بازدید 12029

۳ مرغدار کردستانی به حبس محکوم شدند

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۳ مرغدار متخلف در این استان از سوی مراجع قضایی به‌دلیل عدم مجوز و رعایت موازین بهداشتی برای جوجه‌ریزی به حبس محکوم شدند.
کد خبر: ۹۷۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 18 May 2020

 

به ‌گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مجتبی ورمقانی اظهارکرد: بازرسان بهداشت عمومی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های سنندج و دیواندره در بازدیدهای دوره‌ای و سرزده خود از مرغداری‌ها که به منظور بررسی، کنترل و داشتن پروانه جوجه‌ریزی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی با رعایت ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی انجام‌می‌شود، از سه واحد مرغداری بازدید و متوجه نداشتن مجوز جوجه‌ریزی شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل داده و به مراجع قانونی برای بررسی و اقدامات لازم ارجاع دادند.

حل مشکل مرغداران با اتصال سامانه سماصط به بازارگاه | مرغ‌ها از گرسنگی به یکدیگر حمله می‌کنند
وی اضافه کرد: از آنجایی که عمل این سه مرغدار خاطی تهدید علیه بهداشت عمومی و به خطر انداختن سلامت مردم تلقی و منظور می‌شود، مقام‌های قضایی مرغدار شهرستان دیواندره را به تحمل هفت ماه حبس تعزیری و مرغداران شهرستان سنندج را به دلیل نداشتن سابقه موثر کیفری به قرار تعلیق تعقیب بمدت ۶ ماه محکوم کردند به گونه‌ای که اگر در این مدت این دو مرغدار مرتکب تخلف مجدد شوند علاوه بر مجازات جرم جدید، مجازات تخلف قبلی نیز همزمان اعمال خواهد شد.

ورمقانی یادآور شد: طبق حکم مراجع قضایی ۲ مرغدار محکوم شده در سنندج باید در مدت زمان تعلیق در برنامه‌های آموزشی مربوط به دامپزشکی شرکت و گواهینامه‌های کسب مهارت را دریافت کنند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی پروانه کسب در استان کردستان دارند که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای محسوب می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار