بازدید 28519
۷

دلنوشته سردار قربانی به یاد شهید سلیمانی و افطار سال ۹۸ فرماندهان دفاع مقدس

افطاری پارسال در کنار شهید قاسم سلیمانی و دیگر بچه‌های جنگ که همه با لباس شخصی و همراه فرزندان و خانواده‌شان در منزل آقامحسن حضور داشتند و نه روی صندلی که روی فرش و موکت کنار همدیگر نشسته بودند، چقدر صفا کردیم، چقدر بغض کردیم و خندیدیم از دیدار دوستان و اشک حسرت ریختیم به یاد یاران سفر کرده.
کد خبر: ۹۷۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 05 May 2020

سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در دلنوشته‌ای به افطاری فرماندهان سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس که در ماه رمضان سال نود و هشت برگزار شد و شهید قاسم سلیمانی نیز در آن حضور داشت، پرداخت و روایتی متفاوت از این دیدار صمیمی منتشر کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در یادداشتی با دیدار خاطره انگیز سال گذشته فرماندهان سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ماه رمضان سال نود و هشت که به میزبانی محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس برپا بود، پرداخته و در دلنوشته‌ای حال و هوای آن رویداد را یادآوری کرده است.

سردار قربانی در این یادداشت آورده است: «رمضان امسال متفاوت از رمضان‌های قبلی است. این زمزمه وجود دارد که حتی مراسم احیای شب قدر را هرکس در منزل خود و محدود به اعضای خانواده برگزار کند. امسال افطار‌های ساده و صمیمی که بهانه دید و بازدید اقوام یا دوستان قدیمی و خبر گرفتن از بستگان و همسایگان و صله رحم بود هم برگزار نمی‌شود.»

روایت سردار قربانی از آخرین دیدار با حاج قاسم سلیمانی در رمضان 98

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داده است: «برای نخستین بار مراسم افطاری ساده و صمیمی فرماندهان جنگ که هرساله در منزل سردار محسن رضایی برقرار بود، به‌علت شیوع ویروس کرونا، برگزار نمی‌شود و امسال از این اجتماع استثنایی و منحصربه‌فرد رفقای قدیمی در این ماه مهمانی خدا، اقامه نماز جماعت به‌امامت آیت الله موحدی کرمانی، شنیدن سخنان و خاطره‌گویی فرماندهان و پخش فیلمهای واقعی قدیمی از جنگ و حال‌وهوای معنوی جبهه‌ها و تجدید میثاق با شهدا محرومیم.»

روایت سردار قربانی از آخرین دیدار با حاج قاسم سلیمانی در رمضان 98

او با یادآوری افطاری سال گذشته فرماندهان که در روزهای اخیر تصاویری از آن منتشر شد، تاکید کرد: «افطاری پارسال در کنار شهید قاسم سلیمانی و دیگر بچه‌های جنگ که همه با لباس شخصی و همراه فرزندان و خانواده‌شان در منزل آقامحسن حضور داشتند و نه روی صندلی که روی فرش و موکت کنار همدیگر نشسته بودند، چقدر صفا کردیم، چقدر بغض کردیم و خندیدیم از دیدار دوستان و اشک حسرت ریختیم به‌ یاد یاران سفر کرده.»

روایت سردار قربانی از آخرین دیدار با حاج قاسم سلیمانی در رمضان 98

سردار قربانی ادامه داد: «انگار همین دیروز بود که من و قاسم، برای عملیات کربلای ۵، در فاصله شش‌کیلومتری بصره از پنج کیلومتر آبگرفتگی پنج‌ضلعی شرق بصره عبور کردیم و آمدیم روی پل عراقی‌ها. من و قاسم آنجا دست به دست هم دادیم، قاسم سمت راست پل و من سمت چپ رفتیم، ایستادیم تا یک پیروزی بزرگ به دست آمد. دشمن غافلگیر شد. من با قاسم سلیمانی و بعد هم آقای محمد کوثری، فرمانده لشکر ۲۷ دقیقاً ۲۲ روز آب و غذای درست و حسابی نخوردیم، لباسمان پر از خون، پشت‌سرمان کانال ماهیگیری بود و آن‌قدر گلوله توپ می‌آمد که جای راه رفتن هم نبود. دشمن حتی سنگر‌های ما را تکه تکه و منهدم کرده بود؛ اما ۲۲ روز آنجا ماندیم و قطعنامه ۵۹۸ زمانی که ما ۶ کیلومتری بصره بودیم، بسته شد؛ یعنی زمانی که من و قاسم و کوثری و دیگر بچه‌ها دستان ارتش عراق را بستیم، به همین دلیل هشت بند از یازده بند قطعنامه به‌ نفع ایران شد.»

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران یادآور شد: «یاد همه یاران سفرکرده به‌ خیر که سال‌های قبل در این افطاری ساده و صمیمی همدیگر را می‌دیدیم و در آغوش می‌گرفتیم و حالا از دیدارشان - برای تا نمی‌دانم کی - محرومیم؛ شهید شوشتری، شهید همدانی، شهید کاظمی، شهید قاسم سلیمانی. امیدوارم به ‌زودی دیدار تازه شود و سرنوشت ما در مسیر ولایت و همراه با شهادت رقم بخورد که سربلند و خندان به دیدار یاران سفرکرده بشتابیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
حالا از آن 11 بند تنها بندهایی که به زیانمان بود، اجرایی شده است!!!! ما نه تنها غرامت نگرفتیم، بلکه چند برابر غرامت را مستقیم و غیر مستیق در عراق هزینه کرده ایم یا به دلیل دخالت در آن زیان کره ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اين نوع قضاوت نهايت ساده انديشي است! وضعيت حال حاضر ما با آن زمان زمين تا آسمان فرق مي كند، اينكه عراق به دليل مصيبتهايي كه به اين كشور وارد شده نتوانسته غرامت بدهد دليل بر اين نيست كه كه ما هم عقب گرد كرده ايم، صداي جيغ بنفش آمريكائيها را در منطقه نمي شنويد؟
حاج قاسم تا قبل از شهادتش،هیچ وقت این منم منم ها رو نداشت.فرق حاج قاسم با بقیه این بود
یاد سردار گرامی و پرهرو باشه.
ماهم دلتنگ سردارسلیمانی عزیزمون هستیم...واقعا چه بزرگ مردی رو از دست دادیم.خدایا به مقام آقاسیدالشهدا اباعبدالله الحسین و به مقام همه ی شهدایی که به عشق امام حسین(ع) دل از دنیای فانی کندند و سبک بال وعاشق در خون خود غلطیدند،عاقبت ماوهمه ی آرزومندان را ختم به شهادت وسعادت حقیقی بگردان انشاالله و ماراهم پاکیزه بپذیر....شادی ارواح طیبهری همه ی شهدا مخصوصا شهیدحاج قاسم سلیمانی صلوات
رفته سردار نفسی تازه کند برگردد/چون ظهورگل نرگس بهخدا نزدیک است.
تحمل نفس کشیدن دراین دنیا وبرای دنیا ی فانی بسیار سخت است خوشا بحال کسانیکه از این دنیای مملو از فریب ونیرنگ دست کشیدند وراه همیشگی وجاودانگی را برای خود درنظر گرفتند وشتابان بسمت آن درحرکت بودند تا جاودانه شدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان