بازدید 8149
۴

بررسی امکان اصلاح روش مالکیت سهام عدالت در شورای عالی بورس

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت از احتمال ایجاد امکان اصلاح انتخاب روش مستقیم یا غیرمستقیم در آزادسازی سهام عدالت خبر داد و گفت: تقاضا در این زمینه خیلی زیاد است و شورایعالی بورس هم به این مطلب توجه دارد.
کد خبر: ۹۸۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 09 June 2020

به گزارش تسنیم، حسین فهیمی در مصاحبه با رادیو با بیان این که طرح سهام عدالت یکی از بزرگترین طرح های اقتصادی در تاریخ کشور است افزود: این طرح در ردیف فرمان مقام معظم رهبری برای خصوصی سازی بنگاه های بزرگ اقتصادی و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

وی اظهارداشت: به موجب این بسیاری از بنگاه های بزرگ اقتصادی مثل بانک ملت، فولاد مبارکه، مخابرات، بیمه ها و غیره در مملکت خصوصی شدند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: در همان زمان تصمیم گرفته شد که بخشی از سهام این بنگاه ها برای توانمندسازی به خانواده های ایرانی اختصاص یابد.

وی ضمن اشاره به اینکه 49 میلیون و 120 هزار نفر مشمول سهام عدالت شدند، افزود: پس از 15 سال از شروع طرح سهام عدالت خرداد ماه سال جاری آزاد سازی آن اتفاق افتاد.

فهیمی بیان داشت: مفهوم آزاد سازی یعنی اینکه دولت امکان دسترسی مردم برای تملک دارایی های خود را برای آنان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه از دهم خرداد ماه سال جاری این امکان فراهم شده است، گفت: بطور کلی 49 شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارد که از این تعداد 36 شرکت بورسی و 13شرکت غیر بورسی است.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: نهم اردیبهشت‌ ماه سال جاری مقام معظم رهبری ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت را صادر کردو این اختیار به سهامداران داده شد تا نحوه مدیریت سهام خود را انتخاب کنند.

وی افزود: بر این اساس سهامداران همچنان تا 29 خرداد ماه سال جاری می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.SAMANESE.IR روش مستقیم را انتخاب کنند و در صورت عدم مراجعه به این درگاه روش غیر مستقیم به صورت خودکار برای آنان انتخاب خواهد شد.

فهیمی بیان داشت: چنانچه مشمولی روش مستقیم را انتخاب کند می‌ تواند سهام 36 شرکت بورسی را بصورت شخصی مدیریت کند.

وی ادامه داد: بطورکلی تا امروز 17 میلیون و 700 هزار نفر از حدود 46,5 میلیون نفر روش مستقیم را برای سهامداری انتخاب کرده ا ند چون 2.5 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت به رحمت خدا رفته اند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر کسی روش مستقیم سهامداری را انتخاب و بعدپشیمان شد آیا امکان برگشت برای این دسته از مشمولان سهام عدالت به روش غیر مستقیم وجود دارد یا خیر گفت: وقتی کسی روش سهامداری مستقیم را انتخاب می کند درواقع مالکیت حقوقی بین او و 36 سهامدار برقرار می شود یعنی سهام تخصیص یافته و در دارایی فرد می نشیند اینکه دوباره آن را سلب کنیم آثار حقوقی دارد اما تقاضا در این زمینه خیلی زیاد است و شورایعالی بورس هم به این مطلب توجه دارد.

وی افزود: موضوع در دستور کار است چنانچه در این زمینه تصمیم گیری شود تا قبل از 29 خرداد ماه سال جاری بطور حتم اعلام خواهد شد.

فهیمی اعلام کرد: تنها راه انتخاب روش مستقیم بصورت الکترونیکی است یعنی با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.SAMANESE.IR امکان پذیر است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه چرا کسی که روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده به وی نمی گویند ارزش سهامش چقدر است، گفت: چون افراد در روش غیر مستقیم سهام یک شرکت سرمایه گذاری استانی را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: این شرکت باید در بورس پذیرفته شود و در تابلو قیمت بخورد.

وی افزود: افرادی که روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی خواهند شد.

فهیمی بیان داشت: تکلیف قانونی و ابلاغیه مقام معظم رهبری اینکه تمامی شرکت های سرمایه گذاری استانی باید در بورس و فرابورس پذیرش شوند و در تابلو قیمت بخورند.

وی ادامه داد: افرادی که روش سهامداری غیر مستقیم را انتخاب کرده اند باید منتظر باشند تا این روند طی شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: امیدوارم یک تا دو ماه آینده این کار هم تمام و کمال به نتیجه برسد و افرادی که روش سهامداری غیر مستقیم را انتخاب کرده اند بتوانند از ارزش سهام خود مطلع و در عین حال بتوانند خرید و فروش سهام داشته باشند.

وی در ادامه افزود: آزاد سازی سهام عدالت هم برای روش مستقیم و غیر مستقیم اتفاق می افتد.

فهیمی بیان داشت: اگر مشمولان هیچ کاری هم انجام ندهند آزاد سازی سهام عدالت انجام می شود و رابطه مستقیم مالکیت بین سهام دار و سهام شرکت ها در روش سهامداری مستقیم در 36 شرکت و در روش غیر مستقیم شرکت سرمایه گذاری استانی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه روش بورس مبتنی بر شفافیت و اطمینان است، گفت: سهامداران سهام عدالت هر روشی را انتخاب کنند یا نکننددارایی آنان به نام شان آنهم در سامانه ها و زیر ساخت های بورس ثبت و ضبط است.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت افزود: مفهوم آزاد سازی جنبه های مختلفی دارد که فروش یکی از این جنبه هاست.

وی افزود: ارزش سهام شرکت های سهام عدالت در 10 ساله گذشته افزایش قابل توجهی داشته و از این به بعد هم همین طور خواهد بود چون بنگاه های بنیادی ارزشمندی هستند.

فهیمی با بیان اینکه نگهداری سهام عدالت در بلندمدت به صرفه است، اظهارداشت: برای سهامداران سهام عدالت حقوق و مزایای فراوانی وجود دارد که اضطراری ترین و نامطلوب ترین شکل آن فروش و خروج از آن سهامداری است.

وی تصریح کرد: آزاد سازی سهام عدالت به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران در کشور انجام می شود و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت ادامه داد: البته این به معنای درخواست یا تشویق برای فروش سهام نیست بلکه درخواست اینکه دارایی ارزشمند ( سهام عدالت ) را در سبد دارایی خود نگهداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خواهش میکنم بیشتر پیگیری کنید تا امکان ویرایش روش مدیریت زودتر فراهم بشه خیلی ها از انتخابشون پشیمان و نگرانن ممنون
لطفا زودترویرایش یاهمان اصلاح روش مالکیت سهام عدالت رافعال کنید
این همه مردم تقاضا کردم اما هیچ کس صداشون را نشنید؟!!!!!!!!
لطفا امکان ویرایش را بزارید چرا به داد جردن نمیرسید خواهشا تمنامی کنم حق ویرایش بدهتد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان