بازدید 7841

توزیع قطره چکانی نهاده‌های دامی

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه تجار به دلیل لجبازی با دولت در سامانه بازارگاه نهاده عرضه نمی کنند،خواستار بازگشت وظایف قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی شد.
کد خبر: ۹۸۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 23 May 2020

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه تجار به دلیل لجبازی با دولت در سامانه بازارگاه نهاده عرضه نمی کنند،خواستار بازگشت وظایف قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی شد.

سید احمد مقدسی در گفتگو با مهر با بیان اینکه عرضه نهاده‌های دامی به صورت قطره چکانی انجام می‌شود، گفت: متأسفانه تجار در سامانه بازارگاه به اندازه کافی جو و سویا عرضه نمی‌کنند و تولیدکنندگان مجبورند که از بازار آزاد این نهاده‌ها را تهیه کنند و در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم سویا در بازار آزاد ۵,۱۰۰ تومان و جو بین ۲۱۰۰ تا ۲,۲۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه عرضه نهاده‌ها در این سامانه بسیار محدود است و به دست تولیدکنندگان نمی‌رسد، افزود: ما از بازارگاه خرید می‌کنیم اما تجار بار را از بنادر نمی‌فرستند اخیراً نیز بهانه می‌آوردند که راننده‌ها بار را نمی‌آورند و کرایه بیشتری می‌خواهند.

مقدسی با اشاره به اینکه ما قسمت عمده نهاده‌های مورد نیازمان را از سامانه بازارگاه می خریم، گفت: به اعتقاد بنده تجار به دلیل لجبازی با دولت و برای اینکه سامانه بازارگاه را تخریب کنند اقدام به عرضه بار نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر نه چه دلیلی دارد وقتی به قیمت آزاد نهاده می خریم دو ساعته می‌رسد اما با نرخ مصوب که خرید می‌کنیم مدت زیادی طول می‌کشد تا به دست تولیدکنندگان برسد؟

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر دام زنده را حتی به قیمت کیلویی ۲۵ هزارتومان هم نمی خرند، افزود: متأسفانه هنوز اجازه صادرات به ما داده نشده در واقع نکته اینجاست که وزارت صمت درگیر مسائل و مشکلات خودش است و فرصت رسیدگی به مسائل بخش کشاورزی را ندارد بنابراین وظایف قانون انتزاع باید به وزارت جهاد کشاورزی برگردد تا تولیدکنندگان نیز از این شرایط رهایی یابند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر