بازدید 10368

بیمارستان «پاک» نداریم

کد خبر: ۹۸۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 30 May 2020

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به عبور از بحران کرونا در کشور، گفت: قطعاً نمی‌توانیم بیمارستان «پاک» اعلام کنیم، چون دوره کمون بیماری کووید ۱۹ طولانی است.

به گزارش مهر، سید فرشاد علامه، در اولین جلسه مشورتی کمیته علمی مبارزه با بیماری‌های عفونی و کووید ۱۹، هدف از این نشست را هم‌اندیشی متخصصین و صاحب نظران دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران در خصوص بررسی وضعیت فعلی بیماری کووید ۱۹ و نحوه برخورد در ماه‌های آتی، ارائه راهکار برای آمادگی در مواجهه با شیوع مجدد احتمالی خواند.

وی با تأکید بر ایجاد وحدت رویه در نحوه استفاده از تجهیزات محافظتی در ادامه مسیر بحران، گفت: استفاده از نظر عالمان و دانشمندان برای تصمیم‌گیری، تدوین پروتکل‌ها و حمایت مدیران ارشد از آنها در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در مدیریت بحران به آن توجه شود.

علامه ادامه داد: لازم است به مسئله کمبود تجهیزات حفاظتی در تصمیم‌سازی‌ها دقت کنیم. قطعاً در اعتمادسازی میان کادر درمانی و نشر فرهنگ صحیح مصرف تجهیزات حفاظت فردی تنها بخشنامه و گایدلاین کافی نیست.

وی اظهار داشت: تائید صلاحیت افراد برای گفتگو در رسانه ملی در مورد موضوعاتی تا این حد تخصصی باید از طریق کمیته علمی و با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها باشد تا از گسترش اطلاعات نادرست در جامعه جلوگیری شود.

علامه در خصوص بازگشت به حالت عادی در ادامه مسیر بحران، گفت: قطعاً نمی‌توانیم بیمارستان پاک اعلام کنیم، چون دوره کمون بیماری کووید ۱۹ طولانی است و ممکن است بیماران در هنگام مراجعه علائم بالینی نداشته باشند ولی در عین‌حال عواقب به تعویق انداختن درمان بیماری‌هایی چون سرطان غیرقابل پیشگیری است و باید از طریق رسانه‌ها این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: ضروری است دستورالعمل‌های حفاظتی، دارویی و پیگیری درمان، بازنگری و ویرایش شود. قطعاً در مدیریت بهتر بحران‌ها استفاده از همکاری انجمن‌ها نیز بسیار کمک کننده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل