بازدید 20929

افزایش ۵ تا ۷۰ میلیونی قیمت محصولات یک خودروساز

شرکت مدیران‌خودرو که تولیدکننده محصولات خودرویی چینی است حتی از بازار آزاد نیز گران‌تر می‌فروشد. این در حالی است که در سال گذشته در پی گران‌فروشی‌های مداوم، پرونده‌اش تعزیراتی هم شد اما دست از گرانفروشی برنداشت.
کد خبر: ۹۹۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 25 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، با وجود اینکه سال گذشته پس از چندین بار گزارش‌ گران‌فروشی‌های شرکت مدیران‌خودرو، حتی به نرخ‌هایی بالاتر از قیمت‌های بازار یا افزایش‌های پی‌درپی در فواصل زمانی کوتاه‌، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودروسازان پیگیر موضوع شد و در نهایت از آماده‌سازی پرونده این شرکت‌ برای ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد، تعزیراتی شدن این شرکت هم باعث نشد دست از گران‌فروشی‌های خود بردارد.

این شرکت در سال جاری نیز به روند افزایش قیمت محصولات خود در فواصل کوتاه ادامه داد؛ به گونه ای که ظرف مدت یک‌ماه، بین ۱۹ تا ۴۷ میلیون قیمت محصولات خود را بالا برد و این در شرایطی بود که تنها یک هفته از به‌روزرسانی قیمت محصولات خود برای امسال می‌گذشت.

پس از آنکه رییس شورای رقابت از موافقت این سازمان با افزایش قیمت خودرو به صورت هر سه ماه یکبار، براساس تغییرات تورم بخشی به عنوان یکی از متغیرها در قیمت‌گذاری خودرو خبر داد، از آنجایی که گروه خودروسازی مدیران‌خودرو همیشه آماده برای افزایش قیمت بوده، هفته گذشته لیست جدید قیمتی محصولات خود را پس از آنکه برای مدتی از سایت فروش خود حذف کرده بود منتشر کرد.

نکته عجیب آنجاست که این افزایش قیمت حتی از قیمت‌های بازار آزاد هم فراتر رفته و محصولات این شرکت از پنج تا ۷۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار به‌فروش می‌رسد.

براین اساس بیشترین گران‌فروشی این شرکت مربوط به خودروی MVM ۳۱۵ است که با قیمیت معادل ۷۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار و با نرخ ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که در بازار این خودرو ۲۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پس از آن آریزو ۶ و MVM X۳۳ قرار دارند که به ترتیب ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار توسط شرکت عرضه می‌شوند. قیمت آریزو ۶ در این خودروسازی ۵۵۰ میلیون تومان و قیمت MVM X۳۳ حدود ۳۹۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین MVM X۲۲ دنده‌ای لاکچری ۱۵ میلیون تومان، مدل اتوماتیک آن ۲۲ میلیون تومان و دنده‌ای اسپورت اکسلنت آن پنج میلیون تومان گران‌تر از بازار به فروش می‌رسند. قیمت کارخانه ای MVM X۵۵ اتوماتیک اکسلنت ۲۵ میلیون تومان و مدل اسپرت اکسلنت اتوماتیک آن هشت میلیون تومان از بازار گران‌تر است.

علاوه براین در گروه محصولات چری، آریزو ۵ توربو ۲۵ میلیون تومان گران‌تر از بازار معامله می‌شود؛ در حالی که قیمت این خودرو در بازار ۳۷۵ میلیون تومان است قیمت شرکتی آن ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

تیگو ۵ IE و تیگو ۷ نیز به ترتیب ۱۳ و ۲۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار در لیست جدید قیمتی این شرکت قیمت‌گذاری شده‌اند. قیمت تیگو ۵ IE در بازار ۵۰۰ میلیون و تیگو ۷ حدود ۶۲۰ میلیون تومان است.

محصولات شرکت مدیران خودرو از گروه خودروهای چینی MVM و چری چین است که در داخل مونتاژ و تولید می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲
ببخشید که مجبورم بگم خریداران در اوج بی شعوری قرار دارند.اگه نخری هیچ چیزی گرون نمی شه.حکومتیان سهامدار این خودروسازها وقتی دیدند ملت احمق و حریص برای داشتن یک خودرو در پیتی هستند معلومه که هر روز قیمت را بالا می برند. نه به خرید خودرو را باید جدی گرفت.
متاسفانه عدم نظارت جدی در بازار خودرو ، عدم عمل در حرفها و قولهای داده شده در خصوص برخورد با گرانفروشی خودرو و حتی اجناس دیگر باعث شده است که سودجویان به راحتی اختیار عمل را دست گرفته و هرگونه که دوست دارند عمل نمایند . متاسفانه در این بین هم افرادی هستند که در هر گرانفروشی ، یار و یاور این افراد بوده و خودرو را خریداری میکنند.
مفتش گرونه بخدا
سلام
یافتن علت بی تفاوتی این خودرو ساز نسبت به گرونی و تعزیرات کار سختی نیست اینا قبلا مجوز افزایش قیمت رو از مسئولین میگیرن. و بقیه چیزها براشون مهم نیس
در کشور هیچ چیز مثل خودروسازان با اعصاب ملت بازی نمی کنند خودروسازان با اعصاب و روان ملت بدجوری بازی می کنند و این برای کشور خطرناک است
چه عجب که بعد از گذشت 10 روز به این اقدام ناجوانمردانه مدیران خودرو پرداخته اید. این شرکت پرچمدار گرانی در بازار خودرو است و با ایجاد تلاطم در بازار بلافاصله سایر شرکتها را هم بدنبال خود می کشاند. قیمت ام وی ام X22 ظرف دوسال شش برابر شده است، آیا تورم واقعی همین قدر است یا اینکه رانت اقتصادی و سیاسی و سوءاستفاده هایی در میان است؟
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
تمام خودرو ها به يك نسبت گران شده اند!!! مثلا چانگان سايپا الان حدود 360-370 م هست. تا چند ماه پيش چانگان 230 م تومان بوده!؟ الان ايكس (22) 330 م هست-- پس افزايش يكسان است!!! و من تا اونجاييكه ديده بودم گراني ها از ايران خودرو و سايپا شروع مي شوند... يا حق
مقایسه کنید با 40 سال پیش که ما بهترین ماشین ها رو سوار میشدیم اما الان باید سر یه اشغال چینی بیفتیم دنبال همدیگه واقعا هیچی از حیثیت ایرانی نمونده بخدا
درود به شرفتون...
سال 89 با بیست میلیون تومان گرانترین خودروی همان خودروساز را می شد خرید
الان بعد ده سال انگار کشور به اندازه هزار سال پیشرفت کرده البته در قیمت ها و تورم
بی کفایت ترین دولت تاریخ این دو دولت و دو تای قبلی
کلا خبرتون غلطه. گرامی مدل 315 اصلا صحت نداره. توی سایت فقط مدل اتومات رو داره که قیمتش 290 تومنه. ولی توی بازار فقط مدل دنده ای موجوده که قیمتش 220 تومنه. مدل اتومات حتی یک دونه هم تحویل مشتری ها نشده که بخواد توی بازار قیمت بخوره. پس خبر را اصلاح کنید.
بنام خدا
بنظر بنده تمام خودرو سازها بصورت هماهنگ به همديگر قيمت ها را بالا مي برند. اين كه بگيم فقط ام وي ام قيمت بالا برده اشتباه است!!! خودتون قيمت هاي قبل و با حالا براي چند شركت مقايسه كنيد متوجه مي شويد. و اينكه چرا قيمت ها بالا مي رود ديگه يه بحث اقتصاد و عرضه و تقاضا و وابستگي به ارز خارجي هست كه اميدواريم مسئولين رسيدگي كنند..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست