بازدید 3971

احتمال سقوط سنگین فروش اپل در چین

تحریم نرم افزار وی چت توسط دولت آمریکا می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی فروش گوشی‌های آیفون در چین بگذارد.
کد خبر: ۹۹۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ 10 August 2020

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، تحریم احتمالی نرم افزار محبوب چینی وی چت می‌تواند تبعات بسیار جدی برای شرکت اپل آمریکا به همراه داشته باشد. این مسئله ممکن است به کاهش شدید فروش گوشی‌های آیفون در بازار چین که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش اپل در جهان به شمار می‌رود، منجر شود.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی فرمانی اجرایی فعالیت‌های دو نرم افزار چینی وی چت و تیک تاک را هدف قرار داد و مدعی شد این شرکت‌ها اطلاعات کاربران آمریکایی را می‌دزدند.

این فرمان اجرایی از روز 20 سپتامبر اجرایی خواهد شد و تمام مبادلات تجاری مرتبط با وی چت و شرکت مادر آن به نام پنسنت را ممنوع خواهد کرد. در حالی که وی چت هنوز در تلاش است تا بفهمد این فرمان اجرایی چگونه بر فعالیت‌هایش اثرگذار خواهد بود اما برخی از کارشناسان هشدار دادند این اقدام می‌تواند به ضرر شرکت‌های آمریکایی تمام شود. به عنوان مثال شرکت اپل که ارزشمندترین شرکت آمریکایی به شمار می‌رود، ممکن است در پس تحریم وی چت مجبور شود این نرم افزار را از اپل استور حذف کند. 

با توجه به آن که نرم افزار وی چت یکی از نرم افزارهای محبوب و ضروری برای میلیون‌ها کاربر چینی است و برای آنها از گفتگو گرفته تا انجام پرداخت‌های روزمره کاربرد دارد، حذف این نرم افزار از پلتفرم اپل استور کاربرد گوشی‌های اپل برای چینی‌ها را به شدت پایین می‌آورد.

تیو مینگ چی، کارشناس موسسه تی اف سکیوریتی می‌گوید: تحریم وی چت می‌تواند در میان محصولات اپل بیشترین تاثیر منفی را بر روی فروش گوشی‌های آیفون بگذارد. 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم در صورت اجرایی شدن این طرح فروش محصولات اپل در بازار چین به شدت کاهش خواهد یافت.

مینگ چی می‌گوید: ارزیابی ما نشان می‌دهد که فروش سالانه آیفون در بازار چین 25 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت و فروش دیگر محصولات اپل نظیر ای‌پاد، آیپد، اپل واچ و... را هم 15 تا 25 درصد پایین می‌آید. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر