بازدید 19429

احتمالات مختلف درباره اربعین امسال

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین حسینی بررسی شد.
کد خبر: ۹۹۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 05 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات عالیات، حجت الاسلام، صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائرین عتبات، محسن نظافتی و حجت الاسلام نجفی روحانی مدیران دفاتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در عراق از بررسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شد در خصوص احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین آینده گزارش دادند.

در این جلسه علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در خصوص مراسم اربعین حسینی در دو حوزه داخل کشور و عراق در حال پیگیری است، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات ستاد مرکزی اربعین و شرایط عراق سناریوهای مختلف در حال طراحی است.

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج هم خاطرنشان کرد: با تشکیل این معاونت در سازمان حج، فعالیت‌ها در حوزه عتبات متمرکز شده و سناریوهای مختلف در خصوص مراسم اربعین با نظر کارشناسان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال آماده شدن است و با توجه به شرایط پیش رو بروز رسانی نیز می‌شود.

این گزارش حاکیست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست بر لزوم رعایت تمامی ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا در برنامه‌ریزی ها تاکید و در عین حال خاطرنشان کرد: در خصوص مراسم اربعین حسینی باید در انتظار تصمیم میزبان عراقی بود.

حجت‌الاسلام نواب از دست‌اندرکاران کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست که در صورت برگزار نشدن مراسم اربعین، آمادگی لازم را برای برنامه‌های جایگزین داشته باشند و با فعالیت گسترده در فضای مجازی، در مسیر انتقال فضای اربعین و رنگ و عطر حسینی گام بردارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر