بازدید 11946
۲
ویژه نامه ویدیویی آغاز سال «تابناک»؛ روز هجدهم

«گفتم که روشن‌ از قمر» بهاءالدین خان / «حرف آخر» سیروان خسروی / «امواج شرقی» ظافر یوسف / «سوار» کامران یعقوبی / «روزها» لودوویکو اینائودی / اصول پایه برگزاری جلسات مجازی

هجدهمین روز سال هزار و سیصد و نود و نه فرا رسید و با توجه به سیاست‌های در پیش گرفته شده، بخش قابل توجهی از فعالان در مشاغل‌شان حاضر شده‌اند و دور از انتظار نیست با توجه به شیوه سیاست گذاری در این حوزه، سایر بخش‌ها نیز به رغم توصیه‌های صریح وزارت بهداشت فعال شوند
کد خبر: ۹۷۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 06 April 2020

هجدهمین روز سال هزار و سیصد و نود و نه فرا رسید و با توجه به سیاست‌های در پیش گرفته شده، بخش قابل توجهی از فعالان در مشاغل‌شان حاضر شده‌اند و دور از انتظار نیست با توجه به شیوه سیاست گذاری در این حوزه، سایر بخش‌ها نیز علی رغم توصیه‌های صریح وزارت بهداشت فعال شوند؛ موضوعی که البته نیازمند مباحث تخصصی است و در این بسته تصویری نمی‌گنجد.

در عین حال، فعالیت بخش قابل توجهی از مردم اعم از دانشجویان، دانش آموزان، اهالی فرهنگ و ورزشکاران و... دست کم تا پایان فروردین غیرضروری و ممنوع اعلام شده و همچنان در خانه هستند. در همین راستا، بسته ویدیویی «تابناک» نیز برای مخاطبان «تابناک» همچنان تا عادی شدن شرایط و بازگشایی همه مشاغل، دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز فرهنگی همراه شما مخاطب‌تان محترم خواهد بود و کوشش شده در این ایام این بسته متنوع تر باشد.

«گفتم که روشن‌ از قمر» بهاالدین خان / «حرف آخر» سیروان خسروی / «امواج شرقی» ظافر یوسف / «سوار» کامران یعقوبی / «روزها» لودوویکو اینائودی / اصول پایه برگزاری جلسات مجازی

با حکایتی از عبید زاکانی دعوت‌تان می‌کنیم بسته ویدیویی امروز تابناک را تماشا کنید.

دو درویش خراسانی ملازم صحبت یکدیگر سفر کردندی. یکی ضعیف بود که هر بدو شب افطار کردی و دیگر قوی که روزی سه بار خوردی. اتفاقاً بر در شهری به تهمت جاسوسی گرفتار آمدند. هر دو را به خانه‌ای کردند و در به گل بر آوردند.

بعد از دو هفته معلوم شد که بی گناهند. در را گشادند، قوی را دیدند مرده و ضعیف جان به سلامت برده. مردم در این عجب ماندند.

حکیمی گفت: خلاف این عجب بودی، آن یکی بسیار خوار بوده است، طاقت بینوایی نیاورد، به سختی هلاک شد. وین دگر خویشتن دار بوده است، لاجرم بر عادت خویش صبر کرد و به سلامت بماند.

چو کم خوردن طبیعت شد کسی را
چو سختی پیشش آید سهل گیرد
وگر تن پرور است اندر فراخی
چو تنگی بیند از سختی بمیرد

 

«حرف آخر» سیروان خسروی

«حرف آخر» یکی از نخستین قطعات سیروان خسروی خواننده پاپ است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

«ماه عسل» فرزاد فرزین

«ماه عسل» یکی از قطعات موسیقی آلبوم «شوک» از فرزاد فرزین است. موزیک ویدیو این قطعه را که برگرفته از یکی از کنسرت‌های این خواننده است را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

«امواج شرقی» ظافر یوسف

«امواج شرقی /Les Ondes Orientales» یکی از قطعات ظافر یوسف خواننده و نوازنده عود در سبک است که در قالب یک «کوارتت / Quartet» (چهارنوازی) اجرا شده است. این اجرای متفاوت را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

«سوار» کامران یعقوبی

«سوار» یکی از قطعات کامران یعقوبی نوازنده تنبک است. موزیک ویدیو متفاوت این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

«گفتم که روشن‌ از قمر» بهاالدین خان

«گفتم که روشن از قمر؟» یکی از اشعار امیرخسرو دهلوی شاعر شیرین سخن و پارسی‌گوی هندی است. این شعر زیبا توسط بهاالدین خانه خواننده پاکستانی به شیوه‌ای متفاوت اجرا شده که این اجرا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

«روزها» لودوویکو اینائودی

«روزها / I Giorni» یکی از قطعات «لودوویکو اینائودی / Ludovico Einaudi» موزیسن و پیانیست سرشناس ایتالیایی با همراهی پیانو، ویولنسل و «ماریمبا / Marimba» نواخته است. اجرای زنده این قطعه زیبا را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

طرز تهیه استیک رست پرایم ریب

پرایم ریب یکی از خوشمزه‌ترین و البته گران‌ترین برش‌های گوشت گوساله است که از بخش دنده تهیه می‌شود. این برش مخصوصا اگر از سطح کیفی پرایم یا چویس برخوردار باشد، به شدت لطیف و لذیذ است و تجربه‌ای عالی برای مهمانی‌های مهم به شمار می‌رود. چربی این برش به همراه استخوان‌های دنده باعث می‌شود، طعم گوشت به بهترین حالت خود برسد، به اندازه‌ای که با حداقل چاشني‌ها بتوان بهترین نتیجه را از رست گرفت و حتی اضافه کردن چاشنی بیشتر باعث افت کیفیت تجربه نهایی رست باشد. این ویدیو پس از بررسی چندین دستور پخت متفاوت بهترین روش برای رست کردن پرایم ریب را از مرحله خرید تا سرو بررسی می‌کند.

 

اصول پایه برگزاری جلسات مجازی

جلسات مجازی به برگزاری نشست‌ها و جلسات به صورت مجازی و در بستر اینترنت گفته می‌شود. وبینار هم نمونه‌ای از این نوع جلسات است. جلسات مجازی توسط نرم‌افزار‌های تحت وب و بدون تجهیزات خاص قابل اجرا هستند و این یکی از مزیت‌های اصلی آن است. مزیت دیگر جلسات مجازی عدم نیاز به حضور فیزیکی افراد است و هر کسی از هر گوشه دنیا با دسترسی به اینترنت می‌تواند در جلسه شرکت کند. این نوع جلسات به سرعت در حال رشد است و هر روز شرکت های بیشتر برای کاستن از هزینه‌های خود به این نوع جلسات روی می‌آورند. در این ویدیو به بررسی نقات قوت و ضعف این جلسات پرداخته شده است و گفته می‌شود چطور می‌توان در این جلسات به خوبی درخشید.

 

آموزش دوربین دی‌اس‌ال‌آر؛ بخش پایانی: مشکلات دوربین‌ها

دوربین‌های «DSLR/ دی‌اس‌ال‌آر» علی‌رغم تمام نکات مثبتی که دارند، عاری از عیب و ایراد نیز نیستند. در این ویدیو با پدیده‌هایی مانند اثر رولینگ شاتر، مویر و همینطور دامنه‌های تغییرات نوردهی که می‌توانند کیفیت شات‌های شما را تحت تاثیر قرار دهند، آشنا شده و روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها این مشکلات را برطرف کرد بیاموزید. این ویدیو بخشی از یک سری آموزشی برای آشنایی بیشتر با نحوه کار دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر است. این دوربین‌ها به رغم قیمت نسبتا پایین خود گزینه‌ای عالی برای فیلمبرداری و عکاسی نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای هستند. این سری آموزشی را در ویدیو تابناک دنبال کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با عرض معذرت حکایتی که در متن آمده از گلستان سعدی باب سوم در فضیلت قناعت می باشد.
ممنون .اثار ظافر یوسف واقعا زیباست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار