گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت

مدرس خیابانی از مجلس رای اعتماد نگرفت

صبح روز چهارشنبه، مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد قالیباف، بررسی برنامه و صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رای اعتماد را در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان قرار داد.
کد خبر: ۹۹۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 12 August 2020

 صبح روز چهارشنبه، مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد قالیباف، بررسی برنامه و صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رای اعتماد را در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان قرار داد.

به گزارش «تابناک»؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به همراه امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حضور یافت.

اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صنعت

مدرس خیابانی وزیر نشد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۴۳

بعد از توضیح وزیر و اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی، رأی‌گیری آغاز شد و نمایندگان دولت جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

نمایندگان با ۱۰۴ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ با انتخاب حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند.

قالیباف رییس مجلس پس از اعلام رای عدم اعتماد به مدرس خیابانی گفت: از رییس جمهور می خواهیم هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت را به مجلس معرفی کند.

رسولی نژاد در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۱۲

مدرس خیابانی سابقه بالایی در عرصه صنعت و بازرگانی دارد/سلامت، دیانت و تقوای وزیر پیشنهادی مورد تائید است

سید احمد رسولی نژاد، در موافقت با برنامه های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: من پیش از این دو دوره در مجلس به عنوان نماینده حضور داشتم و در این دوران در کمتر مواقعی به عنوان موافق وزیر صحبت کرده ام، اغلب در دوران دولت های سازندگی و اصلاحات به عنوان مخالف صحبت می کردم، در دوره پنجم وزیر صنعت به مجلس معرفی شد و بنده به عنوان مخالف در صحن علنی سخنرانی کردم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه شناخت بنده از آقای خیابانی به دوره هفتم مجلس برمی گردد، آن زمان ایشان در شهرستان فیروزکوه به عنوان مدیر کارخانه سیمان مشغول به کار بود و من از آن زمان ایشان را می شناسم و همان زمان نیز پیگیر فعالیت های وی بوده ام و دوستان همواره بر سلامت، دیانت و تقوای آقای خیابانی تاکید می کردند.

وی افزود: در چند ماه اخیر نیز گزارش های زیادی از ایشان به کمیسیون صنایع و معادن درباره انتصابات می رسید از این رو دنباله این مسئله به جریان فتنه برمی گردد، بخشی از آن برمی گردد به مدیرانی که آقای خیابانی با آن ها برخورد کرده است و آن ها در آستانه رأی اعتماد به دنبال پرونده سازی برای وزیر پیشنهادی هستند.

رسولی نژاد ادامه داد: ما دوره هایی را پشت سر گذاشته ایم، من به شخصه سال آخر دولت های اصلاحات و سازندگی را در مجلس پشت سر گذاشته ام، دوستان خیلی مراقب باشید زیرا جریان هایی هستند که می خواهند مجلس را تحت تاثیر قرار دهند اما ما به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی کردیم و به مسائلی که امروز مطرح شد نرسیدیم البته ما قطعا می خواهیم که آقای خیابانی در عزل و نصب ها در مقام وزارت افراد کارآمد و انقلابی را انتصاب کند، افرادی که وابسته به جریان فتنه هستند که خط قرمز مقام معظم رهبری بوده و متاسفانه در این دولت رعایت نشد، از آن ها استفاده نکنیم.

وی افزود: در رابطه با سابقه کار آقای خیابانی باید بگویم که در برخی از دوره ها افرادی به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد شده اند که یک روز کار دولتی نداشته اند اما آقای خیابانی در 30 سال اخیر در تمام سطوح کار کردند و پله پله مشغول فعالیت بودند به طوری که در بخش های صنعت، بازرگانی مشغول به فعالیت بودند. آقای خیابانی تحصیلات متالوژی از دانشگاه علم و صنعت هستند و مهندسی صنایع را نیز در همان دانشگاه اخذ کردند و به نظر من توانایی لازم برای اداره وزارت صمت دارند.

رسولی نژاد ادامه داد: قطعا مشکلات در درون کشور زیاد است و ما برای همان طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کرده ایم، از این رو اگر این اتفاق صورت می گرفت بخشی از ابهامات و سوالات مرتفع می شد، از طرف دیگر دولت یک تیم اقتصادی دارد، حال اینکه تمام مشکلات را متوجه یک فرد کنیم که تنها 3 ماه سرپرست وزارتخانه بوده است درست نیست.

مدرس خیابانی در دفاع از برنامه های خود مطرح کرد:
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۱۲

توجه به معیشت مردم و اشتغال دو رویکرد محوری برنامه های پیشنهادی

حسین مدرس خیابانی در جریان بررسی صلاحیت خود به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، ضمن تشکر از نمایندگان، هیات رئیسه مجلس، اعضا و هیات رئیسه کمیسیون ها به جهت تخصیص زمان جهت بررسی برنامه های پیشنهادی خود گفت: از حُسن اعتماد و عنایت رئیس جمهور نیز سپاسگزارم و از معاون اول رئیس جمهور و اعضای هیات دولت که در جلسه حاضر شدند، تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: امید دارم به یاری خداوند متعال و به کمک نمایندگان و همت و صبوری مردم ایران، به ویژه صنعتگران، تولیدکنندگان، تجار، اصناف و بازرگانان و فعالان عرصه علم و دانش بتوانم خدمتگذار کوشا و سرباز صدیقی برای پیشبرد عالی نظام جمهوری اسلامی در این شرایط سخت بوده و شکر این اعتماد را بجا آورم.

وزیر پیشنهادی صمت تصریح کرد: شرایط کنونی سخت و البته اعتلابخش است. سخت به جهت جنگ اقتصادی تحریمی از سوی دشمنان کینه توز این مرز و بوم به سرکردگی آمریکای جنایتکار که با شیوع ویروس منحوس کرونا تقارن یافته و بی سابقه ترین و ظالمانه ترین فشار اقتصادی را ایجاد کرده؛ و اعتلابخش از این جهت که فرصت هایی را در این شرایط برای کشور از جهت خودکفایی و بلوغ توانمندی ها و ظرفیت های تولید و صادرات با اتکا به متخصصان داخلی به وجود آورده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: مدیریت جهادی و تلاش همه ارکان نظام با در نظر گرفتن سه رکن اصلی حاکمیت، مردم و نهادهای انقلابی و جهادی در مدیریت دوران شیوع بیماری کرونا در کنار ابتکار هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از مصادیق تعالی بخشی است و در این شرایط سخت تحریم برای خوداتکایی و استقلال صنعت، فرصت بی بدیلی شمرده می شود.

وی با اشاره به اهداف، سیاست ها و ماموریت های خود در بخش صنعت، معدن و تجارت به عملکرد دوره سه ماهه سرپرستی و دوره یکساله قائم مقامی خود در وزارتخانه صمت، گفت: از رویکردهای اصلی این برنامه که حاصل تلاش و بررسی های دقیق و حضور میدانی در بازدید از واحدها و شهرک های صنعتی و معدنی، تشکیل جلسات مکرر با بخش های مختلف صنعتی و معدنی برای بیان دغدغه های نمایندگان دلسوز مجلس شورای اسلامی و استانداران محترم بوده و در کنار نظرخواهی نخبگان علمی، صنعتگران و معدنکاران، صادرکنندگان و فعالان دانشگاهی به آن پرداخته شده، تاکید بر دو هدف؛ بهبود معیشت مردم و اشتغال است.

وزیر پیشنهادی صمت افزود: دو هدفی که دشمن آنها را نشانه رفته و دنبال سفره های خالی و کارخانه های تعطیل می گردد، لذا ضمن پاسخ به دغدغه های مردم و نمایندگان آنها در مجلس، باید حرکتی منطبق بر اسناد بالادستی، سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب برداشته شود.

عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت مطرح کرد:
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۰۳

کاهش تولید خودرو و گرانی لوازم خانگی؛ دستاورد خیابانی در سرپرستی وزارت صمت

علی اصغر عنابستانی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با وی گفت: مردم زیر چرخ های گرانی و تورم ناشی از سیاست های غلط دولت در حال له شدن هستند و باید به داد آنها برسیم.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای خیابانی با فشار رئیس جمهور یا رئیس دفتر رئیس جمهور و آقای جهانگیری به عنوان نماینده تام الاختیار در وزارت صمت انتخاب شد، اما عملکرد 15 ماهه ایشان نشان از اتفاقات عجیب و غریب نظیر کاهش 20 درصدی تولید خودروسازان دارد.

وی اضافه کرد: علی رغم تاکیدات آقای خیابانی مبنی بر رشد تولید خودروسازان اما در ماه های اخیر تولید ایران خودرو از 2200 دستگاه به 1600 دستگاه و در سایپا از 2000 به 1500 دستگاه رسیده است و کف پارکینگ ها نیز مملو از خودرو شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صمت ادعا می کند به دلیل نبود قطعه، خودروها در کف پارکینگ مانده اند، حال این سوال مطرح می شود که شما مسئول چه کاری هستید، بیان کرد: قیمت میلگرد از 3 هزار و 800 تومان به 12 هزار تومان افزایش یافته ، از سوی دیگر در سه ماهه اخیر بهای لوازم خانگی 40 درصد بیشتر شده است.

عنابستانی ادامه داد: آیا خبر دارید قیمت لپه 36 هزار تومان شده است؟ چرا مردم باید تخم مرغ را شانه ای 30 هزار تومان بخرند؟ ما چگونه به شما با این قیمت ها رأی اعتماد دهیم؟

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود نهاده های دامی و کوتاهی آقای خیابانی، قیمت مرغ افزایش یافته است، تصریح کرد: رئیس جمهور 3 ماه مجلس را برای معرفی وزیر صمت معطل کرد و در دقایق آخر وزیر پیشنهادی را معرفی کرد تا مجلس را تحت فشار قرار دهد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آقای خیابانی رأی نیاورد، رئیس جمهور باید ظرف یک هفته فرد دیگری را به مجلس معرفی کند، گفت: مجلس را نترسانید، مجلس انقلابی طبق حجت شرعی رأی می دهد، نه به تهدید و تطمیع.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاضر نشدن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، نشانه بی اهمیت بودن آقای خیابانی برای ایشان است، ادامه داد: نمایندگان نباید به وزیر پیشنهادی رأی دهند تا رئیس جمهور فردی را به مجلس معرفی کند که برای وی اهمیت داشته باشد.

عنابستانی عملکرد مدرس خیابانی در وزارت صمت را اسفناک دانست و گفت: ایشان با یک تیر سه نشان زد؛ با عملکرد خود تنظیم بازار را برهم زد، قیمت ها را دوبرابر کرد و صادرات را کاهش داد.

گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۰۱

مدرس خیابانی توان مدیریت وزارت صنعت را ندارد

عباس گودرزی در جریان بررسی صلاحیت حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با عملکرد وی با بیان اینکه امروز روز امتحان مجلس یازدهم است، گفت: این مجلس هیچ دعوای جناحی با هیچ یک از مسئولان کشور ندارد و شاخص ما انقلابی‌گری، منافع مردم و معیشت اقشار ضعیف است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزیر پیشنهادی توان جمع کردن وزارت صمت را ندارد، خطاب به وی عنوان کرد: شما 15 ماه در حساس‌ترین شرایط کشور، در بالاترین سمت در وزارت صنعت اختیار داشتید و حوزه بازرگانی را نیز مدیریت کردید اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی در ادامه با اشاره به لایحه و طرح تشکیل وزارت بازرگانی با تلاش دولت اظهار داشت: معاون امور مجلس وقت وزارت صمت قربانی این لایحه شد اما بعد از آن دولت باز هم اصرار کرد و طرحی در این خصوص ارائه شد و نتیجه آن وزیر وقت نیز قربانی این موضوع شد در حالی که اگر این همه دغدغه خرج مبارزه با گرانی می‌شد، وضع کشور این نبود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به طور رسمی اعلام شد که افزایش قیمت و تورم کالاهای اساسی بیش از کالاهایی بود که به آنها ارز 4200 تومانی تعلق گرفت، ابراز کرد: سوال اینجاست که این ارزها کجا خرج شد و چرا باعث شد مافیا مملکت را از بین ببرند.

گودرزی در ادامه خطاب به رئیس مجلس با تأکید بر تغییر رویه در اخذ رأی اعتماد بیان کرد: کارچاق‌کن‌ها در راهروهای مجلس متولد می‌شوند که باید جلوی آنها گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه بیشترین اختلاف قیمت از درب کارخانه تا بازار در زمان تصدی سرپرستی وزارت صمت از سوی مدرس خیابانی بود، اظهار داشت: در آن زمان پراید 132 درصد و سایر کالاها همچون کنجاله، میلگرد، آهن و ... با درصدهای بالا افزایش قیمت داشته‌اند لذا به گفته شخص رئیس جمهور بدبختی ما از تحریم نیست بلکه از سوی مدیریت است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این جلسه نباید جلسه رأی اعتماد به مدرس خیابانی بلکه باید جلسه پاسخگویی وی به ناکارآمدی‌ها باشد، خاطر نشان کرد: آیا قحط‌ الرجال شده است؟ مدرس خیابانی 15 ماه مسئولیت داشت و این در شأن مجلس نیست که به علت زمان کمی که از عمر دولت باقی مانده، با عجله به وی رأی اعتماد دهیم.

ذاکر در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۰:۰۰

مدرس خیابانی:فراجناحی است/احیای واحدهای راکد و توجه به دیپلماسی اقتصادی محور برنامه های وزیر پیشنهادی

سید سلمان ذاکر با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی صمت، در موافقت با وی، گفت: مدرس خیابانی بزرگ شده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و سوابق و عملکرد وی حکایت از تجربه لازم در این حوزه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مشکلات کنونی کشور را نباید منوط به سابقه عملکرد کل دولت کرد، همه نواقص و آسیب ها منتسب به خیابانی نیست لذا نباید بدون توجه به مقدمات نتیجه گرفت.

وی با اشاره به نکاتی که مخالفان درباره وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون ها مطرح کردند، گفت: مخالفین معتقدند مدرس خیابانی سیاست زده است و از افراد موثر در فتنه در وزارت استفاده کرده است این در حالی است که وزیر پیشنهادی صمت متذکر شد اگر چنین افرادی در وزارتخانه حضور داشته باشند قطعا اخراج خواهم کرد لذا خیابانی فردی فراجناحی است و فراجناحی عمل کرده است، این موضوع را در توجه به تخصص و توجه افراد در واگذاری مسئولیت ها می توان مشاهده کرد.

ذاکر با اشاره به انتظارات و مطالبات مردم در حوزه اقتصاد، تولید و صادرات در سال پایانی فعالیت دولت، گفت: مدرس خیابانی اراده جدی برای ساماندهی مطالبات مردم و مبارزه با فساد دارد، همچنین توجه ویژه ای به ظرفیت جوانان و اجرای گام دوم انقلاب دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حضور مدرس خیابانی به مدت یکسال در سمت قائم مقام وزیر صمت و 3 ماه به عنوان سرپرست این وزارتخانه، گفت: وزیر پیشنهادی اشراف کامل به نواقص و مشکلات این وزارتخانه دارد، وی به ویژه توجه به احیای واحدهای راکد در تولید این مدت کرده و در برنامه پیشنهادی خود نیز به این موضوع پرداخته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز ما ضعف در حوزه دیپلماسی اقتصادی است و رویکرد مدرس خیابانی توجه به مرزهای اقتصادی است، وزارت خارجه در این حوزه نمی تواند به تنهایی عمل کند و در کنار وزارت صنعت باید نواقص حوزه دیپلماسی اقتصادی مرتفع شود. وزیر پیشنهادی صمت در برنامه خود بر تمرکز بر بازارهای جهانی و صادرات برای تقویت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرده است.

ذاکر با اشاره به مشکلات خودروسازان، گفت: مسائل و نواقص متعددی در این حوزه وجود دارد و ما به عنوان نمایندگان مجلس می توانیم بعد از اخذ رأی اعتماد با حمایت از وی، تحقق برنامه توجه به معیشت مردم را تسهیل کنیم، همچنین با نظارت و استفاده از ابزارهای نظارتی چون تذکر، سوال و استیضاح مسائل را پیش ببریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: محصولات کشاورزی نیز آسیب دیده است و صادرات این محصولات باید هرچه سریع تر انجام شود، بنابراین طبق برنامه وزیر پیشنهادی این کار به زودی انجام می شود و دولت باید زیرساخت های بازگشت ارز را فراهم کند.

بابایی کارنامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۹:۲۰

جوانگرایی بهترین برنامه مدرس خیابانی برای اداره وزارت صمت است

علی بابایی کارنامی به عنوان نماینده موافق در خصوص برنامه‌های حسین مدرس خیابانی برای اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به نمایندگان مخالف گفت: حرف‌های شما صحیح است اما چرا مدرس خیابانی باید در این زمینه پاسخ دهد آن هم در شرایطی که دارای سوابق روشن در حوزه صنعت است، چرا باید پاسخگوی ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدرس خیابانی نیابد امروز در مورد سیاست‌های کلان اقتصادی پاسخ دهد، شما سوال از رئیس جمهور را مطرح کردید، چرا وی را به گرو گرفته‌اید.

وی تصریح کرد: مدرس خیابانی از ابتدای فعالیتش به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و اتاق بازرگانی حمایت کرده و پیوسته پای کار صنعت بوده است. وی طرفدار واردات صفر نیست ضمن این که مباحث تراز تجاری در کشور مهم است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی مشکلات حوزه صنعت باشد اما مدرس خیابانی هنوز وزیر نشده است و امروز از جایگاه حقیقی به ما پاسخ داده و از فردا که چنانچه انتخاب شود به عنوان وزیر این وزارتخانه باید پاسخگو باشد.

بابایی کارنامی خطاب به نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد: اشتباه نکنید ما زمان نداریم و حتی اگر یک روز یا یک ساعت وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون متولی بماند خیانت است، آن هم در شرایطی که ما این دغدغه را داریم ضمن اینکه مخالف تورم و اشرافی‌گری هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: اگر صنعت خودرو و فولاد دارای مشکل است باید به این نکته توجه کنیم که مافیای آنها کسانی هستند که از بیرون شما را مدیریت می‌کنند و برای ارائه سند خودرو و فعالیت‌های ایران خودرو تلاش می‌کردند.

وی افزود: ما مجلس یازدهم هستیم و برای ما مردم و تفکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مهم است که فرمودند تعامل و کار کارشناسی در وزارتخانه‌ها امروز برای ما مهم است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جوانگرایی از شعارهای مهم مدرس خیابانی است ضمن اینکه دو رئیس کمیسیون صنایع و معادن و اقتصادی برنامه‌های وی را تأیید کردند بنابراین چنانچه به عنوان وزیر انتخاب شود در آینده می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

زنگنه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۹:۰۵

برنامه های وزیر پیشنهادی با جهش تولید منافات دارد

محسن زنگنه در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با حسین مدرس خیابانی گفت: مخالفت امروز با شخص جنابعالی نیست، بلکه این مخالفت با بیش از یک سال عملکرد ضعیف و غیرمدبرانه بزرگترین وزارتخانه اقتصادی دولت است که معیشت، تولید و اشتغال به آن گره خورده است و متاسفانه شما به عنوان قائم مقام این وزارتخانه و شخص اول کشور در حوزه بازرگانی و بازار سهم زیادی در این ناکارآمدی دارید.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بپذیرید که نمی توان عملکرد ضعیف یک ساله وزارت شما را نادیده گرفت. رزومه شما برجسته است، اما امروز روز بررسی رزومه ها نیست، بلکه روز بررسی عملکردهاست، مباحث مختلفی درخصوص انتصاب شما در این مدت سه ماه مطرح است و یا پرداخت ارز 4200 تومانی به شرکت های خاص، اما امروز موضوعات دیگری را مطرح می کنم.

وی با بیان اینکه چند دهه است که تولید ایران در بخش بازرگانی به گروگان گرفته شده است، افزود: زمانی که شما به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدید، به چه منظور بوده است؟ اگر نمایندگان به یاد بیاورند، دولت آن زمان اصرار داشت وزارت بازرگانی را تفکیک کنند و شما برای تصدی آن وزارتخانه معرفی شدید که با مخالفت مجلس به عنوان قائم مقام وزارتخانه منصوب شدید و تاکنون نقش همان وزیر بازرگانی را ایفا کردید. حضور شما باعث شد که اختیارات بازرگانی از دست وزیر صنعت خارج شود. در طول 15 ماهی که شما در این وزارتخانه حضور دارید، چه ارزهایی که برای واردات به برخی شرکت ها داده نشد.

زنگنه تصریح کرد: شما به عنوان طرفدار واردات و بازرگانی و تعارض منافع با تولید موجب ذبح تولید شدید. به عنوان مثال در حوزه لبنیات سوال ما این است که چرا باید صادرات شیر خشک ممنوع باشد؟ شیری که شما با قیمت ارزان از کشاورز خریداری می کنید و بستن راه صادرات موجب شده بسیاری از صنایع دچار مشکل شود، یا در حوزه نهاده دام ها، بنابراین اگر ما امروز به شما رأی دهیم در حقیقت به ادامه همان سلوک اجرایی شما در حمایت از بخش تولید است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر پیشنهادی صمت گفت: شما فرموده بودید که بیش از 95 درصد وقت خود را به شرکت های تولیدی و صنعتی اختصاص می دهید. حال این اقدام شما چه آورده ای برای بخش تولید داشت؟ آیا در حوزه فولاد انحصار برخی افراد شکسته شد؟ کنستانتره و گنداله در انحصار چه کسی است؟ تصور ما این است که برنامه های شما با جهش تولید منافات دارد؟ شما گفته بودید علت نواسانات بازار به جهت شاخص های کلان اقتصادی است، حال در این خصوص ملت و مجلس از چه کسی باید سوال کند؟ چرا که بانک مرکزی و وزارت صمت این مشکلات را برعهده نمی گیرند. اگر این نوسانات به دلیل شاخص های کلان اقتصادی هم باشد، اختلاف قیمت محصولات از درب کارخانه تا بازار به چه دلیل است و مدیریت آن برعهده کیست؟

وی افزود: قیمت همان خودرویی که فرموده اید باید افزایش پیدا کند، چرا که خودروسازان در حال ضرر کردن هستند، با چه شاخصی اندازه گیری می شود؟ اگر در یک سال دیگر هم تصدی این وزارتخانه را برعهده بگیرید، چه تعهدی می دهید که با سیاست های فعلی قیمت ها کاهش پیدا می کند؟

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم با طرح این سوال که چرا قیمت خودرو در بازار آزاد 40 درصد از قیمت کارخانه بیشتر است، تصریح کرد: اقتصاد امروز کشور در دست مافیاهای مختلفی است، ما به یک وزیر شجاع نیاز داریم که بتواند با مافیا برخورد کند، اما در طول این سه ماه چنین قابلیتی را در شما ندیدیم. اگر امروز به شما رأی دهیم هیچ پاسخی برای این نوسانات قیمت به ملت ایران نداده ایم.

حاجی‌دلیگانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۹:۰۰

رأی مجلس به خیابانی جایزه به مسببان گرانی و احتکار است

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با برنامه‌های حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: خیابانی از نسل قدیم بازرگانی است؛ نسل چرتکه، نسل مأمورات تعزیرات، نسل نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا. اینها از مفهوم فناوری اطلاعات و رقابت درکی ندارند، ما با خیابانی‌ها اختلاف کارشناسی نداریم، مشکل ما قانون‌شکنی آنها است.

نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا 7 سال است که وظیفه دارد برای کالاها شناسه رهگیری ایجاد کند که این مسئله موجب ایجاد اشتغال میلیونی، کاهش‌ هزینه‌کرد 25 میلیارد دلاری ارز، اخذ مالیات بر ارزش افزوده به صورت کامل و جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار می‌شود اما متأسفانه این قانون اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر آنها به جای آن که مسئولیت مبارزه با قاچاق کالا را برعهده بگیرند در برنامه پیشنهادی خود عدد قاچاق کالا را برخلاف گزارش تحقیق و تفحص مجلس نصف کردند، آیا با بازی با اعداد قاچاق کم می‌شود. در تمام کشورها چنین فردی را به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی مجازات می‌کنند نه اینکه پیشنهاد وزارت به او بدهند، بهترین دلیل برای عدم رأی به خیابانی سوابق او است، خیابانی هندوانه دربسته نیست بلکه درباز است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: خیابانی 15 ماه در جایگاه وزیر صمت فعالیت کرده اما به جای کار قانون‌شکنی بسیاری دارد از این رو رأی مجلس به خیابانی جایزه به مسببان گرانی و احتکار است، مدیری که از ترس مردم جرأت نمی‌کند پایش را در بازارهای کشور بگذارد حال برای دریافت رأی اعتماد به مجلس آمده است؛ حال اگر قرار بود مردم به طور مستقیم به وی رأی بدهند آیا رأی اعتماد می‌گرفت؟ به خیابانی بگویید به خیابان امین حضور برود و به کارگرانی که برای خرید جهیزیه آمده‌اند، جواب بدهد. بنده تعهد می‌دهم به هر میزانی که به وی رأی اعتماد دادند من نیز اعتماد کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مشکل ما با تصدی وزارت صمت از سوی خیابانی عدم توجه ایشان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عدم اقدام به موقع و نبود کار جهادی است، می‌گویند تحریم هستیم اما ما تحریم خیابانی هستیم، ما را مدیران خیابانی تحریم کرده‌اند، همان‌ها که جنگ اقتصادی را با جُنگ اقتصادی اشتباه گرفته‌اند. از طرفی بر اساس آمارها همزمان به یک نفر دو میلیارد و 300 میلیون دلار ارز 4200 تومانی تخصیص داده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
بعداز سقوط ۶۵۰۰۰ واحدی بورس نورچشمی باوعده های جدید دوباره روند صعودی شد ! پیش بسوی فتح کانال ۳ میلیون و بعد ۱۰ میلیون و بعد ۱۰۰ میلیون وبعد یک میلیارد ... !!!!
حالا این وسط چه بلایی سربازارهای دیگه میاد واونها هم متلاطم میشن اصلامهم نیست مهم اینه که نقدینگی بره توبورس و کسری بودجه هم تامین بشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دوباره سقوط کرد
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
تابی تو رو به جدت بردار اون تبلیغات پوست و کبد و کله کچل رو....

حالمون بهم می خوره می یاییم چرت و پرت می نویسیم ها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خب شما دوست داری پول بره تو بازار سکه؟ دلار؟ مسکن؟ ماشین؟؟؟ تو کدوم بازار بره بهتره؟؟؟؟ این پولی که رفته تو بازار بورس هر جا رفته بود ملت را بیچاره می کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
تمام مشکلات ناشی از بی ارزش شمردن قوانین اقتصاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
روزی که داشت سمت میگرفت گفت با تنظیم قرعه کشی قیمت ها رو میارم پایین بعد 2 ماه همه ماشین ها 2 برابر شد یادتون باشه هر زمان دولت چیزی بگه برعکسشو درنظر بگیرید گول دولت سر بازار بورس و گشایش
باانتخاب خیابانی و دوستانش ، گرانی ها بیشتر و بیشتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
ایشان با یک تیر سه نشان زد؛ با عملکرد خود تنظیم بازار را برهم زد، قیمت ها را دوبرابر کرد و صادرات را کاهش داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
باید مجلس قبلی هم پاسخگو باشد که یک وزارت خانه بزرگ تشکیل داده که قابل کنترل نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
قابل کنترل است1319
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
خودتونو به خواب نزنید ، ریشه همه گرانیها از قیمت - دلار - سرچشمه میگیره ، و گرانی دلار هم ریشه اش در (مرگ بر آمریکا ) است قطعا خودتونم میدونید
افسوس که متخصصان صنعت و معدن و تجارت خارج گود گذاشته شده اند
بدون شک با وجود خیابانی وضع تجارت و بازار ما به مراتب بدتر خواهد شد
جان هر کسی که می پرستید در این وزارتخانه آدم خبره زیاد است از آنها استفاده کنید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
آنچه مهمه اینه که مسیر انتخاب وزرا کلا مسیر غلطی هست.وزیر باید به انتخاب مستقیم خود رییس جمهور باشه.چون مردم مستقیما انتخابش کردن و به برنامه هاش اعتماد کردن مطمئنا رییس جمهور هم وزیری انتخاب میکنه که در همون مسیر حرکت کنه
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دوست عزیز.من کارمند وزارت صمتم.آدم خبره
بذارند‌چرخ‌خودشون نمیچرخه
خیابانی بچه خوبی است
بدرد معلم دینی شدن می خورد
نه وزارت خانه تجاری مهم که به نان شب مردم بستگی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
عزیزم فعلا که مملکت در دست معلم دینی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
فعلا که مملکت دست افراد لیبرال است که دستورات صندوق بین المللی پول را اجرا می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
1502 از این لیبرال لیبرال کردن خسته نمیشین؟
معرفی آقای مدرس خیابانی بعنوان وزیر نشان دهنده افت شاخصهای مدیریت در کشور و القای بحران مدیریت در ایران و تداعی کننده سیاست: «ایرانی فقط از عهده آبگوشت بزپاش بر می آید» هست نه مدیریت کلان...
شکر خدا ،
حالا که صمت وزیر دارشد احتمالا پراید میشه ۲۰۰ میلیون !!!
همین بحث تقوی و دیانت پدر این کشور را درآورد.
همون شو تبلیغاتی قرعه کشی های تقلبی خودرو ساز ها کافی بود برای اینکه بفهمیم ایشون چیزی در چنته نداره و کارهاش نمایشی است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
قرعه کشی هایی که برنده ندارد
وقتی ۴ تا بیسواد را تایید میکنند به عنوان نماینده حالا جواب بدند!! بورس ریزش کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
نابود بشه اون بورس که 7 ساله کل اقتصاد رو فداش کردن
رد شد چون دست گذاشت روی خودروهای احتکاری آقایون.
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
روزی دو الی 3تا پارکینگ کشف کردند دوستان..اوقت اون احتکاریا که تو بوق کردند کجا رفت؟
یکی بذارید که حداقل دیپلم صنعت داشته باشه
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
وزیر صنعت معدن و تجارت با توجه به هسته اصلی آن که تجارت است و دو مقوله دیگر را هم پوشش می دهد باید حداقل دکترای مدیریت بازرگانی داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
همه دیپلم نگرفته دکترا گرفتن
مجلس مچکریم ،این نتیجه، نشان از اقتدار مجلس یازدهم است نه مانند مجلس قبل که دولت اگر من را هم میفرستاد رای اعتماد میگرفتم،لطفا شرکت کشتیرانی را نیز بعد از وزارت صمت نجات دهید.
بهتر
سالهای اخیر قائم مقام صمت بود چه گلی زد جز گرونی و...؟
بهتر
سالهای اخیر قائم مقام صمت بود چه گلی زد جز گرونی و...؟
سلام، اگر ایشان به عنوان وزیر انتخاب می شدند قطعا با حمایتی که از خودروسازی داخلی داشتند قیمت پراید به ۲۰۰ میلیون تومن می رسید...برای اولین بار از مجلس سپاسگزارم.
ایشون در همین دوره ای که سرپرست بود وقت داشت خودش رو اثبات کنه اما عملا نتونست کاری پیش ببره مهمترینش همین راهکارش برای کاهش قیمت خودرو بود که نه تنها قیمت ها کم نشد بلکه به شدت صعودی هم شد
خوب شد رای نیاورد
انداختن مشکلات چهل ساله گردن یک سال سرپرستی مدرس خیابانی هم از اون حرفا است یا اون کسی که میگه جهش تولید بدون برنامه و یهویی امکان پذیره و برنامه های مدرس را قبول نداره خودت چقدر از صنعت سر در می اری یا انهاییکه دهانشان بخاطر تمایلات جناحیشان بر روی عدم تصویب لوایح اقتصادی توسط هم فکرانشان در تشخیص مصلحت بسته است و حاضر نیستند عواقب این عدم تصویب که گریبان اقتصاد ایران را گرفته به گردن بگیرند دم از تولید می زنند با کدام مشتری با کدام مواد اولیه ؟ شما برای خرید دارو هم نمی توانی پول رد و بدل کنی !!! انوقت حاجی دلیگانی نقاب مردم سالاری میزند یا ان عنابستانی میگوید ماشین ها کف پارکینگ است خوب برای خرید قطعات وارداتی (سنسورهای ایربگ و سوخت و سرعت و ...) حتی از چین باید مراودات مالی داشته باشی یا انهاییکه هم از این میزنند که چرا قیمتها چند برابر شده اند بفرمایند با کدام ذخیره ارزی شما از ارزش پول خود محافظت می کنی ؟ این صد میلیاردی که روحانی توانست برای غذا و دارو ذخیره کنه در سایه برجام بدست امد اما شما لشکر احمدنژادیها دهانتان همچنان بر 800 میلیارد دلاری که هاله نور بر باد داد بسته است و می خواهید یک سرپرست وزارت خانه را زندان کنید (حاجی دلیگانی و عنابستانی گودرزی هیچکدام تخصص اقتصادی ندارند) محسن زنگنه هم علیرغم مدرکش عمده کارنامه کاریش خارج از اقتصاد و صنعت بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
کی مسئولیت مشکلات ۴۰ ساله را می پذیرد؟؟؟؟؟
وزیر صنعت!!!!!!!کدوم صنعت؟





ایشالا که پراید رو جزو صنعت حساب نکردی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
موشک که صنعت هست!عوضش موشک های خوبی می سازیم تقصیر ما چیه تو با موشک نمی تونی تردد کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
کیک زرد رو که میتونه بخوره
الان زمان احضارش به دادگاه برای پاسخگویی توزیع رانتی ارز 4200 تومانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اتفاقا همون موقع تصویب دلار ۴۲۰۰ تومنی ، آقای پورابراهیمی نماینده انقلابی کرمان که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود ، در برنامه تلوزیونی مستقیم داشت صحبت میکرد گفت که" راه حل بسیار خوبیه ولی چرا دولت دیر اقدام کرد ، باید یک ماه پیش این راه حل رو عملی میکرد " . آقای جوان انقلابی ! چرا گفتی راه حل خوبیه الان میگید بد بوده ، چون خودتونم نمیدونید بد چیه و خوب چیه ، فقط فکر ایراد گرفتن هستید
شانس آورد روحانی که خودش استیضاح نشد وگر نه خودشم تو استیضاح امکان عدم رای را داشت. شانس آوردی آقای روحانی
الان زمان احضارش به دادگاه برای پاسخگویی توزیع رانتی ارز 4200 تومانی است
این شد مجلس نه اینکه هرکی رو دولت معرفی کرد چشم بسته امضا و تایید کنه
بهتر! این از وقتی اومده همه چیز سه برابر شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
مگه دست این بود؟
با تشکر از بیسواد ترین نمایندگان ده درصدی تاریخ ایران! بورس داغون شد!! دلار رفت بالای ۲۴۰۰۰ !!! هرچی میکشیم از بیسوادی هستش
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
بابا با سواد بابا تدبیر بابا امید
کی این هشت سال دفاع مقدس 2 تموم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
در حال حاضر هر چی میکشیم از تحریمه
خدا را شکر که وزیر نشد
خوب خدا را شکر وزیر صنعت واعظی رای نیاورد، بنده از مخالفین سرسخت این مجلس هستم ولی از عدم رای اعتماد به مدرس خیابانی خیلی خوشحال شدم . امیدوارم آقای واعظی اجازه بده علی رضا رزم حسینی به مجلس معرفی بشه
بیچاره بورس
عجب
چون مثل بقیه نبود و داشت یک کاراهای خوبی می کرد که بهنفع مردم است
بورس دیروز ۶۵ هزارواحد فروریخت امروز هم تااین لحظه ۶۰ هزار واحد دیگر سقوط کرد
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ روزهای طلایی
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام سکته های بعدازآن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
دقیقا خوب اومدی.دولت کسری بودجه داره بورس را کرده
دستاویز
من انتقاد دارم به مجلس ولی خسته نباشین گل کاشتین حق مردم پراید ۱۰۵ میلیونی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
ای بیچاره ! برو دنبال اصل دلیل بگرد ......... انشالله پیدا میکنی
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
حق مردم همینه. همه مردم دنیا درست همونجایی هستند که باید باشند. باقیش تخیل و ادعاست.
به کدام پشتوانه فرهنگی- اخلاقی ادعا میکنین.
ملتی با عمر بالا و خالی از اخلاق و تمدن.
فقط خیانت و تمسخر و تمسخر. . هل هله
بنظرم سعدی حرف خوبی نزد که فرمود هنر نزد ایرانیان و است و بس. بابا کدوم هنر. بقیه دنیا از ما همون وقت هم بهترشو داشتن.
تو تمام روستاها و دهاتها و شهرها پر از خودرو شده است. به جای تشکر دایم تمسخر میکنید. این عین ناسپاسی است. چقدر زمین زدن مردم جهان سوم راحت است.واقعا که.
چینی ها هر چه حرکت کند میخورند. ایرانی ها هر چه حرکت کند میزنند.
من انتقاد دارم به مجلس ولی خسته نباشین گل کاشتین حق مردم پراید ۱۰۵ میلیونی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
درسته!!!! حق این مردم پراید دویست سیصد میلیونی است
خدا را شکر مجلس گول ظاهر و حرفش را نخورد و کارنامه اش را ملاک قرار داد
آقای روحانی باید کمی هوش به خرج میداد وهمون اواخر مجلس دهم وزیرو به مجلس معرفی میکرد و الا الان که مجلس دست رقیبه جز به کسی که از خودشون باشه برای تصدی وزارت مثل وزارت صنعت منفعت شراکت وتجارت رای نمیدن.
عزا عزاست امروز.
عزا عزاست امروز
عزا عزاس امروز
دفتر دار صاحب عزاست امروز
بسم الله
با توجه به هشدار نخبگان و نیز عدم استقبال مردم از طرح غیرکارشناسی و فرافکنانه گشایش اقتصادی‌ ، سران قوای مقننه و‌ قضاییه آنرا هوشمندانه منوط به پذیرش مجلس کردند.
چرا که مشخصا این طرح گشایش برای عموم مردم (که خارج از بورس هستند) نیست!
بلکه گشایش برای بودجه دولت و حقوق کارمندانش است!
و نیز بویژه گشایش برای ژن خوبهاییست که بشکل رانتی نقدینگی کلان را از دلار۴۲۰۰تومانی و.. کسب کردند و حالا دولت به بهانه جذب همان نقدینگی ، قصد فروش نفت ارزان را به همان رانت خواران دارد!؟
آیا این یک فسادبزرگ و رانت آشکار دیگری برای یک قشر خاص نیست؟
#طرح_گشایش_یا_رانت_بزرگ
جناب آقای مدرس خیابانی در عملکرد اقتصادی در زمینه ی خودرو و گرانی های بی اندازه ماشین خیلی ضعیف عمل کرده

است .

اصولا" مدیرانی باید باشند که شجاع و نترس و انقلابی و کار جهادی در همه ی زمینه ها انجام دهند .......

باید مسلط و با پشتکار و شجاع بود . کار کشور از مسامحه گذشته است .....باید کشور را در زمینه ی اقتصادی نجات داد ............
روحانی چون خودش میدوست این پسره رای نمیاره معرفیش کرد تا فرصتی دوباره برای ایجاد وزارت بازرگانی پیدا کند.
کار خیلی خوبی کردن
تمامي مقامات اعم ازقضايي ومجلس واجرايي وغيره مشكل مملكت راخودميدانندمنتهي جرات وشجاعت وسوادوقدرت لازم رادراظهارنظربراي حل مشكل ندارندوهمگي باحذف همديگرروي به چاپلوسي وهزارچهره گي آورده ومملكت رادرپرتگاه فلاكت نگهداشته اند.مردم بااستنادبه اظهارات 3قوه فعلي كه همديگررادربرنامه هاي تبليغاتي تلويزيوني رياست جمهوري به تخلفات قانوني متهم ميكردندازاينكه حال 3 متخلف درمصدرامورقراردارنددرفضاي مجازي همه اينهارابه بادانتقادگرفته وبه آنها اظهاربي اعتمادي ميكنند
خوب آقای مجلس تا 3 ماه دیگر یقه کی رامی گیری یک سرپرست تا 3 ماه دیگر مجلس اگر دلسوز باشد قبل از رای راه زنی می کند و این مجلس به هیچ عنوان دلسوز مردم نیست فردا هم وزیر نفت راهم استیضا و وزارت نفت می شود بی صاحب دو وزارت خانه کلیدی و ما ایرانی ها وقتمان بدون هیچ نتیجه ای از بین می رود
خوب آقای مجلس تا 3 ماه دیگر یقه کی رامی گیری یک سرپرست تا 3 ماه دیگر مجلس اگر دلسوز باشد قبل از رای راه زنی می کند و این مجلس به هیچ عنوان دلسوز مردم نیست فردا هم وزیر نفت راهم استیضا و وزارت نفت می شود بی صاحب دو وزارت خانه کلیدی و ما ایرانی ها وقتمان بدون هیچ نتیجه ای از بین می رود
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
زنگه جز خام فروشی کدام پالایشگاه رو کلنگ زده اونم منم بلدم
بدبخت چی ضایع شده
هلاکت سهامداران بورس ایران و نابودی سرمایه هایشان ارزوی ماست امین
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
شک نکن این اتفاق رخ مید . انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
ببینید چرا میگیم « بورس نورچشمی»
به صفحه نخست روزنامه نگاهی بیاندازید
دریغ از یک تیتر کوچک درمورد سفوط های پی درپی بورس
تبعیض درانتشار اخبار راببینید
جالبه برخی نماینده ها طوری صحبت می کنند انگار اقای مدرس مسبب همه مشکلات است ، حرف زدن خیلی راحت است ، مشکل جامعه با بودن یک نفر به مدت سه ماه در یک وزارتخانه حل نمی شود مشکل جامعه فراتر از اون حدی است که یک وزارتخانه تصمیم می گیرد، من نظرم اینه که نمایندگان مخالف بشوند وزیر صنایع، اگر ما مشکل خودور سازی داریم همین نمایندگان ادوار گذشته بیشترین تاثیر را در موفق نشدن صنعت خودور داشته اند، چهل سال هست که تورم افسارگسیخته داریم
اولین کار مثبت مجلس آفرین
بی شک ضعیف ترین و ناکارامد ترین دولت بعد از انقلاب
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اصلو ول کردی فرعو چسبیدی عمو جون
مدرس خیابانی با توجه به چند ماه سرپرست بودن و شرایط صنعت اگر وزیر صمت بود باید برکنار میشد چطور انتظار داشتند که از مجلس رای اعتماد بگیرد
جناب قالیباف تشکر این رای عدم اعتماد به این شخص را تبریک می گویم ممنون که با درایت عمل نمودید حسین وفرزین دوبرادر که در عرصه های معدنی وغیره چجوری به این جا رسیدن البته توسط پدرشان ما اینها را خوب میشناسیم
بی شک
بعد از انتخاب شدنش باید به تعدادی خواسته ی نامعقول تن میداده
این کله "سلامت، دیانت و تقوای وزیر پیشنهادی مورد تائید است " خیلیه دیگه .ایشون می خواد یک وزارتخانه رو هدایت کنه و صنعت کشور رو. نمی خواد که مسجد بسازه .
توجه به معیشت مردم و اشتغال دو رویکرد محوری برنامه های پیشنهادی خیابانی ---
برادر من تو خودت مسبب گرانی کالا هستی و از مافیا حمایت میکنی وگرنه اجازه گران شدن خودرو را نمیدادی
اینم یکی بود هزار بار بدتر از رضا رحمانی . خیلی خوب کردن رای اعتماد ندادن
باسلام اگر باب میلتان بود و چاپ کردید - بخاطر ملت ایران عرض میکینم - حالا باید فرق دو مجلس را فهمید - ملت خواهد دید در عرض این چهار سال چه بلائی که این تندرو ها و بقول خودشان انقلابی ها بر سر این ملت مظلوم نیاورند - نتیجه قهر با صندوق رای باعث میشود یکنفر با 11000رای نماینده میشود و از آنطرف هر بلائی بخواهند سر مردم در می آورند - خدایا خودت این ملت مظلوم و بی پناه را حفظ کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اون مجالسی هم که با مشرکت زیاد مردم تشکیل شدند کاری از پیش نبردند
انصار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
برادر عزیز وقتی عده ای سنگ اندازی می کنند چه باید کرد مگر fatfرا آن مچلس تصویب نکرد چی شد به هاطر همین مسئله ایران درلیست سیاه است و مبادله ای انجام نمی شه فشارش را خم مردم تحمل می کنند ئ>>>>
حقش بود .هنوز هیچی نشده گند زد تو بازار خودرو و کالاها
حقش بود .هنوز هیچی نشده گند زد تو بازار خودرو و کالاها
بیجاره به ما که نماینده ما در مجلس فرق بین گرانی و گران فروشی را نمی داند آقای نماینده مجلس وزارت صمت مسئول مقابله با گران فروشی است ...اگر لپه گران شده گرانی لپه دلیلش تورم و افزایش سطح عمومی قیمتهاست و این مقوله مرتبط با سیاستهای پولی و مالی در اقتصاد کلان است مقوله گرانی همان تورم است و با گران فروشی متفاوت است...شما چطور انتظار داری کشاورزی که با افزایش قیمت سوخت و اب بها و بذر و کود و سم و .... لپه را 10000 هزار تومان بفروشد؟مدرس خیابانی با چه اهرمی کشاورز را مجاب کند کالایی را که برایش 20000 هزار تومان هزینه در پی داشته به 10000 هزار تومان بفروشد؟پیشنهاد می کنم نمایندگان محترم معقوله تورم ..رکود..گرانی ..گران فروشی ..سشیاستهای پولی و مالی را مطالعه کنند b
خداییش از این مجلس همین انتظار هم میرفت.
وقتی در اول مرداد از بین دو گرینه ریاست دیوان و دوگزینه دادستان ، بذرپاش و کامیار انتخاب شدند کلا امیدم رو از دست دادم.
من که دیگه احتمال هرچیزی رو میدم .
آقای مدرس این مدت طولانی که سرپرست بودی چه گلی به سر بازار و تجارت زدی ؟ بازار که از دستت خارج شد....... تجارت را هم که به فنا دادی
اولین شلیک سرهنگ به حقوقدان
وقتي در انتخابات مشاركت كم ميشود ، وقتي بد و بدتر از اين وضعيت استفاده كرده بدتر انتخاب ميشود، وقتي حداقل هاي داراي پايگاه مردمي داراي قدرت ميشوند ، بايد تمامي اين ناملايمتها رو بي جواب نزارن . بايد خودي نشون بدن بگن ما هستيم.
مردم و كشور مهم نيستند . فقط و فقط خودشان و اهداف حزبيشان .
واقعا ضعیف ترین بی برنامه ترین و بیسوادترین مجلسیه که تا حالا داشتیم.فقط بلدند دادبزنند و لجبازی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
بهتر بود می گفتی یکی از ضعیف ترین
چون قبلی ها هم بهتر از اینا نبودن.
کلا یه سری ضعیف دور هم جمع میشن واسه یک ملت تصمیم های اساسی می گیرند
غصه نخوريد وزير جهاد كشاورزي هم به مراتب ضعيفتر از ايشان است با امدش و انتصابات و رانت هاي سياسي كه عموماٌ از اعضاي هيات علمي ناکارامد سازمان تحقيقات كشاورزي هستند قيمت مرغ را از 10 هزار به 22هزار كشاند و مردم از خوردن صرف نظر كردند ايشان از همه جناح ها سفارش گيريكرده تا براي دور بعد بتونه بماند . نمونهاش اتنصاب آقاي ... به سمت رئيس سازمان تعاون روستايي كه به سفارش ... جمهورانجام شدو..
ازاینکه به ایشان رای ندادید خیلی کار انقلابی بود ولی چه فایده که دوباره به همان وزرارت خانه یا جایی دگر توی دولت به پست میدهند و باز همان آش وهمان کاسه کسی که مخلف جهش تولید است را با خانه نشین کرد نه اینکه دوباره به ان بال وپر بدهند توی دولت تدبیر وناامیدی علی برکت الله . ودر آخر احسنت به این مجلس درست وحسابی وکار بیست....
دوستی از سقوط بورس ابراز خوشحالی کرده است اشکالی ندارد ولی اگر قیمت آپارتمان و ملک و ارز و طلا و پراید هم سقوط کنه ما سهام داران بورس هم خوشحال می شویم ولی مشکل اینه با سقوط بورس به طرز وحشتناکی طلا و ارز بالا می رود . یقینا اگر این دوستمون دلال باشه از سقوط بورس خوشحال میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
ببینید چرا میگیم « بورس نورچشمی»
به صفحه نخست روزنامه نگاهی بیاندازید
در کشورهای پیشرفته وزیر برای صنعت و تجارت بین الملل یکی است چون تمام اقتصاد داخلیشان خصوصی و رقابتی است اما اقتصاد داخلی ما از تولید تا واردات و توزیع باحضور واسطه ها و مافیا و آقا زاده ها انحصاری است و صدتا دکتر بازرگانی هم که رآس آن بگذارید قادر به کنترلش نیستند شما اگر دقت کنید رپیسان اتحادیه ها ی اصناف مادام العمر رپیس اند و کسی را یارای تغییر آنها نیست این مملکت و اقتصادش زمانی درست می شود که دست واسطه ها کوتاه و انحصارات هم برچیده شود و این مجلس هم از دل این انحصارات بیرون آمده و به فردی بدون پشتوانه جناحی رای نخواهد داد آقای روحانی هم این واقعیت را می دانست که در مجلس حاضر نشد
چه ضد حالی خورد
از مجلس فهینم متشکریم که به این آقا رای ندادند چون باآمدنش اتومبیل بدون خریدارسر به فلک میکشبد چون ادم بی لیاقتی بود مجلس متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
مجلس فهیم؟مدرس خیابانی بی لیاقت است؟
وقتی یک ادم کم تجربه و مغرور و کم سواد را معاون امور صنعت کند حقش همین میشه افرین بر مجلس شجاع
آقای مدرس خیابانی اگر عرضه داشت در این 3اه همه چیز چند برابر نمی شد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی