بازدید 8867
محسن یگانه؛

کودکی سخت تا نامی ماندگار در موسیقی پاپ

فرزند شهید بودن مسئولیت بزرگی است که میتواند زندگی کل فرد را تحت تاثیر قرار دهد و باعث میشود که شاید هیچ وقت نتواند به دنبال علاقه خودش، آن هم در جامعه سنتی ایران، برود. اما این وسط چیزی مانع محسن یگانه نتوانست بشود و امروزه با انتشار هر آهنگ جدیدش دنیای موسیقی را تکان میدهد.
کد خبر: ۹۷۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 28 April 2020

کودکی سخت تا نامی ماندگار در موسیقی پاپ

فرزند شهید بودن مسئولیت بزرگی است که میتواند زندگی کل فرد را تحت تاثیر قرار دهد و باعث میشود که شاید هیچ وقت نتواند به دنبال علاقه خودش، آن هم در جامعه سنتی ایران، برود. اما این وسط چیزی مانع محسن یگانه نتوانست بشود و امروزه با انتشار هر آهنگ جدیدش دنیای موسیقی را تکان میدهد.

زندگی شخصی

محسن یگانه خواننده دوست داشتنی، متولد 23 اردیبهشت 64 و فرزند یکی مانده به آخر است. وی فرزند شهید محمدرضا یگانه است که در تاریخ 23 اسفند 64 به شهادت رسید. نبود پدر سال ها بعد در آهنگ یک هفته مانده به عید محسن یگانه مشهود شد. دوران تحصیل را زیر نظر مادر که از مرتبه علمی بالایی برخوردار بود، گذشت.

محسن یگانه در خانواده‌ای علمی بزرگ شد که خواهرانش دکترهای موفقی بودند و خود مادر هم استاد دانشگاه بود. از همین رو همواره با موسیقی و کارهای هنری او مخالفت میشد. خود محسن یگانه در امر تحصیل چندان موفق عمل نکرد و دانشگاه را هم پس از 6 ترم رها کرد و به دنبال هنر رفت. محسن یگانه هنر را بیشتر از هرچیزی دوست داشت و مادرش هم مسیر مهندسی را برای محسن در نظر گرفته بود که خب نتیجه را الان میتوان دید.

محسن یگانه در سال 89 ازدواج کرد و در سال 94 صاحب فرزند دختری به نام نگاه شد که بعد ها نام آلبوم بعدی‌اش شد.

فعالیت حرفه ای

محسن یگانه از عنفوان جوانی همدمش گیتارش بود. در این سال‌ها محسن یگانه خیلی علاقه وافری به موسیقی نشان نمیداد کل اشتیاقش در یک گیتار خلاصه میشد که آن هم بارها با مخالفت خانواده علی الخصوص مادر مواجه میشد. اما در همان زمان به صورت اتفاقی قطعه بی کلام گل گندم شادمهر عقیلی که در آلبوم بهار من قرار داشت، اشتیاقش به موسیقی چند برابر شد و اهتمام به یادگیری ورزید. اما به خاطر شرایط خاصش با مخالفت جدی خانواده روبرو شد.

از 15 سالگی علاقه اش به موسیقی جدی‌تر شد ولی به دلیل محدودیت موجود هیچ وقت نتوانست کلاس موسیقی جدی ای برود یا از آموزش‌های اساتید مجرب بهره ببرد اما اشتیاق یادگیریش آنقدر بود که توانست در این ساز به صورت تنهایی، مهارتی کسب کند که به مرحله تدریس برسید. موسیقی را بیشتر از هرچیز دوست داشت و پس از انصراف از تحصیل تمام وقت روی موسیقی کار میکرد.

کودکی سخت تا نامی ماندگار در موسیقی پاپ

بالاخره این زحمات به ثمر نشست و محسن یگانه در سال 84 و با کمک محسن چاوشی که آن سال‌ها یک نام جدید و قوی در موسیقی پاپ بود، آهنگ فوق العاده و ماندگار نشکن دلمو را منتشر کرد. محسن چاوشی آن سال ها آلبوم های نفرین و لنگه کفش و خودکشی ممنوع را منتشر کرده بود و همین باعث شده بود به عنوان یک صدای تازه در موسیقی پاپ کشور مطرح شود و به سلطه خیلی از قدیمی ها پایان دهد. آهنگ نشکن دلمو اولین همکاری موفق محسن چاوشی و محسن یگانه بود و پس از نیز در آهنگ نفس بریده محسن چاوشی دوباره با هم همکاری کردند که هر دوی این همکاری‌های، به خوبی به بار نشست و توانست مسیر موفقیت اولیه را برای هر دو هموار کند.

محسن یگانه در همان سال 84 با همه بیزاری از کار غیر مجاز، به دلیل لو رفتن قطعات آلبوم سال کبیسه مجبور شد این آلبوم را بیرون دهد که این اولین و آخرین کار غیر مجازش بود.

فصل جدید کاری

پس از سال کبیسه تمام همت خود را به کار بست تا نهایت در سال 87 با آلبوم نفس‌های بی هدف، موسیقی پاپ را غافلگیر کرد و با انتشار آهنگ های جدید توانست موسیقی پاپ را تسخیر کند.

محسن یگانه تا سال 87 چندین کنسرت غیر رسمی گذاشته بود، اما پس از انتشار آلبوم نفس های بی هدف به دنبال برگزاری کنسرت بزرگ و رسمی بود که همان سال 87 در تالار وزارت کشور در جشنوار فجر به اجرا پرداخت که از اجراهای پرطرفدار جشنواره نام گرفت. پس از آن کار بر روی آلبوم بعدی آغاز شد و در این بین نیز با انتشار تک آهنگ های جدید همواره بازار موسیقی را داغ نگه میداشت.

محسن یگانه به کار دقیق و ریزه کاری مشهور است و شاید همین امر سبب میشد آلبوم هایش دیر به دیر منتشر شود و از طرفی نیز نتیجه این دقت را میشد در استقبال مخاطبین از قطعات جدید دید. سرانجام در سال 89 محسن یگانه با آلبوم رگ خواب به دنیای موسیقی بازگشت. آلبوم رگ خواب به گفته خیلی از کارشناسان، موفق ترین آلبوم محسن یگانه است و قطعه سرآلبومی آن سکوت، با گذشت یک دهه کماکان از آهنگ های پر طرفدار حساب میشود. محسن یگانه با آلبوم سکوت توانست مسیر موفقیت را برای خودش هموار کند و همین امر کم کم باعث شد تا محسن یگانه یک نام ماندگار و پر طرفدار در موسیقی ایران شود.

پس از آن نیز در سال 91 با انتشار آلبوم حباب یکی دیگر از آلبوم های خوبش را منتشر کرد که این آلبوم هم با استقبال بی نظیر و فوق العاده‌ای مواجه شد. وی در اظهار نظری عجیب عنوان کرده بود این آخرین آلبومش است و برای مدتی میخواهد استراحت کند. به اصرار هوادارنش و پس از مدتی سکوت با تک آهنگ های جدید میترسم، قلب یخی، فداکاری، خیابونا و ... در دنیای موسیقی به فعالیت پرداخت. در اواخر سال 92 هم آهنگ یک هفته مانده به عید را در سالگرد شهادت پدرش منتشر کرد و از درد این همه سال نبودنش گفت.

پس از به دنیا آمدن دخترش نگاه، تصمیم گرفت آلبوم 4ام و آخرش را نگاه نام گذاری کند که باز هم با استقبال خوبی مواجه شد اما مثل آلبوم های دیگر عالی نبود. محسن یگانه پس از آن با انتشار آهنگ جدید و احساسی بهت قول میدم در سال 95 از رسانه موزیکیشو، دنیای موسیقی را تسخیر کند و ویدیوی آن در شبکه های مجازی رکورددار بازدید ویدیوهای ایرانی را شکست.

کودکی سخت تا نامی ماندگار در موسیقی پاپ

در تمامی این سال‌ها مادر و همسرش همواره در کنارش ماندند و حمایتش کردند. مادر در برنامه فرمول یک ضمن افتخار به فرزندش اعلام کرد که هرچند آن اوایل راه فرزندش را نمیپسندید و محسن با سماجت مسیرش را ساخت، اما این روزها به او افتخار میکند و خوشحال است که توانسته فرزند صالحی همچون محسن را تحویل جامعه دهد. رویا یزدانپناه که استاد دانشگاه است گفت تا کنون چندین آهنگ فرزندش را گوش داده است و به  افتخار میکند.

محسن یگانه خواننده خوش اخلاق و دوست داشتنی موسیقی پاپ، یک همه فن حریف است. فقط به نوازندگی گیتار بسنده نکرد و به یادگیری ساز کیبرد و دیگر هم پرداخت. از طرفی به گواه خیلی از کارشناسان موسیقی وی از بهترین خواننده‌های روی صحنه است که با اجراهای فوق العاده اش صحنه را تسخیر میکند. محسن یگانه و محسن چاوشی با نزدیک به 2 دهه حضور فعال در موسیقی، همچنان از بهترین های آن هستند.

محسن یگانه خوب میداند کی سکوت کند و کی بخواند و هر بار پس از انتشار آهنگ جدید از رسانه های معتبری چون موزیکیشو، آهنگ هایش در صدر لیست قرار میگیرند و رقبا را کنار میزنند. نمونه بارز آن آهنگ خودخواه است که پس از مدت زیادی سکوت، محسن یگانه آن را از موزیکیشو منتشر کرد و توانست در رده اول بازدیدها و بهترین ها قرار گیرد. با آرزوی موفقیت بیشتر برای این خواننده دوست داشتنی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی