بازدید 31238
۴

اجاره میلیاردی خانه‌های بالای شهر تهران

در حالی که وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و سایر نهاد‌های مرتبط می‌کوشند تا با محدودیت‌ها و سختگیری‌های، ۲ میلیون و ۲۰۰ متقاضی دریافت وام ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن را احراز شرایط کنند، در همین حین خانه‌هایی با رهن ۳ میلیارد تومانی و اجاره‌های ۴۰ میلیون تومانی معامله می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 08 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، از آنجایی که اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است با افزایش چند برابری قیمت مسکن در سه سال گذشته، قیمت اجاره هم افزایش یافت به طوری امروز یکی از راهکار‌های دولت برای افزایش توان مستاجران برای پرداخت اجاره، وام کمک ودیعه است که سقف این وام بسته به منطقه مورد تقاضا از ۱۵ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان است.

البته این وام به تمام مستاجران تعلق نمی‌گیرد و با شروط متعدد فقط به گروهی از مستاجران اعطا می‌شود، این در حالی است که ۴۵ درصد ساکنان تهران مستاجر هستند.

از سوی دیگر، یکی از عوامل مهم افزایش نرخ اجاره بها، کمبود عرضه عنوان می‌شود، از این رو دولت در صدد به اجرا رساندن مالیات بر خانه‌های خالی است و مجلس هم نرخ آن را تا ۱۶ برابر افزایش داده است. اما نکته قابل توجه این است که طبق گزارش وزیر وقت راه و شهرسازی در سال ۹۷، ۳۰ درصد خانه‌های خالی در تهران در منطقه یک است که جزو گران‌ترین واحد‌های مسکونی نه تنها در کشور بلکه در منطقه است.

حال اینکه اساسا مالک خانه‌های خالی، مالک خرد نیست بلکه افراد خاصی مالک این حجم از خانه‌های خالی که تعداد آن دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تخمین زده می‌شود، هستند.

حالا اگر تمام این واحد‌های خالی وارد بازار شوند آیا فرقی به حال مستاجرانی که به دنبال وام ۵۰ میلیون تومانی هستند، می‌کند یا اینکه در غیاب پول نفت دولت به دنبال درآمدزایی‌های جدید است؟

در جدول زیر قیمت اجاره برخی از واحد‌های منطق یک تهران آمده است:

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴
ما انقلاب کردیم که ثروت بین همه مردم تقسیم بشه... اخه این اعداد و ارقام چیه که به ملت نشون میدید؟؟؟
خیلیها دیگه سطل آشغال هم گیرشون نمیاد...باید فورا حکومت به همه اینها ورود کنه و با بازرسی کامل ثروت این افراد رو بررسی کنه و از هرگونه فرار مالیاتی و پول ناروا حلوگیری کنه.
ما مردم عادی صبر و تحملون حدی داره.
منظور نیاوران و شهرک غرب تهران که نیست نیاوران و اقدسیه ایرانجلسه دیگه، که اونم به ما ربطی نداره!!!!!!!!!!!!!!
350 متر در ولنجك : 2 ميليارد وديعه بغلاوه 120 مليون تومان اجاره ماهيانه
يعني جمعا" 180 مليون تومان اجاره ماهيانه با دلار 23000 توماني ميشود
بيش از 7500 دلار در ماه , با اين پول ميتواني يك كاخ 1000 متري در
بورلي هيلز اجاره كني
خدايا به داد مستمندان برس كساني هم هستند كه سر گرسنه بربالين ميگذارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار