بازدید 24082
بازتاب

اختلاف شدید کارشناسان داوری سر پنالتی استقلال

در حالی که نادر جعفری و سعید مظفری زاده دو داور قدیمی فوتبال خطایی روی قائدی از سوی مدافع شهرخودرو ندیده اند و حتی آن را شبیه سازی می‌دانند، اما نوید مظفری می‌گوید بازیکن میزبان پای مهاجم استقلال را زده و پنالتی درست بوده است.
کد خبر: ۹۹۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 06 August 2020

چند کارشناس داوری فوتبال ایران بعد از سوت پایان بازی حساس شهرخودرو و استقلال ، قضاوت کاظمی را مورد بررسی قرار دادند که نظر آنها بر سر خطای پنالتی روی قائدی یکسان نبوده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که نادر جعفری داور قدیمی فوتبال خطایی روی قائدی از سوی مدافع شهرخودرو ندیده است، نوید مظفری می گوید بازیکن میزبان پای مهاجم استقلال را زده و پنالتی درست بوده است. در همین حال افراد دیگری همچون نوذر رودنیل پنالتی را درست تشخیص داده اند. کارشناسام دیگر هم به مرور در حال مصاحبه و اعلام نظر در مصاحبه با سایت ها هستند.

نادرجعفری: پنالتی استقلال اشتیاه بود

کارشناس داوری فوتبال ایران اعتقاد دارد پنالتی اعلام شده به سود استقلال در دیدار با شهر خودرو اشتباه بوده است.
نادر جعفری درباره قضاوت وحید کاظمی در دیدار تیم‌های شهر خودرو و استقلال اظهار داشت: داور قضاوت یکنواختی نداشت و نتوانست قضاوت خوبی داشته باشد. داور به روند بازی کمک نکرد و اجازه نداد تا بازی جذاب‌تری را شاهد باشیم. نیمکت هر دو تیم هم به قضاوت بازی اعتراض داشتند که این موضوع هم نشان از قضاوت ضعیف داور داشت.

وی در مورد پنالتی اعلام شده به سود تیم استقلال نیز گفت: به نظرم در این صحنه پنالتی روی قائدی اتفاق نیفتاد و داور به اشتباه پنالتی گرفت. درباره اینکه گل اول استقلال نیز مشکوک به آفساید بود، باید بگویم صحنه‌های تلویزیونی خیلی واضح نبود و نمی‌توان در مورد این صحنه به درستی نظر داد. جعفری همچنین درباره اعتراض نیمکت شهر خودرو به صحنه‌های مشکوک در محوطه جریمه استقلال، توضیح داد: به نظرم اتفاقی در محوطه جریمه استقلال رخ نداد و ادامه بازی در تمام صحنه‌ها درست بود.

اختلاف شدید کارشناسان داوری سر پنالتی استقلال

رودنیل: پنالتی استقلال درست بود
کارشناس قدیمی داوری فوتبال گفت: پنالتی استقلال مقابل شهرخودرو توسط کمک داور اعلام شد که کاملاً هم درست بود.
نوذر رودنیل در مورد نحوه قضاوت وحید کاظمی در بازی استقلال و شهرخودرو گفت: تیم داوری این مسابقه یعنی سیدوحید کاظمی، حسن زهیری و سعید قاسمی عملکرد خوب و بسیار قابل قبولی داشتند. تمامی کارت‌های زرد و خطا‌هایی که اعلام شد درست بود. در دقیقه ۱۵ مسابقه در محوطه جریمه استقلال هیچ خطایی رخ نداد و ادامه بازی کاملاً تصمیم درستی بود. در دقیقه ۴۰ مسابقه باز هم در محوطه جریمه استقلال هیچ خطایی رخ نداد، زیرا بازیکن شهرخودرو از عقب به بازیکن استقلال ضربه زد. فقط در دقیقه ۴۵ + ۳ کمک داور یک کرنر استقلال را به اشتباه ضربه دروازه اعلام کرد.

رودنیل در مورد اعلام خطای پنالتی برای استقلال گفت: در این صحنه داور مسابقه به دلیل سرعت زیاد بازی از صحنه جا ماند، اما کمک داور دوم بازی به درستی خطای پنالتی را اعلام کرد. کارشناسی داوری فوتبال با انتقاد از اعتراض مربیان به داور در جریان بازی تصریح کرد: مربیان هر دو تیم بار‌ها به تصمیمات داور معترض شدند این در حال یاست که این دو تیم فصل آینده آسیایی شوند آیا در آسیا هم می‌توانند چنین رفتاری داشته باشند اینگونه اعتراض‌ها برای ایران زشت است ضمن اینکه داور نباید از زمین بیرون رود و به نیمکت نشینان و مربیان کارت زرد نشان دهد بلکه باید مربیان باید دعوت کنند و به لب خط زمین بیایند و بعد به آن‌ها کارت نشان دهد.

نوید مظفری: پنالتی درست بود چون پای قائدی را زدند

داور بازنشسته فوتبال ایران معتقد است پنالتی استقلال برابر شهر خودرو درست بود. نوید مظفری،در خصوص قضاوت وحید کاظمی در دیدار شهرخودرو و استقلال گفت: داور قضاوت خوبی داشت و در همه صحنه‌ها حاضر بود و تصمیم‌های درستی گرفت.

وی افرود: در خصوص پنالتی گرفته شده برای استقلال باید بگویم که بازیکن شهرخودرو پای قایدی را زد و داور به درستی پنالتی گرفت. خطای منجر به گل شهرخودرو هم درست بود، اما در خصوص گل اول استقلال با این زاویه دوربین نمی‌توان نظر داد. تمام کارت زرد‌های داده شده درست بود و داور به خوبی با خاطیان بازی برخورد کرد.

سعید مظفری زاده: هردو اشتباه مهم داور به سود استقلال شد

پس از پایان دیدار حساس دو تیم شهرخودرو و استقلال که با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید سعید مظفری زاده داور برجسته و بازنشسته ایران، قضات وحید کاظمی را مورد بررسی دقیق قرار داد که جملات زیر چکیده آن است:

بازی شهر خودرو و استقلال بازی پر سرعت و پر برخوردی بود که در ابتدا باید عرض کنم وحید کاظمی به همراه کمک هایش روز بسیارسختی را پشت سر گذاشتند.

در دقیقه ۲۵: علی کریمی با تکلی سالم توپ اکبر صادقی را کنترل کرد و اعلام خطای علی کریمی در آن صحنه بی مورد بود.

در ادامه بازی تصمیم وحید کاظمی برای ادامه بازی صحیح بود و خطایی در محوطه جریمه اتفاق نیفتاد. اعتراض کادر فنی شهر خودرو در آن صحنه بی مورد بود که با واکنش مناسب داور و دادن اخطار به کادر فنی شهر خودرو همراه شد..

در دقیقه ۴۸: برخورد بازیکن شهرخودرو با بازیکن استقلال خطا نبود و تصمیم داور صحیح بود.

در دقیقه ۵۵: در لحظه زدن ضربه سر دیاباته، ارسلان مطهری زننده گل تیم استقلال در موقعیت آفساید قرار داشت و کمک‌داور می‌بایست اعلام آفساید می‌کرد و این گل را مردود می‌کرد که متاسفانه در این صحنه دچار اشتباه شد. البته قبل از رسیدن توپ به ارسلان شائبه هند پنالتی وجود داشت که مدافع شهرخودرو وضعیت دستش در شرایط طبیعی قرار داشت و آن صحنه نمی‌توانست خطای هند پنالتی باشد.

در دقیقه ۶۸: مهدی قائدی که با سرعت زیاد به سمت دروازه شهر خودرو حرکت می‌کرد با شبیه‌سازی، خود را به زمین انداخت که همین امر موجب فریب خوردن داور و کمک‌داور مسابقه شد و باعث شد کاظمی به‌اشتباه اعلام پنالتی کند.

دقیقه ۸۰: خلعتبری در حالی که شانسی برای تصاحب توپ نداشت با یک تکل خطرناک بازیکن حریف را سرنگون کرد که اگر خطا شدت بیشتری داشت می‌توانست حتی با کارت قرمز همراه باشد، اما دتاور به درستی او را با کارت زرد جریمه کرد.

در دقیقه ۸۳: مهدی قائدی بدون خطا مهاجم شهر خودرو را کنترل کرد که اعلام خطا و اخطار به این بازیکن بی مورد بود.

در مجموع می‌توانم بگویم که دو اشتباه تأثیرگذار در این مسابقه وجود داشت، باوجود تلاشی که وحید کاظمی انجام داد و دوندگی بسیار زیادی داشت اما متاسفانه در بعضی از صحنه‌ها به دلیل جاگیری نامناسب و یا دور بودن از صحنه توانست تصمیم درستی بگیرد و همچنین کمک‌داور مسابقه در یکی، دو مورد دچار اشتباه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
گل آفساید پنالتی و......خدا این هدایا رو از استقلال نگیره
میخوان هرطورشده استقلال سهمیه بگیره
این همون داور هست زمانی که رحمتی استقلال بود بهش گفت بپر چپ ؟؟!!!!!!!!!!!
99 درصد مردم ایران نون حروم می خورن مخصوصا داورهای فوتبال ایران چون اینا از لیگ های پایین تر این کارها رو انجام می دن وقتی به لیگ برتر میان یک حرامخوار واقعی هستن و همه ازشون سوتی دارن بنابراین به کثافت کاریشون ادامه می دن واقعا خجالت نمی کشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
مخصوصا لنگیا با جام اهدایی بابا بزرگ
مظفری جون لطفا....
برای اولین بار با تابناک موافقم چون طرف استقلال رو نگرفت و مثل بقیه سایتها، فقط نظر نوید مظفری را نگذاشت.
نفرین به ان هایی که ناجوانمردانه فوتبال می کنند.
اختلاف شدید !!!
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است نکنه شما هم در راستای اهداف شیشتقلالی ها داری قلم میزنی
وقتب به راحتی جلوی چشم میلیونها بیننده و با وجود چندین دوربین و فیلمبردار براحتی حق وناحق میکنند خدا بفریاد پنها ن کاریها برسد
از سعید مظفری زاده غیر از اینکه به ضرر استقلال نظر بده توقعی نداریم
سعید مظفری زاده همیشه مغرضانه داوری های استقلال رو نظر میده
همون کسی هست که اون سال جلوی قهرمانی سپاهان رو گرفت با اون وقت تلف شده عامدانه ای که گرفت
آقای سعید مظفری زاده یکی از پرسپولیسی های سر سخت هستند که در نظراتشان هم خیلی تاثیر گذاشته
یه نویدمظفری و یه سنگ پای قزوین!!
به هر حال بعد از قهرمانی پرسپولیس دل استقلال هم باید بدست بیاد دیگه
فقط ظلم در حق تیم های شهرستانی. .. متاسفم
به نظرمن پرسان پولیز چارشکست پشت سر هم خیلی به دل شوند داغ گذاشته همچنین گلهای فرهاد مجیدی ....سوزاند
سعید و میگین به سعید بگین قضاوت چیزی نیست که شما همیشه توش تعصب دارین خودتو گناهکار نکن اگه اون توپ قائدی پنالتی نبود پس چی بود
آخه بمیرم براتون پرسپولیسیای اسنپی چرا میسوزید راستی حال بابا مسعود چطوره
ازاستقلالی های متوهم نمیشه توقع عدالت داشت.کلا چشماشونورو واقعیت بستن و فکرمیکنن دنیا علیه اوناست و اول مظلوم عالم هستن.هرچی به نفعشونه همونو درست میدونن .بیشتربردهای فصلشون به خاطر جانبداری داورا بوده اگه یکم چشماشونوبازکنن و دوباره بازیشونو نگاه کنن میفهمن.
تغییر فلش اتهام به سمت استقلال با چند خطا و پنالتی مشکوک چه راحت جای متهم را عوض میکنند تا پنالتی های دقیقه 80 به بعد و داوری های یک طرفه به نفع پرسپولیس فراموش شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
فیلم بازی ها و پنالتی ها موجوده خداروشکر!! کدومشون به این وضوح حق کشی شده؟ تعصب جلو دید رو میگیره ولی نه دیگه تا این حد که بخاطر طرفداری از یه تیم حق و ناحق کنی!!!!ا
دیگه جانبداری از تیم بنجل کیسه به حدی رسیده که چهارتا هوادار قدیمی هم حالشون بهم خورده. چه برسه به بقیه تیمها. هرچی حمایت کردن و پول خرجش کردن دیدن اینا چیزی نمیشن فقط کم مونده بجای بازیکنان برن تو زمین گل بزنن. از پرسپولیس خواهش میکنیم یک جام بدن به این کیسه ها یک عکس یادگاری باهاش بگیرن
استقلال هر طوری که شده باید و باید سهمیه بگیره.....!!!!!!!!!
بقیه تیم ها رو ولش
دو پنالتی آخر شک و شبه آور بود
و سلامت داوری را به خطر انداخت
چرا سازمان بازرسی هیچ کاری نمیکنه؟!!! آیا وقتی جلو دوربینها و طی سه چهار هفته پشت سرهم چنین حق کشی هایی به وضوح صورت میگیره و هیچ نهادی بررسی نمیکنه آیا نمیشه گفت همه جا به همین شکل اداره میشه و هیچکس سالم نیست؟!!!!! آیا مردم حق ندارن بگن که فساد و تبانی و پارتی و رشوه و... در جای جای مملکت بیداد میکنه و نه تنها هیچ برخوردی نمیشه بلکه حمایت هم میشه!!!
پنالتی هیچی گل افساید نیاز به دو تاچشم داشت که بعضی ها کورن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل