بازدید 8467
۲

سرقت وسایط نقلیه به بهانه تست کردن

کد خبر: ۹۷۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱ 22 May 2020

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری سارقی خبر داد که به قصد خرید خودرو و موتورسیکلت اعتماد فروشندگان را به خود جلب و مرتکب سرقت می‌شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: دوازدهم اردیبهشت سال جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت خودرو و دستگیری یک مظنون به نام سعید ۳۷ ساله به همراه یک دستگاه خودروی بی ام و توسط کلانتری ۱۰۴ عباس آباد برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه تحقیاقت اولیه نشان از این داشت که مظنون پرونده سابقه دار بوده و دارای ۳ فقره سایقه کیفری است، افزود: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود، پس از دیدن ادله پلیس چاره جز به اعتراف نداشت و به سرقت خودروی بی ام و اعتراف کرد.

این مقام انتظامی توضیح داد: سعید در بازجویی‌ها اظهار داشت، با بررسی سایت‌های خرید و فروش خودرو برای خرید خودرو به فروشنگان مراجعه می‌کردم و به بهانه تست و دور زدن در فرصت مناسبی خودرو را سرقت کردم.

سرهنگ دستخال با بیان اینکه در بازنگری پرونده‌های ارجاعی به این پایگاه مشخص شد که در فرودین ماه نیز شکایتی با همین محتوا طرح شده است، بیان داشت: متهم معترف شد ۷ دستگاه خودرو از قبیل کاپرا، ۲۰۷، پرشیا و ... و یک دستگاه موتورسیکلت بدین شیوه به سرقت کرده است و پس از جدا کردن اموال با ارزش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها آن‌ها را رها کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سعید در ادامه اعترافاتش در خصوص سرقت خودروی کاپرا و ۲۰۷ اظهار کرد، پس از سرقت خودروی کاپرا و انتقال آن به رودبار در همان جا خودرو را رها کردم و به قزوین مراجعه و در آنجا از طریق سایت به بهانه خرید خودروی پژو ۲۰۷ را سرقت و خودرو را با تمامی مدارک مالک خودرو به تهران آوردم و پس از آگهی کردن خودرو در فضای مجازی شخصی که قصد خرید خودرو را داشت و ساکن قم بوده با من تماس گرفت و قرار شد برای فروش و تحویل خودرو به قم بروم که پس از جلب اعتماد خریدار به منزل وی در قم مراجعه و پس از گرفتن مبلغ ۶۰ میلیون تومان سریعاً به تهران برگشتم و بلافاصله به تهران آمدم و با پول آن خانه‌ای را در بومهن رهن کردم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی با دستور قضایی متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ دستخال با اعلام این خبر به شهروندان گفت: در این سرقت‌ها متهم با جلب اعتماد فروشندگان و خریداران خودرو و استفاده از ظاهری بسیار مناسب و فن بیان بسیار شیوا، در یک فرصت مناسب هنگام تست خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها آن‌ها را سرقت کرده است که با هوشیاری مالک بی ام و در آخرین سرقت ناکام و دستگیر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نگرانش نباشید به سال نرسیده آزاد میشود
ترسی ندارند شب بگیرن صبح ازاده تو خیابون ول می چرخه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر