بازدید 3841

مشارکت 4 میلیون و 530 هزار نفر در عرضه اولیه بورس

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: امروز 4 میلیون و 530 هزار نفر در خرید سهام عرضه اولیه لیزینگ پارسیان مشارکت کردند.
کد خبر: ۹۸۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 08 July 2020

به گزارش فارس، امروز پنجمین عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران برای ارائه سهام شرکت لیزینگ پارسیان در نماد ولپارس1 انجام شد.

در این زمینه خبرنگار فارس با محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران تماس گرفت که وی گفت: امروز بیش از 4 میلیون و 530 هزار نفر در خرید سهام عرضه اولیه لیزینگ پارسیان مشارکت کردند.

همچنین تعداد 5 هزار و 722 نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت «عدم تأیید معاملات نماد شستا»‌ توسط بازار چه بود»، خواستار پیگیری مسأله توسط خبرنگار و پاسخ مسؤولان شدند.

خبرنگار فارس با محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران تماس گرفت که وی نیز گفت: نماد معاملاتی شستا به خاطر بحث‌های نظارتی در روز دوشنبه بسته شد، اما امروز این نماد باز شده و  معامله در آن صورت گرفته است.

همچنین در اطلاعیه‌ای که از سوی مقام ناظر بازار در بورس تهران امروز صادر شد، آمده است، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از ساعت 9 و 45 دقیقه آماده سفارش گیری و از ساعت 10 آماده انجام معامله است. پس از دوره سفارش‌گیری معاملات در همان دامنه، نوسان قیمت انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا که در اردیبهشت ماه سال جاری در بورس عرضه شد، برای هر یک از مشارکت‌کنندگان در عرضه اولیه 3 هزار و 636 سهم به قیمت 864 تومان اختصاص یافت که این نماد بعد از دو ماه با 235.5 درصد بازدهی روبرو شده و قیمت هر یک از سهام آن هم اکنون به 2928 تومان رسیده است.

در عین حال برخی از معامله‌گران انتظار دارند نمادهایی مانند شستا که در بورس وجود دارد و آنها خریده‌اند، هر روز افزایشی باشد، در حالی که اگر قیمت سهام یک شرکت در روز بیش از 5 درصد افزایش یا کاهش یابد، بر اساس مقررات نماد آن بسته می‌شود و امروز هم نماد شستا با توجه به عرضه اولیه ولپارس و شلوغی بازار در ساعت مشخصی آماده سفارش گیری برای خرید و فروش بود و معامله گران به راحتی می‌توانستند در آن محدوده زمانی نسبت به معامله نماد شستا اقدام کنند.

کارشناسان همواره تأکید می‌کنند: کسانی که وارد بورس می‌شوند قواعد بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدانند و علاوه بر پذیرش ریسک انتظار سودآوری به تنهایی نداشته باشند، بلکه بورس بازاری است که در آن سود و زیان و ریسک با هم وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار