بازدید 12335
۹
بازتاب

حذف ممنوعیت دردسرساز ورزشی از طرح مجلس

در حالی که امروز باید این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تایید می‌رسید، نمایندگان به توصیه برخی از کارشناسان ورزشی ماده ۱۱ طرح را حذف کردند.
کد خبر: ۹۷۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 16 May 2020

در پی مطلب انتقادی سایت تابناک و نقد بخشی از طرح دو فوریتی مجلس، ماده ۱۱ طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی که ورزشکاران ایرانی را از مسابقه دادن با ورزشکاران این رژیم به طور قانونی منع می‌کرد، حذف شد.

به گزارش تابناک ورزشی، چند روز قبل نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی مقابله با اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی را تصویب کردند؛ طرحی که در ماده ۱۱ آن به عدم رویارویی رسمی ورزشکاران و تیم‌های ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی در میادین مختلف اشاره شده بود. طرحی که می توانست بهانه لازم را دست بدخواهان بدهد تا ورزشکاران ایران را از رقابت های بزرگ ورزش جهان کنار بگذارند و تحریم کنند.

در واقع روبرو نشدن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی با تصویب این طرح به شکل قانون در می‌آمد و این موضوع از نظر برخی از کارشناسان خطر بزرگی را برای تعلیق ورزش ایران به وجود می‌آورد. در حالی که امروز باید این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تایید می‌رسید، نمایندگان به توصیه برخی از کارشناسان ورزشی ماده ۱۱ طرح را حذف کردند.

حذف ممنوعیت دردسرساز ورزشی از طرح مجلس

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تایید این خبر به برنا گفت: این احتمال وجود داشت که این ماده به عنوان بهانه‌ای در دست رژیم صهیونیستی و برخی از روسای فدراسیون‌های جهانی که نمونه آن را در فدراسیون جودو دیدیم، قرار گیرد. همه ما معتقد به این هستیم که رژیم صهیونیستی رژیمی جعلی است و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و تاکنون نه تنها ورزشکاران جمهوری اسلامی بلکه بسیاری از کشور‌های دیگر نظیر کویت، مصر نیز حاضر به رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند. اما وقتی این امر به صورت قانون باشد آن‌ها این قضیه را مستمسک قرار می‌دهند و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی از کنفدارسیون آسیایی حذف شده است، احتمال اینکه همه رشته‌های ورزشی با همین قانون از بازی‌های جهانی و المپیک مرحوم کنند، وجود داشت؛ بنابراین براساس آن چیزی که امروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب شد، دیگر ماده ۱۱ در این طرح وجود ندارد. نه اینکه ما از موضع به حقمان در برابر این رژیم عقب‌نشینی کرده باشیم، بلکه خواستیم بهانه مکتوبی را دست رژیم صهیونیستی و عوامل آن در فدراسیون‌های جهانی نداده باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
تابناک این اراجیفو جمع کن بگووووو چرااا به ناو کنارک شلیک شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فهمیدی??? چرا پر پر شدن چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک مجلس اصلا رسانه تو را نمی بیند
خخخخه چطور در صحن علنی به تصویب رسیده ان وقت یک کمیسیون ان را تعلیق می کند جلل الخالق البته این کارها در ریاست های من دراوردی این مجلس دهم زیاد دیدیم که خلاف مردم حرکت می کرده!
اسراییل بدون کوچکترین حرکتی داره چه امواجی در کشور ایجاد می کنه
بزرگترین نعمتی که به انسان داده شده عقله
یکی سنگی می اندازد ته چاه که حالا صد تا عاقل باید تلاش کنند آنرا در آورند.
نمیدونم شاید عقل من کمه ، ولی عملاً با این کار دارن لطف میکنن به ورزشکارای اسرائیلی ! راحت مقام میگیرن که !
ما میتونیم سیاست رو با ورزش قاطی کنیم
ولی وقتی عربستان حاضر به مسابقه با ما در ایران نیست در بوق و کرنا میکنیم که همه ضد ما هستن
همین ازخودراضی بودنمون در طول تاریخ بیشترین ضربه رو بهمون زده
آره خیلی بد می شد اگر ما از المپیک و مسابقات جهانی مرحوم می شدیم
خدا رحمتمون کنه
اینو که یه بچه هم میدونست... این همه متخصص و نماینده وحقوق بگیر ردیف شدن که یه چیزی بگن و بعدش بفهمن اشتباه کردن...
از کمالات شیخ ما چه عجب
پنجه را بگشود و گفت نامش وجب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها