وحدت نمایندگان و منتخبان مجلس برای مقابله با کرونا

نمایندگان مجلس دهم و منتخبان دوره یازدهم در اتحادی نانوشته، مسیری مشابه برای مقابله با کرونا می‌پیمایند؛ مبارزه‌ای از جنس بررسی راه‌های مقابله با کرونا از طریق دعوت وزرا به صحن علنی و همچنین حضور در مناطق مختلف تهران و شهرستان‌ها با تمرکز بر بازدید از مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار که هر دو با هدف یکسان «شکست کرونا» انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۷۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 21 April 2020
وحدت نمایندگان و منتخبان مجلس برای مقابله با کرونا

وحدت نمایندگان و منتخبان مجلس برای مقابله با کرونانمایندگان مجلس دهم و منتخبان دوره یازدهم در اتحادی نانوشته، مسیری مشابه برای مقابله با کرونا طی می‌کنند؛ مبارزه‌ای از جنس بررسی راه‌های مقابله با کرونا از طریق دعوت وزرا به صحن علنی و همچنین حضور در مناطق مختلف تهران و شهرستان‌ها با تمرکز بر بازدید از مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار که هر دو با هدف یکسان «شکست کرونا» انجام می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ این روز‌ها مقابله با کرونا وارد فاز جدیدی شده؛ ویروسی ناشناخته و بی‌رحم که آرام آرام گسترش یافته و حالا تمام جهان را درگیر خود کرده است و هر دولتی برای مواجهه با این بیماری، راهکار‌های مختلف را امتحان می‌کند که وجه مشترک همه آن‌ها، حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از سقوط اقتصاد به سیاه‌چالی تاریک است که به نظر می‌رسد بیرون آمدن از آن کاری بس دشوار است!

از میان چندین و چند نهاد و سازمان مسئول برای مبارزه با شیوع کرونا، یکی از نهاد‌های برنامه‌ریز برای مقابله با آن، مجلس شورای اسلامی است؛ مجلسی که چندی دیگر دوره اش به پایان می‌رسد و بعد منتخبان تازه نفسی می‌آیند که می‌خواهند وارد صف مبارزه با کرونا شوند و نقشی در این کارزار به عهده گیرند.

البته نزدیکی پایان کار نمایندگان دوره دهم، دلیلی بر کم‌کاری آنان نیست؛ چه اینکه در همان روز‌های اول شیوع کرونا، تعدادی از نمایندگان تهران با همراهی برخی سازمان‌های مردم نهاد (NGO) آموزش‌دیده توسط سازمان هلال احمر و اداره بهداشت شرق تهران آموزش خانه به خانه و توزیع پک‌های بهداشتی برای مقابله با این ویروس را در منطقه دروازه غار انجام دادند؛ این همان کاری است که تعدادی از منتخبان تهران نیز در بازدید از کارخانه‌ها و مناطق حاشیه‌ای تهران همچون کوره‌پزخانه‌ها و محلات فقیرنشین، چون امامزاده یحیی انجام دادند تا با ارتباط با مردم در جریان رسیدگی‌ها قرار گیرند.

از طرف دیگر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایام تعطیلات اجباری جلسات علنی بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا سعی کردند از طریق ویدیو کنفرانس اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا را پیگیری کنند و حتی تصمیماتی گرفته و به وزرای مربوطه هم تذکراتی بدهند. منتخبان مجلس یازدهم نیز صرفاً به بازدید از محلات حاشیه‌ای تهران اکتفا نکردند و با برگزاری نشست‌های حضوری و گاهی مجازی به بررسی اولویت‌های مجلس آینده به ویژه راهکار‌های مقابله با کرونا و تقویت بنیه بهداشتی و درمانی کشور پرداختند.

با آغاز به کار جلسات علنی مجلس، نمایندگان مجلس دهم، بررسی راهکار‌های مقابله با کرونا را جدی‌تر در دستور کار قرار دادند که دعوت از وزرای بهداشت و کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه برای ارائه گزارش در همین راستا بود. محور اصلی دستورهای کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دو هفته گذشته و حتی هفته جاری نیز بررسی تاثیرات کرونا بر اقتصاد و سلامت و امنیت کشور است تا با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه به راهکار و برنامه مدونی دست پیدا کنند.

در این بین، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به عنوان بازوی پژوهشی پارلمان مرتب گزارش‌هایی با موضوع تاثیرات کرونا بر ابعاد مختلف زندگی مردم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزش، فناوری اطلاعات و موارد دیگر منتشر کرده و در اختیار نمایندگان قرار داده است. منتخبان نیز در همین مدت تلاش کردند با دادن فراخوان‌هایی از کارشناسان و متخصصان برای دادن راهکار‌های مقابله با کرونا دعوت کنند تا به محض شروع به کار، با دست پر به جنگ کرونا بروند و بتوانند در ریل گذاری به دولت کمک کنند؛ برگزاری نشست‌هایی با کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نیز در همین راستا بوده است.

منتخبان و نمایندگان مجلس سعی کردند در این مدت از طریق صفحات خود در فضای مجازی به خصوص توییتر ضمن توضیح درباره اقداماتشان برای مردم روشنگری کنند و حتی از این مجال برای دادن تذکراتی به وزرا استفاده کردند. تمرکز بیشتر منتخبان این بود که این صحبت‌ها به معنای هشدار است و زمانی که بر صندلی سبز مجلس تکیه زدند، دیگر این موضوعات از حالت هشدار خارج شده و به تذکر و برخورد جدی‌تر منتهی می‌شود.

به هر حال شاید بتوان گفت، کرونا عاملی برای اتحاد اکثر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلف شد تا نشان دهند، سلامت مردم از هر چیزی مهمتر است و حاضرند برای تامین آن از منافع سیاسی خود بگذرند؛ بنابراین، می‌توان امیدوار بود که همین روند در تمامی منازعات سیاسی دنبال شود تا بتوان از قبل آن، مشکلات را به بهترین شکل حل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
این مجلس هر کاری هم بکند، باز نماینده اقلیت است و چهره ای مردمی بدست نخواهد آورد!
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
مثل اینکه سرتیتر اشباه املایی باید نوشته میشد نمایندگان
و منتصبان
این روز ها همه به فکر شوآف هستن ....شما چطور؟
تو را به خدا یک فکری بحال مستاجرها کنید حداقل یک قانونی تصویب کنید که صاحب خانه نتونه امسال بیرونمون کنه کجا برم کجا بیارم پول پیش را افزایش بدم همه که رحم ندارند از بالا یک کاری کنید (آهای کسی فریاد منو میشنوه آهای اونهایی که حقوق نجومی میگیرید که خدمت کنید آهای دولت آهای مجلس آهای کسانی که رای میخواستید من هم الان به قوانین شما نیاز دارم)
نمایندگان هر دوره مملکت را خراب و خرابتر کردند وای بحال دو دوره!
نمایندگان ملت
خیلی خنده داراست
بابا چرا نمیخواین قبول کنید مجلس هیچ کاره است، کافی وضعیت بودجه نهادها و نحوه تصویب بودجه را نگاه کنید
چون خودشان هم درخطر هستند همكاري ميكنند
منتخب؟ بیش از ۵۰ درصد مردم به قول خودتان به این بی ها رای نداده اند؟ منتخب؟ منتخب که؟؟؟!!!
آره مجلس خیلی کارها در مورد کرونا کرد همین که ابتدای شروع اپیدمی کرونا استارت خورد بستن و رفتن تفریح
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی