بازدید 17147
ذوالنوری:

بودجه‌های حوزه‌های علمیه بدترین وضعیت را دارد

ذوالنور با انتقاد از وضعیت معیشتی طلاب، گفت: بودجه‌های حوزه‌های علمیه بدترین وضعیت را دارد و نمی‌توانند امور جاری خود را اداره کنند؛ طلبه‌ای که ۸ سال درس خوانده و مدرکی معادل دکتری دارد، زیر ۸۰۰ هزار تومان شهریه می‌گیرد. اگر بخواهند یک اتاق در زیرزمینی درحاشیه شهر هم اجاره کنند، نمی‌توانند. منبع درآمد دیگری هم ندارند و با شیوع کرونا سفر‌های تبلیغی آن‌ها هم کنسل شده و از راه تبلیغ هم نمی‌توانند زندگی خود را تأمین کنند.
کد خبر: ۹۸۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 29 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعامل مجلس یازدهم با حوزه‌های علمیه گقت: قطعا فضای مجلس یازدهم در زمینه ارتباط با حوزه، متفاوت‌تر از مجلس دهم خواهد بود و از ظرفیت حوزه برای حل مسایل کشور، بیشتر و بهتر استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری اظهار کرد: قطعا کمیسیون‌ها بعد از شکل گیری همچون گذشته با حوزه در تعامل خواهند بود، اما قطعا فضای مجلس یازدهم در زمینه ارتباط با حوزه، متفاوت‌تر از مجلس دهم است و از ظرفیت حوزه برای حل مسایل کشور بیشتر و بهتر استفاده خواهیم کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص انتقاد عده‌ای مبنی بر دخالت حوزه در امور سیاسی، گفت: در پاسخ به آن‌هایی که می‌گویند حوزه در سیاست دخالت نکند می‌گویم که مگر دانشگاه‌ها در سیاست ورود نمی‌کنند! مدعیان بگویند طبق کدام اصل و قانون، طلبه و حوزه حق ندارد در امور سیاسی دخالت کند و اول مصداق را ذکر کنند و دوم درست یا نادرست بودن آن مصداق را مطرح کنند و سوما بگویند ملاکشان چیست؟

ذوالنور با انتقاد از وضعیت معیشتی طلاب، گفت: نکته بعد این است که بودجه‌های حوزه‌های علمیه بدترین وضعیت را دارد و نمی‌توانند امور جاری خود را اداره کنند؛ طلبه‌ای که ۸ سال درس خوانده و مدرکی معادل دکتری دارد، زیر ۸۰۰ هزار تومان شهریه می‌گیرد. اگر بخواهند یک اتاق در زیرزمینی درحاشیه شهر هم اجاره کنند، نمی‌توانند. منبع درآمد دیگری هم ندارند و با شیوع کرونا سفر‌های تبلیغی آن‌ها هم کنسل شده و از راه تبلیغ هم نمی‌توانند زندگی خود را تبلیغ کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۲۰
هزینه هایی که حوزه میشه کجا بررسی میشه؟
5 سال کارشناسی 2 سال نیم ارشد و 6 سال دکتری به عبارتی می شود 13 و نیم سال کجا با 8 سال دکتری می دهد.
دانشجوی دکتری برای تحصیل شهریه میپردازد دریافت نمیکند
کسی که مدرک داره که به واسطه داشتن مدرکش حقوق نمیگیره
به واسطه کار کردنش حقوق میگیره و اثرات مثبتش
مگر بقیه دانشجوها شهریه دارند؟از پرداخت های دیگری به روحانیون طلبه نگفته اند
اولا با هست سال درسخواند معادل دکترا نیست و اگر شاگرد زرنگ بوده باشه و درجا نزنه در حد کارشناسی ارشد هست . دوما که برای درس خواندن در دانشگاه پول به دانشجو نمی دهند و از او معمولا پول می گیرند و دانشجو کار می کند و یا اولیای او هزینه تحصیل را می دهد . که حالا ایشان از کم بودن پولی که به طور معمول برای درس خواندن نمی دهند گلایه دارد.
چرا فقط طلاب در زمان درس خواندن حقوق دریافت میکنند
چرا بقیه دانشجویان از چنین حقی محرومند
لطفاً خروجی این همه روحانی با هزینه هایی که بیت المال برای آنها مینماید را ارائه دهید.
بهتر نیست همه انسانها فاغ از هر لباس و پدری را به یک چشم ببینیم
آقای ذوالنور همه مردم بجز نظامیان شامل ارتش سپاه و بسیج حق کار سیاسی دارند به شرط اینکه همه در برابر قانون یکسان باشند و از حمایت خاصی برخوردار نباشند اگر به این اصل اساسی همگی عمل کنیم و قانون را برای همه یکسان عمل کنیم یقین بدانید ایران گلستان میشود ....
چند درصد روحانی داریم چند درصد کارگر داریم که زیر خط فقر هستند
دانشجوی دکتری که بعد از سیکل 12 سال درس خوانده و 3 کنکور را پشت سر گذاشته، هیچ حقوقی دریافت نمیکند.
بله كاملا حق با ايشونه
لطفا سري به ساير فارغ التحصيلان ساير دانشگاهها نيز بزنيد چرا كه اين عزيزان مشغول شغل شريف :
كولبري
مسافر كشي
اسنپ
كارگر ساختماني
دستفروشي در مترو ....
هستند .
نميشه فقط مشكلات يك گروه خاص رو ديد و چشم به پديده پشت بام خوابي و گور خوابي بست !!!!
طلبه‌ای که ۸ سال درس خوانده و مدرکی معادل دکتری دارد، زیر ۸۰۰ هزار تومان شهریه می‌گیرد.
آخ هی !!! آخ هی !!! شما هم راست میگید ....
ایشان فقط به شهریه می پردازند ولی از انواع و اقسام بن های خرید کالا که حکم دلار را دارند صحبت نمی کنند چراکه وقتی یک کالا مثلا گوشت گران می شود، بن کالایی که به طلاب تعلق می گیرد قدرت خریدش رو کما فی السابق حفظ می کند. دوم وام های بلندمدت بدون سود یا کم بهره که اختصاصی به آنها تعلق می گیرد. سوم انواع و اقسام بیمه ها و مزیتهایی که برایشان درنظر گرفته شده از جمله دندانپزشکی، مکان های اختصاصی برای مسافرت و ...
چهارم استخدام آنها به عنوان کارمند در دستگاه های عریض و طویل دینی و فرهنگی و دولتی
و در آخر چرا باید طلبگی شغل منظور شود مگر به دانشجویان دانشگاه حقوق پرداخت می شود؟ اگر کسی برای علاقه شخصی و رضای خدا می خواهد درس دینی بیاموزد می تواند صاحب شغلی باشد و در عین حال برای فهم بیشتر خودش از دین درس طلبگی هم بخواند. تاثیر این تعداد طلبه در بهبود فرهنگ و اخلاق جامعه چه بوده است؟ واقعا برای رفع نیاز قشر متدین جامعه به چند درصد از این افراد نیاز هست؟ و چرا باید هزینه آن از جیب سایرین پرداخت شود.
وضعیت بودجه دانشگاه ها از حوزه خیلی بدتره.
اقای محترم تمام دانشجویان در تمام دنیا برای تحصیل شهریه پرداخت میکنند و بعد از جذب شدن در بازار کار،از درامدش زندگی میکنند.اما اینجا به طلبه شهریه پرداخت میکنند و بعد از اتمام درس هم سریعا به درامد میوفتند.پس این برایشان دو سر برد است.
معادل دکتری خخخخ
چرا طلاب برای درس خواندن حقوق دریافت می کنند ؟؟
خالا هر چقدر
طلاب انتخاب کرده اند عمر خود را صرف خدمت به خدا و دین خدا بکنند
چرا دانشجوی معمولی از جیب خود خرج می کند و طلبه بابت درس خواندن حقوق می گیرد ؟؟
خوب مثل پیامبر یک کار دیگه ای انجام دهند که درآمد داشته باشند. کاری که بقیه مردم هم انجام می دهند.
بله خب
اولاً مگر حوزه مدعی نبود که مستقل است و از دولتها پول نمی گیرد؟ و مگر روحانیونِ سُنی را بخاطر وابسته بودن به دولت تحقیر نمی کردند؟ ثانیاً اصلاً چرا باید حوزویون شهریه بگیرند؟ مگر چه فرقی با بقیه دانشجوها دارند؟ ثالثاً چرا حوزوی ها به خدمت وظیفه نمی روند؟ رابعاً اینهمه هزینه برای حوزوی ها چه ثمره اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی داشته؟
اقای ذوالنور فرزندمن بیست سال درس خوانده ومدرک دکترای دانشگاه داره وماهی یک ریال هم درامد نداره خون طلبه ها رنگین تر از فرزندمن است ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی