بازدید 6144

با هر تنگی نفسی به بیمارستان مراجعه نکنید

کد خبر: ۹۷۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 12 April 2020

یک متخصص مغز و اعصاب بیمارستان امام حسین(ع) با بیان اینکه علائم اضطراب شدید با ویروس کرونا به یکدیگر شباهت دارند، گفت: در اضطراب‌های شدید ممکن است افراد به اشتباه تصور کنند که به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین آقا میری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اضطراب و استرس در شرایط بحرانی امری طبیعی است، اظهار کرد: از زمان شیوع پاندمی کرونا افراد زیادی با علائم شدید تنگی نفس، با تصور ابتلا به کرونا، به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تنگی نفس علل مختلفی دارد، افزود: تنگی نفس می‌تواند به دلیل ابتلا به بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا و یا به دنبال استر س ناشی از ابتلا به بیماری ایجاد شود.

این فلوشیپ درمان سکته‌های مغزی با اشاره به تفاوت این دو نشانه، توضیح داد: تنگی نفس ناشی از کرونا دائمی است و با فعالیت بیشتر می‌شود و علائم همراه با این تنگی نفس تب، سرفه‌های خشک و درد بدن است.

دکتر آقامیری با بیان اینکه تب از علائم کروناست، خاطرنشان کرد: تب با احساس گرما یا داغی شدید در بدن کاملا متفاوت است. بالارفتن تب صرفا به معنای بالابودن درجه حرارت بدن است که باید با دماسنج تشخیص داده شود، بنابراین مردم هر گُرگرفتگی یا احساس داغی را به منزله ابتلابه کرونا یا بالارفتن دمای بدن تلقی نکنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: تنگی نفس در افرادی که این روزها استرس‌های شدید ناشی از ابتلا به کرونا را تجربه می‌کنند یا پیش از این نیز به این بیماری دچار بوده‌اند، با انجام فعالیت ذهنی و جسمی بهتر می‌شود، در حالیکه در افراد مبتلا به ویروس کرونا با فعالیت و یا حتی راه رفتن این تنگی نفس هر لحظه بیشتر می‌شود.

وی افزود: تنگی نفس‌هایی که به صورت حمله‌های ناگهانی رخ داده و به طور مداوم فروکش کرده و دوباره پس از مدتی بروز پیدا کند، به احتمال زیاد ناشی از اضطراب و استرس است و به ویروس کرونا ربطی ندارد.

این متخصص مغز و اعصاب در خاتمه به افرادی که دچار علائم اصلی کرونا یعنی تب، تنگی نفس مداوم با سرفه‌های خشک شدید می‌شوند توصیه کرد که با شماره ۴۰۳۰تماس گرفته و به توصیه‌ها توجه کنند و در صورت بیشتر شدن علائم با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی به بیمارستان مراجعه کرده و مورد درمان قرار بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر