا معنای دموکراسی و جمهوری تحقق یابد
هفتم مدیران تاریخ را مطالعه کنید خواهید دید دهیوک تا بین مردم بود و عدالت داشت موفق بود

هشتم اینکه قانونی تصویب شود که هیچ مدیری حق جذب فک و فامهر خواهی در رسانه ها و انجام کار شایسته و مردم پسند خشم مردم را بکاهید
نهم اینکه افرادی که با پارتی بازی در دستگاههای دولتی مشغولند اخراج شوند و نخبه های جوان جایگزین شوند
دهم اینکه مردم را از استرس های بی جا نجات دهید کنکور ی که فقط پولدار توان تست زدن و کلاس و استاد خصوصی و.. دارد و بعد هم قبولیاین نتیجه ای جز احساس حقارت و افسردگی و سر خوردگی در بچه های با استعداد و بی بضاعت ندارد
در آخر امروز نیاز به امیر کبیری در هر سه قوه داریم
وسلام
این طرح که فقط برای پول دارها هست کجا به نفع مردمه همه چی گرون تر میشه تو ون بالاتر می‌ره
این طرح اگه اجرا بشه عالیه ، چرا باید این همه یارانه ب ثروتمندا داده بشه ؟؟؟؟ اون فقیری ک ماشین نداره یا فقط ی ماشین داره و اونم دوگانس چه سهمی از این همه یارانه میبره؟ اون کسی ک ثروتمنده خودش داره ک بنزین رو ب قیمت جهانی هم بزنه بعد هم خیلی ها تو این طرح بنزینشون اضافه میاد و سر ماه ب هر قیمتی ک خودشون بخوان میتونن بفروشن ، دوستان اشتباه نکنید ببینید تو طرح فعلی هر کی بیشتر ماشین داشته باشه بیشتر از این یارانه بهره میبره در حالی ک توی طرح جدید ب همه مردم یکسان تعلق میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فقط نوک دماغتو میبینی مگه نمیدونی که کافیه شایعه اش بپیچه ببین چجوری قیمت اجناس روزمره چند برابر بشه و بعد همونی که بنزینشو هر چی دلش میخواد میفروشه باید بره دم سوپر به قیمتی که فروشنده دلش میخوادجنس بخره این به اون در میشه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
این نشون میده کلا تو باغ نیستی عمو جان... یه چیزی میگن بدون حساب و کتاب مثل ... سرت رو انداختی پایین فکر میکنی اقتصاد همین هست؟؟ یعنی درک درستی از در هم تنیدگی اقتصاد نداری...
بازم ظلم به روستاییان بدبخت میشه اونا خیلی از ادوات کشاورزیشون بنزینی هست مجبورن وانت هم داشته باشن دیگه مثل قدیم نیست که 10 تا بچه داشته باشن با این گرنی همشون یکی یا نهایت 2 تا بچه دارن
این طرح مردم رو بیش از پیش عصبانی می کنه لطفا مواظب نظرا ت سازندتون باشید .
اگه اجرا بشه حتما سودی برای دولت و مجلس داشته بعید است به نفع مردم باشه.
کسی که دستگاهای در دفتر کارس پیدا شده برشمی تا کجا
طرحهای مسخره...... بنزین گرونتر کرایه بالاتر...... بنده خدا بدون ماشین باید یه پولی از جیبش بزاره رو پول بنزین شما تا جابجا بشه.. قیمت فوب خلیج فارس رو زمانی اسمش بیار... که شما هم حقوق کارگر و کارمندفوب خلیج فارسی بدین
شما ببینید هنوز ساعاتی از اعلام خبر نگذشته چقدر پیام دریافت کرده آید
مقایسه کنید با سایر خبرهایی که وجود دارد میشه با این مقایسه ساده میزان تاثیر گذاری تغییر مبلغ بنزین را بر زندگی شهروندان فهمید
بس کنید شک دادن به مردم رو
این چه استدلالی هست مگه ماشین رو مفت یا با قیمت ارزون فروختین به مردم که این حرف رومیزنید ،من خودم نمیتونم ماشین بخرم چون بیش ازحد گرونه اما این طرح که میگین به اصطلاح به نفع من هست مطمئن هستم نیست چون آقایون هیچ وقت به فکر من وامثال من نیستن اول جیب خودشون بعد ثروت مندان من وامثال بهانه نکنید
با سلام
گویا داریم وارید مرحله دوم سهمیه بندی میشیم و من هنوز کارت سوخت به دستم نرسیده
دمتون گرم مسئولین محترم!
خب حالا اگه یه فردی مثل بنده مجرد باشم و مستقل هستم و نمی‌خوام زن بگیرم و ماشین دارم و توی خوزستان هم زندگی میکنم ، با ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین چیکار میتونم بکنم؟ تنها یه کاری میشه کرد و اونم اینه که به بشکه ۲۰ لیتری سهمیه ماهانه رو بگیرم و بریزم سر خودم و خودمو آتیش بزنم تا از دست ا شما مسولین راحت بشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
دقیقا مشکل من... من بدبخت مجردم و محل کارم ۴۰۰ کیلومتر از خانواده ام دورتره...خدایا... مثلا ماشین یه خانواده دو نفره ماهی ۴۰ لیتر بنزین مصرف میکنه ولی ۵ نفره ۱۰۰ لیتر؟؟؟...
آقای زنگنه اگر میزان مصرف بنزین در شرایط جدید با قبلی تفاوت ندارد پس چه دلیلی برای اجرای اون دارید
مطمئنا اینطور نیست و خودتون هم میدونید که به ضرر مردم خواهد بود
دوباره شاهدافزایش قیمتهاباید بود چون کارخانه ها و مغازه دار هزینه سوخت مصرفی وحتی ارزش افزوده را از از جیب مصرف کننده می گیرند 60 تومن در ماه میدهند ولی روزانه چند برابر این قیمت همه باید هزینه کنند جالب اینجاست سازمان حمایت از مصرف کننده هم مثل همیشه افزایش قیمت های تولیدکننده تاییدمی کند به ضرر مصرف کننده
دولت ازطرح مجلس حتما استقبال می کند چنان فقر در جامعه زیاد شود همین الان قیمت ها روزانه ور حال افزایش است تبریک به مجلس مردمی که 200 م حق مسکن گرفتن وحالا تو فکر مردم هستند
این 60 تومن هیچ دردی از مردم حل نمی کند
بهتر چرخ اقتصاد رونق دهند
آنهائیکه هر روز یک طرحی برای نابود خانواده ها میدهند ؟؟!!!آخه کی دستبرمیدارید از اینگونه طرح های الکی؟؟!!
چی فکر می‌کردیم چی شد مامورهای رو پل رو زیاد کنید تو صف نباشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا شما یه بار و فقط همین یه بار از مردم همه پرسی بگیرید و بپرسید آیا موافق طرح جدید هستید یا خیر
مطمئنا بیشتر از ۹۰ درصد مخالف خواهند بود چه شهروندان و چه عزیزان ساکن روستاها
آقا بخدا مردم نمیخوان عدالت رو رعایت کنید
آقا نمیخوان
ولا نمیخوان
بلا نمیخوان
مشخصه که دیگه نتونستن بنزین به ونزوئلا بفروشن حالا نقشه کشیدن از مردم این پول رو در بیارن ... همین الان طرح دادن که نفت رو به خود مردم بفروشیم البته میگن به صورت سهام چون می دونن هیچکس قادر به خرید و ذخیره سازی نیست . و بعد از اینکه دارایی مردم را ( طلا،دلار ،سکه،...) از دستشون در آوردن بعد شاخص بورس رو میارن پائین و به صفر می رسونن( یعنی مشابه ور شکستگی تعدادی از زیر مجموعه های شستا که باعث از بین رفتن دارایی مردم شد) هم پول مفت به دست آوردن هم نفتی دست مردم نیست . وقتی پولی نداری اون موقع دولت به هر طرف که خواست شما رو می کشونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
شما بری مشکل مردم حل می شههیچ جای دنیا دولت این طورمصمم برای آزار مردم نیست
برنج کیسه ی صد و هشتادباعث خجالت و شرم.
تا الان دولت و مجلس کاری کرده که به نفع مردم باشه. واقعا متاسف هستم .دولتی که تدبیر نداره چطور میتونه به فکر مردم باشه .
من نمی تونم قبول کنم سهمیه بنزین ۶۰ لیتر در ماه به یک باره بشه ۲۰ لیتر در ماه ، واقعا این ها مردم رو احمق فرض کردن ، اگه واقعا می خواهید عدالت اجرا بشه چرا برای هر فرد ۶۰ لیتر در ماه نمی دهید ، چون می خواهید از مردم بگیرید
مشکل اقتصاد کشور و اشتغال مردم حل بشه بسیاری از مشکلات موجود حل میشه و نیازی به ارائه این طرح ها نیست.شغل و درآمد پایدار برای مردم ایجاد شود آنگاه هزینه واقعی کالا انرژی و خدمات نیز اخذ شود.این طرح حتی اگر از اشکالات متعدد موجود در آن صرف نظر شود عدالت در استفاده از یکی از فرآورده های نفتی را جاری خواهد کرد.
آیا عدالت در بهره برداری از سایر منابع و امکانات کشور نیز وجود دارد.
آیا منابع آبی،خاک،اراضی کشاورزی،گاز،کانی ها،کالاهای وارداتی،خدمات آموزشی،درمانی و ...به صورت عادلانه بین همه مردم توزیع می شود؟
پرداخت یارانه مستقیم نقدی بسیار کار درست و منطقی و علمی می باشد مسلما این طرح نیز که مساوات و برابری تقسیم در آن وجود دارد بسیار پسندیده و عادلانه می باشد از نظر وزیر نفت هم منابع در هر دو طرح یکسان باقی خواهد ماند اما عدالت برقرار خواهد شد
موفق و پیروز و سربلند باشید سلامتی تمامی خدمتگذاران را از خداوند منان خواستارم
معلوم نیست بار کدوم یکی از آقا زادها ،جنساش تو دریا غرق شده،یا دختر کدوم آقازاده ای گوشش توسط یکی گرفته شده
اگر این اتفاق بیافتد خودم را جلوی مجلس به آتش می کشم.خواهید دید
طرح خوبی برای دولت و طرح بد برای خانوادها از این پس دولت با خیال راحت نون دونی جدیدی برای جیب خود و دلالی جدید در پمپ بنزین ها برای فروش بنزین و در گیری پدر با بچه و.. حسن دیگه اخرای شگفتیهاشو رو میکنه گشایش اختلاف خانوادگی چی خواستن چی شد
این نمایندگان عزیز به این نکته دقت نکردن انگار که یک ماشین پنج نفر ظرفیت داره. مثلا منکه یک نفرم چه کار کنم؟ با منطق اینا فکر کنم باید اره بردارم ماشینم رو برش بدم فقط قسمت راننده رو که خودم می شینم نگه دارم بقیش بندازم دور
الان دقیقا چی شد؟ سهمیه بنزین هر ماشین کم میشه به جاش به همه مردم داده میشه این اشکال نداره .
اما بنزین آزاد قراره باز گرون شه؟؟؟ این همه صحبت کردید تهش به این رسیدید؟؟
دقیق ترش اینه که دولت همون بنزین رو که همیشه میداد میده اما اینبار در بخش های کوچک تر و در تعداد بیشتر به همه ی مردم .
بعد بنزین آزاد گرون میشه به اندازه قیمت بنزین در خلیج فارس
میخواید عدالت اجرا شه حقوق هارا هم اندازه کشور های خلیج فارس افزایش بدید تا پول بنزین فشار نیاره رومون .
همین الانش که سهم ماهیانه من از بنزین شده یک بار رفت و برگشت به تهران از کرج در ماه و مابقی ۲۹ روز رو باید آزاد بنزین بزنم .
بزارید این طرحی گذاشتین 60 لیتر درماه خشک شه
ب خانواده‌هایی ک ماشینندارند معادل 20 لیترپول بنزین بدین
این چ بازی در اوردین
مشکلات رو ریشه ایی حل کنید
این چ کاریه آخه.
مرگ تدریجی.......
از بس گرونی زیاد شده هر بلایی دوس دارین سرمابدبخت بیچاره ها بیارین دیگ واسم مهم نیس
دوباره وره فیلم بازی می‌کنند کارت وجمع کنند
یعنی می خوان طرح بدن یا زندگی مردم نابود کنن
آخه کسی که توی ده یا هر جای که برای رفت آمد نیازی به بنزین نداره
با بدبختی مثل من که توی یک شهر درن دشت واسه یک لقمه باید با ماشین از این سر بزنم برم اون سر و رفت و برگشتم فقط بالای صد تاست که با این ماشینها وطنی صدی نه ده لیتر بنزین مصرف می کنه فرقی نداره
چه خاکی باید به سر گرفت
اجاره خانه عرش علا ، کسادی کار در اوج کرونا بیخ گوش
حالا این مجلس پوپولیست
حرف هم بزنی .......
خدایا نمی شه غین مسئولین ما رو صادر کنی به کشور های دوست و بردار والله مردیم از خوشی بزار بقیه هم از این نعمات ببرن
هم وطن عزیز با گفتن منو شما اینها تغیر عقیده نمیدن این جرایان چند سالی هست کلید خورده تنها چاره ملت نخریدن ماشین اشغال تولید داخل هستش وقتی ماشین تولید داخل را نخری اینها مجبور میشن هم بنزین را ارزون کنند وهم ماشین راکشورهای دیگر هم نه بنزین اشغال ایرانی میخرن نه ماشین اشغال ایرانی .بسته به همت ملت هستش
اگر این طرح اجرایی شود عاای ترین طرح در جمهوری اسلامی طی این 40 سال می باشد و به عدالت نزدیک می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
شما مثل اینکه معنی عدالت رو خوب متوجه نشدی. از کدوم عدالت حرف می‌زنید..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
خوبه شبی یک بجه کلی بنزین
شل کنید لذت ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
دقیقا... یعنی حال کردم با این جمله.. تابناک خداییش یک نظر سنجی بزار... این طرح خیلی مسخره و بی منطقه یعنی یه خانواده دو نفره ماشینش ۴۰ لیتر سهمیه داره ویه خانواده ۵ نفره ۱۰۰ لیتر.. اخه این انصافه؟؟؟ .. ...
من نمیدونم چی شده یهو به فکر مردم فقیر افتادن ...شما که امار همه رو دارید خب پول بنزینو به یارانه اونایی که ماشین ندارند اضاف کنید ..بازم یه کاغذ بازی دیگه برا سرگرم کردن مردم
با سلام.چرا فقط در بحث بنزین عدالت و فوب خلیخ همیشه فارس یاد مسیولین می آفته.می خواهین عدالت رعایت بشه. باشه.حقوق را هم بر اساس فوب خلیج فارس بدین تا عدالت رعایت بشه.
انهایی که ماشین دارند عوارض میدهند مالیات می دهند هزینه سرویس میدهند اشتغال زایی دارند پس جهت اجرای عدالت کهدم میزنیددارندگان ماشین رامعاف از این هزینه ها بکنید ....................
اولا ک ایران رو نفت گاز خوابیده دوما این طرح بچگانه چیه یکی نیست ی فکر درست حسابی بکنه درباره کشور تا پیشرفت کنه ن پس رفت کی میخواید پیشرفت کنید قیامت
لطفا حقوق هم ماننده خلیج فارس کنید و بعد قیمت بنزین در ضمن یکسال به همه تعریق پرداخت میشود و بعد هم ماننده یارانه به هر بهانه ای حذف میکنید چون به این دولت و مجلس هیچ اطمینانی نیست به حرفی که میزند کامل عمل کند
از همان اول باید بر همین اساس بنزین می دادند و این بهترین روش است.
داداش آقای نماینده این چه کاری ما ریال حقوق میگیریم آنوقت با دلار خرج بکنیم خدا وکیلی بشینیم یه فکر بکر بکنین شما ها ماهی 240 میلیون میگیرن بعد تمام هزینه هاتان با بوجه مملکت اگه نمی توانید برید کنار یکی دیگه بیاد
بنده بالطبع دستمزد خدماتم رو میبرم بالا .. ویژه مهمی نیست ..
بازم دولت چشمش دنبال کمک معیشتی بنزینه که نده مردم...
این قیمت ناجوانمردانه مردانه را اصلاح کنید کمر ملت شکست
هرکاری کردید مردم بیچاره شدند
بنظر من گسترش عدالت ابعاد گسترده ومفیدتر ی دارد که از دید طراحان این طرح کاملا ناديده مانده است.
عدالت در وحله اول واقعی سازی درآمد مردم است. چرا نباید درامدهای ما با مردم همان کشورهای خلیج فارسی که می‌خواهند بنزین را با آن قیمت بهمان بفروشند، قیاس نمیکنند؟
نمایندگلن مجلس دنبال کارهای پوپولیستی اند یا بسط و گسترش عدل وعدالت؟!؟
هر دم از این باغ بری میرسد جالب اینجاست هر کاری میکنن میگن به نفع فقراست. ،،،،درحالیکه صد برابر ضررش به فقرا. بیشتر از سرمایه داره ،،،،،،،،مسخره شو در آوردین ،، بسه دیگه بابا
الکی فقرا را بهونه میکنید گرونترش کنین خود انا را بدبختر میکنین
اقتصادمملکت فروپاشیده ارزش ریال صفر شده بجای این بازیها اقتصادمرده را زنده کنید گیر دادید به بنزین اگر میخواهید گران کنندگان کنید چرا مردم را بازی میدید تیر خلاص را بزنید چیزی برای از دست دادن نداریم
بنظرم این طرح تو این شرایط اصلا صلاح نیست" باید بیشتر توجه بشه
بازم بدبختی ،،،بازم فیلم بازی کردن ،، بابا بسه دیگه. اینکار کمر فقرا را خواهد شکست.
آقا من خودم بچه روستا هستم کی میگه روستایی بچه زیاد دارن اون مال ۳۰ سال پیش بود الان تو هر خانواده یه بچه بیشتر ندارن در ضمن الان که تو خانواده سه نفره من با پدرم هر دو ماشین داریم با دوتا متور ماهانه کلا دوتا ماشین با دوتا متور ۱۷۰ لیتر بنزین سهمیه داشتیم باز کم میاوردیم مجبور بودیم آزاد بزنیم درامدمون مسافر کشی بود اونم بزور خرج شکممونو سیر میکردیم حالا ۱۷۰ لیتر سهمیه من میخاد بشه کلا ۶۰ لیتر منو پدرم با دوتا ماشین با ۶۰ لیتر سوخت فقط یه روز میتونم بزن مسافر کشی ۲۹ روزش باید بیکار بشیم تو خونه ماشینمو باید بفروشم چون بنزین ندارم باهاش کار کنم...
قابل توجه همه دوستان
قیمت بنزین در فوب خلیج فارس ۴۷ سنت هست
یعنی میشه با دلار ۲۲/۵ هزار تومان تقریبا ۱۱۰۰۰ ناقابل
ای مردم..ای مجلسیان،...آخه کجای دنیا به کسیکه خودرو نداره ،سهمیه بنزین میدن؟!!، تازه اونم ماهی 20 لیتر..!! شما ملت رو چی فرض کردید؟! بابا اگر نمیتوانید مملکت رو تو این شرایط اداره کنید ،خب یا مسولیت نپذیرید و یا استعفا بدید بردی استراحت...شما دارید با این تصمیمات ،اقتصاد مملکت و اعصاب این مردم رو متلاشی میکنید..دیگه بسه بخدا این عدالتتون..
شب میخوابن صبح طرح میدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طرح ها ولوایح باید به رشد تولید کشور کمک کنه نه اینکه باعث مفت خوری بشه و یکی کار نکنه و بشینه همین پول یارانه و نفت رو بخوره ! باید بره کار کنه تولید کنه بهش یارانه تعلق بگیره نه اینکه بشینه توی خونه و مفت مفت بخوره و بخوابه یارانه هم بگیره بعد اسمش را بذارین کمک به نیازمند! آخه کجای دنیا اینطوری کمک می کنند حتی اسلام هم این کار را منع میکنه !نباید به مردم صدقه داد بلکه باید تولید کار و ثروت بشود بعد مردم را همراه کرد نه اینکه تن پرور کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهترین کار ممکن همین سهمیه بندی براساس کد ملی است
یسری خانواده هستن بیشترم توروستاهاوحاشیه شهرهاهستن که جمعیتشون زیادماشینم ندارن الان من ماشین دارم پسرمم داره سه نفریم درماه میشه 60 لیترتازه 60 لیتربه ضررمون هست بهتره شماهافکرنکنین
آخه باهمین چندلیتری که میدین فقط تاده روزاونم خریدمعمولی خونه تموم میشه
سلام نظر بنده حقیر این است که به هر کارت ملی روزانه حداقل یک لیتر بدهند و اجازه فروش را به خود شخص بدهند که آیا به دولت بفروشد یا به شخص دیگری در ضمن این همه از مردم کمک به ادمهای بی بضاعت میکنید لطف کنید از آن دسته مسعولین که بالای ۱۵۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان حقوق میگیرند از حقوق آنها کسر و به ادمهای بی بضاعت کمک کنید
دهها سال یارانه بنزین بصورت ناعادلانه به ماشین دارها داده میشد و جمع زیادی از مردم کم درامد از این یارانه محروم بودند
نسبت به طرح فعلی خیلی بهتره
الان بنزین گالنی 1.16 دلاره یعنی لیتری تقریبا 30 سنت با دلار 21 تومنی میشه 5.500 یا 6 هزار تومان.
واقعا آقایان به تبعات اقتصادی و امنیتی گرانی بنزین تا لیتری 5 هزار و پانصد تومان فکر کرده اند
تو را به خدا کسی توی این جهان نیست که به مردم ایران کمک کند ، چقدر استرس ، آخه گناه ما چیه که توی ایران زندگی کنیم ،
چه زود به مرحله بنزین تک نرخی سه تومنی رسیدیم الا برکت الله
چرا کلمات بهم ریخته نامفهوم؟
این طرح خوبیه ولی بعید میدونم تو مملکت ما باز این طرح خوب بدرستی اجرا بشه
بسمه تعالی
اولش هر نفر چهل لیتر بود و فعلا ۲۰ لیتر وتا تصویب بشه هر نفر میشه ده لیتر باز کلاه مردم رو به اسم دفاع از حق دهکهای پایینتر برمیدارند.
بدبختی جدید در راه است میشه آنقدر به فکر مردم نباشین
دوباره طرح های غیر حرفه ای، آخه تا کی؟ من مثلا یه نفرم اما کارم تو مغازه یه طوریه که با اتومبیلم خیای جاها باید برم ، یعنی چی؟ اونی که ۱۰ تا بچه داره آیا حتما با ماشین خیلی این طرف و اون طرف میره؟ مطمئن باشید بائن طرحتون هرج و مرج زیاد میشه به طور مثال جلوی پمپ بنزین ها پر از از آدم هایی میشه که میخوان بنزن بفروشند به نظر من این طرح غلطه و باید به همه مردم که اتومبیل دارند ، بصورت میانگین بنزین بدهند، واقعا چه فکری کردید با این طرحتون؟؟
هه گشایش اقتصادی تون همین بود !!!
بعد از این هم هزار برابر شدن دوباره قیمت ها
سال بعد هم قطع شدن همین ۲۰ لیتر
چه قدر به فکر مردم هستید
شما شهریا که اسم روستای ها میارید فکر خودتون باشید روستای ماشینی دارن که شما تو خواب هم ندیدین سهم بنزین شما هم میخرند خیلی روستادست کم گرفتی فکر گالن باشید که روستای میاد سهم شما هم میخر معلوم میشه مینم روستای تو پامپ بنزین کاسبی میکنه یا تو شه
احساس میکنم به اندازه مسئولین درگیر حل و فصل مشکلات مملکت شدم. هر روز تو چنتا تصمیم اقتصادی نقش فعال دارم. چطوره کلا بدین ما اداره کنیم. همه هزینه ها باسه شما میشه
تنها مضوعی که در طرح بهش فکر نشده خانواده هست مثلا خانواده 3 نفری با سهمیشون میتونن در سال یک مسافرت برن خانواده6 نفری دوتا مسافرت
پس قبول دارید تحریم ها چه میکنن چرا شعار میدیم
درحال حاضر مملکت فقط برا سرمایه دارعالیه یه شبه اجناسش دو سه برابر میشه بی دردسر
ماشین های از رده خارج به دو برابر قیمت باید بگیریم، درب کشور به روی ماشینهای روز و کم مصرف بستن،
این دو مورد رو نمیبینن...فقط اینو میببینن که بنزین تو کشورای دیگه گرونتره...شما ماشین رو به قیمت واقعی بده، بنزین رو برسون به نرخ جهانی، اگه کسی اعتراض کرد بیا منو بزن
باسلام.به نظر من طرح بسیار خوبیه.البته من ماشین شخصی ندارم و سرپرست خانوار هم هستم.باتشکر
با اتش بازی نکنید
دلار بالای ۲۰ هزار تومان یعنی گرفتن مالیات عوارض و هزینه های مختلف از مردم به این هم راضی نمیشید وباز هر چیزی را که فکرش بکنید گرن می کنید و دوبار مالیات عوارض وهزینه های مختلف از مردم می گیرید باز طلب کار هستید .
اگر واقعاً این گارصورت بگیرد عالیه ولی ازچه زمان مردم رااذیت روحی روانی نکنید ما واقعا نفت خیز هستیم
سلام
بنظر من اولین گام که به عدالت نزدیک است انجام خواهد شد همین سهمیه بنزین
با کارت ملی است اگر اجرا بشه
چه جوری به گوش این مسئولین برسه بابا توروخدا انقدر فشار به مردم نیارید مردم دیگه خستن بخدااا
حرفی ندارم ولی اگه اوضاع اینجوری پیش بره بااین گرونی مردم ایران هلاک میشند دیگران رونمیدونم اما من شخصا برای خرید روزانه مون شرمنده زن وبچه ها مون هستیم
این طرح تصویب بشه یه گرونی عجیب و این دفعه کمر شکن و تیر آخر به اقتصاد این مردم بدبخت
...چرا باید بنزین گران تر از نرخ جهانی را صاحبان خودروخریداری کنند وتاوان تورم سوخت را بدهند وسهمیه بنزین راکسانی که خودرو ندارند بگیرند؟؟ کجای این طرح عادلانه است؟!!
سلام
فکر می‌کنید مردم اینقدر ساده هستند.؟
میخوایید بنزین تک نرخی کنید از اون طرف یارانه رو بپیچونید...
حالا بیشتر استان های کشورمون که گاز هست که بجای بنزیین استفاده کنن مردم سیستان، بلوچستان بجز مرکز استان، زاهدان که فقط دوتا پمپ گاز داره هیچ شهری دیگه
ی از استان نداره باز مسولین نقشه جدید کشیدن برای 60 لیتر ماهیانه که همینم ندن
این طرح باطرح قبلی چه فرقی داشت شما وکلای یازدهمین مجلس به ما بگویید چه فرقی کرده در ماه میشه ۶۰ لیتر تازه طرح قبلی خیلی بهتر بود الان شما هر شخص صاحب خودرو را مجبور به مصرف بنزین ماهیانه اش میکنید در حالی که در طرح قبلی شخص می تونست باکم مصرف کردن بنزین یک مقداری ذخیره برا ماههای بعدش بزاره اما الان مجبوره اونو مصرف کنه چون شما باطرحی که دادین اگر چیزی موندمجبورش میکنید کالا بخره که چی بشه،میشه دقیقا توضیح بدین این کار چه سودی برا مردم داره،عوض این کار ها طرح یا لایحه ای بدین که اوضاع در هم وبرهم اقتصاد مملکت سر وسامان بگیره
مردم نمیدونن دیگه دم خروس باور کنن یا قسم حضرت عباس!!!!
آخه اگه ادعای عدالت نمی‌کردند کمتر دلمون میسوخت.
کدوم عدالت میگه درسال هفت هشت مرتبه نرخ کالاهای صرفی و اساسی رو افزایش بدید بعدشم با لبخند جلو ملت وایسین و حق بجانب از عدالت دم بزنیدووو
بذارید قدری آرامش روحی و فکری در جامعه پیدا شه بعد دوباره یه طرح بی معنا و بی تاثیر در ثروتمند کردن طبقه فقیر ارائه کنید بقدری استرس به مردم وارد کردید که همه دچار بهت و روانپریشی شدن قدری به فکر آسایش مردم باشید این طرح دوباره موج گرانی و افزایش قیمت را برای طبقه پایین جامعه ایجاد میکند و وضع اونها رو بدتر میکنه کار کارشناسی باید بشه و اثرات طرح در همه جوانب بررسی و نهایتا نفع و ضررش برای طبقه فقیر مشخص بشه بعد مطرح بشه دیگه دوران کارهای نمایشی گذشت
این مسخره بازیا چیه سرمون در میارید

مگر نمیگید خود کفا هستیم

این 2 سال ثبتنام کردم کارت ملیمو بدین لازمش دارم


از عهده یه کارت ملی بر نمیایید

باقی تکنولوژی بماند پیشکشتان
بجای اینکه مشکل معیشت مردم روحل کنن وقت خودشون وملت روواسه چی میدارن
سلام سایتتون مشکل داره کلمات قاطی میشن جابجا میشن لطفا درستش کنید یا ویرایشگرمشکل داره اصلا معلوم نیست خبرراجع چیه
برای بررسی مشکل بایه گوشی متعلق به شخصی غیرازکارکنان تابناک واردسایت شوید متوجه میشویدایراد چیه وچرا اختلال داره اخبارشما
با سلام

دقت کنید

اینا اومدن بجای اینکه هزینه یارانه بنزین رو به حساب مردم واریز کنن، سهمیه بنزین دادن
به سینمای ایران خوش امدید،امروز با یک فیلم جدید وناب مردمو سرگرم میکنیم ،بنزین یارانه ای
بابا ملتی که سواد درست و حسابی ندارند و هیچ گونه مطالعه ای همه شدن کارشناس...!!! کلی نظر دادن هیچ کدومش اصولی و از سر مطالعه نیست
بنزین باید تک نرخی شود وگرنه عده ای سو استفاده میکنند و بازهم به ضرر اقشار ضعیف جامعه هست
ینی ما ک دو نفریم۴۰لیتر کافیه برامون ؟ ینی کمتر از یه باک در ماه؟؟؟؟عجب بابا عجب
امان اونایی که بارای اکثریت ملت به مجلس میرفتن وبه حساب خودشون دلسوزبودن این حال پرواز ماشدایناکه باچهارتارای آمدند دیگه میخوادچه بشه همون بهتر که همه این بلاهای خدادادی سرمون باشه وجونملتمون رابگیره که دیگه صبروطاقت گرانی رانداریم
بخدااگه شماها به قشر ضعیف کمک کنید
بازم یه بدبختی دیگه شروع میشه وجابجایی وبه هم خوردن خیلی از حساب کتابای طبقه فقیر چرا نمیزارید به دردمون اقلا عادت کنیم چرا دست از سر بنزین بر نمیدارین هرروز یه طرح حالا یکی دو سر عائله است باماهی شصتا بزور سر کارش میره بازم کم میاره ومجبوره آزاد بزنه ای داد
خدایا به فریاد این ملت مسلمان برس هر دم از این باع بری می رسد خسته شدیم. کاش دنبا. به آخر می رسید... خسته هستیم. خسته
با سلام لااقل نظرات مردم را درست چاپ کنید که بشه بخوانیم نظرات را
خدایا دیگه کی میخواهی به دردو ناله ما مردم بنا بدی کی میخوای ی علمدار برامون بفرستی ،آقایان مسوولین بزرگترین خدمت شما به این مردم جگر خون شده اینه که دست از سرمون بردارید ماهم به خدا قول شرف میدیم مثل ی آدم خوب چند صباحی با نکبت عمر کنیم بعدشم با اجازه شما بمیریم،خیلی خیلی متشکریم،،!!!!!
اصل را رها کرده آند به فرع میچسبند مزد کارگر باحقوق2800000تومان را رها کرده آند پس بیائید حقوق کارگران را بر حسب بر حسب تعداد خانوار و تورم دلاری حساب کنید .کشاورز بیمه بازنشستگی ندارد .آیا مالیاتی که از کارمند میگیرد از کشاورز هم دریافت میکنید.؟
خدا کنه بنزین با دلار حساب کنن دیگه انقدر سر قیمت چک چونه نزنن نمایندههای عزیز و یکی یدونه خیلی خسته میشن وقتی بحث بنزین میکنن انگار چیزی تو مایهای طلای ۱۸ اعیار هست
پدرمون در اومد از بس هر روز طرح از خودشون در کردن و ملت بدبخت در صف ثبت نام و ارائه مشخصات
اعلام ورشکستگی کنید آبرومندانه این که نشد زندگی واسه ملت
من که یه زنه خودسرپرستم باید چه غلطی بکنم تو ۲۹ سال از خدا عمر گرفتم همش بدبختی ..صاحبخونم بعد از یکسال رهن خونشو کرده ۳۰ میلیون با برجی یه میلیون در صورتی الان دارم ۴ تومن ۵۰۰ میدم حالا میگه باید بری یا پولو بده بمون یا اگه نداری برو دنبال خونه اخه منه بدبخت باید چکارکنم بقران پول خوردو خوراکمو ندارم کمیته میرم میگن دیگه تحت پوشش قرار نمیددنن بهزیستی میرم میگه ن .حالا تازه پریروز تونستم کار یارانمو درست کنم اولین یارانه هم۴۰گرفتم اخه منی که ماشین ندارم زندگیم اینجوره باید چکارکنم .
نمیدونم چرا همش با بنزین میخان عدالتو اجرا کنن بین فقرا
یه بارم بیاید یارانه 45هزار تومانی رو بعد ده سال اصلاح کنید شاید فقرا به حق واقعی خودشون رسیدن
اینا دلسوز فقرا نیستن آروم آروم لغمه داخل دهنمونو در میارن
این طرح عادلانه است.
بازم یه نقشه دیگه!!!!
مطمعنم بنزینو میخان گرونتر کنن؟؟
واز اونور بگن اگه گرون بشه واسه شما هم خوبه،
وتازه مردم فقیری ک توی کوچه و خیابون میریزن (طبق آمار آبانماه)دیگه بخاطر منافعشونم ک شده سکوت میکنن!!!
بنازم به این تدبیررررررر
‌یعنی بنزین لیتر 15هزار تومنی
طرح سهمیه بندی جدیدبنزین باطرح قدیم هیچ فرقی نمی کندشما حساب کن یک خانواده پنج نفره درماه دویست وبیست وهفت هزاروپانصدتومان یارانه می گیردوازطرفی یک یارانه معیشتی بنزینی به مبلغ صدهزارتومان درسال گذشته هم اضافه شده که سرجمع برای یک خانواده پنج نفره سیصدوبیست وهفت هزاروپانصدتومان درماه پرداخت میشودبا طرح جدیدمجلس اگربه هرخانوارپنج نفره صدلیتربنزین اختصاص یابدقیمت صدلیتربنزبن آزادسیصدهزارتومان میشودکه درحال حاضرتقریبآ معادل این سیصدهزارتومان دولت داردبه مردم یارانه پرداخت میکنددرنتیجه این طرح چه بنام خودروباشدچه بنام خانوارباشدهیچ فرقی با طرح گذشته نداردبهتر است مجلس به کارهای مهم ومشکلات مهم کشوربرسدطرح سهمیه بندی بنزین بهتراز این نخواهدشدمجلس وقت خودش را با کلنجاررفتن با طرح سهمیه بندی بنزین به هدرندهدبه فکر گرانی وبیکاری مردم باشد
بسه خدایی مردم فلج شدن اگه قصد عدالت داشتین بنزین 3 تومن نمی‌کردین همون قیمت قبل میموند میمومدین سهمیه بندی میکردین همین بالا بوردن بنزین مصوب کلی گرونی کلی تورم تو بازار شد آخه لیتری7دهم در روز اگه آب بریزی بیشتر مصرف میشه اگه به فکر مردم فقیر هستین بدونین اونی که پولداره 10 تا ماشین مدل پایین داره پس بنزین آزادی نمیزنه چون 10تا کارت سوخت داره پس دوباره ضربش برمیگرده به قشر ضعیف. لطفا قدر این کشور رو بدونید بهترینم تو دنیا یخرده تصمیم درست بگیرین
فقط میگم دیگه ن ازدواج کنید و نه بچه بیارین مجرد زندگی کردن الاندخودش تو سختیه وای ب حال اون خنگایی ک داماد میشن باز
منتظر موج دوم گرانی باشیم
همش بهانه افزایش قیمت بنزین هست . ۴۱ ساله هر وقت قیمت بنزین زیاد شده بقیه خدمات و اجناس هم افزایش قیمت داشتن ، حالا میخوان بنزین به قیمت کشورهای خلیج فارس بدن .
افتضاحهههههههههههههههههههههههه،میفهمییییییییییییییین،افتضاح......
وقتی اعتماد از بین رفته هیچ طرحی پسندیده نیست
من با 30لیتر بنزین با یه ماشین کهنه و پر مصرف پدرم در میاد حالا بیایین اونم کم کنید .
ای مسئولین بی تدبیر مصرف ماشین خودتون رو با ماشین ما یکی میدونید مال ما لگنه
آخه مگه با تعداد اشخص مرتبطه، این ماشینه که سوخت مصرف میکنه چه یک نفر تو ماشین باشه یا بیشتر، به فکر کیفیت خودرو باشید که سوخت کم مصرف کنه
واقعا پنجاه درصد خانواده ها ماشین ندارن؟
هر کاری دوست دارید بکنید
این طرح باشکست مواجه است
چون کسانیک این طرح داده اند هیچکدام دکترای اقتصادی ندارند
مال خودمون رو دارن به خودمون میفروشن
طرح مسخره
عجب تفکری.... تا دکتر احمدی نژاد نیاد وضعیت ما همینه هه‌ر روز بدتر از دیروز منتظر اومدن دکتر هستیم
بنزین جیزه
واقعا چرا شما جماعت عین شخصیت های کارتونی هستید که میگید فلانی 10 بچه داره تو یکی داری اون که 10 تا بچه داره بخاد 700 یا 800 هزار تومن بیشتر از تو یارانه بگیره آیا این 700 یا800تومن اضافه بخاد خرج یه دونه یا دوتا بچه را اصلا 3 تا بچه را بده اون 7 بچه دیگه را با چی میخاد سیر کنه 1
فقط باز کاهش سهمیه هاد
پس اون افرادی ماشین های بی کیفیت شما رو به چندین برابر قیمت خریدن و کمک حال به اصطلاح اقتصاد لنگ شما بودن پس چی میشه ؟ حق همه مردم هست که از یارانه نفت سهمیه شون رو بگیرن اما من و امثال من که با کار وتلاش و پس انداز و سختی بیشتر کلی پول برای این خودروها دادیم و کمک حال صنعت بودیم چی میشه ؟
سلام من خیلی وقته از روستا اومدم شهر ولی خدایی زندگی شهر نشینی واقعا افتضاحه زندگی شهرنشینی در مفهوم کلی اینجوریه که هر چه بتونی از دیگران به هر روش ممکن چنگ بزنی اما زندگی زندگی روستایی در مفهوم کلی هرچه بتونی از خودت گذشت داشته باشی و برای و خدمتگزار باشی پس حق جامعه روستایی هست هرآنقدر امکان دارد
دولت به فکر کاهش قیمت ها باشه. ماهی 100 هزار تومان پول بنزین جبران این همه گرانی رو نمیکنه. مجلس و دولت وقتشون رو روی مسائل مهمتری متمرکز کنن
دوباره به طرح زد مردمی اگه شما راست میگید برید اقتصاد درست کنید لازم نیست به بهانه فقیران خون مردم تو شیشه کنید این دولت از کی تا حالا فکر فقیر بوده
نکنین این کارو بین افراد خانواده اختلاف میافته
وقتی نفت سیاه شما خریدار نداره وبا کمبود بنزین مواجه هستی واین طلای سیاه رو به قیمت مفت به کشور(....) میدید واون کشور بنزین رو به چند برابر قیمت نفت سیاهی که به آنها دادید بهتون میده ای یعنی باج به شغال وقتی این همه متخصص و تکنسین هست چرا خودت نمیخوای طلای سیاه رو تبدیل به بنزین کنی تا از خروج این همه ارز جلوگیری کنی نمیخوای
به چنین طرح های از سوی نمایندگان شریف افتخار میکنم....
دمتون گرم که اینقدر به فکر مردمید...

اگر امکانش هست طرحی را تصویب کنید که کنتور گوشه دهان ملت طراحی و نصب کنن، الکی بدون هزینه داریم نفس میکشیم ...
بابا تور خدا بشنید سرجاتون
ههههههه ههههههه ههههههه ههههههه ههههههه
اولش ۱۲۰هزارتومان بود واسه یکنفر حالا شد شصت هزار تومان تا چند روز دیگه این هم بخاطر میشه میره هوا مردمو گدا کردن رفته پی کارش
قرارنیست مردم آرامش داشته باشند.
هروز التهاب آفرینی.هرساعت یک طرح وتصمیم.
چرا وضعیت این مردم ثبات ندارد.
تاکی باید ما تاوان بی لیاقتی وبی تدبیر دولت را بدهیم
بابا برید یه فکری برای گرونیا بکنید
آخه چرا همش استرس و گرونی را خودتون ایجاد میکنید/
من که یک وانت دارم چقدر باید پول بنزین بدم تا بارکشی کنم
درسته ک بنزین ملیه و مال همس ولی ما ماشین دارا اگه بنزین یارانه ای میگیریم پولشو موقع خرید ماشین پرداخت کردیم
باز این دیگه چه طرح مسخره ای که میخوان اجرا کنن؟
از سال ۱۳۸۹ یارانه ها داره پرداخت میشه.دلار اون سال ۱۱۰۰۰ریال بود.
دولت نفت رو به دلار میفروشه،دلار رو میاره تبدیل به ریال میکنه و نفری۴۵۵۰۰۰ریال یارانه میده.ارزش یارانه هر نفر به دلار میشه تقریبا ۴۱ دلار.
شما مگه شب و روز خودتون رو نمی کشید که مردم در رفاه و عدالت باشن،خوب یارانه مردم رو به دلار پرداخت کنید.نفری ۴۱ دلار یارانه پرداخت بکنید.مشکل اینجاست که شما فقط وانمود میکنید که دارید برای مردم کار میکنید.اگه راست میگید یارانه رو به دلار پرداخت کنید.
سهمیه های ماشین سر جاش بذاریم و بعد به ازای کد ملی سهمیه بندی انجام بدید'شما که بنزینتون برابره' به نفع تون هست کد ملی کنید بالاخره سود میکنید و ما رو فقیر تر میکنید
پیشنهاد: هزینه یک خودرو از هزینه اولاد کمترنیست . اغلب در قشر متوسط هر خانواده هر چند تا خوذرو داره واقعا به آنها نیاز داره با توجه به کمبود و ضعف و نقص ناوگان عمومی پیشنهاد میکنم در تخصیص بنزین مجموعه تعداد ماشین و تغداد اعضای خانواده را ملاک قرار دهند و به هرکدام روزی یک لیتر بنزین بدهند و بنزین آزاد را بجای سه هزار چهار هزار کنند.
دوستانی که نظر دادن که اگه این طرح اجرا بشه عالی میشه.اول باید بگم که این دولت چه طرحی رو اجرا کرده که عالی بوده باشه که این دومیش باشه
دوم اینکه با این طرح نهایتا ماهی ۳۰۰ تومن به قشر بدون خودرو میرسه،در عوض یارانه معیشتی حذف میشه،نرخ کالا دوباره افزایش پیدا میکنه،دوباره بیکاری زیاد میشه
پس وقتی از چیزی سردرنمیارید الکی نظر ندید
متاسفانه پرداخت نقدی یارانه ها مردم را بی انگیزه کرده کاش به جای پرداخت نقدی یارانه ، منابع آن برای ایجاد کارگاههای تولیدی در نقاط محرم اختصاص می یافت. امروز متاسفانه شاهد ان هستیم که پرداخت یارانه بخش جوان و فعال جامعه را بی انگیزه نموده و تامین نیروی کاری پروژه های عمرانی مشکل شده و در صورت ادامه می تواند به یک معظل تبدیل شود
از قدیم گفته اند که بجای اینکه به امدم نیازمند ماهی بدهید روش ماهیگیری را به او یاد بدهید.
با روش کمیته امدادی جامعه فلج می شود لطفا بس کنید این روشهای شکست خورد را،
ملت دیگر نمیتوانند از پس این زندگی نکبت بار بر بیایند
قبلا میگفتن 2 بچه کافیه
الان باید گفت یه بچه هم اضافیه
نسلی که فقط بخواد بیاد. کار کنه واسه ...
همون بهتر نباشه. والا الان روزی چند بار از بچه هامون فحش میشنویم...
اول برید پول ملی رو تقویت کنید بعدش این طرح های مسخره رو ارائه بدید. با این کار نرخ همه چیز دوباره میره بالا. با پولی که میخاید به خانواده های بدون ماشین بدید عملا هیچی نمیتونن بخرن. چهار دهه از این طرح ها درآوردید و هر دفه هم همین آش بوده و همین کاسه، وضع قشر ضعیف بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده.
باز یه بازی جدید برای بدبختر کردن مردم
باسلام به مسئولین به فکرملت فهیم بنده پس از سی سال خدمت نتونستیم صاحب خودروشوم وپس ازچندین باراعتراض یارانه بنزین هم ندادن چشم ا میدبه این قانون جدید درمجلس داریم تانسبتا عدالت رعایت شود
ازطلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.
ما را به خیر شما حاجت نیست،شر مرسانید.
جان مادرتان دیگه طرح ولایحه تصویب نکنید،جان به لبمان کردید.
این مردم کم فرهنگ ایران هستند که برای هر طرحی یه نقش گرونی میسازن وگرنه این طرح به خودیه خود عادلانست.
سلام برای کسانی که یارانه نمی گیرند و سهام عدالت هم ندارن چجوری واریز میشه و در ضمن ما با همین ۶۰ لیتر هیجا نمی تونیم بریم تو استان پهناوری مثل سیستان وبلوچستان که مثلا در شهرهایی مثل چابهار ایرانشهر که گرمسیر و باید کولر روشن باشه و حمل ونقل عمومی خیلی کمی داره این سهمیه رو بخوان کمش کنند ما باید خر گاری سوار شیم دوستان شب میخوابن صبح از خواب بیدار میشن یه طرح جدید راه میندازن لطفا کارشناسی اصولی بشه و منبع درآمد و توان مردم رو در نظر بگیرن با تورم
خنده بر هر درد بی درمان دواست
بیچاره مردم بلوچستان که جایگاه گاز ندارن هر طرحی اجرا بشه دودش تو چشم مردم بلوچستانه
آخه چه انتظاری دارید از نمایندگانی که وام مسکن 200 میلیونی را گرفتند و حالا دوباره می خواند یک کلاه گشاد سر ملت بدبخت بذارند. مگه حقوق ما فوب خلیج فارسه که بنزین را باید به قیمت خلیج فارس بخریم. آخه چه مزیت اقتصادی دارید یا جا گذاشتید که چرخ زندگی مردم بتونه بچرخه.
سلام مردم واقعا اتش زیر خاکستر هستند چقدر فشار روی مردم باشه دیگه از خجالت بچه هامون نمیدونیم چه کار کنیم آقایون هر روز یه تصمیم بدون فکر میگیرند
آره بعد چند وقت قطع کنن و بگن داشت بهمون فشار میومد به هر نفر سهمیه بدیم .هنوز زخم اون یارانه ۴۵ تومنی رو تن ملته نمیخواد زخم دیگر بزنید.
هدف شما فقط برداشتن قدم بعدی برای گرونتر کردن بنزینه ....
عالیه
اونا که چند تا ماشین دارن سنگ اندازی میکنن
ما خانواده ی 6 نفره ی ماشین داریم
بعضی خانواده های 4 نفره 4 تا دارن و مفتی بنزین میگیرن
خدا کنه زودتر اجرا شه
کارشناسی عمل کنید نه سنتی
ولله ماشینای مردم مابا7دهم لیتراستارت هم نمیشوندبایدبریم خرسواربشیم نتیجه تحریمهای بی اثراینه
مردم خیلی نجیبند..... ما این همه شهید دادیم که این بشه.....،خجالت خجالت
بجای این همه طرح چرت و پرت ماشین هاتون رو جمع کنید و بذارین مردم بدون گمرکی ماشین به روز و کم مصرف وارد کشور کنند اگر واقعا خیر خواه مردم هستین ن منفعت خودتون
علت اصرارشون واسه تصویب این طرح این هست که میخوان بنزین ازاد هم در کنارش از سه هزار به چهارهزارتومان افزایش بدن
خیلی خیلی طرح مزخرفی هست منی که با دو تا کارت سوخت استفاده میکنم و خانواده ای ندارم که تعدادشون به 5،6 نفر برسن....120 لیتر من میشه 20 لیتر ... میشه اون 100 لیتر من چی میشه اینارو هم حساب میکردید ...
هموطن که یارانه معیشتی چهارنفره ماهیانه ششصد هزارتومانی دریافت میکنی چگونه با بنزین آزاد 3000 تومانی و گرانی های موجودهزینه زندگی چهارنفره راتامین میکنی و اگر مستمری بگیر وبازنشسته باشی و فرزند دانشجو دانشگاه آزاد داشته باشی در طرح یارانه بنزین براساس کد ملی مبلغ واریزی برای چهار نفر آیا کافی و جوابگو هزینه زندگی بنزین قیمت 90درصد فوب خلیج فارس را دارید با قیمت دلار 20000 تومان وپنابرخدا به کجا چنین شتابان
یه خانواده ۳ نفره ۶۰ لیتر میگیره و خانواده ۵ نفره ۱۰۰لیتر...خانواده سه نفره با ۶۰لیترش تو شهر یه دوری میزه و تا کرج هم میره.خانواده ۵ نفری ولی تا شمال میتونه بره. ماشاالله به این عدالت...
ما که روی بالاترین منابع نفتی نشستیم اصلا چرا باید بنزین سهمیه بندی باشه خدا رو شکر کشور فقیری نیستیم و از هر نوع منابع بیشترین رو داریم در غیر اینصورت فکر کنم بیچاره تر از بیچاره می شدیم
میگم تو خودت فهمیدی چی گفتی تو چکار به روستاییهای بدبخت داری بزار اوناهم یه چیزی گیرشون بیاد تا تو بدبختی هم نباشن اگه دیدی اونا تواین شرایط اقتصادی و تو این گرونی با حداقل ماهی سیپصد تومان وضعشون خوب شد تو هم برو روستا زندگی کن تاوضعت خوب بشه کار اسونیه
با سلام، یک سؤال ساده، کشوری که برای تأمین بنزین مشکل داره چرا خودرو یی تولید کنه که حداقل در ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف کنه؟
چرا بجای پاسخگو کردن مسئولانی که شب و روز از تلویزیون و رادیو ادعا خودکفایی در عرصه تولید بنزین می کردند، همیشه ملت را با مشکل مواجه می کنید؟ از آنجایی که ملت تأثیری در مصوبات قبلی ندیدند و با سود بسیار ناچیزی مواجه شده اند ( تورم بالای ۷۰٪ و وجه ناچیزی که به ملت ارائه می شود . لذا اینگونه طرح ها دردی از مردم دوا نمی کند.
اين نماينده ها با اين كار هاي عجولانه اي كه انجام مي دهند و بجاي حل مشكل مردم خود مشكلات جديدي ايجاد مي كنند ادم را به شك مي اندازند كه چرا اينها به مجلس رفته اند.
اگه واقعا میخواین به مردم کمک کنین خب ۲۰ لیتر بکنین ۶۰ لیتر تا به مردم فشار نیاد فردا اینجور بشه دوباره گرانیش برای خود مردم بیچارس
بعدش چرا فقط یارانه بنزین میخوان بین مردم تقسیم بکنن به گفته خودشان بقیه یارانه ها چی؟!
در کل کار خوب که به نفع مردم باشه انجام نمیدن تا نفع خودشون توش نباشه!؟
این طرح برای اینه ک مثلا شما جلوی قاچاق بنزین رو بگیرید؟ طرح طرح خوبیه اما واقعا شما برای کاهش سوخت نباید سوخت رو از مردم بگیرید باید روی کیفیت خودروهایی ک مفت گرونن و به قیمت خون مردم فروش میرن تمرکز کنید مثلا مسئولید یکم مدیریت داشته باشید مملکت یک مدیر لایق نیاز داره ...
این طرح برای اینه ک مثلا شما جلوی قاچاق بنزین رو بگیرید؟ طرح طرح خوبیه اما واقعا شما برای کاهش سوخت نباید سوخت رو از مردم بگیرید باید روی کیفیت خودروهایی ک مفت گرونن و به قیمت خون مردم فروش میرن تمرکز کنید مثلا مسئولید یکم مدیریت داشته باشید مملکت یک مدیر لایق نیاز داره...
ماشالله... !! هردم از این باغ بری میرسد !!

ی درصد فکر کنید بخاطر سهمینه ی بنزین زاد و ولد بیشتر شه..
بخاطر حکایت یارانه ها خیلیا این حماقت رو مرتکب شدند.ولی دیگه الان اوضاع فرق کرده .

شماهم کاش ادبیات نگارشتون رو اصلاح کنید .ببخشید جسارت بنده رو..
خدایا بکش ما را بکش ما را که داعم عید قربان است.
بابا بنزین نمیخایم سهمیه نمیخایم 1قبر رایگان بهرنفر بدید که ازدست شماو طرحهاتون راحت بشیم آخه چی دیگه ازجون این مزدم دربدر همیشه درصحنه میخاید ول کنید بابا برسید به امورشخصی خودتون یهویی بخاطر ما مردم ازچیزی عقب نیفتید.
والله با اين اوضاعي داريم پيش ميريم تا چند وقت ديگه قيد اتوموبيل رو بايد زد و بجاش از اسب و قاطر استفاده كرد، البته بعيد نيست دولت محترم در آن موقع هم كارت سهميه يونجه و جو را صادر كند!
ما خانواده ۸نفره هستیم تا الان خیلی فشار خوردیم امیدوارم زودتر اجرا بشه
الان خانواده های تک نفره یا دو نفره باید چیکار کنن. سهمیشون میان زیر چهل لیتر
دوباره چه بالایی میخواهید سرمون بیارید
اولا نفت ما مجانی هست و کسی هم نمی خره و بنزین ۶۰ لیتر هم کم بود کردینش ۲۰ لیتر....
بنظرم طرح خوبیه به شرطی که کد ملی هر فرد یارانه و معیشت و سهام عدالت و همه چیز رو به کد ملی مستقیم هر ایرانی تغییر بدهند و کسانی که گردش مالی زیاد دارند از این سهمیه ها حذف شوند.
با دلار جهانگیری هم حساب کنی بنزین لیتری ۲۰ هزار باید بزنیم فوب خلیج فارس با دلار تو پاچه ای لیتری ۴۰۰ هزار تومن
این طرح هم واسه اینه که بتونین بیشتر گرون کنید و گرونی های آینده رو توجیه کنید...
سزای.مردم.بیشتر.است.
اله برکت ا...
نمیدونم خدا کی قراره به حرفه ما گوش بده .بعده این که من پیرو بدبختر شدم ... .
با این طرح وضعیت بهتر که نمیشود بدتر میشود طرح اصلا کارشناسی نیست
طرح احساسات جوانان را نشانه رفته است
اگر هدفتان خدمت به محرومین هست این پیشنهاد را دارم امید وارم دولت مخالفت نکنه . کسانی که خودرو دارند همین وضعیت فعلی را ادامه بدین ولی اینم بدونین که با این سهمیه فقط یک هفته جوابگو هست بقیه ی ماه باید بنزین آزاد بزنن . دولت به کسانی که خودرو ندارند به هر نفر در خانواده 0.8 لیتر بنزین یارانه ای بده که آنها اجازه داشته باشند با قیمت یارانه ای و یا اندکی بالاتر آن را بفروشند به کسانی که خودرو دارند ولی نیاز دارند در نهایت اگر بنزینی ته موجودیشان ماند شرکت نفت در انتهای ماه پول آن را به حساب طرف واریز نماید امید وارم شفاف توضیح داده باشم
خب کسانی که تنها هستند و ماشین دارن بهشون به جای ۶۰ لیتر ۲۰ لیتر میدن
یعنی سهمیه اشون میشه یک سوم
ایا این سهمیه بندی هم شامل رئیس روئسا هم میشه یا باحقوق و پاداش کارگران بدبخت باک بنزین خود رو پر می کننن موقع پرداخت حقوق و عیدی اخر سال میگن،بخاطر بدهی بنزین ارگان به پمپ بنزینها قادر ب دادن حقوق وپاداش نیستیم،تا حالا هیچ تصمیم خوبی به نفع مردم گرفته نشد تا این دومی باشه،راست میگفتن یارانه ها رو برای محرومین افزایش میدادن.
اگر قیمت بنزین را میخواهید برسونید به قیمت جهانی بسمه الله ، ولی تکلیف حقوق و درامد مردم که به ریال هست چی میشه، هر روز هم که ریال را بی ارزش و بی ارزشتر میکنید. این کجاش اجرای عدالته خودتون جواب بدید.
لطفا اینقدر شعار ندید، مردم رو خسته کردید
باسلام و خااقوت خدمت مسولین دغدغه مند

بنظرم این طرح خوبیه چون به عدالت نزدیکتره اینطوری هر ایرانی سهمش از انرژی رو دریافت میکنه نه فقط خودرو دارها.
طرح خیلی خوبیه اگر دوباره قیمتها افزایش پیدا نکنه و یه عده مردم رو تا اجرای طرح اذیت نکنند.
یه کلام ختم کلام بنزین رو میخوان 4000 تومن کنن اونم تک نرخی
سلام
متاسفانه تا حالا به اسم دفاع از طبقه محروم جامعه پدر همین طبقه را در آوده اند.مثلا با این طرح یک خانواده دو نفره بدون ماشین وموتوروهر وسیله بنزینی در خوش بینانه ترین حالت در سال ۶۰۰ هزار تومن میگیرد ولی همین خانواده پس اجرای طرح سالی ۵میلیون به هزینه اش اضافه میشود .چرا که ضمن اضافه شدن کرایه ها مواد مصرفی محل زندگی بالا میرود والی آخر. ..و اگر چه خیلی ها را بتدریج حذف مینمایند.
شنونده باید عاقل باشه کدام بنزین کدام خانوارهمه جوگیرشدید
خب چه کاریه آخه ... کارت سوخت ای مردم رو بزارید باشه..اون خانوارایی که ماشین ندارند که شناسایی کردید خب پول رو برزید حسابشون..
طرح تشویق فرزند آوری
برای مناطق بسیار کم درآمد
کسانیکه بخاطر یک یارانه ۴۰ تومانی هم فرزند آوری در پیش میگیرند
چقدرخوب بود این وکلای عزیز حقوق کارکنان وبازنشستگان محترم را براساس نرخ روزدلار توبودجه سالانه لحازمیکردند،اگرواقعا به فکر قشر ضعیف هستند.
فقط بلدن صورت مسئله رو عوض کنن آخه این همه مشکل و بدبختی چرا گیر دادین به بنزین ؟ خب بگید ماشین ممنوعه همه باید دوچرخه استفاده کنن .. .اصلا بنزین نوروزی چیشد...مردم همه چیو یادشونه و یادشون نمیره فقط سکوت میکنن...
سرگرمی خوبیه
بالا برید پایین بیایید باید جلوی دوزدیا واختلاس ها را بگیرید.
هدف از این طرح فقط گرانتر کردن بنزین در حد فوب خلیج فارس است که غیر منطقی است چون یک کارگر ساده در کشورهای خلیج حقوقی معادل ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان به پول ما دریافت میکند ، پس اول در امدها را منطقی کنید بعد این کار را انجام دهید در عیر این صورت شاهد صفهای شبانه روزی پمپهای گاز و بیکار شدن عده زیادی که با خودروهای بنزینی در تاکسیهای اینترنتی کار میکنند خواهید شد و موج جدیدی از اعتراضات را در پی خواهد داشت ،
اگه راست میگید میخواین به فقرا کمک کنید پول 20لیتر بنزین رو اضافه کنید به یارانه معیشتی فقرا و کسایی که خودرو ندارن
هیچکس به فکر ملت بدبخت نیست
هنوز هم میگید آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟؟؟ا
به نظر منم خیلی خوبه حداقل برای کسانی که خودرو ندارن ،عدالت برقرار میشه،
آخه یعنی یک نفر نیست که جلوی اشتباهات و اشکالات این طرح ها رو بگیره ؟ برای مثال من که یک آب باریه کارمندی دارم و با کلی بدبختی تو این شرایط کرونای و این گرمای خوزستان میرم سرکار و میام و تازه بعد سی و هفت سال میخوام متاهل بشم با طرح چقدر بنزین گیرم میاد بعد باقی ماه رو چه کار کنم خدایش
....
من سه بار خوندم نفهمیدم چی نوشته، ولی هرچی هست دوباره یه گرفتاری جدیده واسه مردم
︎!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا درسته؟
اگه قراره سهمیه هر نفر باشه خب چرا ۲۰ لیتر؟ ماشین در کل چه ۲ نفر سوار باشن چه ۵ نفر یه مصرف ثابتی داره !!!
اگه اینجوره نفری ۶۰ لیتر بدین که هم ما بنزینمون تموم نشه هم پول سهمیه بیشتری به مستضعفا برسه!!
احتمالا بعد از انجام این طرح نوبت حذف سهمیه دهکهای بالای جامعه است. درست مثل یارانه ها
به نظر بنده طرح بسیار خوبی هستش و بسیار عادلانه چرا باید کسانی که خودرو دارن یارانه معیشتی بگیرن و از اون طرف سهمیه ماهانه بنزین را هم بگیرن. یک ایراد هم به نظر من دارد اونم اینکه وقتی سهمیه بنزینی به فرد تعلق میگیره اختیارش دست خود فرد باشه به این ترتیب که اگر آقای X بنزین سهمیه خود را ذخیره داشته باشد به آقای Z میگوید در فلان مسافرت من همراه شما هستم این هم بنزینش
آقا دیگه مشکلات تموم شد، با الباقی20 لیترسهمیه بنزین ماهیانه که پولشو دولت به حسابمان میریزه میتونیم کالای ایرانی بخریم من که ماه اول می خوام یدونه یخچال ساید بگیرم، به نظرتون کدوم برند ایرانی بهتره؟
سلام. به نظرم طرح عادلانه تری نسبت به طرح کنونی است. زیرا الان خوانواده های پنج نفره با یک خودرو و خانواده های دو نفره به یک اندازه سهمیه دارند. همچنین خانواده هایی وجود دارند که هم ماهیانه سوخت دریافت می‌کنند هم یارانه بنزین دریافت می‌کنند. ازطرفی خانواده هایی نیز وجود دارند که یارانه بنزین دریافت نمی‌کنند
طرح افتتاح کنید علی برکت الله
فکر خوبیه
اگر نمایندگان مجلس قدری دقت کنن الان ی فردی که ماشین نداره و از ناکسی و ... استفاده میکنه چون بنزین یارانه ای میزنه پس کرایه کمتر میگیره اینجا ی نمونه یارانه بنزین برای این افراد هست که با آزاد سازی و افزایش نرخ بنزین و بدنبال آن افزایش کرایه فشار به همون افرادی میاد که ماشین ندارن .
این طرح جدید بنزین یعنی گرانی توروم و بیکاری بیشتر . خوب سر مردم را هر بار با چیز جدیدی گرم می کنید . جمع کنین با این طرحتان به اسم دلسوزی برای مردم . حنایتان دیگر رنگی ندارد .
آرام آرام می خواهند بنزین را تک نرخی کنند
دستت تون درد نکنه عالیه ما ماشین نداریم ۷ساله ازدواج کردیم دوتا بچه داریم تا حالا یک سفرهم نرفتیم ولی پول دار ها وماشین دارها هرجا میخوان میرن
مگه بحث یارانه فقط در بنزین هست-نان چی ؟شکرچطور؟روغن وبرنج چی؟و......آنکس که نان کمتری میخورد تفاوت یارانه اش را چگونه محاسبه ودریافت خواهد کرد؟عدالت یارانه ای درسایر بخشهایی که یارانه دارند چگونه اجرا خواهدشد؟مگرمملکت ما اسلامی وانقلابی نیست؟مگر جوانهای دسته گل ونازنین مان برای رفتن روی مین مسابقه نمیکردند؟پس چه شدند آنها؟نسل آنها که ازبین نرفته بلکه همه را خانه نشین کردندوازمیدان به درشدند!!؟؟مملکت بامدیرگران رشدنخواهدکردبامدیرانقلابی رشدخواهدکرد!هرزمان حقوق ومزایای مدیرسازمان برابرحداقل حقوق شدآنوقت تلاش برای رشدوبالارفتن درآمدهامیکندوالامدیرچندصدمیلیونی که کارنمیکند!!!؟؟
آن موقع که بنزین لیتری 100 تومن بود دولت میگفت یارانه میدم الان که لیتری 3000 تومن هم کردند میگن یارانه میدیم این فوب خلیج فارس چقدره که ما هیچوقت بهش نمیرسیم ورو د ماشین با کیفیت رو که ممنوع کردید به خودروهای در پیت داخلی ماهی 60 لیتر بنزین می‌دهید که آن را هم میخواهید قطع کنید ای عدالت بنام تو که چه ها نمی کنند.
اتفاقا خانواده های پر جمعیت خرجشون هم بالاتره، این یه قرون دوهزار چیه از جیب خودمون میدن به خودمون، راست میگن برای هر ایرانی ماهیانه یک میلیون واریز کنن با همین تورم، دیگه هر کی میخواد کار کنه هر کی نمیخواد نکنه، راست میگن اون پولای که اختلاس شده برگردونن جیب مردم
من که یه کارمندان و کارم تو روستاست و دسترسی به حمل و نقل عمومی ندارم ۴۰لیتری که به خانوادم تعلق میگیره فقط ۴ روزم رو بشه بقیه ماه رو چکار کنم با حقوق ۳٫۷۰۰ وکلی وام و ...
در ادامه طرح های اشباه چند دهه گذشته این طرح هم به انها خواهد پیوست من خودم خانواده ام ماشین نداریم اما مخالف صد درصدی این طرح هستم چون باعث تورم شدید میشود
خدا به دادمون برسه دوباره چه خوابی برای مردم مظلوم ایران دیدن
اگر به هر نفر ایرانی ماهانه ۵م تومن بدید همه مشکلات حل میشه
واقعا که من ازدواج نکردم نمی تونم و نمیخوام با ماشینم کار میکنم ۲۰ لیتر ماهانه از بابام بگیرم ...
با سلام درآمد مردم مگر ارزش نرخ ارز خارجی دلار و درهم و دینار را دارد که قیمت فوب خلیج فارس گالن قیمت را پرداخت کنیم موضوع را میخواهیم قاطی کنیم با خانوارهای که خودرو ندارند و عدالت و .... بعد جیب مردم صفر و زیر صفر شود چون تاثیر عمده در کلیه سطوح اقتصادی نرخ تورم این ویروس سرایت میکند هزینه حمل و نقل زمینی و هوایی و ریلی افزایش پیدا میکند کالا گران گران بر این هزینه ها می شود نرخ جابجایی مسافر بالا و درآمد هم که هیچی بدین شکل و..... اتفاقا درآمد کارگر و کلا قشر حقوق بگیر تبدیل به نرخ ارز کنید ببینید چقدر می شود و بعد درآمد کارگر و حقوق بگیر کشورهای همسایه حداقل محاسبه ببینیم چیزی میماند که اقدامی شود جهت داشتن زندگی بهتر یا زیر خط فقر که هیچی کارتن خوابی نیز نتواند مقاومت کند بنظر باید اندیشه کرد و کلیه جوانب را در نظر بگیرم تا رضایتمندی تقویت شود نه نارضایتی از لین تصمیمات مردم ایثار میکنند و به کشورشان فکر میکنند دوستش دارند برای اینها خدمت صادقانه انجام دهیم و رونق تولید را در دستور باشد و رفع موانع تولید این شکلی جهش تولید را منجمد نکنیم
ای بابا ول کنید دیگه
مردیم تا داغ بنزین 3هزار تومنی کمی کمتر شد و بازار کمی آرومتر شد
حالا دوباره با این طرح های کاملا مسخره میخان کار و زندگی و معیشت مردم رو بهم بزنن.
جان مادرتون نمیخایم بخاطر ما مردم از این طرح های کاملا بدون برنامه و شکست خورده ارائه بدین.
شما همون حقوق های نجومی تون رو بگیرید براتون کافیه
فعلا جامعه توان و تاب ی التهاب جدید رو نداره التهاب آفرینی نکنید که بخواهید مثلا ی کاری کرده باشید
صبر کنید یک مقدار التهاب اقتصادی کم بشه طرح خوبیه بعدا انجامش بدید
ساختارها تا ساختارمند نشود، رفتارها رفتارمند نخواهد شد. تا موقعی که شفافیت در مشخص کردن دهک های جامعه نباشد و خط فقر ترسیم نشده باشد چنین طرح هایی هادی نخواهد بود. چون طرح کردن چنین طرح هایی در دولت تدبیر و امید بدون کار کارشناسی بوده و فقیر فقیرتر می شود و قوی قوی تر.
آقایان نمایندگان بهتر به فکر حل تورم باشن
با این طرح های سطحی مشکلات حل نخواهد شد و عدالت اجتماعی با این طرح ها برقرار نخواهد شد.
چرا قبل از دادن طرح فکر نمیکنید
این نه تنها به خانواده ها کمک نمیشه تازه باعث بدبختی تمام خانواده ها میشه چرا برای اینکه من خانواده دونفره هستم که با این طرح میشه چهل لیتر تازه بیست لیترم کم میشه که ماهیانه شصت لیتر میگیرم این نه تنها کمکی نمیکنه بلکه بدتر حال ما را خرابتر میکنه آقا نکنید این کار را خواهشن بیشتر ازین بدبختی مردم را زیاد نکنید اگر شما دلتان به مردم میسوزه قیمت بنزین را بیارید پایین
اگه هزینه بنزینم زیاد شه دو برابرشو از مردم میگیرم میکشم رو نرخ کارم
همش میگن بنزین .اینا تار رس مردم ونکشن دست بردار نیستن..یا آزادش کنی البته الان قیمتش آزاد یا اینکه سهمیه براساس پیمایش واقعی باشه نه اینکه 20لیتر فردابا گرانی چندبرابر روبروبشیم که میشویم...
وقتی قیمت را نود درصد فوب خلیج فارس میکنی.ماشین کم مصرف و استاندارد آنجا را هم به قیمت کشورهای خلیج به ما بده.ضمنا درآمد ماهانه چند هزار درهم و دلار آنجا را هم به ملت خودت بده .بعدش زرنگتر از بقیه باش و بجای نود درصد .دویست درصد فول خلیج فارس به ما بفروش.تفکر همیشه لازم است
تو خدا تموم کنید این بازی،،،،مردم دیگه خسته شدن،،،،،به قران بیشتر این مردم با مسافر کشی،،،با وانت خرج زندگیشون،،میگزرون،،،شما که حقوق نجومی دارید،،،،سخت نیست براتون،،،،،بزارید همین بنزین ۳۰۰۰ بمون،،،،بنزین آزاد کنید،قیمت بالا ببریم بخدا پایان این مردم بدبخت میشه ،،،تموم کنید این کارها رو،،مردمی خوبی دارید قدر بدونید،،،یا علی
تو خدا تموم کنید این بازی،،،،مردم دیگه خسته شدن،،،،،به قران بیشتر این مردم با مسافر کشی،،،با وانت خرج زندگیشون،،میگزرون،،،شما که حقوق نجومی دارید،،،،سخت نیست براتون،،،،،بزارید همین بنزین ۳۰۰۰ بمون،،،،بنزین آزاد کنید،قیمت بالا ببریم بخدا پایان این مردم بدبخت میشه ،،،تموم کنید این کارها رو،،مردمی خوبی دارید قدر بدونید،،،یا علی
این طرح هرچه هست این موقع وقتش نیست خدایی دیگه بریدیم . هر کاری می کنین فقط قیمتش رو بالا نبرین
بظاهر طرح عادلانه ای هست اما ضمینه ساز گرانیست
ما تو یارانه صدهزار ماهانه میمانیم بنزین که گرانتر بشه همه اجناس گران میشن به غیراز آقازاده ها دیگه کسی نمیتانه ماشین سوار شه این ینی ضمینه ساز گرانی
اخه من بازنشسته که قراره از این ماه ۲/۴۰۰ بهم حقوق بدن چه به فوب خلیج فارس اینها وقتی پاشون به اون بالاها میرسه چون برا خودشون همه چی تامین هست یادشون میره که ما مردم داریم تو ایران زندگی میکنیم یکم بیدار شید
خدایا خسته شدیم دیگه. کمرمون شکست از بار گرونی و فشار زندگی باز چه نقشه ای دارن
جوان 34 ساله
ای کاش یکی به این نماینده هامی گفت وقتی هر چیزی را با قیمت فوب خلیج فارس می سنجید، خوب حقوق کارمندان و کارگران و اقشار درآمد ثابت را هم برابر کشورهای حاشیه خلیج فارس محاسبه و پرداخت کنید، تا ببینیم کسی نیازی به یارانه دارد یا خیر، چرا یارانه که حق مسلم هر ایرانی هست، با هر ترفندی حذف می کنید، بعد می خواهید به یه عده دیگر صدقه بدهید،
واسه کارت ملی نفری می دونی چقدر هزینه شد همش رفت تو جیب دولت از کارت ملی هم خبر نشد
من دو تا بچه اوتیسمی دارم. مخارج کلاساشون و هزینه های جانبیش سرسام آوره و تحت بیمه نیست. ولی چون یه مغازه کوچک داریم بهمون کمک معیشتی بنزین رو ندادن. گفتن درامدتون بالاست.حالا هزینه بنزین رفت و آمد به محل کار رو هم باید از جیب بدیم و از شکمشون بزنیم.
اینطورکه معلوم باید برویم هرچه مرده توقبرستون کارت ملیشون ببریم
اینها میخوان بنزینو 90% قیمت حوزه خلیج فارس بفروشن
سلام
افردای که تصمیم گیرنده هستند به این فک کردند که اگه این طرح اجرا بشه دقیقا دودش میره تو چشم همونایی که ماشین ندارن؟؟؟
بنظر شما راننده ای که بنزین ۴ هزار تومنی میزنه حاضر کرایه کمتر بگیره؟؟
هزینه حمل و نقل افزایش پیدا میکنه و به تمام کالاها افزایش میخوره دوباره افزایش شدید تورم
التماس تفکر قبل از اینکه بگین این طرح خوبه
من که مجردم و با خانواده زندگی میکنم وپدرم ماشین داره و خودم هم یک قراضه جدا دارم میرم محل کارم که خارج شهر هست سهمیه ام میشه ۲۰ لیتر و پدرم هم۴۰لیتر . جمعا۶۰ لیتر برای دو ماشین. یعنی ۶۰ لیتر کم میشه. این که خدایی ظلمه بزرگیه تواین اوضاع و شرایط اقتصادی که تو بد بختی خودمون موندیم . به کجا پناه ببریم
فکر میکنید با این کار پول از ثروتمندها میگیرید میدید به پایین دستی ها کل بازار دست ثروتمند هاست بنزین گران میشه آنها هم جنسهاشونو گرون میکنند از جیب مردم جبران میکنن اون پولی رو هم که به ما دولت میده یک چیزی هم باید بزاریم روش بدیم به اونها
آخه تو فکر میکنی اگه تعداد خانوارت بیشتر باشن وضعت توپ میشه میدونی تو جامعه چه موج گرونی و تورمی درست میشه هر بلایی سرمون بیاد حقمونه کشوری با این همه منابع طبیعی باید این وضعمون باشه.یه روز میرسه که باسه خریدن پای مرغ دولتی کیلو مترا باید صف بایستیم
خدارابرآن بنده بخشایش است
که خلق ازوجودش درآسایش است
آقا ما چه گناهی کردیم داریم تو ایران زندگی میکنیم . دلار تو کشور ما قیمتش بالاست حالا بنزین تو فوب خلیج فارس هم که ۳۰ الی ۴۰ سنت هم باشه تو کشور ما میشه ۶ ، ۷ هزار تومن یعنی باز یه ۱۵۰ درصدی افزایش قیمت میدونید یعنی چی یعنی از هم پاشیدگی اقتصاد خانوادههای ایرانی یعنی بدبختی بیشتر ملت بدبخت ایران . خجالت هم خوب چیزیه من نمیدونم اینها نماینده ملت هستن یا نماینده دولت ...
مسولین به ظاهر دلسوز و مردمی:
اگه راست میگین و به فکر مردم هستید ، یک سال جاتونو با مردم عادی عوض کنید
این روش درد دوا کن نیست
مسخره بازی بس است ملت ایران را کم مسخره کنید ...
سهمیه بندی بنزین برای هر نفر فقط باعث افزایش خانواده افراد کم درآمد و حاشیه نشین میشود.
از ماست که برماست.خدا خودت شاهد باش داریم به دوره آخر زمان نزدیک میشیم.چی بگم والا
تابحال کدوم طرح خوب وبی نقص انجام شده که اینهم دومیش باشه هرطرحی روکه به اجرا گذاشتن فقرافقیرتروپولدارها پولدارتر شدن این طرح هم حتما بنفع پولدارهاوآقازاده ها خواهد بوددیگر هیچ اعتمادی باقی نمانده فقط خدا بایدبه داداین ملت فقیرومظلوم برسه مطمنا بازهم سرملت کلاه گشادتر ازقبلیهاخواهند گذاشت
چرا به بنزین گیر میدن بیکارن؟
آرزو بدل ماندیم یکبار هم طرح و قانونی رد کنند که مردم خوشحال بشن...
دفعه قبل هم روحانی میگفت ماله التفاوتافزایش قیمت بنزین را میخواهیم برگردوتیم به خود مردم نه تنها پولی داده نشد معیشت مردم به یک سوم تقلیل پیدا کرد .خدایا خودت ی فکری بحال این ملت بدبخت بکن .
من باور نمیکنم عملی بشه با اینکه طرح خوبی نیست اینا دارن یارانه معیشتی را قطع میکنن بعد 120هزار به هر نفری بدن
هر دری از باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری میرسد
یعنی شما فکرکنید هیچ اتفاقی نمیخواد بیفته،یعنی آب از آبم نمیخواد تکون بخوره ازین به بعد جای کارت یارانه "بنزین کارت "داریم فقط باید حواسمون باشه یهو آتیش نگیریم
انشاهای وجبی ، هر پاراگرافی سه بار تکرار شده ، هی توضیح داده مکرر در مکرر
این مجلس ما دیگه کاری جز سهمیه بندی نداره.به خدا خسته شدیم از این قوانین
کیا با من هم عقیده ان. ؟؟؟؟؟؟؟
نماینده گان محترم. مسئولین گرامی لطفا. به فکر ما. نباشید. تو همین فلاکت رهامون کنید
دوستانی که دلخوش شدن
بگین کدام طرح تاحالا تصویب شده که به نفع مردم باشه
همه چیز یارانه داره چرا گیر به بنزین دادن چون بنزین اگه گران شه همه چیز گران میشه
اینا میخوان تورم موجود را از جیب مردم بردارن
یک سری اختلاس میکنن تاوانش را ملت باید بدن
به نظر من طرح بنزین یارانه ای برای هر کد ملی و کمی افرایش قیمت طرح خوبیه چون اینجوری کمتر با ماشین شخصی بیرون میرن و هوای شهر روز به روز الوده تر نمیشه.برای کسانی که در سطح فقر و متوسط هم هستن و ماشین ندارن هم کمک معیشت زندگیه.به نظر من عالیه از هر دیدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
یعنی خوبه با این عقل از دیدگاهات استفاده نمیشه/... چون واقعا خام و ابلهانه است...
ماهی‌ده‌میلیون‌سریعا‌به‌حساب‌مردم‌بریزید
خدارو شکر ما به این مجلس رای ندادیم اونایی که رفتن رای دادن تحویل بگیرن.
هرطرحی که ضمانت اجرائی نداره، محکوم به شکست است، ،بنزین باید مثل سایر کشورها، به قیمت جهانی باشه،ودولت یارانه بنزین،به تمام مردم بدهد.وبجای مشغول کردن مدیران، به اینگونه مسائل کوچک،بفکر ایجادشغل برای مردم،ورونق زیرساخت های اقتصادی باشد
ببخشید این فوج خلیج فارس چقدر ده هزارتمن 30هزارتمن 50هزارتمن یعنی یک بدبختی دیگه
مثل جومونگ باشید
سلام
طرح خوبیه اصلا کلا باید اگه هزینه ها شناور هست درآمد ها هم شناور باشه . زندگی یارانه ای نمیخواهیم . دولت محترم لطفا یارانه ها را کلا بردارید و قیمت ها را واقعی کنید و یارانه راکه در اصل درآمد دولت هست و متعلق به ملت در قالب یک کارت که شامل طلا و سوخت و سهام و پول وقابل تبدیل و خرید و فروش باشه همه رو بدید به ملت تمام منت کم بگذارید لطفا
احتمالا این طرح هم مثل پرداخت یارانه است که بعد از مدتی به بهانه های مختلف بتدریج خیلی ها را ازش محروم کردند
سلام بنظر من مردم بی زبون ایران هر چی سرشون بیاد حقشونه که دولت هر بلایی دلش میخاد سرشون میاره و کسی جرات نمیکنه حرف بزنه
بدبخت بودیم. بدبخت تر شدیم.از اینم بدبخت تر خواهیم شد
اینا همه کیسه دوختن و هر روز یه بازی در میارن.
من یکی تردید دارم خدا هم دلش به حال ما بسوزه.
آقا علی فوج خلیج فارس چهار هزارتمن برو بالا و بنزینت تموم شد لیتری 30تومن چهل تومن باید بنزین بزنی کلن طرح کارشناسی نشده دولت فقط میخواد جلوی قاچاق بنزین بگیره همین
از همون اول معلوم بود میخوان برای یک مدت کوتاه سهمیه بندی کنن بعد ازاد ش کنن .دولت گدا گشنه همین کارها رو با ملتش میکنه با این مسئول ها ،،،،
فکرنان کنیدکه خربزه آب است بانشستن حرف زدن بجای نمی‌رسیم فکرچاره باشیم
دولت فکر اساسی مردم نیست
دوباره بدبختی و فلاکت در راه است کاش بمیرم از دست این نالایق ها ....
حالامثلا یک زن و شوهر دارن از هم جدا میشن تکلیفشون چیه ؟
یک پسری توی خونواده با ماشینش کار میکنه سنش هم 40ساله تکلیفش چیه ؟
کلا دولت تدبیر هم از دولت بی تدبیر قبلی یاد گرفته هر روز سر مردمو به یک چرتی گرم بکنه
به بهانه حمایت از قشر محروم جامعه هر سری مردم رو بدبخت تر میکنن بابا شما فقط بخوابید و کاری نکنید مملکت بهتر میچرخه
مردم ایران را چی فرض کردین که نفری ۲۰ لیتر اختصاص می دین.خداییش دیگه کارهاتون روی مخ مردم داره راه میره. هیج کاری نکردین که واقعا به نفع مردم بشه و باری از روی آنها برداشته بشه.
آقای ناظرخان چرا نظرمنو تاییدنکردی..مگه چی نوشتم که به ترییج قبات برخورد.. گفتم تصویب کنن 1قبرمفتی بهمون بدند همین..مرگم که حق..البته براهمسایه براما دربدرا فقط
یه طرح نمیدن که یه سر سوزن به نفع مردم باشه ففط به فکر خزانه دولت هستن که خالیه
آقا منکه عاشق این طرح شدم باقی ملت بیچاره را نمیدونم..من از بچگی عاشق این کلمه فوب خلیج فارس بودم همیشه به بابام میگفتم چرااین نماینده ها 1کاری برااین مردم نمیکنن کارستان.. میگفتم ازآب بگیر تا..... همه رابقیمت فوب خلیج فارس بکنن
فکر کنم بودجه مملکت کم شده می‌خوان ازجیب مردم درارن
کاش بجای بجای رسوندن نرخ بنزین به فوب خلیج فارس، درآمد و حقوق کارمند و کارگر رو میرسوندن به این نرخ.
تو این کشور درآمدمون به ریال هست مخارجمون به دلار!!!
ما یه خانواده سه نفره هستیم . با یه پراید مدل۸۵ ، که ماهیانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین داره . الان این شصت لیتر میپره، و به هر کدوممون ۲۰ لیتر بنزین میرسه ، که میشه ۶۰ لیتر .
بهتر این نمیشه تند تند اجرا کنید تا هدفتون برسید ، ببینیم هدفتون چی
دولتها وقتی شکست میخورن ودیگه هیچ تدبیری ندارن تنها چیزی به ذهنشون میرسه فقط جیب مردمه ،انشاءالله یه روز اینا گرفتار آه مردم میشن ،این دیگه چه زندگی هست ،هر روز گرفتاریمون بیشتر میشه ،تو رو خدا چندتا شون مقصر آمریکاست ،چندتاشون باور کنیم
امیدوارم برای ملت اسیر و گرفتار یه چاره ی اساسی اندیشه شود...خدا به دادمان برسد اگه بخواین اجناس رو گرونتر کنید،من با چهار بچه مظلومم باید از گشنگی بمیریم ،یا دست به هر کاری بزنیم.خواهش میکنم یه کاری کنید،مگه این ملت چه گناهی کردن که همه جوره باید در غذاب باشند
طرحرخوبیه چون بعضیا فقط الکی با ماشین دور شهر میگردن و الودگی و مزاحمت ایجاد میکنن
خدایا دوره این دولت رو زودتر تمام بفرما..
سلام،مردم من که دیگه بریدم،ملت .کارمند اولین نفر مالیات می دهم نه معیشت نه یارانه با یک حقوق بخور و نمیر .اما خدا را شاکر که ابرومندم یعنی جزو سه دهک بالای جامعه قرارم دادند.....
آقا تو رو خدا به فکر ما ملت نباشید. هیچ اقدامی هم نکنید مردم خودشان بهتر ادارش میکنند
توی کشورهای خلیج فارس و حداقل دستمزد کارگر بیست برابر حدقل دستمزد توی ایرانه اگر قراره قیمت بنزین به قیمت کشورهای خلیج فارس نزدیک بشه باید دستمزدها هم چند برابر بشه، ولی قطعا نمیشه چون هدف دست کردن دولت در جیب ملت و جبران تحریمها بوسیله ملت است به هرجهت برادران لبنانی و غیره پول میخوان
وای ی بدبختی دیگه.بازم دولت .بازم طرح.بازم گرونی
اگر قیمت را دولت بالا ببر عملا بودن کرونا همه را میکشد برای راضای خدا دست از سر ما مستضعفن برادارین که این کار هم باز پول دار پول دارتر میشود وبی پول بدبخت تر نمی خاد بفکر مردم ندار باشین بذارین توی همین حال بمونیم تا بمیریم
سلام اززمانی که سهمیه بندی بنزین شروع شد اینجانب وبسیاری از دوستان بر کیفیت سهیمه بندی انتقاد واعتراض داشته وداریم .
وقتی انفال یا معادن خداداد یا اموال موچو در بیت المال در کشور وجود دارد این اموال متعلق به همه آحاد جامعه است و همه بایستی از آن به طور مساوی بهره مند گرذند.وحاکمیت موظف است که ساز و کار مناسب برای بهره مندی برابر را طراحی وپیاده سازی نماید.
نفت وبنزین از امکانات خدادادی است که همه مردم بطور مساوی در آن حق دارند چون هم از نفت خام سهم دارند وهزینه مساوی برای خرید یا فرآوری بنزین را می پردازند .
حال فرض کنید دو برادردرکشور وجود دارد که هردو در روستا یاهردو در شهر یایکی در روستا ودیگری در شهر زندگی میکنند .یک نفر خودرو دارد که بطور مسلم داشتن خودرو در توسعه زندگی او تاتیر متبت دارد وپس از مدتی سطح زندگی اورا از برادری که خودرو ندارد بالاتر می برد.وبرادر دیگر که به هردلیلی نتوانسته خودرو داشته یاشد در سطح پایین تری از زندگی می ماند واین خود باعث مقیاسی از شکاف طبقاتی میگردد.
لذا حاگمیت نباید سهم بنزین اورا که خود رو ندارد به کسی بدهد که حودرو دارد .نباید گفت کسی آین ندارد آن را هم نباید داشته باشد.واین ظلم مضاعف است . هرکس مالک سهم خود از بنزین است . براساس آیه شریفه / الناس یسلطون علی اموالهم/میتواند به هر صورت در مال خود تصرف کند.یا مصرف کند یا بفروشد یا ما به ازای آن را از حاکمیت مطالبه کند.
اثر تورمی ناشی از آن موجب افزایش شدید قیمت تمام کالا و خدمات میشه و سرجمع و برآیند طرح موجب کاهش ارزش پول ملی میشه و ضررش از نفعش برای اقشار ضعیف جامعه و حقوف بگیرها بیشتر می شه ، برای سرمایه دارها نیز که طبق معمول فرقی نداره
خدابه فریادمون برسه چه خوابی برامون دیدن
جیب بری جدید و مکیدن خون مردم برای هدیه به کشورهای ثالث نظیر ونزوئلا عدالتی که با اینجور طرحی بخاد برقرار بشه باید یه حمدو اخلاص واسش خوند فقط موندم این بیست لیتر رو با چه کارشناسی ای تخصیص دادن یه فرد عادی فقط واسه رسیدن به محل کار و برگشتن بدون هیچ تفریح و یا استعاده شخصی دیگه ای ماهیان حداقل ۱۰۰ لیتر مصرف بنزینشه شما نماینده ملت ببخشید دولت چه فکری واسه اون زوج جوونی کردی که ماهی چهل لیتر بزنه و ماهی هشتاد لیتر با قیمت شناور خلیج بزنه اخه دکتر این قیمت شناوری که دم میزنی جراتشو داری به سیستم اقتصاد آزاد بین الملل بپیوندی و گمرک رو برداری و انحصار کالاهارو برداری جراتشو داری انحصار خودرو رو برداری رقابتیش کنی فقط از شناوری زدن جیب ملتو یاد گرفتین کافیه گمرک برداشته شه بعد شما ببین عرضه رقابت دارن انحصار گرای مملکت و در راس خودروسازان متاسفم تو کشوری زندگی میکنم که اینها اداره کننده هاش هستند
اینم یه خیانت دیگه به مردم کشورمونه.اگه راست میگن اول حقوق بازنشسته هارو که چندین سال هست میخوان همسان سازی کنن به بالای خط فقر برسونن بعد دم از ازاد سازی قیمت اجناس مایحتاج زندگی مردم حرف بزنن،خودشون میلیونی بلکه هم ملیاردی حقوق میگیرن ثروت مملکتم که تو جیبشونه فکر میکنن مردمم مثل خودشون زندگی میکنن کمر مستاجرا زیر فشار تورم شکسته خلاصه بگم مُردیم کسی نیست دفن مون کنه اینهمه درامد نفت تو جیب آقایان و آقازاده هاشونه که تو خارج از کشور دارن ولخرجی میکنن اونوقت هر چی طرح و برنامه 1ساله 5ساله 10ساله 25ساله هست چوبشو باید مردم بخورن والله تا انجائیکه عقلم قد میده در رابطه با چیزی که خود کفا بشیم یا باید ارزان بشه یا رایگان ولی متاسفانه تو کشور خودمون یه عده دارن پوست مردمو میکنن دم بازرسین کشور گرم که هر کسی هر کاری دوست داره انجام میده قانون جنگل شده تمام
افتضاح میشه لطفا خراب ترش نکنین
خیلی بعد بعد از بعدتر
اگر خیلی راست میگید ارز،طلا ،خودرو ،مسکن،... رو کنترل کنید. گیر دادید به بنزین بعضی ها تک نفر هستن یعنی ماهی ۲۰ لیتر سهمیه دارند جمع کنید بابا
مجلسی که نماینده اکثریت مردم نباشد همین است
این فوب خلیج فارس فقط در مورد قیمت بنزین اعمال میشه؟؟ چرا نمیگید در جایی مثه امارات حداقل دستمزد یه کارگر خارجی 1400 دلار در ماهه یعنی ماهانه 32 میلیون تومن....؟؟؟
این نماینده ها چون پیش بینی می کنند دولت بعدی در دست آنهاست لذا در صدد هموار کردن جاده برای دولت بعدی هستند
اصلا آقای روحانی شما به فکر مردم نباش این مدت فقط هیچ کاری نکن
اگه یه خانواده دوتا ماشین داشته باشند؟ هر ماشین چقدر میشه ۳۰لیتر نصف باک برای سی روز
این یعنی موجی دیگر به سمت گرانی .....
هزینه به دلار یارانه به ریال.!!!
اخه یکی نیست بگه کارشناس نادان اقتصادی ، مملکتی که تو تحریم و تورم هست فوب نداره که .
اینکار فقط باعث میشه گرونی بیشتر میشه .
کاش جای اونها که مسئول شدن و کار بلد نیستن چهارتا کارشناس خارجی می اوردید .
خدا خیرتون نده،همون پارسال که سهمیه بندی کردید،به خودروهای گازسوز ۳۰ لیتر ماهیانه دادید. ولی فکر این رو نکردید که ماهایی که ماشین دوگانه سوز داریم و در شهرهایی زندگی میکنیم که گاز نیست باید با ۳۰ لیتر بنزین چکار کنیم؟ اینجا در کنارک جنوب سیستان و بلوچستان فاصله ما با نزدیکترین پمپ گاز ۳۵۰ و ۷۰۰ کیلومتر هست.
به جای این کارا فکری به حال ببکاری کنین خسته شدیدم این همه فشار و بدبختی
شما رو بخدا قبل از اینکه این طرحهای مسخره رو مطرح وتصویب کنید حتما با4نفر آدم عاقل هم مشورت کنید!
اگرقیمت بنزین ازاین که هست ارزانتر میشود انچام آن بدنبست واگرنه کشورما تحمل به وجود آمدن شوک دیگر راندارد
بابا بنزین را بکنید پول خون ما،یک چهار لیتری بریزیم آتیش بزنیم خود را،علی برکتولاه
اقایان مجلسی ها مردم ایران لیاقت شان
بیشتر از اینهاست .
ملت بزرگ ایران را گدا فرض نکنید.
با این مبلغ ناچیز وعده سرخرمن ندهید.
با شخصیت ما بازی نکنید
ارزش ما ملت ایران بیش از اینهاست
هرگلی میزند به سر خودتان میزنید
چون خودتان هم جز این ملت هستین
واقعا مسخره هست که نمایندگان به جای رفع موانع تولید و حل مشکلات عدیده قوانین دست و پاگیر دارن عوامفریبی می کنن و قطعا این طرح موجب افزایش تورم و گرانی خواهد شد و به نفع مردم نیست.
بسه دیگه اگر اینطوری پیش برید باید توخیابانها جمعمون کنید منه کارمند با حقوق ماهی 2500000 چطوری از خونه با این قیمت های بالا برم سر کار و برگردم دیگه به مرگ رسیدیم
خیر ببینید که حواستان به ما هست
ماشین زنگنه پرایده..
من پیکان بار دارم سهمیه من چند لیتر می شود
این مسولین خیلی دارن به خودشون فشار میارن عدالتو اجرا کنن بهتر نیست دستمزد و اول جهانی کنن بع به فکر سرویس کردن دهن ملت باشن
خیلیم عالیه شما که دارین گرون میکنید مثل اروپا
نمایندگان محترم خسته نباشید حتما تا حالا ماشینهای وارداتی و هیبریدی خودتونو تحویل گرفتین.تو را خدا مردم را هم به حال خودشون رها کنید.اصلا مسوول نخواهیم کیو باید ببینیم؟
این همه مهاجر هم به کتف چپتون
بابا دست از سر این مردم بدبخت بردارید شما یکم اختلاس کم کنید حقوق های نجومی کمتر بگیرید مملکت درست میشه دیگه نمی‌خواهید هر روز بخوابید و صبح برا این ملت تصمیم بگیرید که چطور روز به روز فقیرترشان کنید
خدایش اگر همش بنزین راباکشورهای حاشیه مقایسه میکنید چرا حقوق ودست مزد انهارا بامامقایسه نمیکنید وانها بنزینشون به روزه اگرقیمت امدپایین قیمتش میاد پاییی واگررفت بالا میبرن بالا اما مادرایران اگرقیمت امد پایین آمپرمیچسبه ونمیادپایین خدایش بخاطر کسری پول خودتان بهانه مردم نکنید
اگه اینجوری بشه باز اجناس گرون میشه صدرصد
بابا یکی نیست به این دولتمردان بگه مردم دیگه بریدن دیگه چیزی ته جیب مردم نزاشتید دیگه ولمون کنید بخدا من ازصبح ناشب کار میکنم همیشه هم ندارم .....
تورو خدا دست بردارین ازاین مسخره بازی ها
واقعا متاسفم ، نشدتواین مملکت یه قانونی وضع بشه ویه سال بعد ۱۰تا تبصره وماده واصلاحیه روش نذارن،این نشون میده که هیچ قانونی نداریم که کار کارشناسی روش انجام بشه!
ازطرفی دولت ما تنهاکاری که نمیکنه برای نفع ورفاه این مردمه کاش همونطور که به بعضی از کشورهاکمک میشدوضعیت این مردم بدبخت رو هم میدیدن که چراغی که به خونه رواست به مسجدحرامه!!!!
یعنی فکر کنم اگه این طرح اجرایی بشه قیمتها به صورت وحشتناک بالا میره اینجوری باز هم دودش میره تو چشم ما مردم بدبخت
اگر قرار نیست حقوق ودستمزد وامکانات مثل فوب خلیج فارس باشه حق افزایش هیچی رو ندارین جز اینکه مدیون قشر ضعیف میشین وآهشون دامن خانواده هاتون رو میگیره که با بدبختی و شرمندگی جلوی خانواده سرشون خمه طرح درست و اصولی بیارین که مردم مطمعن باشن هدف اسایششونه نه تامین کسری بودجه.
دولت تدبیر وامید حالا باید بی تدبیری خود رادرعمل نشان دهد بااین نمایندگان بی سواد .عجب طرحی
اینم از وکلای مجلس یازدهم که از گرد راه نرسیده به فکر بدبخت تر کردم مردم هستن.
گرنی کی تموم میشه یه روز دو روز یه ماه یه سال چند سال مرز گرونی سقف نداره .
دوستانی که میگید طرح خوبیه واقعا التماس تفکرازماست که برماست
سلام تصمیم خوبییه مشروط بر کارشناسی دقیق تر واصولی و با برنامه ریزی دقیق تر۰۰۰۰خدا قوت
اصلا متوجه نشدم قراره چی بشه ی طوری توضیح بدین که ما زیر دیپلم ها هم بفهمیم لطفا
من که دارم با دوتا بچه با یارانم زندگی میکنم فقط داره پوستم کنده میشه تورو خدا چیزی گرون نشه التماس میکنم
سلام

-تو این وضعیت گرونی و بدبختی، این طرح تورم زا خواهد بود و مجددا باعث افزایش قیمتها میشود.

- اگر نیت این است که خانواده هایی که خودرو ندارند بتوانند از یارانه 1500 تومانی به ازای هر لیتر بنزین برخوردار شوند و بعبارتی عدالت اجرا شود، چرا یارانه معیشتی خانواده های دارای خودرو را قطع نمی کنند تا آن را به خانوادههای فاقد خودرو پرداخت کنند؟

-با این روش تا حدودی هم عدالت مد نظر مجلسیان حاصل می شود و هم تورم و گرانی ناشی از این موضوع ایجاد نمی شود.

- همچنین آشفته بازار حاصل از فروش سهمیه بنزین خانوادههای فاقد خودرو ایجاد نمی شود. آشفته بازاری که دلالها را حتی تا روستاها هم می کشاند.
طرح خوبیه واسه زنده بگورکردن مردم خیلی عالیه
یارانه نفت و گاز و معادن رو هم بر اساس قیمت کشورهای حاشیه خلیج حساب کنند و سهم هر نفر رو با دلار نیمایی قابل فروش کنند ... بنزین که مردم اجبار به مصرف شخصی و حمل و نقل دارند که تهش چیزی نمیمونه...جز اینکه کرایه ها و در نهایت قیمت کالا افزایش پیدا کنه
اره مثل بسته کمک معیشتی که به یکی دادن به یکی ندادن. توزیع عادلانه کجا بود اخرش هم فشار رو قشر ضعیف هست. شما درامد قشر ضعیف رو ببرید بالا بنزین رو به قیمت اروپا حساب کنید.
آهای ملت. التماس نکنید! شما هم هر جور میتونید بکشید روی نرخ کرایه و اجناس.
اخه خخودون ماشیی دولتیی سواارمیشند فکرمردم نیستند
اخه خخودشون ماشیی دولتیی سواارمیشند فکرمردم نیستند
نمیخواد یارانه بدن به مردم بیآن سهم مردم از ارز ودلار وطلا نفتی که تا حالا فروختن به مردم بدن واسلام
اللهم عجل لولیک فرج
تموم طرح هایی ک میدن به نفع مامردم نیست خودتونو ناراحت نکنین یه چیز بگیم میگن همینی ک هست نمیخوای همینم دیگ نیس اگ آبان سال گذشته همه مردم اتحاد داشتند مثل چین ک تموم ماشینارو پارک کردن توخیابون اگه اتحاد داشته باشیم این بلا ها رو سرمون درنمیارن یه بار میگن سهمیه ای کارت سوخت بگیرین پولارو ک گرفتن باز الان میگن کارت سوخت ها ور میوفته به کارت عابر میریزن باز براهمینم از هر نفری بیست سی تومن میگیرن باز پول ک میگیرن میگن اونم کنسله هرپولی ک میگیرن برای بودجه کم آوردنشون ک از مردم بدبخت پول جمع میکنن تا تحریم شدیم بنزین گرون شد کارت سوخت مد شد بورس مدشد سجام مد شد همه اینا برای سرگرمی ماهاست ک بجای اتحاد هرروز توسری خور ایناییم همه اینا برای خالی کردن جیب ماهاست صب تاشب کار می‌کنیم یه روز خوش نداریم یه آخرهفته راحت نداریم ....
واقعا اگه به فکر مردم هستید وکلای عزیز سهمیه قبلی باشه برای ماشین دارا بعدش برای اون دسته که ماشین ندارن اون ۷/.یارانه بدین مردم دیگه بریدن یه حقوق ۳تومنی میگیرم ۲تومن قسط دارم تازه خیلی ها همینم ندارن من حرفامو گفتم اگرگوش شنوایی باشه
واقع متاسفم تویه کشورغنی زندگی میکنیم..بنزین سهمیه بندے میکنن..مگه ارث ومیراث پدرتون هستش..بنزین ونفت وگازوییل وگازهمشون ثروت ملیه ...
اگر باین طرز فکر بریم واقعا اشتباه بزرگی که برای گرون کردن بنزین باز دوباره صعود دوبرابری خواهیم داشت چون حمل نقل عموی هم سه برابر خواهد شد
باسلام.ترا به خدا به این رای هایی که مردم به این طرح میدهند توجه کنید .
سلام
دوباره بدبختی ... دوباره چه فکر و خیالی برای جیب مردم بدبخت کردید ؟ هرگز یک قدم خیر برای این مردم برنمی‌دارند.
بسه دیگه یه کاری انجام بدین که مردم خوشحال بشن اون از سکه ،یه طرف دلار، اونم از بورس که هر روز بازار مثل خون قرمزه حالا دوباره برا بنزین نقشه کشیدن بابا مردم دیگه از دست این مسولین خسته هستند خدایا خودت مارو نجاااااااااات بده
طرح خوبی است به عدالت نزدیکتر است کسانی که نظر مخالف دارند به این خاطر است که دو سه چهار دستگاه خودرو دارند و مخالفت می کنند زودتر مجلس محترم تصویب کند و تدبیری برای رفع بی ارزش شدن پول ایران کند این توده مردم، بیچاره شده و فقر بین آنان بیداد کرده است.
من۴۱‌سالمه تاالان نه موتور داشتم و نه خودرو‌..نه.خونه که هیچی ده سال دیگه اگه سکته نکنیم عمرم کنیم امثال من ها زیاد هستن ما نه یارانه می‌خوایم نه بنزین نه طرح های بی سروته شما مسئولان فقط همش برای خودتون بجاش میخوای به این بهانه پول برق و گاز وآب چندبرابر بگیری چون لطف میکنی که سهمیه بنزین می‌دیم ولا‌به‌اون خدا مانمیخوام فقط قیمت اجناس برگردونی به همون۹۲حیف رای که مامیدیم
دوماهه خدمت سربازیم تموم شده ن کاری ن هیچی پس تکلیف ما جوونا چیه دوسال برا ای کشور زجر کشیدیم . منطقه عملیاتی . دو سال هر شب پست بیخوانی ک اخرشم حال روزگار ما بشه این . بابا ایران رو طلا خوابیده پس چ میشه این همه مال سرمایه . یه فکری بکنین بحال ماها ....
اون مسئول اگه راست میگه بره جلوی گرانی حبوبات رو بگیره که لوبیا چیتی شده کیلویی ۲۷۰۰۰ تومان یا گوشت ماشالله انقدر گرونه که باید وام از بانک بگیریم بتونیم ۱ کیلو گوشت بخریم .عجب اقتصاد خو بی داریم.
طرح مزخرفیه
کسی که مردم مردم میکند کجاست ،این طرح هم شبیه طرح هایی که تا الان دادن بدون کارشناسی وبدون در نظر گرفتن مضررات طرح وفوایدش برای خودشان ،خوبه برا بعضی مسائل از مردم بخواهند که طرح بدن یا حداقل نظر
این طرح برای دولت احمدی نژاد بود که دولت روحانی ومجلس میخواهند بنام خود ثبت کنند
طرح بسیار خوب و عالی است خصوصا برای کسانی که فرزندان بیشتری دارند. خدا به نمایندگان عزیز و دلسوز عمر با عزت عطا فرماید.
فقط اینومیدونم آقایان همه چی این کشورراباحقوق نجومی خودشون می سنجند نه باحقوق کارمندی وبازنشستگی این ملت وهزینه های داخل ایران رابادرامدخلیج فارس دیگه انگارتوایران نیستندواطلاعی ازوضع ملت ستم دیده ندارندحق هم دارندمثل معروف سیرازگرسنه چه خبرداره است اینامابازنشسته هارابا حقوق ناچیزرادرک نمی کنند......
سلام.جواب این که چرا به فکر دادنِ یارانه بنزین افتادن خیلی آسونه.یه کم فکر کنید به جواب میرسید.وسیع فکر کنیم.
سلام دوستان این طرح هیچ ربطی به اون سهمیه ۶۰ لیتری نداره نگران نباشین
لطفا بزارید راحت باشیم نماینده نمی‌خوایم کلا مجلسو بردارید نخواستیم من ماشین ندارم سهمیه این لوس بازیها رو در نیارین بزارید همین جور بمونیم خواهشا یه یک سالی اصن طرح ندید نه به صلاح و نه به ضرر بیکارین مگه
یه ضرب المثلی هست که میگه: برف بیاد وای بر کلوخ ،بارون هم بیاد وای بر کلوخ
خدا وکیلی به داد مردم برسین از دست این گرونیها!!!!
جامعه به اندازه کافی ملتهب هست. فاجعه ای دیگر ببار نیاورید مردم گناه دارند. هیچکدوم از اهدافی که برای این طرح تعریف شده قابل تحقق نیست و جز ایجاد یک شوک تورمی غیر قابل بازگشت هیچ نتیجه ای ندارد. لطفا از ارائه طرحهای پو پولیستی همچون مالیات بر خانه های خالی که بجز فریب مردم نتیجه ای ندارد دست بردارید.
شک نکنید که با این طرح، اعتراضاتی به مراتب بیشتر از قضایای آبان ۹۸ در انتظار کشور خواهد بود، چون فشار این افزایش قیمت، اول از همه روی صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از صنایع مادر در اقتصاد کشور، تاثیر خودشو نشون خواهد داد و متعاقبا نرخ کرایه ها و حمل و نقل سبب افزایش نرخ اقلام خواهد شد و این موضوع، بیش از همه اقشار متوسط و ضعیف جامعه را هدف قرار میدهد‌ و آن جاست که...
به نظرمن طرح بسیار بی منطقی است که بیشتر باعث آزار واذیت مردم می شود لطفا اگه قصد آزاردارید فکر دیگری کنید که مردم همینطور داغون هستند
این دیگه.چه‌حرکتی
اینطورواقعابه نفع اونایی که ضعیف اند وماشین ندارندیکی خودمن
الان یکی3تاماشین کلی سهمیه بنزین میگیردویکی که ندلردهیچی... زودترازاینهابایدانجام میشد
حالاماهی هروقت ازآب بگیری تازه س
خدایاریتان کنه
خدا رو شکر به این مجلس انقلابی رای دادیم تا عدالت یه بار دیگه پیاده بشه
داستان جدید. دردسرجدید. تورم جدید.بنزین همسو باقیمت خلیج فارس آیا حقوق ها نیز همسو با کشور های حا شیه خلیج فارس می شود؟؟؟؟
حساب کرده اند بسیاری خانواده ها هستند دو ماشین دارند و سه یا چهار نفره هستند که ماهی ۱۲۰ لیتر بنزین دارند حالا به این نتیجه رسیده اند اگر به کد ملی بنزین بدهند این خانواده ها هم سهمیه بنزینشان کم می شود هم مجبور می شوند بنزین گران بخرند ...
چقدر فکر مردم هستن ایول ، اگه راست میگید و فکر مردم هستید قیمت ماشینم مثل کشورهای خلیج فارس کنید ،عراق و افغانستان پراید سوار نمیشن
واقعا مردم رامسخره کردن
عامو عذابمون ندین با این طرحا بخدا قسم این کارا درست بشو نیست سیاست کلی خرابه تو رو به قرآن سیاست دوستی بگیرین با دنیا ...جوانیمون رو تباه کردین
اولا روستا شهر ندارد.همه ضرر میکنیم بعدش مگر همه انسان نیستیم مگر زن بچه نداریم.اونا که تو شهر بیشتر میخورن.بیشتر میپوش.اصلا بر اساس خانوار بنزین بدن.اونی که دو تا ماشین داره چه کار کنه.دیگه خسته شدیم.
سلام:دادن سهمیه بنزین به هرفردخانواربهتروعادلانه تراست ،خیلی هاماشین ندارندوبعضی دویاچندوسیله نقلیه هستندکه یارانه بنزین رابیشترمصرف کرده وحق دیگرافرادراکه توان خریدوسیله نقلیه راندارندمصرف می کنند.انشاالله باتصویب این طرح حق هرفردازاین سرمایه ملی تعلق گیرد.
واقعا طرح افتضاحیه، مثل خیلی از طرح های قبلی، چون آخرش فقط برای خودشون می‌خوان کار کنن که فشار از روشون کم بشه نه برای مردم. همین الانم سهمیه ۶۰ لیتری به هیچ جامون نمی‌رسه بعد برای ما و خیلیهای دیگه ۲۰ لیتر هم کمتر میشه. خانوارهایی هم که یک نفر هستن که فقط ۲۰ لیتر میگیرن. این تازه یه بعد کوچیکشه، تورم و گرانی شدید مجددا در پیشه، گرونی دیگه از حد گذشته، خواهشاً نکنید این کاراو
با اجرای این طرح منتظر سونامی وحشتناک افزایش
حامل های وابسته به حمل و نقل و مواد غذایی و دیگر کالاها باشید .ایجاد التهاب و افزایش تنش بین خانواده ها بر سر تقسیم بنزین از دیگر التهابات این طرح و موجب طغیان جامعه میشود.
اولا این یه قرون دو زارها به هیچکسی تو این مملکت هیچ کمکی نمیکند با این هزینه ها و تورم، ثانیا خیلی از اونایی که قبلا سهمیه داشتن با خانواده یکی دو نفره, سهمیشون کم میشه و اون دوزارشون هم از بین می‌ره. کلا همه چیز رو فقط کم میکنن چیزی برای مردم افزایش پیدا نمیکنه جز تورم، بیکاری و بدبختی
اگه راست میگید سهمیه ها ی ناچیزی که میدید رو دست نزنید و بهرکس ۲۰ لیتر بنزین بدید.مثلا من وانتی سهمیم ۱۵۰ لیتره حالا میشه با این طرح ۶۰ لیتر .لابد کرایه ها هم زیاد نمیشه
هرچی طرح ۹۲ رو اجرا کردید این رو هم اجرا میکنید تنها طرحهایی اجرا میشه که به نفع دولت و اطرافیانش و قشر سرمایه دار باشه چون پولدارهایه جامعه هم از خود حکومت هستند به اسم مردم فقیر و بدبخت شده ایران به کام مفتخورهایه وابسته حکومت
جالب شد باید یه عمر سگ دو بزنی تا یه لگن به قیمت خدا تومن بخری بعدش بنزین آزاد بریزی توش با درآمد زیر خط فقر از دو طرف دزدی دیگه چه فکری برای رفاه مردم دارین؟ دوستانی که ماشین ندارین فراموش نکنید بنزین شد ۳۰۰۰ قرار بود هیچی گرون نشه فکر نکنید به نفع شما تصمیم گرفتن.
طرح های پوپولیستی و ویرانگر اقتصاد و کشور.وااسفاها به حال اینده کشور.کشوری که توی فساد جزو 10 کشور اول دنیاس در حال سقوط به دره اس.
سلام بنظر من همه این طرح ها فقط برای منافع خودشون و اصلا کاری به ملت ندارن کجای دنیا بنزین به شخص دادن که اینجا دومیش باش بنزین مال ماشین نرخ بنزین اگر راست میگید آزاد کنید سهمیه هم نمی‌خواد خود ملت بلدن چجوری صرفه جویی کنند هی میگن قاچاق قاچاق با بیست لیتری پر نشده یا از کارت سوخت ۶۰ لیتری مردم کار از جاش خراب
حتماعوارص وبیمه وخلافی وغیره راهم خانوادگی کنن
اگه منطور از این طرح اجرای عدالت است باید بگم خیلی مشخصه که به خانواده های کم جمعیت که تعداشون خیلی زیاد هست ظلم خواهد شد آیا شما دولت مردان نمی تونید تصمیمی بگیرید که اجتماعی از جامعه متضرر نشوند؟ آخه برای تک نفرها ۲۰ لیتر و یا دو نفرهها ۴۰ لیتر در ماه کفایت میکنه ؟
سلام. من تو هیچ یک از کامنتها، این نکته ای که میخوام بگم رو ندیدم. توی متن خبر اومده روزانه هر نفر ۰/۷ لیتر یا ماهی ۲۰ لیتر!!! توجه بفرمایید که اگر فقط همه ی ماهها رو ۳۰ روزه بگیریم میشه ماهی ۲۱ لیتر. اون یه لیتر کجا رفت؟؟؟؟؟؟!!!!! یه حساب سرانگشتی بکنیم:
فرض کنید جمعیت ایران منهای مسولان بشه حدود ۷۰ میلیون که میدونید قطعا بیشتر از ۷۰ میلیون میشه و به جای ماهی ۲۱ لیتر بخوان ۲۰ لیتر بدن و فرض کنیم که۵۰ درصد ۷۰ میلیون که میشه ۳۵ میلیون نفر بخوان بنزینشون رو بفروشن و فرض کنیم که اصلا نرخ فروش هر لیتر ۱۰۰۰ تومن باشه، حالا در طول یه سال چه پولی میشه:
۱۲ ماه × ۱ لیتر× ۳۵۰۰۰۰۰۰ ایرانی فاقد خودرو×۱۰۰۰ تومان=۴۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان
یعنی سالی ۴۲۰ میلیارد تومان معلوم نیست کجا میره؟؟؟
پس ایرانی هم وطن با تکیه بر علم زیبای ریاضیات و با یه محاسبه ساده حواستون رو جمع کنید که در این طرح هر کد ملی باید ماهی ۲۱ لیتر بنزین دریافت کنه نه ۲۰ لیتر!!!!!!
تازه من فرض ها رو ساده ترین گرفتم که میدونید بالاخره ۶ ماه سال ۳۱ روزه هست، قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومنی اصلا نداریم، جمعیت کشور منهای مسولان هم حدود ۸۰ میلیون هست، چونکه جمعیت فعلی کشور ۸۴ میلیون هست و اگه ۴ میلیون نفر رو بگیریم جزو مسولان کشور میشه به عبارتی ۸۰ میلیون مردم عادی!!! با همه این فرضیات ساده اگه به جای ۲۱ لیتر، ۲۰ لیتر به هر ایرانی بدهند سالی ۴۲۰ میلیارد تومن معلوم نیست کجا میره.
امیدوارم به بعضی ها بر نخورده باشه.
البته ان شاء الله که اگر این طرح عملیاتی همون ۲۱ لیتر رو بدهند و من فقط خواستم حواس ملتو جمع کنم که یه وقت کلاه سرشون نره و نگن که حالا این یه لیتر چیزی نمیشه!! محاسبات نشون داد که این یه لیتر خیلی پول میشه!!!
با تشکر فراوان
در پاسخ به دوستمون که فرمودن بنزین باید به قیمت جهانی باشه باید بگم همه چیز باید به قیمت جهانی باشه مثلا خودرو ۲۰۰۰۰ دلاری دیگه به ملت ۲ میلیارد ندن در آمد هم حداقل بشه ۱۵۰۰ یورو اونوقت حرف شما صحیحه
طرح خوبی است انشاالله به مرحله ی عمل برسدوملت بخصوص قشرمحروم خیرش راببینند.
باشه
با خرج خودمون سره کارمون می زارن تاکمتر به فکر گرونی باشیم ولی ما گوشمان از این حرف ها پره
سلام خسته نباشید
اخه عدالت کجا رفته .اگرزنی که جداشده و مستقل زندگی و کار می کنه تا نون شبشو تهیه کنه واین ماشین عصای دستش که براش امنیت میاره با ماهی ٢۰لیتر چه خاکی به سرش بریزه من بفمم تغذیه این ادمهایی که تصمیم گیری به جای ما می کنن چیه که هیچی توش فسفر نداره یه ذره فکر کنن اخه ما انسانیم بسته دیگه از این مزخرفات خسته شدم
خواهشا ما بنزین نخاستیم لطفا این ماشینا را جمع کنید الاغ سواری میکنیم حالا که نفت نداریم
من موندم این بنزینو چرا ول نمیکنن.. بابا 60 لیترش کردی.. که باهاش هیچ کاری نمیشه کرد.. اخرشم یارانه رو قطع میکنی..
یه فکری به وضع مملکت بکن.. همش بنزین . بنزین . بنزین..
فوب خلیج یعنی ۱ دلار پس بنزین شناور یعنی حدود ۲۰ هزار تومان لیتری .... از اول هم باید همین کار رو انجام میدادن تا حساب کار دست ملت زودتری بیاد و با خیال راحت بنشینن و مملکت داری از دولتمردانمون یاد بگیرن....هی بنزین مفت میدن به ملت میسوزونن که چی بشه ....خدا به همشون خیر بده طرح درستیه
دوباره کسر بودجه دوباره دست توجیب مردم فقیر اگه راست میگین وبه فکر مردم هستین حقوق کارمندان وکارگران را به دلار ومثل کشور های اطراف خلیج فارس بدین بعد یارانه راکلا حذف کنید یعنی حقوق ودستمزد را دلاری پرداخت کنید نرخ اجناس راهم بدون یارانه .
دولت ب فکر جیب خودش نه به فکر معیشت مردم این را اقتصاد ضعیف دولت شاهد است و بساط جدید برای منبع در امد خود از جیب مردم است با طرح جدید بنزین
مریضین !!ولمون کنین دیگه ،کشوری با این همه منابع و معادن بازم باید این وضعمون باشع؟بله ما که میدونیم شما به فکر خلق الله هستید به فکر جیب خودتونم اصلا نیستید ی ابان ۹۸دیگه درست نکنیدباز ملتو به کشتن بدین
قرانی شما مردم خوب وجب کردین هر وقت میخواهید چیزی اضافه کنید به مبلغ هر مواد یا صنعت ملی براش اول صغرا کبری مگذارید بعد هم یک رپز صبح که از خواب پا شدیم. پشت میکرفون صداد ودسیما با لبخند ملیح میفرمایید کی بود کی بود دستم بود تقصیر استینم بود و روز بعد هم قطع اینترنت و سرکوب مردم درست میگم
به شعور خودم احترام میزارم عمرا اگر من یک بار دیگه رای بدم ،تمام
طرح خوبی است.ازطرح معیشتی که عادلانه نبود خیلی بهتره.حداقل هرشخص به حق قانونی خودش میرسه نه مثل سهام عدالت وطرح معیشتی یک عده میگیرن ویک عده سرشون کلاه بره. ..
از بیکاری هردیقه گیر به بنزین میدن در این طرح هرچی تعداد کمتر بنزین کمتر ۰یعنی خانوارهای پرجمعیت یارانه بیشتر ۰حالا یه خانواده تک نفره یا دونفره هم یه ماشین میخواد و یه خانواده ۵ نفره هم یه ماشین ۰ولی خانواده دونفره باید برای همون ماشین پول بیشتری برای سفر بده .اینم یه نوع عدالته
برای من که فرقی نمیکنه
جنس مغازمو سه برابر میکشم روش
از ماست که برماست
خدارو شکر موضوع سرگدمی جدید هم رسید
۴۰ ساله سرمون گرم این مسائل شده و همیشه هم بازنده ما مردم بودیم و هستیم
تورو خدا اینقدر با هم بحث نکنید آب رو بیشتر از این به نفع ماهی گیران فرصت طلب گل آلود نکنید
دیگه چیزی نمونده نان رو هم سهمیه بندی کنن
کشور به فنا رفت وای به حال ما مردم ایران
هم من روستای و هم شمای شهری ،همه سوار بر یک کشتی سوراخ هستیم و چیزی به پایان راهمون نمونده
روزی ملا نصرالدین دید سر کوجه سرو صدا است چون هوا سرد بود لحاف را بخودش پیچاند ورفت ببیند چه شده از قضا دزد حرفه ای ازفرست استفاده نموده ولحاف ملا را دزدید ملا بخانه بدون لحاف آمد خانمش پرسید دعوا سرچه بود ملا گفت سرلحاف مابود تمام این طرحهای مجلس کذشته ومجلس حال برای ندادن این چندر غاز 45500تومان یارانه که میدن است مجلس کذشته که با انتخاب مردم بود کاری برای مردم انجام ندادن از این مجلسیان که فقط خودشان بخودشان رای دادن چه توقعی باید داشت
چرا تا دولت کم میاره، از جیب ملت میخواد جبران کنه بابا با این طرح فقط میخوان بنزین رو گرون کنن با طرح معیشتی همه چیز صد برابر شد با این طرح دیگه میخوان چه گلی ب سر مملکت بگیرن کاش مسئولین بجای جیب خودشون ب جیب ملت هم توجه میکردن
عدالت ......عدالت با شهادت علی از بین رفت وعدالت معنایی ندارد .کجاش عدالته من یک خانواده چهار نفرهدهستم پانزده ساله نتونستیم ماشین بخریم .واجاره نشین .هیچ چیزی به اسم سند تو خونه اجاره ایم پیدا نمیشه .تازه ما یارانه معیشتی هم بهمون تعلق نگرفت....ای داد بیداد .مطمئنم این بنزین هم بهمون نمیدن
لطفاً چاپ کنید اقای زنگنه لطفاً دستتونو از جیب مردم بردارید اول اون ماشینهایی که ملت خریدنو کارتاشو بدید بعد ادعا کنید
شما اگه به فکر مردم بودید حقوق کارکنان دولت را برحسب دلار می دادید و دیگر در هیچ قیمت گذاری، دخالت نمی کردید. همه چیز خود بخوددرست می شد. با این روش ها راه شدیدترین ناسزاها ی مردم را بر خود هموار می کنید.
طرح خوبی،انشا ا... عملیاتی شود
امکان نداره دولت کاری انجام بده که به نفع مردم باشه. اینو گذشته ثابت کرده.
کجای دنیا اینجوری عمل میکنند
خدایا میگن صبر تو 40 ساله به ما که رسید نکنه صبرت تو هم سهمیه ای شد نکنه 60 سال شدو بیست ساله دیگه باید صبر کنیم .باشه صبر میکنیم لاقل یا اینارو ادم کن یا نابود تا تکلیفمونو بدونیم
دوباره میخواید کشورا بهم بریزید بسه دیگه . آخه ۶۰ لیتر چی بود که میخواین نفری ۲۰ کنید بسه دیگه به جیب مردم فکر کنید نه خودتون
این دولت پوست ملت رو کنده. تا نابودمون نکنن ول کن نیستن.
جان خودتون دست به یارانه نزنید.تنها چیزی که در اقتصاد ایران تغییری نکرد و گران نشد همین یارانه هست.بگذارید لااقل من یک نفر دلخوش باشم.
متاسفم برای خودم و70م ایرانی که ایرانی بااین همه منابع وثروت مردمش بایدنون اززیرسنگ دربیارن .هی وای ملت ذلت.
به افغانی بنزین تعلق میگیره
40 سال همینه فساد وبدبختی برای مردم
مسولین محترم تمام کامنتای مردمو خوندین خیالتون راحت این ملت فقط بلدن حرف بزنن گلگی کنن مثل پدرم و امثالهم شما به کار خودتون برسین خیالتونم راحت این ملت مثل گذشته هیچکاری از دسشون برنمیاد اصلا بنزین بکنین صد هزار تمن چه فرقی میکنه پولشم بریزین تو حساب مردم بازم چه فرقی میکنه هر ریال میدن اجناسو دلاری گرون میکنین حیف وقتی که گذاشتم چهارتا تیکه ب ای شما مسولین نوشتم حیف نونی که شما از جیب ولی نعمتاتون میخورین اوف بر شما
نمیدونم چرانمایندگان مجلس ازاین طرحهای دهن پرکن میدن واقعاتومملکت امام زمان همه عدالت یعنی بنزین الله اکبراقا شمارابخدا به شعورملت توهین نکنیداخراینهابهشمارای دادن تارفتید مجلس اینقدربی اجرشون نکنید فرض کنید الان شما تومجلس نیستید ویک تعداددیگه ای نماینده هستن شماخودتون چی میگفتید
تورو خدا بس کنید بقران ما دیگه عدالت نمی‌خوایم دمتون گرم هیچ کاری نکنید هر طرحی میذارید دیگه ما می‌ترسیم
بذارید مردم به بدبختیشون برسن شما کاری نکنید بزرگترین خدمتو به مردم کردین خداشاهده
هر کس وقتی خودرو می خره.... چون قیمت خودرو چه ایرانی و چه داخلی دو برابر قیمت جهانی پرداخت شده (حداقل) بنابراین هر کس که خودرو داره در واقع مصرف کل بنزین یارانه ای اش رو همون اول داده!
بنابراین این دلیل نمیشه که کسی که خودرو نداره یارانه سوخت بگیره!

شما فرض کن یه ماشین 100میلیونی رو میخری 200 میلیون ! اینجا یعنی 200 میلیون اضافه دادی به دولت که سود بانکی اش میشه ماهیانه 1میلیون و 650 هزار تومن!
خوب حالا شما خودت حساب کن اینا که ماشین خریدن به دولت یارانه دادن یا اینا که ماشین دارن دارن یارانه اونایی رو که ندارن میخورن!؟
التماس کمی تفکر
نمیدونم فردا چطور جواب مردم رو میدید
7دهم بدرد خودتان می‌خورد ماملت وکالت میدیم بشما بفروشن بریزین بحساب خودتان سرمردم کلاه ندارین
من سواد فوب خلیج فارس رو ندارم ولی اینو خوب میدونم که قراره دوباره آشوب و بلوا در مملکت براه بندازند .
واالله افغانستان از ما بهتره من رفتم دیدم که میگم
خیلی عالیست شکرکنید
این نماینده که میگه عدالت در مورد بنزین نشده بفرمائید در کدام کار دولت عدالت شده که این دوومیش
به خدا حقمونه هربلایی سرمون میادماطبقه پایینیهاباید بمیریم چون خودمون خواستیم
یعنی واقعا فکر میکنید اونی که ماشین یک میلیاردی سوار میشه معطل این 60 لیتر بنزین بوده؟ 60 لیتر سهمیه یعنی 90 هزار تومن اختلاف در ماه. شما اون ماشین رو یه تعویض روغن و سرویس ببری میشه دو میلیون! شما همون بنزین رو ماهی 10 لیتر کم کنی خیلی شیک یه افزایش قیمت میخوره به کرایه های حمل و نقل... در ادامش قیمت کل مواد مصرفی روزانه مردم 20 درصد میره بالا.... البته بازم واسه اونی که ماشین یه میلیاردی داره فرقی نمیکنه...واسه من و شمایی فرق میکنه که میخوایم با تاکسی و اتوبوس جابجا بشیم و غذامون یه کف دست بربری و پنیر بوده.
واقعا این کار درست نیست مردم بیچاره محدود و محدودتر می شوند یک مسافرت هم با یک چادر و اندکی پول و غذا می رفتند که اونم از برکت گرانی بنزین ب این طرح جدید گرفته میشه و گاز cng هم خطرناک است
اصلا این طرح را به مردم ارائه دهید و رای گیری کنید که اجرا شود یا خیر خواهید دید اونایی هم که ماشین ندارند موافق نیستند
واقعا متاسفم برای خودم و مملکتم.
سلام واقعا تاسف میخورم ک چنین طرح هایی در مجلس مطرح میشه
...من کارم حلب زنی و ... است بنزین گران شد گفتند هیچی بالا نمیره درصورتی ک توی همون هفته حلب تقریبا دو برابر شد البته الان بعد از گذشت حدود 8 ماه ، حدود 4 برابر شده
نه حلب بلکه همه چیز تو کشور ما چند برابر شده
این طرح هم فقط باعث افزایش سرسام آور گرانی ها میشه و بجای اینکه عدالت رو برقرار کنه ،وضع زندگی مردم رو از قبل هم خیلی بدترمیکنه
اون موقع ک مسئول ما شعار داد ک کاری میکنیم ک سفره های مردم گسترده و رنگی باشه ، وضع زندگی اغلب ما از قبل هم بدتر شد چ برسه ب الان ک چنین طرحهایی رو مطرح میکنند
خواهشا وضع مملکت رو از اینی ک هست بدتر نکنید
بنزین تک نرخی آزاد با قیمت ۲۰۰۰ تومان منصفانه است.
تورا به امام زمان دست از سرمون بردارین تورا به علی دست از سرمون بردارین بابا ما چه جرمی کردیم تو این مملکت به دنیا اومدیم اخه
کار هر روزمون شده دعا واسه مرگمون
خدا میدونه دوباره تورم می خواد به کجا برسه
خدایادیگع خسته شدیم بااین دوسه ملیون حقوق،بااین تورم۳۲۰درصدی،هرروزم ی طرح جدید،بکجاچنین شتابان؟مگه مردم چقدظرفیت وتحمل دارن،بابابسه دیگه
با سلام تبریک بهتون میگم دولت تدبیر و امید
یه وقت نذارید چیزی از قلم بی افته . ..
با سلام خدمت مسئولین محترم تمام این طرح ها برای گرانی و تورم میباشد بخدا مردم توی زندگی روز مره شون موندم از این خراب ترش نکنید خواهش میکنم این دو بیت فردوسی را خوب گوش کنید . ز روز گذر کردن اندیشه کن پرستیدن دا گر پیشه کن .به نیکی گرای میازار کس .ره رستگاری همین است و بس
من تک نفراگرهرروزازروستابیایم شهرسرکاروبرگردم بایدروزی پنجاه هزارکرایه بدویه روستای سی خانوارکجاتاکسی واسنپ داره اگرماهی پانصدهزاربهم بدن بازهم کم میارم مجبورم بیام اطراف شهرچادربزنم وبتدوچرخه برم سرکار
با سلام در یک مطلب جواب دهید چرا باید پول بنزین یا یارانه افراد بالای هیجده سال که تحت پوشش پدر هستند مثلا چهل سال دارند و احتمال ازدواج آنان و شاغل شدن صفر است به حساب پدر واریز شود
جزییات طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی تاکید به واریز پول به حساب سرپرست خانوار دارد هر فرد به عنوان یک فرد بالغ باید اختیار پولی که دولت به ولی می دهد را داشته باشد لطفا جواب این سوال راپیگیری کنید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی