بازدید 5508

بورس نیاز به اصلاح دارد

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام این که ریزش های بورس طبیعی است و باید خیلی زودتر شکل می گرفت اعلام کرد که بازار سهام نیاز به اصلاح دارد.
کد خبر: ۹۷۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 17 May 2020

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام این که ریزش های بورس طبیعی است و باید خیلی زودتر شکل می گرفت اعلام کرد که بازار سهام نیاز به اصلاح دارد.

بابک احمدی در گفت و گو با ایبِنا اظهار داشت : روند معاملات بورس نشان می دهد که بجز چند روز نوسان اخیر، آخرین مرتبه که شاخص تالار شیشه ای با افت مواجه شده است به اندکی بیش از یک ماه گذشته و به ۱۸ فرودین ماه باز می گردد که این متغیر با بیش از ۴۰۰۰ واحد ریزش به ۵۶۹ هزار واحد دست پیدا کرده بود و از آن تاریخ تا هفته گذشته با روندی صعودی و بدون اعمال هیچ گونه اصلاحی از مرز ۱.۰۰۰.۰۰۰ واحد نیز عبور کرد اما بالاخره این روزها با اصلاح در حرکت خود مواجه شد.

پیروی بورس از قاعده های اقتصادی

این تحلیلگر بازارهای مالی در تشریح این اتفاق در بازار سهام نیز اعلام کرد: بر اساس تئوری های ساده اقتصادی هر رشدی با اصلاح و ریزش مواجه می‌شود و بورس هم از این قاعده هر چند دیر اما پیروی کرد. در عین حال افزایش پیاپی نماگر بازار سهام در کنار رشد قیمت سهم ها در یک مقطعی نیاز به استراحت داشت که این مهم در معاملات چند روز اخیر رخ داد و آمار داد و ستدها حاکی از آن است که در بیش از ۹۵ درصد صنایع تالار شیشه ای شاهد افت قیمت سهم هستیم که در نهایت این افت دسته جمعی روی شاخص بورس فشار ایجاد کرد و ریزش های اخیر را شکل داد.

اصلاح حرکت شاخص و قیمت سهام شرکت ها

احمدی در خصوص سایر عواملی که در رخ دادن این اتفاق تاثیر گذار بودند که معتقد است که اکثر سهم ها در بورس در یک ماه اخیر با رشد در قیمت و حجم خرید و فروش مواجه شدند به طوری که صف های خرید سهام بشدت از سوی سهامداران داغ شده بود که البته متاثر از فضای کلی بازار بود و افت روزهای اخیر اکثر نمادها به اصلاح روند حرکتی شرکت ها نیز کمک خواهد کرد و در این وضعیت شرکت های بنیادی که از پیش بینی سود مناسب و صورت های مالی مثبت برخوردار هستند با اقبال بیشتری از سوی سهامداران روبرو خواهند شد چرا که حتی در بازار تقریبا تمام منفی هم برخی سهم ها با رشد قیمت مواجه هستند که اکثر آن ها بخاطر پشتوانه قوی صورت های مالی خود تسلیم جو کلی بازار نشده اند.

چشم انداز معاملات بورس

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که روند شکل گرفته بلندمدت نخواهد بود در خصوص روند معاملات در روزهای آینده تصریح کرد: با توجه به این که در چند ماه اخیر شاهد حضور غافلگیرکننده سهامداران تازه وارد به بورس هستیم که نقدینگی های زیادی را به این بازار تزریق کرده اند باید در انتظار تصمیم های احساسی این گروه از سهامداران کم تجربه در بازار هم باشیم که با ایجاد صف های فروش به تشدید یا ادامه افت شاخص کمک می کنند که در این وضعیت نقش حقوقی های بازار بشدت مهم جلوه می کند که می توانند با بازارگرادنی مناسب و کنترل داد و ستدها بازار را در شرایط متعادل حفظ کنند. اما به هر حال باید منتظر روزهای آینده باقی ماند تا واکنش فعالان بازار سهام به ادامه شرایط فعلی را ارزیابی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر