بازدید 15273

دستور فیفا: شرط سنی را از انتخابات فوتبال بردارید!

کافی است نگاهی به سن و سال مدعیان نشستن روی نیمکت ریاست فدراسیون فوتبال بیاندازید تا متوجه شوید چه کسانی از داخل به فیفا فشار می‌آورند تا با استفاده از قدرت فیفا، اساسنامه را به نفع خود اصلاح کنند.
کد خبر: ۹۸۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 03 July 2020

فدراسیون جهانی فوتبال که خودش در بخش انتخابات ریاست فیفا شرط سنی را قید کرده است، در یکی از تذکرهای قبلی اش به فدراسیون فوتبال ایران خواهان حذف شرط سنی از اساسنامه شده بود.

به گزارش تابناک ورزشی ، مذاکره‌های فدراسیون بین المللی فوتبال با فدراسیون کشورمان به مرحله آخر کشیده شده است؛ حالا در این مرحله ، یا ما می‌پذیریم فدراسیون را یک نهاد مستقل خصوصی بنامیم و یا فیفا کوتاه می‌آید و فدراسیون ایران را به اسم نهاد عمومی غیردولتی به رسمیت می‌شناسد، اما یک مرحله قبل، اتفاق جالبی در جریان مکاتبات طرفین رخ داد.

گویا بعد از آن که بند‌های مربوط به برگزاری انتخابات در اساسنامه اصلاح و برای فدراسیون جهانی ارسال می‌شود، فیفا در جواب سوال می‌پرسد؛ چرا برای حضور افراد در انتخابات محدودیت قائل شده اید و از فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد برای نامزد‌های شرکت در انتخابات هیات رییسه فدراسیون محدودیت مدیریتی ایجاد نکند.

در پاسخ به این سوال، فدراسیون خواهان توضیح دقیق فیفا می‌شود و در کمال تعجب، فدراسیون جهانی علاوه بر ارائه توضیحاتی مبنی بر این که تمامی اعضای خانواده فوتبال باید امکان حضور در هیات رییسه را داشته باشند، روی شرط سنی دست می‌گذارد. این تذکر فیفا، نگاه‌ها را به سمت افرادی می‌برد که در ظاهر می‌گویند ما که شرایط سنی شرکت در انتخابات را نداریم و هدف مان فقط برگزاری مجمع است، اما انگار پس پرده در تلاش هستند هر طور شده در قدرت بمانند.

همین موضوع به تنهایی نشان می‌دهد چه اشخاصی از داخل به فیفا خط می‌دهند؟ فقط کافی است نگاهی به سن و سال مدعیان نشستن روی نیمکت ریاست فدراسیون فوتبال بیاندازید تا متوجه شوید چه کسانی از داخل به فیفا فشار می‌آورند تا با استفاده از قدرت فیفا، اساسنامه را به نفع خود اصلاح کنند.

شاید هم دوستانی که از داخل به فیفا خط می‌دهند تصور می‌کنند با برداشتن شرط سنی، می‌توانند قانون منع همکاری با بازنشسته‌ها را هم دور بزنند و همچنان در فوتبال بمانند، اما غافل از اینکه فیفا در جریان رایزنی‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با فدراسیون جهانی فوتبال پذیرفته قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها یک قانون پارلمانی در حمایت از مدیران جوان است و بازنشسته‌ها حق تصدی سه منصب ریاست، دبیرکلی و خزانه داری فدراسیون فوتبال را ندارند و حضور آن‌ها در هیات رییسه هم اگر با قبول ریاست کمیته داوران یا ریاست سازمان لیگ همراه باشد، دارای اشکال قانونی است.

درباره شرایط سنی هم از ایران به فیفا پاسخ داده شد همان طور که فدراسیون جهانی برای تصدی منصب ریاست شرط سنی دارد، این شرط سنی در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران هم گنجانده شده، اما سایر محدودیت‌های مدیریتی برداشته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر