بازدید 10032

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم

حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مهم‌ترین مکان مذهبی و معماری مشهد محسوب می‌شود که می‌توان از آن بازدید کرد. این زیارت‌گاه ازنظر ابعاد بزرگ‌ترین مسجد جهان است. حرم امام رضا هفت حیاط دارد و مساحت آن 598657 مترمربع است. این مجموعه شامل جاذبه‌ها و بنا‌های مختلفی همچون مسجد گوهرشاد، موزه، کتابخانه و ... است. با خرید تور مشهد علی بابا و سفر به این شهر با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به زیارت و دیدن این جاهای دیدنی بروید.
کد خبر: ۹۹۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 02 August 2020

حرم امام رضا مشهد

حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مهم‌ترین مکان مذهبی و معماری مشهد محسوب می‌شود که می‌توان از آن بازدید کرد. این زیارت‌گاه ازنظر ابعاد بزرگ‌ترین مسجد جهان است. حرم امام رضا هفت حیاط دارد و مساحت آن 598657 مترمربع است. اواخر قرن نهم میلادی گنبدی روی مزار امام رضا(ع) ساخته شد و حرم گسترش یافت. این مجموعه شامل جاذبه‌ها و بنا‌های مختلفی همچون مسجد گوهرشاد، تالارهای گسترده نمازخانه، موزه، کتابخانه، چهار حوزه علمیه و یک قبرستان است. با خرید تور مشهد علی بابا و سفر به این شهر با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به زیارت و دیدن این جاهای دیدنی بروید.

در مشهد همه جذابیت‌های گردشگری درکل شهر گسترده شده و صرفا محدود به نزدیک حرم نیست. هنگام سفر به مشهد باید بدانید که نزدیک حرم تعداد زیادی هتل و مرکز خرید وجود دارد و اگر می‌خواهید از مراکز طبیعی و تاریخی لذت ببرید باید به نقاط دورتر مشهد سفر کنید. در اینجا ما تعدادی از این مراکز دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم. با رزرو اینترنتی هتل مشهد می‌توانید بهترین هتل ها را با قیمت مناسب و پشتیبانی ۲۴ ساعته رزرو کنید و تجربه اقامت خوبی را رقم بزنید.

آرامگاه فردوسی در طوس

آرامگاه فردوسی از یک پایه مرمر سفید و یک بنای تزئینی به‌افتخار فردوسی ساخته شده و در طوس، استان خراسان رضوی قرار دارد. این مکان آرامگاه مشهورترین شاعر ایرانی است که کتاب "شاهنامه" را نوشته و نگارش آن 30 سال به‌طول انجامید. مقبره فردوسی را به‌سبک معماری هخامنشی ساخته‌اند و معماری آن به‌طورخاص از مقبره کوروش بزرگ تقلید می‌کند. در این باغ به‌غیر از مقبره فردوسی، مقبره شاعران دیگر خراسان، موزه و یک کتابخانه نیز وجود دارد. این موزه شامل آثار باستانی کشف‌شده از شهر باستانی طوس است.

پارک کوه سنگی

پارک کوه سنگی مشهد

کوه سنگی که به‌معنی کوهستانی صخره‌ای است؛ این پارک دو صخره بزرگ مشرف به شهر مشهد دارد. این مکان یکی از قدیمی‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین مناظر این شهر است که بعد از حرم مطهر امام رضا(ع) و آرامگاه فردوسی، سومین مکان موردبازدید گردشگران به‌حساب می‌آید. این پارک اخیرا توسعه و گسترش یافته است. با خرید تور مشهد و رزرو هتل مشهد به بازدید از این پارک بی‌نظیر بپردازید.

مقبره نادرشاه افشار

نادرشاه بنیان‌گذار سلسله پرافتخار افشاریه بود و بین سال‌های 1736 تا 1747 میلادی بر ایران حكومت كرد. سلسله افشاریه را به‌عنوان یكی از قدرتمندترین سلسله‌های ایرانی در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. برخی از مورخان نادرشاه را اسکندر دوم یا ناپلئون پارس می‌دانند. آرامگاه او در باغی زیبا در مرکز مشهد واقع شده است. مجسمه‌ای از او ساخته‌اند که در آن بر اسبی نشسته؛ درحالی‌که تبر را جلوی سپاه خود نگه داشته است. همچنین یک موزه داخل مقبره وجود دارد که در آن بیش از 100 زره، کلاه جنگی و سلاح را به‌نمایش گذاشته‌اند.

مقبره عطار در نیشابور

این مقبره محل دفن صوفی ایرانی، شاعر و نظریه‌پرداز بزرگ یعنی عطار است. عطار استاد بزرگ در اصول تصوف، نوعی عرفان اسلامی در  قرن دوازدهم شناخته می‌شود. عطار در شمال‌شرقی شهر نیشابور متولد شد. وی در دوران جوانی به‌طور گسترده به مصر، ترکمنستان و هند سفر کرد و درنهایت پس از سال‌ها به نیشابور بازگشت. منطق‌الطیر کتاب معروف او حدود 4500 سطر دارد که به زبان شیرین فارسی نوشته شده است. آرامگاه او زمان سلسله تیموریان در نیشابور، اطراف مشهد، واقع شده و باغ‌های بسیار زیبایی اطراف آن به‌چشم می‌خورد.

مقبره عمر خیام در نیشابور

اینجا آرامگاه ریاضیدان معروف ایرانی و شاعر قرن هفتم است؛ شاعر کتاب رباعیات خیام. خیام را به‌عنوان یکی از ستاره‌شناسان برتر و ریاضیدانان عصر طلایی اسلامی می‌شناسند. او نویسنده یكی از مهم‌ترین رساله‌های جبر است كه پیش از دوران مدرن به‌نگارش درآمده است. اشعار خیام را به زبان‌های زیادی ترجمه کرده‌اند. آرامگاه در قرن هفتم با معماری پیچیده در باغی زیبا ساخته شده و یک مجسمه از خیام در این مقبره ساخته‌اند. یک موزه و یک کتابخانه هم نزدیکی مقبره خیام واقع شده است.

دهکده تاریخی کنگ

چنگ یا کنگ روستایی سنتی نزدیکی مشهد است که به‌دلیل معماری دیدنی و مشهورش میان گردشگران شهرت دارد. سقف خانه‌ها به‌عنوان خیابان و مناطق عابرپیاده دیده می‌شوند و حس‌وحالی شبیه روستای توریستی ماسوله، واقع‌در استان گیلان را برایتان تداعی می‌کند. به گویش محلی، کانگ به‌معنی "پنجه قوی در کوهستان" یا قلعه‌ای محکم علیه دیگران وغریبه‌ها است. این روستا به‌دلیل معماری فوق‌العاده و همچنین طبیعت سرسبزش، میان مردم مشهد محبوبیت خاصی دارد. 

حمام مهدی قلی بیک

حمام مهدی قلی بیک مشهد

حمام مهدی قلی بیک قدمت 400 ساله دارد و یکی از بهترین نمونه‌های حمام‌های عمومی تاریخی ایران محسوب می‌شود. شما می‌توانید همه بخش حمام‌های قدیمی ایرانی را در اینجا مشاهده کنید و با آن آشنا شوید. شگفتی این حمام 13 لایه گچ کاری شگفت‌انگیز است که اهمیت آن را درطول زمان نشان می‌دهد. برای تماشای این حمام رزرو هتل مشهد نزدیکی این بخش تاریخی را ازدست ندهید.

اگر علاقمند به سفر هستید، مقاله معرفی بهترین هتل های ساحلی کیش را نیز بخوانید.

مرکز خرید آرمان

این مرکز خرید یک بازار بسیار زیبا در مکانی رویایی است. حتی اگر علاقه‌ای به خرید ندارید، این مکان دکوراسیون بسیار زیبایی دارد و می‌توانید از زیبایی‌های آن بسیار لذت ببرید. البته باید گفت این مرکز خرید از دیگر مکان‌های یادشده در مطلب بالا به حرم مطهر نزدیک‌تر است و می‌توانید راحت‌تر خود را به آن برسانید. با خرید تور مشهد از این شهر زیبا بازدید کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل