بازدید 3235
عطوان :

ترامپ بزرگ ترین قربانی کرونا است

روزنامه «رأی الیوم» در سرمقاله روز سه شنبه خود تاکید کرد، رویکرد نامناسب «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با بحران کرونا او را به بزرگ ترین قربانی این بحران در این کشور تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۷۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 14 April 2020

روزنامه «رأی الیوم» در سرمقاله روز سه شنبه خود تاکید کرد، رویکرد نامناسب «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با بحران کرونا او را به بزرگ ترین قربانی این بحران در این کشور تبدیل کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عبدالباری عطوان تحلیلگر سیاسی منطقه و جهان در این سرمقاله عملکرد ترامپ را در مقابله با کرونا مبتنی بر «جهل و غرور و قلدرمآبی» توصیف کرد و از کنفرانس های مطبوعاتی رئیس جمهوری آمریکا به عنوان «سیرک روزانه» نام برد.  

وی افزود : ترامپ هم اکنون در مقدمه صحنه تحولات در آمریکا قرار گرفته و در مورد همه چیز اظهار نظر می کند.

سردبیر رأی الیوم از ادامه «تجدید حیات اقتصادی» آمریکا به عنوان بزرگ ترین عامل نگرانی ترامپ یاد کرد و نوشت : ترامپ بدون مشورت با کارشناسان و اقتصاددانان برای به جریان افتادن مجدد چرخه اقتصاد در آمریکا زمان تعیین می کند. این امر نشان می دهد که اقتصاد برای ترامپ از جان شهروندان آمریکایی با ارزش تر است.

عطوان با اشاره به گزارش های علمی انتشار یافته در آمریکا یادآور شد که در این گزارش ها با نام بردن از ترامپ به عنوان «عامل اصلی مرگ ۲۲ هزار شهروند آمریکایی» آمده است، وی در اثر ناآگاهی و سهل انگاری در مهار سریع بحران کرونا قربانیان کووید – ۱۹ را به کام مرگ فرستاد.

بر اساس آخرین آمارهای روز سه شنبه کرونا در امریکا تاکنون بیش از ۲۳ هزار و ۶۴۴ نفر را کشته و ۵۸۷ هزار و ۱۵۵ نفر را مبتلا کرده است.

تاکنون ۳۶ هزار و ۹۴۸ نفر از مبتلایان به کرونا نیز در امریکا بهبود یافته اند.

سرمقاله نویس رای الیوم از دکتر «آنتونی فاوچی» کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های مسری و مشاور ترامپ به عنوان اولین فردی نام برد که در آمریکا زنگ خطر کرونا را به صدا درآورد و نوشت : آنتونی دیروز در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» اظهار داشت که «اگر ما در بستن تاسیسات عمومی سرعت عمل نشان می دادیم، می توانستیم جان بسیاری را از مرگ نجات دهیم» که به وضوح به مخالفت ترامپ با رهنمودهای زودهنگام وی در همین رابطه اشاره دارد.

عطوان افزود: ترامپ به عنوان یک تاجر چیزی به نام احساسات و عواطف بشردوستانه نمی شناسد و تنها آمار بازار بورس و نرخ بیکاری را می شناسد و به همین دلیل بحران کرونا نقاب از چهره زشت او و اطرافیانش برداشت و گذشت روزگار ثابت خواهد کرد که سیستم پزشکی در آمریکا دروغی بیش نیست زیرا این کشور فاقد مواد بهداشتی و پزشکی لازم و تحقیقات علمی است که بتواند آینده و تحولات و بحران هایش را به طور مستند مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: در گذشته در جهان برخی از رهبران ثروتمند برای معالجه رهسپار بیمارستان های آمریکایی همچون «مایو کلینیک» می شدند زیرا به عنوان پیشرفته ترین و مجهزترین بیمارستان های جهان شناخته شده بودند که بهترین پزشکان و پژوهشگران دنیا را در خود جای داده اند در حالی که اکثر این مراکز درمانی و پزشکی در اولین امتحان کرونا شکست خوردند و در آنها هیچ نشانی از معالجه های سریع و سرم و حتی دستگاه های تنفس مصنوعی به اندازه کافی به عنوان حداقل امکانات یافت نشد.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی هم اکنون «قرنطینه شخصی» و باقی ماندن در درون چهار دیواری خانه ها به عنوان موثرترین و کارآمدترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شناخته شد که البته این موضوع نیازی به کارشناسان غربی و شرقی متخصص در زمینه بیماری های واگیردار ندارد و بر همین اساس ما در آینده شاهد یک انقلاب واقعی خواهیم بود که بسیاری از امور بدیهی پزشکی را تغییر خواهد داد.

عبدالباری عطوان در پایان تاکید کرد: ترامپ از نظر شخصیتی، انسانی و سیاسی سقوط کرد و با خود نزدیک ترین همپیمانانش یعنی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند را ساقط کرد.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل