بازدید 3271
رئیس دوره ای اوپک مطرح کرد:

تولید نفت باید فورا کاهش یابد

کد خبر: ۹۷۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 06 April 2020

رئیس دوره‌ای اوپک در آستان برگزاری نشست فوق‌العاده احتمالی اوپک پلاس خواستار کاهش فوری عرضه نفت شد.

به گزارش مهر به نقل از مؤسسه پلتس، محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر و همزمان رئیس دوره‌ای اوپک روز یکشنبه (۱۷ فروردین‌ماه) از تولیدکنندگان نفت خواست تا با حس مسئولیت پذیری بر سر کاهش تولید نفت توافق کنند و تعادل را به بازار آسیب‌دیده در جریان شیوع ویروس کرونا و جنگ قیمتی عربستان سعودی و روسیه، بازگردانند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که الجزایر که هم‌اکنون ریاست دوره‌ای اوپک را به‌عهده دارد مانند گذشته برای جمع‌آوری دیدگاه‌ها، یافتن راه‌حل‌های مشترک و مشارکت در هرگونه تلاش برای ثبات بازار نفت، به نفع هر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده تلاش می‌کند.

رئیس دوره‌ای اوپک که از چند هفته اخیر به دنبال برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک و متحدانش بوده است، گفت: هرگونه تعدیل تولید باید شامل همه تولیدکنندگان نفت جهان، گسترده و فوری باشد.

عرقاب تصریح کرد: شوک مضاعف ناشی از ویروس کرونا بر تقاضای نفت و جنگ قیمتی ریاض و مسکو سبب افت شدید قیمت نفت شد، افتی که طی چند هفته آینده، زمانی که ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در خشکی و دریا تکمیل شود، حتی بیشتر هم می‌شود و این اوضاع به تضعیف شدید طولانی‌مدت بازارهای جهانی نفت منجر خواهد شد.

به گزارش مهر، اوپک، روسیه و ۹ متحد دیگر آن‌ها قرار است روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) نشستی فوق‌العاده را از طریق وبینار برگزار کنند تا درباره توافق کاهش تولید و برقراری آتش‌بس جنگ قیمتی ریاض و مسکو مذاکره کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان