بازدید 12478
۲
هشدار روحانی به غرب:

ایران تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت

خبرگزاری میزان- رییس جمهور گفت: هم آمریکا بداند و هم برخی کشور‌های دیگر؛ ایران به هیچ عنوان تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت. این راه به روی آن‌ها برای همیشه بسته است.
کد خبر: ۹۷۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 06 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: یکی از آثار برجام برداشته شدن تحریم تسلیحاتی بود؛ کار امریکا در خروج یکجانبه از برجام احمقانه بود؛ فکر می‌کردند ما هم بلافاصله از برجام خارج می‌شویم و می‌توانند از آن استفاده کنند و پرونده را به شورای امنیت ببرند؛ ولی با تدبیر نظام به هدفشان نرسیدند.

وی تصریح کرد: عراق از سال ۱۹۹۱ ذیل فصل ۷ رفت و بعد از سرنگونی دولت عراق در سال ۲۰۰۳همچنان در فصل ۷ باقی ماند؛ عراق هنوز هم از فصل ۷ خارج نشده، ولی ما در ۲ سال و ۴ ماه مذاکره از ذیل فصل ۷ خارج شدیم و این افتخار است.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هم آمریکا بداند و هم برخی کشور‌های دیگر؛ ایران به هیچ عنوان تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت. این راه به روی آن‌ها برای همیشه بسته است.

سران می‌دانند چه جوابی خواهیم داشت


وی اظهار داشت: برداشته شدن تحریم تسلیحاتی جز لاینفک برجام است؛ اگر تحریم تسلیحاتی تحت هرعنوانی برگردد، جواب ما همان است که در پاراگراف آخر نامه به سران ۱+۴ نوشتم؛ سران می‌دانند چه جوابی خواهیم داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: برای آمریکا دیگر برجامی وجود ندارد؛ تمام شد؛ مگر اینکه بخواهد برگردد باید تمام تحریم‌ها را کنار بگذارد و جبران کند.

رییس جمهور در این جلسه همچنین گفت: در سال ۹۵ بعد از برجام رشد اقتصادی ۱۲.۵درصد داشتیم و بی‌نظیر بود؛ نفت ما از ۹۰۰هزار بشکه به ۲.۵ میلیون بشکه رسید؛ این برای مخالفان جمهوری اسلامی سخت بود.

وی افزود: یکی از راه‌های درست برای کاهش نقدینگی و کاهش تورم، حضور مردم در بورس است. برای‌ما مهم است که شستا شفاف باشد؛ سهام دیگر شرکت‌های دولتی به بورس بیایند و شفاف شوند؛ مبارزه با رانت از طریق شفاف شدن است.

روحانی گفت: اگر صاحبان سهام عدالت نیاز به پول دارند ساز و کار آن آماده است و می‌توانند انجام دهند. اگر هم بخواهند نگه‌دارند که سود سالانه‌اش را می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
چین و روسیه در بهترین حالت رای ممتنع خواهند داد و امکان ندارد خودشان را درگیر بزرگترین اقتصاد جهان کنند و ان دو به راحتی یکی شان به دلیل کرونا و دیگری به دلیل بحران سقوط قیمت نفتی امتیاز میگیرند از امریکا در قبال ایران.
اقای روحانی برجام ۲ سال تمام‌شده و از گذشته و "بود " فاصله بگیرید و الان را دریابید .
متاسفانه دولت جز برجام ایده ای دیگر نداشت و شاید هم هنوز هم ندارد و مجددا امروز ایشان بورس بورس کردند
سال ۹۲ چرا قبل از شروع برجام این قدر بورس را تقویت نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت فقط بدلیل کسری بودجه دارد بورس را باد میکند که همین افزایش بی رویه بورس روی ۱۰۰ تا بازار هدف دیگر اثر میگذارد.
باز رفت روی منبر یک طرفه اگر راست می گی یک کنفرانس خبری با خبرنگاران بین المللی بگذار و جواب بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار