بازدید 24110
پیمانه اقتصادی

انتقاد یک نماینده از جایگزین کردن تیبا به جای پراید/ مکزیک به نفت ۵ دلاری هم راضی است/ سود وام یک میلیونی یارانه‌بگیران چقدر است؟ / خودروسازان آلمانی از مرکل چه درخواستی داشتند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند صعودی بورس تهران، وزیر اقتصاد: بازار سرمایه شفاف‌ترین نهاد اقتصادی است، معاون سازمان بورس: منظور وزیر اقتصاد توقف عرضه‌های اولیه نبوده است، دلار در صرافی بانکی تکان نخورد، سکه گران شد، بانک‌های آمریکایی برای مصادره شرکت‌های نفت شیل دندان تیز کردند و کاهش ۳۵۰۰ تومانی تعرفه صادرات گوشت مرغ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 12 April 2020

انتقاد یک نماینده از جایگزین کردن تیبا به جای پراید/ مکزیک به نفت ۵ دلاری هم راضی است/ سود وام یک میلیونی یارانه‌بگیران چقدر است؟ / خودروسازان آلمانی از مرکل چه درخواستی داشتند؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند صعودی بورس تهران، وزیر اقتصاد: بازار سرمایه شفاف‌ترین نهاد اقتصادی است، معاون سازمان بورس: منظور وزیر اقتصاد توقف عرضه‌های اولیه نبوده است، دلار در صرافی بانکی تکان نخورد؛ در بازار آزاد گران شد، سکه گران شد، بانک‌های آمریکایی برای مصادره شرکت‌های نفت شیل دندان تیز کردند و کاهش ۳۵۰۰ تومانی تعرفه صادرات گوشت مرغ را در بر دارد.

ادامه روند صعودی بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 15404 واحدی معادل 2.53 درصد به رقم 623 هزار و 260 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 190 واحدی به رقم 7 هزار و 961 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 4104 واحدی معادل 2.53 درصد به رقم 166 هزار و 84 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 4258 واحدی معادل 1.98 درصد، عدد 219 هزار و 754 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2832 واحدی معادل 1.98 درصد به رقم 146 هزار و 161 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 19217 واحد افزایش معادل 2.46 درصد را رقم زد و به سطح 799 هزار و 418 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 12247 واحد افزایش معادل 2.87 درصد به رقم 438 هزار و 536 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 26658 واحد افزایش معادل 2.04 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 332 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

انتقاد یک نماینده از جایگزین کردن تیبا به جای پراید/ مکزیک به نفت ۵ دلاری هم راضی است/ سود وام یک میلیونی یارانه‌بگیران چقدر است؟ / خودروسازان آلمانی از مرکل چه درخواستی داشتند؟

وزیر اقتصاد: بازار سرمایه شفاف ترین نهاد اقتصادی است

 فرهاد دژپسند صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان بورس اوراق بهادار در وزارت اقتصاد گفت: بازار سرمایه امروز به مرتبتی رسیده که می توان به عنوان بال نخست در تامین مالی اقتصاد کشور به آن امید بست. هم اکنون سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد به یک چهارم افزایش یافته و البته هنوز امکان رشد دارد و با توجه به ظرفیت های بازار سرمایه و تدبیر لازم ، می توان این آمار را حداقل تا ۵۰ درصد افزایش داد. به ویژه اینکه این بازار پتانسیل بسیار خوبی در مردمی کردن اقتصاد دارد. در حال حاضر، بازار سرمایه شفاف ترین نهاد اقتصادی است؛ در دوران ریاست دکتر محمدی و همکاران وی  اقدامات موثر و ارزشمندی به ویژه در راستای  مردمی کردن اقتصاد انجام شد و در آینده نیز  بازار سرمایه هوشمند در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد .

معاون سازمان بورس: منظور وزیر اقتصاد توقف عرضه‌های اولیه نبوده است

حسن امیری معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه عرضه‌های اولیه همچون گذشته و مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی فرابورس و بورس تهران ادامه خواهد یافت، گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه عصر دیروز شورای عالی بورس مصوبه این شورا برای تعلیق تصمیمات مرتبط با نوسانات ۲۰ درصدی و ۵۰ درصدی را اعلام کرده بودند و به هیچ عنوان منظورشان توقف عرضه‌های اولیه نبوده است اما بدلیل تقطیع بخش اول مصاحبه تصویری وزیر با صداوسیما، این برداشت اشتباه ایجاد شده که قرار است عرضه اولیه سهام شرکتهای دولتی تعلیق شود. به نقل از مهر؛ وی افزود: مصوبه‌ای که وزیر اقتصاد عصر دیروز از تعلیق آن خبر داده بودند، مرتبط با فراهم سازی زیرساختارهای بازار سرمایه بوده که قرار است با بررسی‌های بیشتر و تهیه یک طرح جامع تقویت شوند.

دلار در صرافی بانکی تکان نخورد؛ در بازار آزاد گران شد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 15500 تومان از مردم خریداری و به قیمت 15600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، بدون تغییر می باشد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 16900 تومان از مردم خریداری و به قیمت 17000 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشت. اما بر اساس اطلاعت دریافتی از معاملات حاشیه بازار، هر اسکناس دلار آمریکا به رقم 16230 تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، افزایش داشته است. یورو نیز در بازار آزاد، هم اکنون به نرخ 17740 تومان معامله می شود.

سکه گران شد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز با رشد ۸۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. به دلیل تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر، قیمت اعلام شده برای طلا و انواع سکه در این روزها بر اساس محاسبه نرخ دلار و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی انجام می شود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۴۳ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

مکزیک به نفت ۵ دلاری هم راضی است

اسپوتنیک: از مجموع 23 کشور تولید کننده نفت در توافق کاهش عرضه نفت اخیر که هفته گذشته شکل گرفت، فقط مکزیک زیر بار سهم خود از پایین آوردن تولید نرفت. در قالب این توافق، قرار بود طی دو ماه آینده روزانه 10 میلیون بشکه از عرضه نفت به بازار جهانی، کاهش یابد. مقاومت مکزیک این توافق را در خطر قرار داد و حتی دخالت آمریکا هم نتوانسته مشکل را حل کند. برخی کارشناسان بر این باورند، دلیل آنکه آندرس مانوئل لوپز آبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک،‌در برابر هرگونه کاهش عرضه بیش از صد هزار بشکه روزانه نفت این کشور، مقاومت می‌کند، نحوه قیمت‌گذاری نفت این کشور است.

جرمی مک‌کره‌آ، کارشناس ارشد مؤسسه ریموندجیمز کانادا، می‌گوید: اوضاع مکزیک به گونه‌ای است که اگر قیمت نفت به 5 دلار در هر بشکه سقوط کند، این کشور درآمد بیشتری را نسبت به زمانی که عرضه خود را کاهش دهد، خواهد داشت. کشورهای اوپک پلاس، از مکزیک خواسته‌اند تا، عرضه نفت خود به بازار جهانی را 400 هزار بشکه در روز کاهش دهند. مک کره‌آ معتقد است: اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفته به جای مکزیک، 250 هزار بشکه، از عرضه نفت به بازار را کم خواهد کرد و رئیس‌جمهور مکزیک این اقدام را رویکردی از روی دست و دلبازی عنوان کرد، نباید خیلی خوشبینانه مورد توجه قرار گیرد، چرا که ممکن است آمریکا، تولید این مقدار را کم نکند بلکه این 250 هزار بشکه را به انبارهای خود هدایت کند. البته چنین چیزی درباره دیگر تولید کنندگان نفت ممکن است صدق کند.

بانکهای آمریکایی برای مصادره شرکت‌های نفت شیل دندان تیز کردند

ویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بانک‌های بزرگ آمریکا برای آغاز مصادره دارایی‌های شرکت‌های نفت شیل در حال افول آمریکا آماده می‌شوند. این اقدام بانک‌ها برای جلوگیری از ضرر ناشی از عدم بازپرداخت وام‌های خود توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود. شرکت‌های نفت آمریکا وابستگی سنگینی به وام دارند و حالا با طوفان سخت کاهش شدی تقاضا و سقوط سهمگین قیمت نفت روبرو شده‌اند. بانک‌های بزرگ آمریکا شامل جی‌پی مورگان چیس، ولز فارگو، بانک آمریکا و سیتی گروپ در حال تأسیس شرکتی مستقل برای تملک دارایی‌های نفتی و گازی خود هستند.

این بانک‌ها همچنین به دنبال استخدام متخصصان مربوطه برای مدیریت این دارایی‌ها می‌باشند. حتی پس از توافق کاهش تولیدی که اوپک پلاس دو روز پیش اعلام کرد، شانس بقای بسیاری از این شرکت‌ها ناچیز است. با انتشار اخباری از اینکه با سقط قیمت نفت سودآوری بسیاری از چاه‌های نفت ناچیز شده است، از چند ماه پیش و حتی قبل از اینکه سقوط قیمت‌ها به این شدت شود، بانک‌ها از دادن وام‌های جدید به شرکت‌های نفت شیل آمریکا خودداری کردند. به نقل از مهر؛ حالا با بدهی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلاری‌ای که پشتوانه آن دارایی‌های شرکت‌های نفت و گاز شیل است، بسیاری از این شرکت‌ها در لبه پرتگاه قرار دارند.

خودروسازان آلمانی از مرکل چه درخواستی داشتند؟

سازمان‌ها و اتحادیه‌های خودروسازی آلمان از آنگلا مرکل، صدر‌اعظم خود درخواست کرده‌اند تا مجوز ازسرگیری فروش خودرو در این کشور را پس از توقف چند روزه به دلیل نگرانی از شیوع بیشتر ویروس کرونا در آلمان، صادر کند. در نامه گروهی از این سازمان‌ها به مرکل تصریح شده است که اگر شرکت‌ها نتوانند دارایی‌های خود را به فروش برسانند، بسیاری از آنها با ریسک ورشکستگی مواجه خواهند شد. برخی از وارد‌کنندگان و صادرکنندگان بزرگ خودرویی در آلمان نیز این نامه را امضا کرده‌اند. این نامه خطاب به صدراعظم آلمان یادآور می‌شود که خودروسازان این کشور دیگر فضایی را برای انبار کردن محصولات خود ندارند و این به معنای آن است که تولید با وقفه روبه‌رو می‌شود یا ممکن است دیگر نتوان آن را از سر گرفت. در این بیانیه همچنین آمده است: «نمایندگی‌های فروش خودرو نسبت به خواربار فروشی‌هایی که همچنان فعال هستند، بهتر می‌‌توانند از مردم در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.»

کاهش ۳۵۰۰ تومانی تعرفه صادرات گوشت مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی از کاهش ۳۵۰۰ تومانی تعرفه صادرات گوشت مرغ برای تعادل بخشی عرضه و تقاضا خبر داد و گفت: کانال واردات و صادرات باید همیشه باز باشد تا تعادل بخشی در کشور رخ دهد. مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کاهش قیمت مرغ در کشور اظهار کرد: قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان برای مصرف کننده است اما قیمتی که امروز شاهد آن هستیم حدود ۲ هزار تومان افت کرده است. وی افزود: در حال حاضر در برخی از فروشگاه‌ها، مرغ ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان عرضه می‌شود که در روزهای مختلف هفته متفاوت بوده و در روزهای پنج‌شنبه کمی افزایش می‌یابد اما به طور میانگین حدود ۲ هزار تومان افت قیمت در فروش گوشت مرغ داریم.

انتقاد یک نماینده از جایگزین کردن تیبا به جای پراید

عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره توقف خط تولید پراید در اردیبهشت ماه و جایگزین شدن تیبا و ساینا به جای آن، گفت: اگرچه در سال‌های اخیر، توقف خط تولید پراید یکی از تاکیدات اصلی کارشناسان صنعت خودرو بود اما این توصیه ها در شرایط عادی انجام می‌گرفت، از آنجا که در حال حاضر واردات خودرو ممنوع شده توقف تولید آن با اما و اگرهای بسیاری همراه خواهد بود. وی ضمن تاکید بر اینکه توقف خط تولید پراید در شرایط فعلی و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم می تواند تاثیرات نامناسبی بر اقشار آسیب پذیر داشته باشد، معتقد است اجرایی کردن این تصمیم می تواند موجب کمبود خودرو در بازار و افزایش قیمت شود. 

وی افزود: از آنجایی که قیمت تیبا و ساینا از پراید گرانتر است، تولید این خودروها صرفه اقتصادی بیشتری برای خودروسازان دارد، در واقع ممکن است منافع خودروسازان در جایگزین کردن تیبا و ساینا به جای پراید باشد. این نماینده مردم در مجلس دهم جایگزین کردن ساینا و تیبا به جای پراید را خالی کردن جیب مردم در شرایط کنونی دانست و اظهار کرد: علیرغم اینکه کیفیت تیبا و ساینا تفاوت چندانی با پراید ندارد، اما قیمت آنها بیشتر است و این امر می تواند با توجه به کاهش توان مالی مردم، اقشار آسیب پذیر را از خرید خودروهای ارزان قیمت نیز محروم کند، از سوی دیگر احتمال نابسامانی بیشتر بازار خودرو دور از انتظار نخواهد بود. /خانه ملت 

سود وام یک میلیونی یارانه‌بگیران چقدر است؟

وام یک میلیونی احتمالا همراه با یارانه اردیبهشت به حساب متقاضیان واریز می شود و در هر ماه از محل یارانه‌ ای که دریافت می کنند، قسط آن طی ۲۴ ماه کم خواهد شد.

اما در این بین برخی به اشتباه تصور می‌کنند که قسط این تسهیلات بالا بوده و با توجه به سود ۱۲ درصدی که برای آن در نظر گرفته شده است، در هر ماه بخش زیادی از یارانه آنها صرف پرداخت قسط خواهد شد و در مجموع  برایشان به صرفه نیست. این در حالی است که محاسبه سود و بازپرداخت وام یک میلیونی نشان می‌دهد که دریافت یک میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماه؛ در مجموع حدود ۱۲۹ هزار تومان سود  دارد و باید برای دریافت یک میلیونی؛ تا یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۶۳ تومان برگردانده شود.

دریافت کنندگان وام یک میلیونی در هر ماه حدود ۴۷ هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند که از محل یارانه واریزی و البته کمک معیشتی آنها به طور خودکار کسر می شود. به نقل از ایسنا؛ در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می کنند و در کنار آن حدود ۶۰ میلیون نفر از این جمع، کمک معیشتی به تناسب اعضای خانوار دریافت می کنند؛ به طوری که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
انتقاد یک نماینده از جایگزین کردن تیبا به جای پراید ?!!! چه نابغه ای این نماینده . به اسم حمایت از قشر ضعیف ولی در واقعا .........
گفتن میخوان به بیست و دو میلیون نفر وام بدن از هر نفر صد و بیست و خورده ای سود بگیرن میشه بیشتر از دو تیلیارد تومن سود خالص از جیب مردم. فکر نمیکردم این روزها رو به چشم ببینم الان فهمیدم اسلام واقعی برای ما نیست برای خارجی هاست
مردم سود می کنند از وام که وظیفه دولت بوده کمک کنه چون جلوی همه گیری نتونست بگیره و عملا کشور رو فلج کرده این بی دبیری دولت بود که زمانی در یک شهر این مشکل بود کنترلش نکرد الانم وظیفه هست کمک معیشتی بده نه وام اونم با دوازده در صد سود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
دو هزار و دویست و ده میلیارد تومان. عدد اینجوری خوانده میشود
... تا کی خودروهای الاینده و ناامن باید جان ومال مردم را تلف کنندو...؟؟؟؟؟!!!!
در نهایت این ویروس به نفع چین تمام میشه بعداز دوران کرونا چین همه کالاهاشو می فروشه به دنیا که سودی سرشار به دست میاره
ولی الان ژاپن داره کارخانه هاو شرکت هاشو از چین خارج می کنه گفته هرکی از چین برود تسهیلات بهش میده
کاری که از الان بقیه دنیام با چین باید بکنن وگرنه چین ابر قدرت دنیا میشه اونوقت حتا آبم بخوای بخوری از چین باید اجازه بگیری چین منابع انسانی زیادی داره که برای دنیا تهدید اقتصادی به حساب میاد مردمشم از رهبرانشون زاضین و حساب می برن متاسفانه تنها راه حارج شدن از چین و قطع همکاری با اوناس اگه دنیا علیه چین متحد نشن همون طور که گفتم باید از چین اجازه بگیرید
خودروسازان آلمانی از مرکل چه درخواستی داشتند؟
جواب : یه گله مدیر جهادی دست پاک از ایران خودرو و سایپا وارد کنید ، که مدیریت یادشون بده چطور ماشین با تکنولوژی 30 سال قبل به قیمت روزه (با احتساب تورم سالانه) ، پیش فروش یکساله انجام بدن بدون تعهد یعنی یکسال کشک (هر وقت دوست داشتن) ، هر رنگ و مدلی هم که دوست داشتن نصف پولش هم امروز بگیرن را یاد بگیرن.
تنها وسیله نقلیه ی استاندارد تولید داخل که هیچوقت تحت تاثیر تحریم ها قرار نگرفت و در تولید آن تقریبا خودکفا هستیم قاطر و الاغ است .
در مملکتی که از یارانه بگیر بخواهندحدود ده برابر شیطان بزرگ ربا بگیرند فاتحه انسانیت رو باید خواند و از این به بعد بجای مرگ بر امریکا بگوییم مرگ بر بانکداری اسلامی ربوی کذاب
الان مراجع تقلید کجا هستن یقه دولت رو بگیرن بگن این ربا هست.؟؟؟!!!
مردم دارن تو بدبختی دست و پا میزنن آقایون به دروغ آمار متناقض دست مردم میدن بعد تازه توصیه میکنن از خونه بیرون نرید.
ببخشید کرایه خون و خرج زن و بچه من رو کدوم نهاد و مسوولی میده؟!!!!
به حای اینکه به مردم کمک کنند بدتر حیب مردم رو خالی میکنن
تو این شرایط تو خیابونا بیشتر به جای ایستگاه کمک رسانی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی پلیس راهور با دوربین کنترل سرعت میبینی
۲۰۰ میلیارد دلار خسارت سالیانه دشمنی بیهوده با آمریکا+ بودجه نهاده و شرکتهای دولتی+ عدم مالیات دهی بنیاد مستضعفان، ستاد امام، آستان قدس... همه جای دنیا نظامها مسوول ایجاد اشتغال و رفاه مردمش هستند، چرا باید اینجوری باشه؟چرا بایددمردم اینقدر تحت فشار این نوع مدیریت باشند؟
پس می خواستین برای یه میلیون با 12 درصد سود 2.5 بدن.ای ول باو
در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می کنند????????
مطمئنی !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
دانیال خان شما کاملا درست گفتی .مطمئنا تعداد یارانه بگیران خیلی خیلی کمتر از 78 میلیونی هست که دولت بارها اعلام میکند.
هر ماهه یارانه هزاران خانواده نیازمند به دلایل واهی و کاذب قطع شده و از سال 93 این روال ادامه داره و به هیچیک از اعتراضات مردم رسیدگی نمیشه و بجز خود ستاد هدفمندی هیچ مرجع رسمی برای مراجعه و استعلام هم وجود نداره میتوان گفت که تعداد یارانه بگیران زیر چهل میلیون نفر است ...
دولت از آب کره میگیره یعنی این :
یک میلیون وام از پول بدون پشتوانه چاپ و اعتبار شده میده اونوقت صد و سی تومن سود ازش میگیره در آمریکا ۱۲۰۰ دلار و در کانادا ۲۰۰۰ دلار و بسته کالایی به چه طول و تفضیلی برای هر ماه به هر نفر میدن آنوقت آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
بخدا از دیدن اینهمه ماشین شبیه هم خسته شدیم، پراید، تیبا، پژو 405 ، پارس، سمند... کاش همون پیکان بود، لااقل تنوع بیشتر میشد.
خجالت آور است که دولت برای پرداخت یک میلیون تومان وام با نزول ۱۲ درصدی چنین افتخار هم میکند !!!؟؟؟
شما رو بخدا این وام را اینقدر رسانه ای نکنید. آبرویمان را بیش از این نبرید. کجای دنیا وام ۶۲ دلاری را اینقدر بزرگ جلوه میدهند؟
در آمریکا، کنام شیطان بزرگ، اگر هم سود بگیرند 3/5 درصد است!!! و در چنین مواردی .ام های بدون سود و حتی کمک های بلا عوض می دهند. چند سال پیش به عراق وامی یک میلیاردی پرداخت شد که سود آن 4 درصد بود و باز پرداخت آن هم تازه بعد از ده سال شروع می شد و بیست سال هم به طول می کشید!!! بیشتر به یک غرامت جنگی می مانست، بگذریم از هزینه ساخت محلس جیبوتی که بازپرداخت آن یبا ک مشت توهین و متلک انجام شد!!! این کشور واقعا چقدر بیگانه نواز و خودی کُش است!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کومور و گینه و سومالی و... اینقدر هستن! باور نکردنیه، حالا اینا هیچی، ایران خودرو رو بگو رفته تو آفریقاذو ونزوئلا کارخونه ساختن از جیب ما
اره بگو پراید بدن ملت غیور یوقت نری دنبال ازاد کردن واردات ما مردم پررو میشیم ماشین خوب سوارشیم
رییس جمهور اگر مبلغ یک میایون دتومان را اظهار نمیکرد سنگین تر بود یک میلیون تومان معادل چیزی حدود شصت دلار میشود اگر بلاعوض هم بود مبلغی نمیشد در صورتیکه میخواهد بهره دوازده در صد هم بگیرد یعنی به جای کمک به مردم کاسبی هم میخواهد انجام دهد ان هم درکشوریکه یک درصد جمعیت دنیا وحدودا بیست در صد ذخیره جهان را داراست
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
هان خرت یافتم بیار افسار !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
منم یک سوپر ی دارم با ماهی ده یا دوازده میلیون تراکنش بعد اعتراض برای ندادن یارانه معیشتی جواب دادن که شما ماهی هفده میلیون در امد داری و به سما تعلق نمی گیرد اگه دوباره اعتراض کنی یارانت قطع می شود
دم نماینده گرم که فهمید ما اقشار ضعیف توان ماشین بالاتر از پرایدو نداریم حتی دست چندمش!
تابناک عزیز !

جدیدا یا از روی محافظه کاری و ملاحضه کاری و یا بخاطر کوتاه ولی تند و تیز بودن انتقادم ، دیگه همه پیامهامو مینویسین غیر قابل انتشار !

باشه ! انتشار ندین !

لااقل خودتون ببینین !!!

این وام خجالت آور یک میلیونی توام با بهره ۱۲ درصدی ، عملا یعنی دهن کجی به تمام آرمانهای شهدا !
آقای روحانی !!! ممنونیم !!! اون وام یک میلیونی با بهره دوازده درصدی ، ارزانی خودتان و اطرافیان خودتان

شما به مدیریت ضعیف و بی کفایت خودتون اگه ادامه ندین ؛ برای ما حکم وام صد میلیون تومانی و البته بدون بهره را دارد !

مدیریت و کفایت ندارید ! آیا شجاعت کنار رفتن و البته قبل از کنار رفتن ؛ شجاعت عذر خواهی از مردم را هم ندارید ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
احسنت. حرف و درد دل میلیون ها ایرانی را گفتی.
بورس ایران آدم رو یاد بربره میندازه.... همه جای دنیا با این شرایط کرونا در حال سقوطه، در ایران بورس، باا ین اقتصاد در به داغون هر روز دو سه درصد میره بالا
تحقیر ملت خود و شیفتگی مبالغه آنیز برای دیگران!
حقیقت کرونا و آمار سنگین کشورهای پرمدعا هم نتونست ذهن هابی زنگ زده را نجات بده
کاش تو این مملکت بدنیا نمی آمدم و یا 4 دهه پیش عمرم تمام می‌شد آخه این چه زندگی هست همش استرس همش بدبختی نه پولدار زندگی میکنه نه فقیر...
تابناک عزیز در شرایطی که همه کشور های دنیا در گیر با کوئید ۱۹ هستند دولت کشورهای دیگه به مردم خودشون کمک بلا عوض هیکنند همچنان که در اخبار و جراید میبینیم بعد دولت ماهم از این فرصت پیش اومده میخواد کاسبی بکند و سود خوبی بابت این وام ها از ملت بگیرند در واقع ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر هستند که با یه ضرب ساده سودی که به دولت میدن میشه رقمی برابر با ۲۹۸۴۵۴۹۰۰۰۰۰۰ ریال !!!! ایران برعکس همه دنیا هست ملت دارن به دولت محترم مبلغ بالا رو کمک مقابله با ویروس کرونا میکنند !!!!
دولت میخواهد به مردم کمک کند یا پول سودی بدهد این وام بدرد نمیخورد
در بسياري از كشورها پرداخت وام بلا عوض ماهانه چند صد دلاري انجام ميشه اونهم به تمامي افراد جامعه اونوقت در تو كشور ما به ده بيست درصد افراد اونم 60 دلار ميخوان وام بدن تازه اونم بلا عوض نيست و از يارانه ميخوان كم كنن
همه به كنار سودهم ميخوان بگيرن.
اينم عقود اسلامي داره ؟؟؟؟؟؟؟/
وام بابت كرونا؟؟؟؟؟؟؟
اگر همين پولهاي بلوكه شده اي رو كه اين روزها به عنوان كرونا آزاد ميشه رو به ملت بدن به همه چند ميليون بلا عوض ميرسه
خواندن نظر کاربران بسیار مفید تر از اخبار است با سپاس از انتشار نظرات
مقصر پیکان و پراید و تیبا نیست این طفلکی ها که تصمیمی نمی توانند بگیرند. انگشت تان را باید سمت دیگر ببرید
سود 1ميليون تومان در24ماه میشود 240000 تومان که در خبر شما 129000 تومان ذکر شد که اشتباه است لطفا خبر را تصحیح نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
سود تسهیلات بصورت پلکانی محاسبه میشه ، یعنی شما ماه اول سود یک ماه 1 میلیون رو باید پرداخت کنی اما ماه آخر سود یک ماه 47 هزار توامان ، پس محاسبات شما اشتباهه . البته من محاسبات نویسنده این مطلب رو بررسی نکردم اما به نظر درست میاد. هر چند کل این وام میشه 60 دلار
۷۸ میلیون نفر دارن یارانه میگیرن؟؟؟
عزيز دل برادر به لطف شما مسوليت پرايد هم ديگر براي قشر ضعيف رويا حساب ميشود
یعنی اینقدر ما بدبختیم که نماینده مردم داره پیگیری میکنه پراید را از مردم نگیرید. کشور ما جز کشورهای دارای منابع زیادی است. مردم ما باید بهترین خودروهای روز دنیا را سوار شوند. آنوقت نماینده دلسوز ما دنبال پراید است.
طنز سال :

به هر خارجی بگی دولت ایران داره 70 دلار وام با بهره 12 درصد میده دست میکنه تو جیبش و 200 دلار میزاره رو میز میگه داداش 150 دلارش مال خودت ، بقیه اش رو هم بده به دولتتون یه کمک خرجی براش بشه
اخیرا یک میلیارد و ششصد میلیون دلار از پولهای بلوکه شده ایران در آلمان آزاد شده ، همین رو بین مردم تقسیم کنن به هر خانوار 70 دلار حدودا 1/200/000 تومان میرسه
سود بدست آمده از این وام برای دولت میشه 280000000000000 میلیارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی