بازدید 16373
۲
لاریجانی

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خلأقانونی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قانون وجود دارد و نمایندگان باید بر نحوه اجرای این قانون نظارت کنند تا به صورت کامل و در موعد مقرر اجرایی شود.
کد خبر: ۹۷۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 12 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیئت رئیسه مجلس، گفت: بازنشستگان، گردانندگان دیروز چرخ‌های مملکت هستند و باید به وضعیت معیشتی آنان توجه شود.

وی ادامه داد: مجلس در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرد تا حقوق بازنشستگان و شاغلان را متناسب‌سازی کند اما دولت به آن توجه نمی‌کند و باید طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که به امضای ۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، در صحن علنی مطرح شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به بهانه اصل ۷۵ کنار گذاشته شده است و انتظار ما این است که این طرح هفته آینده اعلام وصول شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، گفت: درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون وجود دارد و بر اساس آن دولت موظف است همسان سازی را ظرف ۳ سال انجام دهد، بنابراین باید شما بر نحوه اجرای این قانون نظارت کنید تا به صورت کامل و در موعد مقرر اجرایی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر بازه زمانی اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از ۳ سال به ۲ سال بار مالی داشته و غیرقابل طرح است، اظهار داشت: قانون همسان سازی بازنشستگان باید توسط سازمان برنامه و بودجه اجرایی شود و بنابراین مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
حقوقها دارد کم کم بی ارزش و پودر می شود.
مسئله این است که نوبخت وسازمان برنامه وبودجه این قانون رو اجرا نمیکنن، پس چه کسی باید جلوی کسانی که قانون رو زیر پا میگذارن رو باید بگیرد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی