بازدید 9510

کودتا در شورای صنفی نمایش سینما

با حضور این جمع بلافاصله انتخابات دور جدید بدون حضور نمایندگان رسمی برگزار شد! که این امر با اعتراض محسن امیریوسفی رئیس سابق شورای صنفی نمایش بر نبودن نمایندگان رسمی دو صنف سینمائی روبرو شد و امیریوسفی به اعتراض جلسه را ترک کرد. بدین ترتیب شورای صنفی نمایش بدون حضور نمایندگان رسمی شورایعالی تهیه کنندگان و کانون کارگردانان در حضور طباطبایی نژاد در سازمان سینمایی انتخابات برگزار کرد و مرتضی شایسته را به عنوان دبیر شورای صنفی نمایش برگزید!
کد خبر: ۹۷۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 11 May 2020

شورای صنفی نمایش صبح امروز کار خود را بدون دعوت از نمایندگان جدید دو صنف کانون کارگردانان و شورایعالی تهیه کنندگان آغاز کرد و رئیس کانون کارگردانان را تغییر داد؛ اقدامی که می‌تواند به منزله‌ای کودتایی علیه محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینما که هم‌ساز سازمان سینمایی نبوده تلقی شود و واکنش‌هایی را در پی خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان انجمن سینماداران، شورایعالی تهیه کنندگان وکانون کارگردانان و پخش کنندگان با حضور نماینده سازمان سینمایی است و از ابتدای راه اندازی نماینده کانون کارگردانان سنیمای ایران به عنوان بی طرف رییس آن بوده است که در در دوره متوالی محسن امیریوسفی ریاست آن را برعهده داشت.

کودتا در شورای صنفی نمایش سینما

صبح امروز در حالی که نمایندگان سابق شورای صنفی نمایش در محل سازمان سینمایی جمع شده بودند تا در حضور طباطبایی نژاد آخرین جلسه شورای صنفی نمایش قبل را برای تقدیر و تشکر برگزار کرده و خداحافظی کنند این جلسه به یکباره بدون نمایندگان رسمی دو صنف تهیه کنندگان و کارگردانان به جلسه شورای صنفی نمایش جدید تشکیل شد!کودتا در شورای صنفی نمایش سینما

بنابر شنیده ها انجمن سینماداران صابری و فرجی را به عنوان دو عضو خود معرفی کرده بودند، کانون پخش مرتضی شایسته را به عنوان نماینده خود به شورای صنفی معرفی کرده بود که در جلسه حضور داشت اما کانون کارگردانان رضا درمیشیان را به عنوان نماینده این دوره خود معرفی کرده بود که به جلسه دعوت نشده بود! نماینده شورایعالی تهیه کنندگان هم قرار بود هفته آینده و برای جلسه تازه معرفی گردد که یکباره محمد حسین فرح بخش به عنوان نماینده انتصابی(؟) شورایعالی تهیه کنندگان در جلسه حضور پیدا کرد.

این در حالی است که فرح بخش به دلیل برخورد ناشایست و مشاجره در شورای صنفی قبلی محکوم به عدم حضور در شورای صنفی قبل شده بود و از خانه سینما حکم عدم حضور گرفته بود! به همین دلیل حضور محمد حسین فرح بخش به عنوان نماینده تهیه کنندگان، چنین استنباطی را در پی داشته که این اقدام از سمت سازمان سینماییرخ داده و نه از صنف تهیه کنندگان!

با حضور این جمع بلافاصله انتخابات دور جدید بدون حضور نمایندگان رسمی برگزار شد! که این امر با اعتراض محسن امیریوسفی رئیس سابق شورای صنفی نمایش بر نبودن نمایندگان رسمی دو صنف سینمائی روبرو شد و امیریوسفی به اعتراض جلسه را ترک کرد.

بدین ترتیب شورای صنفی نمایش بدون حضور نمایندگان رسمی شورایعالی تهیه کنندگان و کانون کارگردانان در حضور طباطبایی نژاد در سازمان سینمایی انتخابات برگزار کرد و مرتضی شایسته را به عنوان دبیر شورای صنفی نمایش برگزید! حال سوال اینجاست آیا شورای صنفی جدید بدون حضور نمایندگان دو صنف مهم سینمایی مشروعیت دارد؟ و دلیل این برخورد سازمان سینمایی با نمایندگان دو صنف مهم سینمائی چیست؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان