بازدید 33403
در جلسه هیات دولت مطرح شد

پاسخ‌های روحانی به مخالفان «گشایش اقتصادی»: مردم باید در بورس و نفت سرمایه‌گذاری کنند، نه در دلار و سکه/ کسانی که به دولت ایراد می‌گیرند، بگوید راه حل چیست؟ / مشکلات مردم با فحاشی حل نمی‌شود

وی یادآورشد: ما همه خادم مردم هستیم. این دولت منتخب مردم است؛ دولت بعدی هم منتخب مردم است. ما باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و با کسی شوخی نداریم. کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد، لطفاً بگوید که راه حل چیست. با فحاشی و با ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود...
کد خبر: ۹۹۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 12 August 2020

رییس جمهوری با بیان اینکه با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت، مشکلی از کشور حل نمی‌شود، گفت: کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد، بگوید که راه حل چیست؟

به گزارش «تابناک»؛ امروز چهارشنبه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی  در جلسه هیات دولت اظهار داشت: دشمنان در تبلیغات می‌خواهند مردم را از قرار گرفتن دولت در سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی تاریخ کشور، غافل کنند و در داخل هم متاسفانه گاهی نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط ما یک شرایط عادی و معمولی نیست، افزود: شرایط سختی داریم و دشمنان فکر می‌کردند ظرف چند ماه قدرت تاب‌آوری نخواهیم داشت، در حالی‌که امروز دو سال و نیم است که ملت و دولت در کنار هم در برابر این فشار و تهدید و فضای تحریم اقتصادی تروریستی علیه ملت ایران، پابرجا ایستادند و راه خود را ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: البته میدان جنگ مشکلات، زخمی شدن، شهادت هم دارد. میدان جنگ ویژگی‌های خود را دارد؛ قرآن مجید هم به این واقعیت اشاره می‌کند که در میدان جنگ فراز و نشیب فراوانی وجود دارد. باید توجه کنیم در پیشگاه خدا هستیم و در همه این فراز و نشیب خداوند است که می‌تواند دست ما را بگیرد.

روحانی تصریح کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع فکر کرده بودند با تحریم سال ۹۷ کشور را از حیث اقتصادی دچار بحران می‌کنند و این بحران اقتصادی به بحران اجتماعی و بحران اجتماعی به بحران امنیتی تبدیل می‌شود که در هر سه مرحله ناموفق بودند و هیچ یک از این بحران‌ها رخ نداد. البته در شرایط تحریم زندگی مردم با سختی و فشار همراه خواهد بود و مردم این واقعیت را به خوبی لمس و در برابر آن ایستادگی می‌کنند.

مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح خطاست

رییس جمهور‌ی با خطا دانستن مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح، گفت: اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ با هم مقایسه کنیم، رشد ۱۴ درصد هم در یکی از این سال‌ها داشته‌ایم و به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت را شاهد بودیم.

روحانی اضافه کرد: وقتی از رشد اقتصادی با نفت حرف می‌زنیم و نفت تحریم می‌شود، رشد اقتصادی به منفی تبدیل می‌شود؛ این سال‌ها را کنار هم قرار دادن درست نیست. اینکه یک روزنامه و موسسه این‌ها را کنار هم می‌چیند و می‌گوید این دولت رشد اقتصادی نداشت، باید گفت دولت کشور را در شرایط رشد اقتصادی منفی ۷.۴ تحویل گرفته و با رشد متوسط ۵ درصد آن را اداره کرده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر نفت را کنار بگذاریم ـ که تحریم عمدتا روی نفت است ـ و رشد اقتصادی بدون نفت را محاسبه کنیم، در همین سال ۹۸ رشد کشور بدون نفت مثبت و ۱.۱ درصد بود. باید کاملا توجه داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد به مردم ما القا کند که از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به پیروزی رسیده و ما در عمل می‌خواهیم اثبات کنیم دشمن شکست خورده است.

اهداف طرح دولت؛ تعادل بخشی به بودجه، رونق بازار بورس

روحانی گفت: دولت همه توان خود را امروز به کار گرفت تا نقدینگی را کنترل و با تحریم نفتی شدیدا مقابله کند و بتواند فروش نفت را با چارچوبی که در حال نهایی کردن است به فروش برساند.

وی یادآور شد: دولت می‌خواهد در بخش بودجه‌ای بین منابع و مخارج تعادل برقرار کرده و سرمایه مطمئن برای مردمی که به آینده نگاه می‌کنند، ایجاد کند. سرمایه مطمئنی در اختیار آن‌ها باشد؛ حداقلی را دولت تضمین کند و حداکثری هم هست که مردم می‌توانند بر مبنای آن برنامه‌ریزی خود را تنظیم کنند و جان تازه‌ای هم به بورس بدهد.

رییس جمهوری گفت: این مجموعه طرحی است که ستاد اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته روی آن بحث کرده و به تصویب رسانده و موضوع را به جلسه سران قوا برده در دو جلسه سران قوا در آن بحث شده و کلیات آن در نشست سران قوا به تصویب رسیده است و بعد از مراحل نهایی این مصوبه دولت هم آیین‌نامه‌های اجرایی آن را خواهد نوشت و حتما در زندگی مردم هم تاثیرگذار خواهد بود.

اینکه می‌گویند دولت می خواهد فشار را به دولت آینده منتقل کند، کاملا دروغ است

وی یادآورشد: کاری که هفته‌ها و ماه‌ها دولت زحمت کشیده، دو قوه دیگر هم زحمت کشیده اند. نمی دانم مبنای کار یکسری افراد برای اینکه مردم را دلسرد کنند، چیست. می‌گویند این طرح ممکن است در دولت آینده زحمتی برای پرداخت درست کند و دولت می‌خواهد فشار را به دولت آینده منتقل کند؛ این یک حرف کاملا دروغ و بی اساس است.

روحانی عنوان کرد: فقط در همین امسال ۱۷ پتروشیمی بزرگ را افتتاح می‌کنیم. اگر کسی بگوید که این دولت همه اش به نفع دولت بعدی کار می‌کند؛ در سال آخر به نفع دولت بعدی کار می‌کند، پتروشیمی‌ها را افتتاح می‌کند و ثمره دولت بعدی را اضافه می‌کند؛ در پارس جنوبی فاز‌ها را تکمیل می‌کند و اثر آن برای دولت بعدی است. مرتب در روستا‌ها گاز، آب و برق می‌کشد و اثر آن برای دولت بعدی است، این حرف کودکانه است؛ این دولت و آن دولت چه معنایی دارد؟!

با فحاشی و ردیف کردن کلمات درشت مشکلی درست نمی‌شود

وی یادآورشد: ما همه خادم مردم هستیم. این دولت منتخب مردم است. دولت بعدی هم منتخب مردم است. ما باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و با کسی شوخی نداریم. کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد، لطفاً بگوید که راه حل چیست. با فحاشی و با ردیف کردن جملات درشت مشکلی از کشور حل نمی‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: ما به مردم عزیزمان قول دادیم که در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و به این قولمان عمل کردیم. ما به مردم خودمان قول دادیم که آمریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود و این کار را هم انجام می‌دهیم.

وی یادآورشد: ما حقوق کارمند، کارگر و بازنشسته را سر موقع پرداخت کردیم، اوراق و یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی را به موقع پرداخت کردیم. خب چطور این‌ها را پرداخت کردیم؟ معلوم است که دولت برنامه ریزی کرده و حساب کرده و نگذاشته یک روز تاخیر شود. ما نگذاشتیم حقوق کارمندی یک روز تاخیر شود.

رییس جمهوری افزود: اینکه یک فردی بیاید و همین‌طور مطلبی را پشت تریبونی بگوید و بعد در یک روزنامه‌ای مقاله‌ای بنویسد. ما همه یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم این حرف‌ها چه معنایی دارد. ما هر هفته افتتاح‌هایی انجام می‌دهیم. این چه حرفی است که این افتتاح‌ها به نفع دولت بعدی می‌شود؟

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: این واقعا حرف کودکانه‌ای است. خب حتما به نفع دولت بعدی می‌شود و باید به نفع دولت بعدی شود. مگر دولت بعدی دولت خارجی است. دولت بعدی هم از آن این ملت است و ملت آن را انتخاب می‌کند؛ این دولت و آن دولت چه فرقی می‌کند.

روحانی بیان داشت: ما همین هفته در روز پنجشنبه یعنی فردا، ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی آماده شده با برنامه‌ریزی مدرن آبیاری افتتاح می‌کنیم. ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را آماده کردیم چیزی حدود ۳۷ کیلومتر تونل برای این طرح حفر و حدود ۵۰۰ کیلومتر کانال و لوله‌کشی ایجاد شده است و سرمایه‌گذاری عظیمی در منطقه غرب کشور و مناطق مرزی ما انجام گرفته است.

رییس جمهوری عنوان کرد: ۸ میلیارد دلار با اذن مقام معظم رهبری برای آب در منطقه مرزی از صندوق هزینه شده که طرح عظیمی است. ما از سال ۹۳ مشغول به‌کار هستیم و این مصوبات مربوط به سال ۹۳ است. محصولی که ما الان می‌بینیم و افتتاح می‌کنیم، از ۹۳ تا امروز است.

روحانی گفت: اگر بخواهیم اولین قدم را بگوییم طرح‌های قبلی آن مربوط به خیلی قبل است. حدودا از سال ۸۲ اولین اقدامات و طرح‌ها را در شورای امنیت ملی طراحی و تصویب کردیم؛ یک سری اقدامات عظیمی است که انجام گرفته و امروز به افتتاح می‌رسد.

تا پایان دولت دو میلیون واحد مسکونی را تحویل می‌دهیم

وی ادامه داد: ما در این دولت علیرغم اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا دولت در زمینه مسکن برنامه‌ریزی نکرده و علیرغم اینکه خود من هم می‌خواستم در مسکن وضعیت بهتری می‌داشتیم، ولی این دولت تا پایان دولت دو میلیون واحد مسکونی را در ۸ سال تحویل می‌دهد. این را با دولت‌های قبلی مقایسه کنید. ما کار بزرگی انجام داده‌ایم. یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن ناقصی که چیزی نداشته را تکمیل کردیم و تحویل دادیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را در طرح اقدام ملی تا پایان دولت نهایی می‌کنیم. ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را در سیل و زلزله سال‌های اخیر تکمیل کردیم و تحویل دادیم، البته غیر از مواردی که مرمت شده است. بحث این دولت و آن دولت یکی از حرف‌های بسیار زشت، بی‌منطق و کودکان است؛ ما این دولت و آن دولت نداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: کشور را در چارچوب قانون اداره و اگر پولی خرج می‌کنیم در چارچوب بودجه‌ای است که مجلس آن را تصویب کرده است. سال آینده هم اگر پولی خرج می‌کنیم، در قالب بودجه است. البته دولت تلاش بزرگی کرد، بر‌ای اینکه بتواند طرح‌های عمرانی‌اش را در این سال پایانی یک تحرک فوق‌العاده‌ای ببخشد.

رییس جمهوری تصریح کرد: امسال تا اینجا که الان هنوز ما در ماه مرداد قرار داریم، ۴۰ هزار میلیارد تومان برای طرح عمرانی تخصیص داده شده که کار بسیار بزرگی است. در این شرایط کرونا و این شرایط سختی، شما می‌بینید، طرح‌های عمرانی چگونه پیش می‌رود. برای اینکه در این شرایط به مردم کمک شود، طرحی که ما در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم به عنوان تسهیلات ودیعه مسکن، با بررسی‌هایی که صورت گرفته، حدود ۷۰ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند و این ودیعه و تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود و کمک بزرگی است به آن‌هایی که امروز در بحث مستاجری دچار مشکلات هستند.

تلاش می‌کنیم مشکلات روز به روز کمتر شود

روحانی گفت: همه اقداماتی که انجام می‌دهیم، به معنای آن است که دولت جمهوری اسلامی ایران به‌رغم فشار‌های آمریکا در بخش اقتصادی، شکست نخواهد خورد. البته مشکلات برای مردم هست و ما تلاش می‌کنیم این مشکلات را روز به روز کمتر کنیم. همین طرح‌های اخیری که نهایی می‌کنیم، انشاءالله اجرایی شود، این هم کمک به مردم است.

رییس جمهوری افزود: مردم می‌توانند در بازار بورس خرید‌هایی کنند که برای آینده و دارایی‌ آن‌ها اطمینان بیشتری ایجاد کند. همه این سهام تازه‌ای که وارد بازار بورس می‌شود و تحول ایجاد می‌کند، به نفع همه مردم است.

روحانی بیان داشت: همین ETF که سهامش در اوایل شهریورماه، با تخفیف فروخته می‌شود برای این است که مردم بدانند، بازار سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، اما بورس جای سرمایه‌گذاری است. خرید نفت جای سرمایه‌گذاری است. ما می‌خواهیم مردم را از یک طریق مطمئن، نه طریقی که امروز برای آن‌ها فایده داشته باشد و فردا ضرر کنند، هدایت و کمک کنیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در بخش سیاسی آمریکایی‌ها در دو سال و نیم تلاش کردند که طرح‌های سیاسی خود را پیش ببرند و تا امروز ناموفق بودند. آمریکایی‌ها هر طرحی را آوردند، شکست خوردند. از برجام خارج شدند، به امید اینکه بلافاصله اروپا هم خارج شود، ناموفق بودند. هر چقدر که التماس کردند اروپایی‌ها گوش نکردند. از برجام خارج شدند، به امید اینکه ما هم بلافاصله از برجام خارج شویم و همه قطعنامه‌ای علیه ما صادر شود، ناموفق بودند. ما حساب شده عمل کردیم.

روحانی یادآور شد: در لهستان کنفرانس برگزار کردند، برای اینکه علیه ملت ایران اقدام انجام دهند، ناموفق بودند و شکست خوردند. در شورای امنیت سازمان ملل در همان سال ۹۷ تشکیل جلسه دادند و خود این آقا که رییس جمهوری آمریکاست، آمد و ریاست جلسه را بر عهده گرفت؛ هر ۱۴ عضو با وی مخالفت کردند.

رییس جمهوری گفت: این یکی از جلسات تاریخی سازمان ملل است که به رهبری رییس جمهوری آمریکا شورای امنیت تشکیل داد و همه ۱۴ عضو با وی مخالفت کردند. حالا چند رییس جمهور هم که به وی تاختند و خیلی محکم با وی صحبت کردند و بقیه هم با وی مخالفت کردند و یک چنین شکستی آمریکا در تاریخ خود ندیده است، ولی در عین حال یک عده ماجراجو هستند که باز هم ادامه می‌دهند و اخیرا و روز گذشته دوباره آمریکا برای ضربه زدن به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ یک قطعنامه‌ای را مطرح کرده است و آن اینکه طبق قطعنامه ۲۲۳۱ و طبق برجام از اواخر مهرماه، تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود. قطعنامه‌هایی که در زمینه تسلیحاتی علیه ایران بوده در مقام عمل کم‌لن‌یکن می‌شود. ایران می‌تواند سلاح بفروشد و بخرد. این یکی از آثار توافق هسته‌ای بوده که قرار است اجرایی شود.

عواقب هر قطعنامه‌ای بر عهده بانیان آن است

رییس جمهوری عنوان کرد: آمریکایی‌ها حالا آمده‌اند، قطعنامه‌ای ارائه کردند که قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کنند. ما امید فراوان داریم که آمریکا دچار شکست شود و یک بار دیگر آمریکا شکست خود را لمس کرده و انزوای خود را ببیند. اما در عین حال موضع ما در هر شرایطی روشن است. اگر چنین قطعنامه‌ای در سازمان ملل علیه بخشی از ۲۲۳۱، تصویب شود، به معنای آن است که نقض فاحش برجام انجام گرفته است. عواقب آن هم بر عهده بانیان و کسانی است که در این زمینه تلاش می‌کنند.

روحانی ادامه داد: به اعتقاد من آمریکا تا پایان این دوره در تمام این طرح‌ها ناموفق خواهد بود. این حکومت از روز اول شکست خورد و حالا رویش نمی‌شود که بگوید من مسیر اشتباه را انتخاب کردم و می‌گوید، اگر من انتخاب شدم بلافاصله با ایران به مصالحه می‌رسم. اگر شما راست می‌گویید و به دنبال صلح هستید - که همیشه به‌دنبال جنگ بودید-و اگر شما دنبال حل هستید که همیشه دنبال مشکل بودید و هیچ زمان به دنبال حل نبودید.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر اینچنین بودید، چرا و به چه دلیل این اقدامات را در این مدت سه سال و چند ماه علیه ملت آمریکا، و علیه ملت ایران و منطقه انجام دادید؟ چه خاصیتی به حال شما داشته و چگونه می‌خواهید جواب ملت خودتان را بدهید؟

وی یادآور شد: اگر راست می‌گویید در صورت انتخاب شدن، می‌خواهید با ایران مسائل را حل کنید، چرا همین امروز علیه ملت ایران دشمنی می‌کنید و همین دیشب دشمنی کردید و این قطعنامه را ارائه کردید؛ بنابراین مشخص است که شما راست نمی‌گویید و معلوم است واقعیت را نمی‌گویید و به عهدتان پایبند نیستید؟!

آمریکا از لحاظ سیاسی تا امروز شکست خورده است

روحانی گفت: آمریکا از لحاظ سیاسی تا امروز شکست خورده و در هر صورت شکست خواهد خورد. آمریکا ناموفق خواهد بود، آمریکا نمی‌تواند افکار عمومی را جذب کند، آمریکا نتوانست افکار عمومی دنیا را قانع کند، دنیا همه حس کردند ایران یک کشور قانونی، حقوقی، اخلاقی، سیاسی پایبندی به تعهدات و آمریکا کشوری است که نمی‌توان به هیچ عهدش اعتماد داشت. حتی همه عهد‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشت.

رییس جمهوری بیان داشت: مرحله سومی که آمریکا به دنبال آن است، وضع فشار داخلی بر ملت ایران با تبلیغات و عوامل خود است که البته تا امروز نا موفق بوده و تا پایانش هم ناموفق خواهد بود. اگر آمریکا می‌خواهد میان ملت ایران شکاف ایجاد کند، ناموفق خواهد بود. اگر آمریکا می‌خواهد میان قوای سه‌گانه اختلاف ایجاد کند ناموفق خواهد بود. اگر آمریکا می‌خواهد شکاف‌هایی را در داخل جامعه ایرانی به وجود بیاورد، ناموفق خواهد بود.

روحانی گفت: امروز می‌بینیم یک وحدت، اتحاد و همدلی میان ملت ایران و همچنین میان ملت و قوای سه‌گانه داخل قوای سه گانه و همه تحت رهبری، رهبر فرهیخته وجود داشته و خواهد داشت. وحدت، اتحاد و یکپارچگی ما بر هم نمی‌خورد و می‌دانیم که می‌توانیم از این مشکلات به حول و قوه الهی عبور کنیم.

رییس جمهوری افزود: من روز گذشته در همین مکان با محققین، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان برخی از وزرا و معاونین جلسه‌ای داشتم که راجب درمان کرونا و واکسن کرونا کار می‌کنند. الحمدالله همه این‌ها قدم‌های بسیار موفقی را برداشتند. ما تقریبا هم‌پای دنیا حرکت می‌کنیم. شرکت‌های دانش‌بنیان که یکی از افتخارات ما هستند، امروز از شیوه‌ها و راه‌های مختلف همه نیازمندی‌های بخش کرونا در بخش مواد بهداشتی، درمان و دارو در بخش تجهیزات پزشکی، شرکت‌های دانش‌بنیان همه را برای ما فراهم کردند.

روحانی تصریح کرد: سی‌تی‌اسکن، ونیتلاتور دارو و کیت آزمایشگاهی خواستیم برای ما فراهم کردند و این جزو افتخارات ماست که در کشور ما در این شرایط، بیش از ۸۰۰ مقاله علمی در این مدت دانشمندان ما راجب کرونا ارائه کردند و در مجلات علمی دنیا چاپ شده است؛ بنابراین ما کشور منزوی نیستیم که تحت فشار عقب نشینی کنیم و علیرغم فشار‌ها بهترین قدم‌ها را در این راه برداشتیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: نکته آخری که می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که کشور‌های همسایه ما حواسشان جمع باشد، مبادا آمریکا بخواهد از آن‌ها سوء‌استفاده کند، مبادا آمریکا بخواهد که این کشور‌ها اطلاعیه‌ای صادر کنند؛ البته این اطلاعیه که صادر شده، اطلاعیه گمنامی است و معلوم نیست چه کسی حامی است و چه کسی نیست. اجلاس رسمی هم نبوده که بگوییم در این اجلاس چند کشور همسایه علیه ما صحبت کرده‌اند. یک فردی به نام دبیر آن جلسه، یک اعلامیه‌ای داده و صحبتی کرده که باید ایران را تحت فشار قرار داد و تحریم تسلیحاتی ایران باید ادامه پیدا کند.

روحانی اظهار داشت: آن روزی که صدام به کویت حمله کرد، ما نخستین کشوری بودیم که این کار را محکوم کردیم. اعضای این شورا محکوم نکردند، ما همان روز صبح که صدام حمله کرد، سه بعدازظهر در مقام عمل محکوم کردیم و بیانیه رسمی دادیم.

وی افزود: در عمل نشان دادیم که طرفدار کشور‌های منطقه هستیم، اگر ما چراغ سبز به صدام نشان داده بودیم فردای همان روزی که کویت را اشغال کرد عربستان، قطر و امارات را اشغال می‌کرد. او در نامه به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت مرز مشترک آبی ما با شما ۸۰۰ کیلومتر است؛ یعنی این کشور‌ها مال ماست، در حالی که مرز مشترک آبی ما با عراق ۱۸ کیلومتر بود.

روحانی ادامه داد: اگر ما برای ثبات منطقه نایستاده بودیم همه شما را صدام خورده بود. ما همواره برادر شما بودیم و امروز هم هستیم، شما بدانید آمریکا علیه ایران ناموفق است. ایران در کاری که دارد طبق قانون و مقررات مصالح ملی و منطقه‌ای خودش انجام می‌دهد، پیروز خواهد بود.

وقت سوءاستفاده از حوادث لبنان نیست

رییس جمهوری در خصوص حادثه لبنان گفت: مردم لبنان دچار خسارت عظیم و بزرگی شده اند و کابینه دچار مشکل شد. معتقدیم وقتش نیست که از حادثه لبنان کسی سوءاستفاده کند. امروز وقت کمک به لبنان است.

روحانی افزود: جممهوری اسلامی ایران از همان ساعت اول کمک را آغاز کرد؛ همان روز چهارشنبه دو فروند هواپیما فرستاد. روز‌های اخیر هم کمک‌های ایران دارو و تجهیزات فرستادیم هم به رییس جمهوری لبنان قول دادم اگر موردی مورد نیاز آنهاست بگویند تا کمک کنیم حتی در بازسازی بندر آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما از بقیه کشور‌ها می‌خواهیم در این شرایط به مردم لبنان کمک کنند. لبنان نیاز به وحدت، حمایت آرامش و یاری دارد. مطمئن هستیم مردم بزرگوار لبنان که در حوادث مختلف ایستادگی کردند در این حادثه هم موفق خواهند بود و از این روز‌های سخت نیز عبور خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۴۰
کار خطا عاقبت درست ندارد. بورسی که روزی 5 درصد سود بدهد دستکاری شده است و عاقبت ندارد و کمکی هم به کنترل نرخ ارز نمی کند. نرخ ارز واقعی بشود حتی اگر 50 هزار تومن باشد بهتر است تا در بازارها دستکاری انجام شود. دولت و ترامپ و یک میلیون سلطان ارز و دلال وجمشید بسم ... هم جمع بشوند برای اول مهر امسال دلار از 25 هزار تومن پایین تر نخواهد امد و از 35 هزار تومن هم بالاتر نخواهد رفت. قیمت واقعی در اقتصاد مانند قانون جاذبه است. غیر ممکن است خطا کند. دستکاری در بورس و بانکها و... فقط و فقط مشکلات اقتصادی را بدتر و غیر قابل حل تر می کند. تمام وظیفه یک دولت کارا این است که سرمایه مردم را به نمایندگی انها که در ایران همان سرمایه نفتی و مالیات هست به قیمت بالا اما واقعی به مصرف کنندگان قشر بالای کشور بفروشد و بتواند منافع وعواید دلار سی هزار تومنی را بین اقشار نیازمند باز توزیع کند. اصلا اگر این وظیفه را نتواند انجام دهد که دیگر دولت و این همه دستگاههای عریض و طویل نیاز نیست. نرخ ارز یا ارزش قدرت پول ملی مهمترین شاخص در اقتصاد تمام کشورهای دنیاست. تعیین دستوری نرخ واقعی ارز غیر ممکن است. تعیین نرخ ارز برای یک اقتصاد که تعیین ساعات کار ادارات و بانکها نیست که باید یا نباید داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اگر روزی اقتصاد ایران یا ونزویلا و کوبا و... بخواهد درست شود هیچ راهی ندارد جز همان راهی که دهها کشور موفق دنیا دهها سال است که در پیش گرفتند. واقعی شدن ارزش پول ملی. شفافیت. اطلاعات دقیق. شایسته سالاری علمی. پاسخگو بودن مسئولان و مدیران. صلح و همزیستی با دنیا حتی دشمنان و رقبا . استفاده از خرد جمعی و تجربه جهانی و....اینها الفبای توسعه و قدرتمند شدن در قرن 21 هست. مانند چین و روسیه و ویتنام .

اگر می بینید که تولید سرانه واقعی ما در چهل سال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش هم یافته( از 2200 دلار 1979 به 1800 دلار 2020) ولی چین در همین چهل سال با رعایت دقیق اصول بالا توانسته تولید سرانه واقعی خود را تا دویست! برابر کند( 85 دلار 1979 به 18000 دلار 2020 ) فقط و فقط بخاطر به رسمیت شناختن همزیستی با دنیا و استفاده از تجارب و یاد گرفتن از کشورهای پیشرو غربی و شرقی مانند ژاپن بوده. الان چین بیشتر از منافع مردم چین در برابر امریکا و اروپا و روسیه می تواند دفاع کند یا در 1979؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اقتصاد را با بورس بازی نمیتوان سامان داد!
جلوی اختلاسها رابگیرید و اقتصاد را تولیدی و خود کفا کنید .
محمد
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
یک کلام طولانی از دلال ارز و طلا
برو دادش همون ذلارت رو بفروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
شما اگر مطمین بودی بورس روزی 5 درصد سود میده الان گوشیتم فروخته بودی گذاشته بودی تو بورس نظر
نمیدادی
بورس مشکل داره دستوریه درست ولی دروغ گفتن درد جامعه ماست نه درمان ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دولت سهامداران بورس رامثل عروسک های خیمه شب بازی به بازی گرفته و در کنترل خودش داره
عاقبت این نوع سرمایه گذاری دودشدن سرمایه وسکته هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خریدیهام بورس عین خیانت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
هرکی نفت زیاد خرید میشه سلطان بشکه نفت
راه حل میخوای؟ چشم میگیم...غیر از دلایل اصلی مشکلات که خارج از حیطه رییس جمهور است ولی رییس جمهور میتواند در همان اندازه ای ازمدیریت کشور که دراختیار اوست با انتخاب مدیرانی که واقعا مدیریت بلد باشند وکشورشان راهم دوست داشته باشند وبه مقامشان هم نه به عنوان فرصت که برای خدمت به مردم نگاه کنند درحد خود مشکلات کشوررا حل کند. درحالیکه حضرتعالی با انتخاب افرادی که منافع شخصی اولویت کارشان بود عکس اینکار رو کردید. آیا شما نمیدانید افرادی چون نعمت زاده رضارحمانی سعیدنمکی بطحایی خاوازی و.....چه نوع افرادی هستند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
واعظی و نوبخت ونهاوندیان یادت رفت وایضا کلانتری
اگر این 4 سال کار نمیکردی وضع ما بهتر از این بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
چرا بعد 8 سال يادش افتاده مردم در بورس و نفت سرمايه گذاري كنن . حالا كه ديگه نابود شديم 40سال كجايند اين متفكران اقتصادي كه يك شبه ميخوان راهكار بدن
سوال : چرا 3 ماه معرفی وزیر صنعت طول کشید ؟
سوال : چرا 3 ماه معرفی وزیر صنعت طول کشید ؟
مردم تو هر چیزی که دلشون بخواد و دوست داشته باشن سرمایه گذاری میکنن و به هیچ بنی بشری هم کوچکترین ربطی نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مسئولین با سیاست گذاری و ایجاد قوانین سرمایه های مردم را هدایت می کنند علت سرمایه گذاری مردم در بورس و ارز و سکه همین است
شما چه کاره هستید که برای مردم کسب تکلیف مشخص می کنید؟!!!! مردم باید در .....
مردم خوشان شعور دارند و قدرت تشخیص حق از باطل!!!!
لطفا سکوت اختیار کنید.
متشکریم!
بورسی باقی نمونده که مردم بخواهند در آن سرمایه گذاری کنند هر روز مردم دارند پول خود را از بورس بیرون میکشند ایشان ظاهرا از هیچ جا خبر ندارد
مردم ایستادگی کردند چون چاره ای نداشتند
دولت فقط دولت ثروتمندان بود.
از ابتدای سال 97 فرصت های ایجاد شده برای به ثروت رسیدن عده ای توسط این دولت ایجاد شد
آن چه که عیان است چه حاجت به بیان است
با دنیا معامله کنید!!!
ببینید چه گشایشی حاصل می شود!!!
مردم خسته شده اند!
!!
تاکی مردم تحمل کنند؟!!!
عمرمان دود شد رفت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مگه با دنیا مشکلی داریم یه امریکا شده دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
16:31 معلومه که یه امریکا معادل دنیاست. الان همه دنیا بجز چین و روسیه که از ما باج می گیرند و قاچاقی با ما معملات سطح پایین انجام میدهند هیچ کشوری جرات ندارد بر خلاف میل امریکا تحریم ها را بشکند .پس قبول کنید امریکا معادل کل دنیاست.
شما حاضری حساب و کتاب نفت فروشی رو‌ به ملت بدی؟ به کی میفروشی چقدر و به چه قیمت میفروشی؟ با پول نفت چکار می کنی؟ من بیام‌ نفتی که مال خودمه از شما بخرم‌ ؟ خداییش شما بودی این کارو می کردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
حرف حساب
فقط تو خوبی آقای روحانی
رییس جمهور را باش
اصلا خبر ندارد کنار گوشش چه خبر است مردم این هفته فوج فوج از بورس خارج شدند آنها که تازه آمده بودند با کمی ضرر عطایش را به لقایش بخشیدند قدیمی ترها هم با سود زیاد بیرون رفتند هفته آینده هم این مهاجرت معکوس ادامه دارد
زنده باد دلار ۳۰ هزار تومانی
بورس ایران کاملا دستوری هست
فقط کافیه دولت بخواد ادامس خرسی رو بکنه صد میلیارد و یا بخواد خود خرس رو بکنه دو زار
حالا خود دانید
اقای روحانی. اولا سرمایه های ملت مثل همان سهام عدالت دست شماست معادل ارزش آن به مردم نفت بفروشید. ثانیا. هیچ فکر می کنید که چرا به این روز افتاده آیم. ثالثا کدام خادم را دیده ای که در کاخ زندگی کند و با بنز ضد گلوله تردد. رابعا هر وقت سطح زندگی مردم را همسطح زندگی مردم و یا بالعکس کردید همه با هم به جنگ دشمن می رویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
تابناک برایت متاسفم که حتی نظرات ساده اجتماعی را هم طوری دستکاری میکنی که مفهوم خود را از دست می دهد .اینجا نظر دهنده در مورد سطح زنگی مسئولان با مردم نظر دادن نه مردم با مردم
آقای روحانی معلوم نیست این هفت سال کجا تشریف داشته اند. مردم آه ندارند با ناله سودا کنند، کارشان به گورخوابی و گربه خواری کشیده است، روی پشتبام ها اطراق می کنند در خانه های اشتراکی زندگی می کنند، و به تصدیق خود مسئولین بسیاری از آنها توان تهیه ماسک های ناقابل ضد کرونا را هم ندارند و شما می فرمایید نفت خریداری کنند؟ آیا می دانید اگر هر بشکه نفت 159 لیتری را به بهای 40 دلار هم حساب کنید بهای هر لیتر آن پنج هزار و هفتصد تومان می شود!!! آن هم برای مردمی که دیگر حتی توان خرید شیر را هم ندارند و این کالای بسیار ضروری را از سفره خود، نه ببخشید از دستمال سفره خود، زدوده اند. از گوشت و روغن و مرغ و تخم مرغ چیزی نمی گویم که مایه شرمساری بیشتر نشود. البته اگر منظورتان جماعت از ما بهتران است، که انها همین الان هم صاحب این نفت هستند بدون اینکه پشیزی برای آن پرداخت کرده باشندف یا ناچار شوند پرداخت کنند. نفت که ارث پدری آنها بوده است. !!!!!
اقای روحانی. اولا سرمایه های ملت مثل همان سهام عدالت دست شماست معادل ارزش آن به مردم نفت بفروشید. ثانیا. هیچ فکر می کنید که چرا به این روز افتاده آیم. ثالثا کدام خادم را دیده ای که در کاخ زندگی کند و با بنز ضد گلوله تردد. رابعا هر وقت سطح زندگی مردم را همسطح زندگی مردم و یا بالعکس کردید همه با هم به جنگ دشمن می رویم
جناب روحانی مردم میدانند حل مشکلاتشان در قاموس نهاد ریاست جمهوری ایران در قانون اساسی نیست و شما بی‌خود دارید تلاش میکنید.
اگه قرآن گفته جنگ شهید هم داره میشه فرزندان خودتون را از کانادا و آمریکا بیارید صف اول جبهه مقدس؟ چرا از دیگران مایه میذارید؟
چرا مردم باید پولشونو بدن نفتی که ثروت خدادای برای خودشون و نسل های بعدیه از دولت بخرن؟؟؟
مگر این نفت مل دولته؟؟؟
صنعت نفت ملی شد نه دولتی!!!
وقتی بورس ریزش هست چطوری مردم سرمایه گذاری کنند
چون حسن کلید گفته ، دلار و طلا میخریم.پولمان را در بورس و اوراق سلف نفتی دور نمیریزیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
سرمایه گذاری توی بورس خیانته
وقتی فروش نفت به خارج از مرزها صفره چجوری میخوای بعداً این پولو با سودش برگردانید. پولتونو دور نریزید . اینم داستانش مثل موسسه های مالی اعتباری میشه
افتضاح هماهنگی ها در دارای دوم و فروش غیرعاقلانه 30 درصد سهام عدالت در این هفته گندی به بازار سرمایه زد که حالا حالاها نمیشه جمعش کرد.
جناب رییس جمهور تک تک جملات شما قابل نقد است. مردم زیر بار تحریم شکستند و نه شما و سایر مسئولان با حقوقهای بالا. اعتراض هم کردند در ۹۸ ولی زور شما چربید. اگر واقعیات را پنهان کنیم چیزی عوض نخواهد شد و برنامه حریف تغییر نخواهد کرد. شما با فشار مضاعف به مردم ایستادگی کردید. فرمودید راه حل. چیزی جز این نیست که اندازه گلیم خود را بدانیم. هر وقت اندازه گلیم خود را دانستیم و بجای مقایسه با امریکا و انگلیس و فرانسه خود را با کشورهای همتراز همچون پاکستان و عربستان و عراق و اذربایجان و.... مقایسه کردیم و به همان اندازه پایمان را دراز کردیم حقیر بشما قول میدهم تمام مشکلات فعلی اقتصادی و سیاسی کشورمان حل خواهد شد.جناب اردوغان چندی پیش فرمودند ترکیه امروز به امید مسلمانان و مظلومین همه عالم تبدیل شده است. تورکیه ابادتر از کشور ماست و اقتصاد قوی تر و ابزار نظامی بیشتری نسبت به ما دارد پس خوبست برای مدتی هم که شده پرچم دفاع از مظلومین عالم را به ان کشور بدهیم و به مظلومین داخل کشور توجه مضاعف نشان بدهیم تا خاطره اینهمه سال فشار مضاعف از دل انها زدوده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مردم خسته شدندماهم میخواهیم مثل همه کشورها باامریکارابطه داشته باشیم چراازطرف ماحرف میزنید
جناب روحانی باید بداند که این حرفها را باید بعد از سه ماه اول کار خود که قرار بود وضعیت اقتصادی را درست کند و نشد میگفتند نه اینکه بزارن چندین سال بگذرد و حالا از منتقدین شاکی باشند
کسانی که به دولت ایراد می گیرند تا آن اداره و مدیریت یک مدرسه و نانوایی هم ندارند. ماهیت تمامی این بهانه ها نزاع و منافع فرقه ای و شخصی است
اگر عرزه داری کشور خودت را آباد کن
خیلی سخته که شب پول یک ماشین 206 داشته باشی
صبح بیدار شدی ببینی پول شما همون قبلیه ولی قیمت 206 در اثر کار بانک مرکزی چهار برابر شده یا در اکثر موارد دیگر
در این دولت تمام امید مردم از دولت و مسئولین بریده شد و نا امید شدند هیچ راهکاری هم ندارند دولت تدبیر و امید هم راهکاری ندارد از این افتضاح تر نمیشد
البته این افتضاح در دیگر قوا هم هست
دو روز دیگه به دستور برخی بزرگان‌ باید پول هایی که دادیم نفت خریدیم اهدا کنیم به برادران حادثه دیده لبنانی سوری یمنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
بدبختی همینه که مابجای ارتباط باغرب پولها ودرامدخودمون روازدهان مردم گرسنه خودمون میگیریم میدیم سوریه یمن فلسطین عراق لبنان وحالا دیگه به گفتن این قضیه هم افتخارمیکنیم
آقای رییس جمهور بخاطر مردم برای مردم کار کنین مشکلات حل می شه
تجربه ثابت کرده نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان دلار و طلا بهترین سرمایه گذاری ها هستند
ایران اقتصاد ندارد و کشوری که اقتصاد ندارد نمیتواند بورس داشته باشد

به مردم آدرس غلط ندید
آقای روحانی شما خودتو بذار جای ما چطور با2500زندگی کنیم چرا با حداقل حقوق 2800بازنشستگان تامین اجتماعی مخالفت کردی وچند ماه بازنشستگان تامین اجتماعی رو گذاشتید سر کار .آخر سر 200و300به حقوق بازنشستگان اضافه کردی وچند ماه توی بوق وکرنا کردید که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو مناسب سازی کردید
مشکل بی اعتمادی مردم هست ولی متاسفانه هنوز شماها متوجه نیستید
چپ وراست هم نداره ملت ازهردوجریان دل کندند
حاجی دسته کلیدت رو عوض کن
حاجی دسته کلیدت رو عوض کن
زندگی با این همه غم نمی ارزه
پاسخ ما شهروندان به رئیس جمهور
اینقدر که از افزایش سکه و دلار مطمئنیم از بورس مطمئن نیستیم
(زیرا بخشی از ارزش این بورس -مانند سایر بورسها) متاثر از عملکرد دولتمردان می باشد
راه حل چیست!؟
از خود بزرگ بینی دست برداشته شود
انتتخابات آزاد، شفاف و همه گیر باشد
با جهان و همسایگان راه مسالمت آمیز در پیش گرفته شود
خصوصی سازی بی حد ومرز را کنار گذاشت .
اشتباه صد در صدی است طرح سلف نفتی و تخیلی.
۹۵ درصد پول مردم در بورس رفته و خوددو و باز اقایون دنبال تامین مالی هستند؟؟؟
یالعجب
بورس که امروز دوباره افتضاح
خیلی اقایون اصرار به این طرح دارند عجیب است.
بهترین کار اینه که خودت با احترام کنار بری و بگذاری ی فرد وارد سکان کشور را در دست بگیرد.
اقای روحانی مناطق زلزله زده و سیل زده و ...............باز سازی کنید کمک به لبنان پیشکش ...
این کیسه های کوچولوی مشکل گشا رو یادتونه؟؟ (‌ توش نخودچی کیشمیش بود )؟

آقای روووحانی از اونا بده سنگین تره تا بشکه نفت.....
این برگه ای که رو کردی برای دولت بعدیه
شما برای اعتماد سازی بین ملت و دولت، قبل از همه چیز بفرمایید درامد هنگفت ناشی از نفت ۱۴۰ دلاری زمان رییس جمهور مردمی کجا رفت و چگونه خرج شد. در غیر این صورت محلی برای اعتماد به دولت فعلی باقی نمی ماند
شما برای اعتماد سازی بین ملت و دولت، قبل از همه چیز بفرمایید درامد هنگفت ناشی از نفت ۱۴۰ دلاری زمان رییس جمهور مردمی کجا رفت و چگونه خرج شد. در غیر این صورت محلی برای اعتماد به دولت فعلی باقی نمی ماند
اتفاقا مردم باید تو طلا و دلار سرمایه گذاری کنن سالها به حرف شما گوش دادن از همه چی عقب افتادن
نه شما خادم ملتین نه دولت منتخب مردم
منظورتون چیه طلا و دلار مردم رو بگیرید ،کاغذ تحویلشون بدید ؟!!؟
بر منصب نشستین راه حل رو از مامیخواین؟
خبرها حاکی از توافق بین ایران و آمریکاست. اگر چنین باشد بورس مثل بمب می ترکد (در جهت منفی). نفت هم به درد مردم نمی خوره. برای خودتون نگه دارین.
هروقت حرف ميزني فاتحه همه چيزخوندس. اصلا بياد بگوئيد بودجه كجا ها هزينه ميشود كه كسري آن براي مردم مشكل ساز مي شود ما كه سالها با بدبختي زندگي مي كنيم يعني تمام اين سالهادليل بدبختي ملت كسري بودجه بوده است؟!!!!!!! بورس هم كه گند زديد توش!!!!
آقای روحانی ، هشت سال سعی و خطا بس نیست . اقتصاد کشور رو به نابودی کشیدی تا کی ادامه داره این ............
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فقط ۸ سال ؟؟؟
اقای رئیس ما از شما گشایش اقتصادی نمی خواهیم لطفا کاری به کار بازار سرمایه نداشته باشید. شما اشاره هم میکنید خرابکاری میشود
عمو حسن اگر نمیدونی راه حل چیه پس چرا رییس جمهور شدی؟ در مورد فروش به مردم نفت اصلا خودت و تیمت میفهمین چی دارین میگین؟
ولی بخدا با حرف نزدن و ساکت شدن دسته جمعی همه شما کلیه مشکلات مردم و کشور حل میشه
بنظر من اگر در چند مقوله کرونا و تورم و سیاست خارجی و صداقت و اقتصادی روحانی رو با سایر روسای جمهور دنیا مقایسه کنیم.قطعا او ضعیفترین و بدترین رییس جمهور دنیاست.
مردم اگر می خواهند بابت داراٸی که دارند هر روز کمتر نشود هر چه دارند تبدیل این کاغذها(پول) که ارزش ان هر روز کم می شود به اصل ان بر گردانند یعنی طلا و ارز از دارایهای خود مواظبت کنند،
جناب اقای روحانی عزیز چرا ما بایستی همیشه در حال جنگ باشیم ؟ تا همه چیز مان را در جنگ ازدست بدهیم ؟ آیا مردم ما شایسته این همه تنگ نظری از طرف مسولین می باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مردم روزخوش ندیدندیا جنگ بود وحالا هم قطع ارتباط با کشورهای بزرگ دنیا
راه حل این است که شما از بایدها دست بردارید و اقتصاد را به اقتصاددانها بسپارید
بورسی که رشدش هیچ پشتوانه علمی ندارد چرا باید مردم در آن سرمایه گذاری کنند فقط بدلیل اینکه دولت دوست داره؟
من از طرف ملت ایران از شما رییس جمهور محترم کشور سوییس عذر خواهی میکنم ببخشید اقای روحانی که کشور ما مثل کشوری ازش حرف میزنین(سوییس) نیست.
بد جوری قافیه تنگ اومده
از مردم باید ماهی 4 میلیون پول مالیات بگیریم برای مسکنی که متعلق به خودشونه! اینطوری مشکل خزانه مملکت حل میشه و گشایش اقتصادی ایجاد میشه
در بانکهای خصوصی و بور س ر ا ببندید، آنوقت خواهید دید که پس از چندی کلیه امراض کنونی کشور ایران حل خواهد شد.
با چند ضرر کننده
جوبزس و بیل گیتس های ایرانی مجبور به کارکردن در مزرعه و کارخانه خواهند شد.
کلیه محتکرین ارز، طلا، کالاهای وارداتی و داخلی، محصولات کشاورزی... از امروز بفردا بخاک سیاه نشسته و همراه جو بزوس های ایرانی مجبور به کار ارزش اضافه افزا خواهند گردید.
می بینید خیلی خلاصه و مختصر همه مشکلات از بین خواهد رفت زیرا در ایران بخصوص با جوانان خلاق امروزی مقدار تولید نعم مادی جهت زندگی کلیه افراد و دفاع از آنها نه تنها کسری نمی آورد بلکه میتواند مازاد آن را هم مجانا به مردم محروم کرده و استعمار زده در حد اقل شمال قاره آفریقا هدیه نمود
کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد، لطفاً بگوید که راه حل چیست !
بهترین راه حل: حیف که نمی شود همه چیز را نوشت،
سلام آقای روحانی
از زحماتی که میکشید ممنونیم و میدانیم تمام مشکلات فعلی تقصیر دولت قبلی است
عمو کلید ساز همون وعده و تبلیغاتی که واسه بازار سرمایه و بورس دادین بسمونه دیگه خواهشن نفتیمون نکن الان یه چندر قاز دستمون مونده واسه روز مبادا اونم بزار دستمون باشه دیگه هیچ امید و اعتمادی به شما و دولت گشایشتون نیست
حتما ایندفعه گشایشی میخواد ایجاد کنه که مردم ده برابر یارانه شونو بیارن تقدیم دولت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خیلی خوشم اومد. دمت گرم.
برادر من 7 ساله جز بورس و برجام هیچی تو چنته نداشتید . برجام که ریزریز شد رفت ته سطل زباله . بورس رو هم برای کشوندن پولهای مردم و بهره بردن ازش رسوندین به کره مریخ . مملکت کلا فلج و راکد ، اکثر کارخونه ها تعطیل یا نیمه تعطیل و ورشکسته بعد شاخص باید بی چون و چرا و دستی مدام و هر روز 5 درصد بره بالا . الآن کارگزار هست تو این بلبشو هزاران میلیارد حق دلالی زده جیب !! از اونطرف مردم در دومین تورم جهان بعد از ونزوئلا خاکستر شدن .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دوست عزیز برو ببین مسئول کارگزاریها چه کسانی هستند بعد تازه جریان بورس جالب میشه
بخدا مملکت نداریم دیوانه خانه هستش و بس
یه مشت کاغذ پاره به جای سرمایه مردم
هر وقت مردم به دولت اعتماد کردند بدبخت شدند ...چه اونوقت که دلار سپرده کردند و بعد به دستور دولت مجبور شدند معادلش به نرخ دولتی ریال بگیرید و چه اونوقت که سکه پیش فروش معاف مالیات از مالیات فروختند و بعد مالیات کمرشکن روی اون بستند........ما رو به خیر تو امیدی نیست ،شر مرسان
یک بار دلار سپرده کردیم بجاش ریال مجبور کردید بگیریم ،یک بار هم سکه معاف از مالیات پیش فروش کردید ،دبه درآوردید و مالیات کمرشکن گرفتید ...حالا هم میخاین نفت بفروشید تا خرتون از پل گذشت بگید پول از کجا آوردید ؟
جناب خان
مردم خیلی وقت است که خیلی تحمل می کنند. پیروزی در برابر آمریکا می دانی با چه قیمتی به دست می آید. اگر می دانستی ......
رئیس جمهور مثل اینکه تو کره ماه زندگی می کنه همش میگه ما تورم را فلان کردیم رشد اقتصادی مثبت ۵ درصد شد ما اقتصاد بلدیم تورا خدا به اینها یکی بگه پس کو اثار ش تو زندگی مردم تو این چندماه وماقبلش مردم فلج شدند دامداری ها همه بدبخت شدند مرغداری ها ورشکست شدند تاکی شعار مگر مردم کورند ونمی بینند بس کنید اینقدر امار دروغ تحویل ندید بیان کف جامعه اثرات رشد اقتصادی تون رو در زندگی مردم ببینید
راهکار میخواهید حال که عمر دولت تون گذشت کاش مدیران دلسوز وخدمت گزار انتخاب می کردید کاش جلوی این همه اختلاس ها رو می گرفتید کاش سیاست ارزی درست انتخاب می کردید اقای روحانی فکر کردید هرچه امار بدید مردم چشم بسته قبول می کنند
حضرتعالی مشکلات را زیاد نکن لازم نیست کم کنید
کساتی که از طرح های اقتصادی رئیس جمهور انتقاد می کنند نه تنها طرح های بهتری ارائه نمی دهند بلکه اصلا طرحی ندارند . جناح بازی آنقدر در پوست و استخوان سیاسیون رسوخ کرده که جز عیبجویی و حذف به چیز دیکری نمی اندیشند غافل از اینکه اگر خودشان هم در مصدر امور قرار بگیرند این بدعت غلط دامن خودشان را هم خواهد گرفت . سیاسیون باید دانش اقتصادی هم داشته باشند در ضمن بعنوان یک انسان به منطق احترام بگذارند ، اداره ی کشور کار آسانی نیست افرادی که دانش وسیع نداشته باشند تصمیمات غلط می گیرند و خود و ملت را به دردسر می اندازند .باید یاد بگیرند برای یک اظهار نظر چند جلد کتاب مطالعه کنند .
بورس دیروز ۶۵ هزارواحد فروریخت امروز هم بیش از ۶۰ هزار واحد دیگر سقوط کرد
خداحافظ طمعکاری وسودای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام سکته های قلبی !!!
عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه ...سپرده دلاری و پیش فروش سکه معاف از مالیات هنوز یادمون نرفته که چه بلایی سر ملت بدبخت درآوردید .....حالا هم که میبینید بورس داره ریزش میکنه دنبال یه چاه دیگه می گردید که پولای مردم بدبخت رو بریزید توش ...چه اسمی دهن پرکن تر از فروش نفت؟؟؟؟؟؟
آقای رئیس جمهور اینها یک تعدادی دروغ می گویند از وضع مردم مگر 15 میلیونتن گندم 5 میلیونتن پروتئین 3 میلیون شکر 2 میلیون تن روغن نباتی یک میلیون ماشین و آمار لوازم خانگی را نمی دانم آمار مصالح ساختمانی را نمی دان در کشور مصرف می شود مگر مرده ها می ایند اینها را مصرف می کنند که آشپز آمد قصابی و گوشت گردن خودم حاضر بودم قصاب گفت مگر مردم گردن گوسفند در هتل می خورند گفت بله فرصت پخت ندارم بسکه مشتری زیاد دارم و این اقایان یک خط طرح بدهند همیشه انتقاد می کنند آقای تابناک به خدا منتشر کن این مطلب را
راه حلش رفراندومه راه دیگری نیست
می پرسند راه حل چیست؟؟؟ این سوال را حتی از آدم مطلقا بی سواد وکم اطلاع هم بپرسید می گوید ببینید کشور های دیگر چه می کنند همان کار را بکنید.
ته مانده اعتماد مردم به دولت در جریان سپرده گزاری ارزی و پیش فرش سکه معاف از مالیات به باد رفت ...
باید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاید برای یادآوری و یا شاید برای آن که بدانید ملت نادان نیستند به اطلاع می رسانم که نفت ایران از زمان نخست وزیری مرحوم دکتر محمد مصدق ملی است و متعلق به تمام آحاد ملت ایران است و شما امتیاز نفت ایران را ندارید که بخواهید آن را به خود ملت ایران بفروشید
مسیولان ندانم کاریهیتان را به خدا ربط ندهید تا مردم بیشتر از این از دین زده نشوند
اگر این دولت و آن دولت ندارد چرا همیشه میگی این دولت کارهایی کرده که در هیچ دولتی صورت نگرفته
یا دولت قبل به ما خرابه تحویل داده
یا دولت قبلی هیچ کاری نکرده
فقط تو خوبی عزیزم
رئیس جمهور زمان انتخابات که از کلید صحبت می کرد منظورش از این کلیدها بود . بابا ما نخواهیم قفلا رو با کلیدت باز نکنی کیا باید ببینیم............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
داخل قفل ها چسب ریختن و کلید ها هم زنگ زده است
کدوم کشور دنیاست که اولا همه مردمش بورس باز هستند و بورس بازی می کنند؟ دوما جناب آقای رئیس جمهور، منتظر باشید ببینید چقدر مردم میاند نفت بی ارزش بخرند که معلوم نیست اصلا فروش بره یا نه جای دلار و سکه!!! کاش اندکی تعمل و تعقل پای چنین طرح های خنده داری بود!!!
بورس رو که ترکوندید هرکی هرچی خریده بود ضرر کرد خخخخخ واقعا از شماها ... اتفاقا هروقت گفتین دلار نخرین این یعنی پالس میدی که بخرین چون قراره بره بالا خخخخخ ببین کی گفتم
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دوست خوب سقوط بورس یعنی سرازیر شدن میلیاردها میلیارد به بازار سکه و طلا و دلار و
ماشین و... یعنی تورم ونزویلایی(البته الان هم تورم ما ازونا بیشتره گویا) در کل سقوط بورس بمعنی متلاشی شدن کامل اقتصاده برای همین دولت حاضره با سود دادن کاغذی در بورس سرمایه هارو اونجا حبس کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
چندراه حل 1-برگشت سود بانکی به رقمهای قبل حتی بیشترازقبل برای جمع اوری نقدینگی وواردکردن پول درچرخه اقتصادی2- استفاده ازنخبگان ممتازعلمی که بیکاریاغیرمرتبط باتخصصشان درحال کارند3- عزل تمام مدیران بیسواد وبی تعهد4- گزینش کارمندان ازمیان نخبگان نه نیروهای بیسوادوسفارشی 5-برخورد شدیدقضایی وامنیتی با مفسدان دلالان محتکران گرانفروشان و..ازکلان تا حتی خرده دلالان ومفسدان طوریکه سایه ترس مجازات سنگین حتی فکررفتن به سمت سوداگری راهم از ذهن همه بیرون کنه
روش اینه هر کس مدرک قلابی داره تو مسوولان برکناری کنیدفقط برکنارش کنید به قدر یک خانه نرمال و یک ماشین ساده برایش بگذارید باقی را به مخزانه برگردانید هرکس اختلاس کرده باهاش برخورد کنید نگذارید فساد ایران را نابود کنه روزنامه ها را برای برخورد با فساد اقتصادی آزاد بگذارید بگذارید معلوم شود چه خبره ولی وقتی شما دکترا از دانشگاه گلاسکو دارید و انگلیسی بلد نیستید دکتر احمدی نژاد هم بلد نیست. کسانی که مدرک جعلی ندارند کار کنند نمایند مجلس استخدام کنید رای گیری را رها کنید رییس جمهور استخدام کنید و بگذارید کشور را مثل یک کارمند اداره کند از دروغ بپرهیزید ایران را اداره کنید مصرف نکنید ایران مال آیندگان است
تابی جون، جونم واست بگه که آقایون شبیه روحانی که چهل سال به قول خودشون مسئولیت کلیدی داشتن هیچوقت ایران بدون نفت رو ندیده بودن! تو این چهل و یک سال هم نفت فروختیم و خوردیم و اسمش رو گذاشتیم کار و تولید!!!!!!!!!!!!!! حالا نه روحانی و نه هیچکس دیگه ای نمیتونه اقتصاد ایران رو نجات بده، چرا؟ چون باید دید کی میتونه درب خونه اش رو ببنده وبشینه تو خونه اش و از باغچه کوچیکش تمام سال تولید صنعتی و کشاورزی داشته باشه تا فقط خودش بخوره چون ما اگر بهترین تولید رو هم داشتیم کسی از ما جنسی نمیخره، چرا؟ چون آمریکا بعنوان بزرگترین قطب تجاری دنیا به همه گفته نخرن!
مردم با کدام پول در بورس سرمایه گذاری خواهند کرد اکثر همین مردم در گرداب مشکلات غرق شدهاند اندک داشته های خود را نیز خرج کردهاند کدام کار دولت به سرانجام رسید که این هم دومی باشد وحالا دغدغه دولت شده سرمایه گذاری مردم در بورس .
تو چندماه گذشته که وارد بورس شدم از 40 تا 60 درصد سرمایم نابود شده. سهام پارس مینو خریدم 2000 تومن شده 900 تومن. سهام آپ خریدم 4100 تومن شده 3300 تومن. سهام سرمایه گزاری سایپا خریدم 2600 الان شده 1900.پارسخودرو 2500 شده 1500 ولی شاخص همش رشد کرده.
اگر همهٔ دلارهای خزانهٔ امریکا را به ایران بیاورند بازهم دلالان بازار سیاه درست میکنند ،و همهٔ آنرا با ریال بی پشتوانه میخرند ،و مجددا به امریکا برمیگردانند ؟، کشور ایران هم ثروتمند است و هم قدرتمند ،اما متاسفانه مسئولان مدبری ندارد ؟،،
آقاي روحاني حال که مسير درست و معقول سرمايه گذاري ا خوب تشخيص دادي لطفا راهي براي مقابله با باند مافيايي مخوف (ارز-طلا-ملک و ربا) طراحي کنيد که هر چند وقت با سرمايه مردم بازي نکنند تا مردم بي اعتماد شوند. ميدانيد بزرگترين موفقيت کشورهاي حذب کننده سرمايه گذاري ايجاد اعتماد و اطمينان است که سرمايه شان دچار بازي دولتمردان و ديگران نشود. متاسفانه شما درست از بورس حمايت کرديد و الا تورم و قيمت بازارهاي ديگر بمراتب وحشتناکتر از الان بوده منتهي نگذاريد با بورس و سهامداران مانند چند هفته يا چند روز گذشته با اغراض کثيف بازي کنند. مطمئنا مبارزه با اين اندها شما را ماندگار خواهد کرد هرچند رياستت تمام ميشود منتهي اقدامتبطور ريشه اي خواهد ماند
هرجا دولت گفته سرمایه گذاری کنید ، به فکر خودشه و دقیقا عکس حرفاش درست در میاد و به نفع مردم نیست به حرف دولت گوش کنند
بازار بورس خوب بود تا زمانی که دولت روش دست نگذاشته بود، یک دارا یکم داد همون هم داره برمیگرده به قیمت اولیه !
راه حل زیاد است ولی کو گوش شنوا .
دولت می تواند هزینه ها خودش را کاهش بدهد مثلا چه لزومی دارد این همه کارمند داشته باشد . می تواند اداره شهرستانها را به خودشان واگذار نماید و خود را از زیر بار پرداخت حقوق این همه کارمند برهاند که به نظر من سه چهارم این کارمندها اضافه هستند .
هر شهرستان بهتر از حکومت مرکزی نیازها واولویتهای خودش را می شناسد و می تواند به تعداد محدود برای اداره شهرستان کارمند داشته باشد .
و خیلی طرحهای دیگر ......
اقای روحانی راهکار می خواهی؟از مردم عذرخواهی بکن و استعفا بده
جنابعالی نمی دونی راه حل چیه؟ مردم که هزاران روز است فریاد می زنند راه حل ارتباط درست با دنیا و امریکا ست. راه حل بر کنار کردن کسانی است که تحریم ها را نعمت و فرصت می شمارند و مملکت را به پرتگاه سقوط کشانده اند.
برادر عزیز داداش گلم بازی برد برد دولت باخت باخت مردم درست مانند همیشه چه وارد بورس بشی چه نشی چه دلار گران از دولت بخری چه نخری فقط خدا نجاتمان دهد
چه دشمنی هست که تموم نمیشه همش خرف از دشمن میزنین،راه حل نجات کشور توافق هستو بس،فقط توافق اینکه امریکا غلطی نمیتونه کنه کاملا اشتباست و همه هم میدونن که چه کارایی میتونه کنه که کشور مارو فلج کرده پس بهتره برا زندگی مردم توافق بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مگه میزان رای مردم نیست رابطه با امریکا رو به رای بزارین هرچه رای مردم شد همان کنید مگر فقط ما اصول داریم وتمام کشورهای دنیا که با هم رابطه دارن بی دین وایمانند ؟ شما ببینیند وضع کشورهای ایران کره شمالی ونزوئلا را که بخاطر تحریم های خودخواسته همه چیزرو مجبوریم ازنوع نامرغوبش چند برابر قیمت واردکنیم این اسمش دورریختن ثروت کشورنیست؟ شما مسئولین بااینکار ثروت ملی راازبین می برید این رسم امانتداری ازدرامدهای کشور نیست ازانطرف به بهانه تحریم :فساد رانت دلالی قیمت افسار گسیخته ارز و…راداریم کاملا مشخصه مسئولین دوست دارن تحریم بمونه اینطوری بی یرنامگی خودشون رو به تحریم ربط میدن درست مثل بارندگی که سال پیش اینهمه بارندگی داشتیم اما حالا میگن قطعی اب وبرق داریم مسئولین دوست داشتن بارون نیاد واین بی تدبیری روبه نباریدن باران ربط دهند که دیدیم مشکل بارندگی نیست حالا که ایهمه سال تحریم خودخواسته راتجربه کردیم نتیجه اش شده تورم فساد رانت ودلالی و… اگر اینقدرقوی بودیم ارتباط باغرب رانمی خواستیم خوب وقتی وضعیت اقتصاد کشوراینطوره خوب معلومه که ما قوی نیستیم خواهشا به احترام مردم ارتباط با امریکا را به رای بگذارید مردم زیربار فقر درحال نابود شدن هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
رابطه با غرب را به رای بگذارید یعنی همه کشورها که باهم رابطه دارند اصول ندارند؟تازه این چه اصولیست که مردم راروزبه روز داره فقیرترمیکنه چرانظر همه مردم رادرمورد ارتباط باغرب رای گیری نمی کنیم این همه سال قطع رابطه کردیم نتیجه اش شداین درعصر حاضرنمیشه جزیره ای توارتباطات بین الملل عمل کردبه نظر مسئولین می خواهند خودخواسته تحریم ها باقی بمونه تاکم کارهای خودشون روبه تحریم ربط بدن
مگه یادمان رفته سکه پیش فروش کردید با تبلیغات معاف از مالیات در سررسید تحویل سکه خریداران شدند سوداگر و با مالیات من درآوردی (غیرقانوتی) بقول خودتان نقره داغشان کردید.
شما نمی تونیین جای همه ملت تصمیم بگیرید هرشهروندی که نواین کشوربه دنیامیادحق اظهارنظرداره نتیجه این همه سال جزیره ای زندگی کردن شده فقر وبدبختی وفساد برای مردم همینه که 4امین کشورتودنیاازنظرتورم هستیم خریدیه جنس ازکشورها درشر ایط تحریم یعنی یه جنس روماباید چندبرابرقیمت بامشقت تمام وتازه ازنوع غیراصل ازمجاری غیربانکی بخریم این اسمش اتش زدن پول مردم وحق الناس نیست؟چراپول کشوررااینطوربه هدردهیدوهی بگیدمادرمقابل امریکاایستادگی میکنیم هیچ میدانیدسفره ها چقدرخالی شده قیمت این اهن پاره ها که ارزش واقعی انها یک دهم این مبالغ هم نیست اینقدرهم ازبرجام مایه نگذارید که تفکرامثال شما ازروز اول نگذاشت شکل بگیره تازه برجام ملاک نیست یه ارتباط براساس احترام متقابل توهمه زمینه هامثل همه کشورها روبا غرب ایجادکنید بخداسوگند شماها دربرابرشکمهای گرسنه ای که این روزها وشبها سربربالین میگذارندمسئولید
انچنان گشایشی ایجاد کند
سلام ، راست میگه آقای روحانی
مردم برن تو بورس پولشون رو بزان بعد با یه بازی بورس بازان بد بخت بشن
تا دوستان دلار به اندازه کافی گیرشون بیاد
با دنیا تعامل کنید همه چیز درست خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
هرجاکه میریم مردم میگن راه حل رابطه باغربه خودامریکا هم که پیشنهادداده دیگه ازین وضع اقتصادی بدترمگه داریم خوب باامریکا گفتگوکنیدبچه که نیستیم تورابطه
امریکا سرمون کلاه بزاره خواسته هامون روتوگفتگوبزنیم
الان چین وروسیه چه گلی برسرمازدندکه خودمون روبه اونانزدیک کردیم فقط ازماسواستفاده کردند وهیچ جا پشت کشورمادرنیامدند که اگه پشت مابودند این وضع فاجعه باراقتصادمانبودخوب اینهمه با امریکا مخالفت کردیم نتیجش شداین که الان مردم دراموراولیه خوددرمانده شدندهروقت ماهم مثل امریکا اینقدرقوی شدیم اونوقت تودهان امریکابزنیم
یادولت داره لجبازی میکنه یاواقعا اینهمه ازمرحله پرته که خودش باعث بهم خوردن اوضاع ارز شد وقتی سود رااز ماه شمار به روز شمارتبدیل کردن وسپس باناشیگری محض وبدون توجه به نظر کارشناسان سودسپرده ها روپایین اوردن خوب معلومه که پولی که می تونست مولدباشدتواقتصادوتولید رفت به بازارهای کثیف ارزسکه ماشین خانه ونقدینگی بدون پشتوانه باقیمتهای کذایی دراین بازارها ایجادشدکه هیچ چیزی به تولیدکشوراضافه نکرد مردم فقیرترشدندسوداگران ودلالان بدون زحمت پول مردم راجاروکردندودلت هم تماشاچی نمونه این بازی بود به نظرمسببین این اوضاع دردولت تدبیر بایدمعرفی ومحاکمه بشن
اگه قراره سختی باشه باید برای همه باشه. چرا یه عده هر روز ثروتشون بیشتر میشه تو این شرایط و یه عده همه ی بار سختی رو دوششون هست؟ این نشون می ده تو این شرایط مسئولین فقط به فکر خودشون و قشر خاصی از جامعه هستن.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی