بازدید 80341

آشنایی با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان و ایران

ارزهای دیجیتال امروزه به‌خوبی جایگاه خود را میان مردم سراسر جهان پیداکرده‌اند و همین مورد باعث شده تا انواع صرافی‌های ارز دیجیتال به وجود آیند. قطعاً شما هم برای انجام انواع معاملات ارزی نیاز به صرافی‌های معتبر خواهید داشت. آنچه در این مقاله بررسی کرده‌ایم 4 صرافی معتبر و محبوب است که گزینه‌هایی ایده آل برای فعالیت در بازار  رمز ارزها به شمار می‌آیند.
کد خبر: ۹۹۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 04 August 2020

ارزهای دیجیتال امروزه به‌خوبی جایگاه خود را میان مردم سراسر جهان پیداکرده‌اند و همین مورد باعث شده تا انواع صرافی‌های ارز دیجیتال به وجود آیند. قطعاً شما هم برای انجام انواع معاملات ارزی نیاز به صرافی‌های معتبر خواهید داشت. آنچه در این مقاله بررسی کرده‌ایم 4 صرافی معتبر و محبوب است که گزینه‌هایی ایده آل برای فعالیت در بازار  رمز ارزها به شمار می‌آیند.

آشنایی با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان و ایران

1-     صرافی بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا

یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال، بایننس است. دفتر این صرافی در حال حاضر در جزایر مالتا اتحادیه اروپا قرار دارد اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این صرافی نیز در ابتدا بزرگ‌ترین صرافی جهان نبوده است.

بایننس اولین بار در چین شکل گرفت اما بعد از محدودیت‌هایی که کشور چین برای مبادلات ارزهای دیجیتال اعمال کرد، دفتر مرکزی بایننس به ژاپن منتقل شد و بعدازآن به اتحادیه اروپا منتقل شد. بایننس در تمام این سال‌ها توانسته با جلب اعتماد مردم به‌عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال شناخته شود. عنوانی که هنوز هم برای بایننس باقی‌مانده است. 

سامانه بایننس، تاکنون محصولات زیادی داشته که معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • صرافی متمرکز بایننس (Binance Exchange)
  • موسسه تحقیقاتی بایننس (Binance Research)
  • آکادمی بایننس (Binance Academy)
  • خیریه‌ی مبتنی بر بلاک چین بایننس (Bianane Charity)
  • لانچ پد بایننس (Binance Launchpad)

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره پروژه‌های بایننس باید بدانید این است که کیف پول تراست (Trust) که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین والت های موجود در جامعه ارز دیجیتال شناخته می‌شود نیز محصول این بایننس است. همچنین این صرافی کوین معروف خود به نام بایننس کوین را نیز به بازار ارائه کرده است.

در حال حاضر کاربران زیادی در بایننس اقدام به خرید و فروش بیت کوین ، تتر، ریپل، لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی می‌کنند. بایننس به‌واسطه امنیت، سابقه و خوش‌نامی در بازار محبوب‌ترین گزینه در بین کاربران برای خریدوفروش رمز ارزهاست.

آشنایی با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان و ایران

2-   صرافی کوین بیس، صرافی مشهور دنیا

کوین بیس یکی دیگر از صرافی‌های مشهور در دنیا است. این صرافی از اکثر رمزارزهای مهم مانند بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش پشتیبانی می‌کند. کوین بیس روش‌های مختلفی را پیش روی کاربران قرار داده و افراد می‌توانند با حساب بانکی، کارت اعتباری یا پی پال اقدام به افتتاح حساب در کوین بیس کنند. کارمزد کوین بیس بر روی معاملات بسته به حجم معامله متغیر است. کوین بیس علی‌رغم همه ویژگی‌های مثبتش برای ایرانی‌ها، صرافی مناسبی نیست. چراکه این صرافی کاربران ایرانی را در لیست تحریم گذاشته و در صورت احراز هویت ایرانی می‌تواند حساب کاربران را بلوکه کند.

3-   بیت فینکس، صرافی مشهور شرق آسیا

بیت فینیکس یکی دیگر از صرافی‌های معروف دنیا است که در هنگ‌کنگ قرار دارد. این صرافی نیز از اکثر رمزارزها پشتیبانی می‌کند. این صرافی در بین صرافی‌های موجود قدمت نسبتاً بالایی دارد و از طرف دیگر با جلب اعتماد کاربران، به یکی از گزینه‌های محبوب فعالان بازار تبدیل‌شده است. لازم به ذکر است که بیت فینکس نیز مانند اکثر صرافی‌های مشهور دنیا، کاربران ایرانی را در لیست تحریمی خود گذاشته و می‌تواند اقدام به بستن حساب‌های ایرانی کند.

آشنایی با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان و ایران

آیا در ایران هم صرافی ارز دیجیتال وجود دارد؟

همگام با صرافی‌های آنلاین خارجی، تعدادی صرافی ایرانی نیز در حال حاضر فعالیت می‌کنند. تحریم‌های بین‌المللی و دشواری انجام معاملات در صرافی‌های خارجی  بسیاری را به سمت استفاده از صرافی‌های داخلی سوق داده است. در حقیقت ریسک معامله در صرافی‌های خارجی بسیار بالا است. در سال‌های گذشته، عده زیادی از کاربران ایرانی به دلیل ناآگاهی از قوانین و تحریم‌های بین‌المللی با بلوکه شدن حساب‌های خود در صرافی‌های ارز دیجیتال مواجه شدند.

نوبیتکس، امن‌ترین و معتبرترین سامانه خریدوفروش ارز دیجیتال در ایران

در بین صرافی‌های ایرانی، نوبیتکس محبوب‌ترین و معتبرترین انتخاب کاربران است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام نوبیتکس از ترکیب سه واژه "نو"، "بیت کوین" و "اکسچنج" ساخته‌شده است. این سامانه ارائه‌دهنده خدمات مبادله ارز دیجیتال، از سه سال پیش شروع به کار کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های نوبیتکس:

  • هزینه بسیار کمی به‌عنوان کارمزد معاملات در نظر گرفته‌شده و این کارمزد از هر دو طرف معامله دریافت می‌شود.
  • نوبیتکس به‌صورت 24 ساعته فعال است. کاربران بدون محدودیت زمانی می‌توانند حجم معاملات، سفارش‌های خریدوفروش، قیمت انواع ارز دیجیتال مانند قیمت تتر، بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش را مشاهده کنند.
  • روند احراز هویت در سامانه نوبیتکس بسیار ساده است و از طرف دیگر فرآیند احراز هویت، باعث شده که کاربران بتوانند در فضایی امن به فعالیت بپردازند.
  • یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های نوبیتکس، وجود بازارهای ریالی است. در این بازارها امکان معامله ارزهای دیجیتال به‌صورت جفت ارز ریالی وجود دارد. جالب است بدانید در هیچ‌کدام از صرافی‌های خارجی چنین امکانی وجود ندارد و این ویژگی نوبیتکس را به یک گزینه مناسب برای تریدرهای داخلی تبدیل کرده است.

صرافی ارز دیجیتال، انتخابی برای تأمین امنیت دارایی‌ها

در این مقاله به معرفی و بررسی 4 صرافی آنلاین پرداختیم که سه مورد از آن‌ها، از نمونه‌های خارجی و گزینه آخر نمونه داخلی است. به‌صورت کلی تعداد صرافی‌های آنلاین در داخل کشور نیز رو به افزایش است ازآنجاکه صرافی‌های ارز دیجیتال با دارایی‌های ما سروکار دارند، باید در انتخاب صرافی مطمئن همه فاکتورها را در نظر بگیریم. با توجه به‌تمامی موارد ازجمله امنیت، تحریم‌های بین‌المللی، ریسک بلوکه شدن حساب، میزان کارمزد و ده‌ها فاکتور دیگر می‌توان با اطمینان نوبیتکس را به‌عنوان بهترین گزینه برای کاربران ایرانی در نظر گرفت. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل‌تر با این صرافی معتبر به سایت نوبیتکس مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر