بازدید 10364
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد خبر داد؛

ارائه دستاوردهای هوشمندسازی مشهد در اجلاس ژنو

کد خبر: ۹۸۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴ 16 June 2020

ارائه دستاوردهای هوشمندسازی مشهد در اجلاس ژنو

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از شرکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به نمایندگی از شهر مشهد در اجلاس جهانی ITU WSIS در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: اجلاس جهانی درباره جامعه اطلاعاتی (World Summit on the Information Society) که به اختصار WSIS نامیده می‌شود، در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچون بسیاری رویدادهای دیگر به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: پس از رایزنی با برگزارکنندگان این اجلاس و اخذ نظر مثبت آن‌ها در خصوص برگزاری کارگاه با موضوع «شهر هوشمند مشهد»، تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفت و روز 26 ژوئن (6 تیرماه) سازمان فاوا با برگزاری یک کارگاه در این وبینار، به معرفی اقدامات شهرداری مشهد در زمینه هوشمندسازی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت این اجلاس در حوزه فناوری اطلاعات گفت: ITU WSIS بزرگ‌ترین اجلاس در زمینه IT در جهان محسوب می‌‎شود که در سطحی بسیار بالا و با حضور مسئولان ارشد شهرها و کشورها به‌ویژه در حوزه IT برگزار می‌شود و ما نیز از این فرصت برای معرفی پیشرفت‌های مشهد در عرصه هوشمندسازی و نیز گسترش ارتباطات با سایر شهرها و نهادهای موفق در این زمینه برای تعامل و توسعه همکاری‌ها بهره خواهیم برد.

رجائیان با تأکید بر اقدامات اساسی مدیریت شهری مشهد در حوزه هوشمندسازی افزود: در دروه اخیر مدیریت شهری مشهد، اقدامات گسترده‌ای برای تحقق مفهوم «شهر هوشمند مشهد» انجام شده است. یکی از این موارد که پیش از این با همکاری ITU آغاز شده، اندازه‌گیری و سنجش شاخص‌های هوشمندی و پایداری شهر مشهد بر اساس روال U4SSC است که در این وبینار نیز به آن اشاره خواهد شد و فرصت‌ها و چالش‌های این پروژه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این عرصه تصریح کرد: پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه «پرداخت الکترونیک» و نیز «نقشه‌‌برداری هوایی شهر» و به‌کارگیری فناوری‌های این حوزه ، از موضوعاتی خواهد بود که در کارگاه «شهر هوشمند مشهد» در اجلاس ITU WSIS مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اجلاس ITU WSIS هر ساله توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) با پشتیبانی سازمان ملل متحد، در مقر اروپایی این سازمان در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار می‌شود و در سال جاری نیز، پس از تغییرات پیش‌آمده با توجه به پاندمی کرونا، از 22 ژوئن آغاز به کار خواهد کرد.

شایان ذکر است نخستین دوره این اجلاس سال 2003 برپا شد و برگزاری آن با هدف کاهش اختلاف و فاصله کشورها از طریق توسعه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی تداوم یافت. WSIS در سال جاری به صورت آنلاین به اجرا در می‌آید و ضمن دنبال نمودن اهدافی همچون تقویت تحول دیجیتال و مشارکت جهانی شامل بخش‌های گوناگون از جمله مجموعه کارگاه‌های موضوعی، طرح سیاست‌های کلان، هکاتون، نمایشگاه و ... خواهد بود. این رویداد همچنین به بررسی میزان بلوغ شهرهای هوشمند جهان که در برنامه ممیزی ITU شرکت نموده‌اند نیز می پردازد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار